Ha csak egy cikket olvasol el az atomtemetőkről, ez legyen az!

2017. július 30. 07:59 - atomcsapda

A legfontosabb kérdés: hová tegyük a szemetet, ha azt sehol nem lehet kidobni? Először is le kell szögezni, hogy atomtemetők jelenleg nincsenek. A világon sehol sem működik még olyan létesítmény, amiben a kiégett fűtőelemeket véglegesen biztonságba lehetne helyezni.

atomcsapda_blog_20170728.jpg

Miért írunk akkor mégis az atomtemetőkről? Azért, mert egyrészt kis- és közepes aktivitású hulladékok elhelyezésére már léteznek megoldások, másrészt pedig mert a nagy aktivitásúak eltemetésére is vannak kutatások és építkezés is folyik. És főleg azért, mert a köznyelv a radioaktívhulladék-tárolókat tévesen atomtemetőknek nevezi.

Bátaapáti, a magyar végleges tároló 

Több mint 72 milliárd forintból épült meg Magyarország első végleges földalatti atomhulladék-tárolója Bátaapátiban. Legalábbis az első tároló kamra ennyiből épült meg, de rögtön be is telt, úgyhogy most épp várunk a második kamra elkészültére. Sokszor tévesen ezt is atomtemetőnek nevezik, pedig valójában nem az. A 250 méter mélyen a gránitba fúrt létesítmény ugyanis csak arra alkalmas, hogy a kis- és közepes aktivitású hulladékokat előreláthatóan 600-1000 évre elszigetelje a külvilágtól. A kiégett fűtőelemeket a tervek szerint a Boda környékén létesítendő mélygeológiai tárolóban helyezik majd el, ez azonban még minimum 50 évig nem készül el.

Asse, az időzített atombomba 

Asse egy régi németországi sóbánya, amelyben a termelést felfüggesztették, és a tárnákban az 1960-as és 70-es években radioaktív hulladékokat halmoztak föl. Anélkül, hogy a talajvíz védelmére komolyabb intézkedéseket tettek volna. A bányában kb. 500-700 méter mélyen egyebek mellett legalább 100 tonna urán és 28 kg plutónium eredetű sugárzó atomszemét rejtőzik mintegy 1300 konténerben és további 126 ezer hordóban. A hordók az évek során elrozsdásodtak és szivárogni kezdtek. A kiáradó (erősen sugárzó) folyadék a környék karsztvízkészletét beszennyezte, egy településen emiatt a teljes lakosságot ki kellett telepíteni. A német környezetvédők azt gyanítják, hogy a környéken többezer embert érhetett radioaktív szennyezés a talajvíz közvetítésével.

Sellafield, a temetetlen halott 

A brit Sellafield Európa legveszélyesebb iparterülete. Az 1957-ben napokig égő és csaknem felrobbant atomerőmű – az addigi legnagyobb atombaleset! - azóta is zárva van, a reaktortartályban 15 tonna urán fűtőanyag várja, hogy valamit kezdjenek vele. Annak idején még a lakosság is csak pletykákból értesült a rájuk leselkedő fenyegetésról, de persze a létesítményt sebtiben átnevezték Windscaleról Sellafieldre. Nem ez a legveszélyesebb dolog, hanem egy 150 méter hosszú, nyitott medence, amelyben a Magnox-típusú erőművek használt fűtőanyagát tárolják. A medence maga siralmas állapotban van, fala megrepedezett, szivárgás is előfordult már. A legijesztőbb azonban az, hogy nem tudni pontosan mi van benne, akár több tonna plutóniumot is rejthet a mélye. Sellafieldben egyébként nem polgári célú áramtermelés történt, hanem plutóniumot állítottak elő a brit atomfegyverekhez. A telephelyen ma 90 ezer tonna radioaktív grafit is található, az innen kifolyó vizek pedig folyamatosan szennyezik az Ír-tengert. Nem temető ez sem, sokkal inkább egy temetetlen halott.

WIPP, az amerikai katonai tároló 

Hivatalosan az új-mexikói sósivatagban található WIPP a világon működő egyetlen mélygeológiai atomhulladék-tároló. Tervezése 1957-ben kezdődött, 1999-ben nyitották meg, majd 2014-ben egy szivárgással járó baleset után bezárták. A balesetet az okozta, hogy egy plutóniumot és ameríciumot tartalmazó hordó megrepedt (mert nem megfelelő típusú macskaalmot használtak felszívni a trutyit). A durván radioaktív anyagok szerencsére a létesítmény belsejében szabadultak ki, a bioszférával nem érintkeztek. Ennek ellenére 3 éven át tartó helyreállítási munka kezdődött, amely 500 millió dollárt emésztett föl. A WIPP nem a klasszikus értelemben vett atomtemető, ugyanis az általa tárolt hulladék nem atomerőművekből, hanem az USA katonai atomprogramjából (azaz bombagyártásból) származik. A telep jelenleg működik, idén januárban ismét megnyitották. A hírek szerint 2034-ben fogják bezárni.

Onkalo, az üreg 

Finnországban elképzelhető, hogy sikerül megépíteni a világ első, kiégett fűtőelemek végleges elhelyezésre alkalmas létesítményét. Igaz, a tervezésben és kivitelezésben részt vevő mérnökök szerint semmi biztosíték nincs arra, hogy az üreg valóban biztonságosan képes tárolni a finn atomerőművek hulladékait az örökkévelóságig. (Érdemes megnézni az erről készült dokumentumfilmet). Az Onkalo egyébként még nem tárol hulladékot, 2020. táján készülnek megnyitni, ha a tesztek sikerrel zárulnak. Az első ténylegesen atomtemetőnek nevezhető üreg 455 méter mélyen helyezkedik el a felszín alatt, 5 kilométer hosszú. A tervek szerint 2120-ban zárják majd be, hogy betonnal és kővel kitöltve minimum százezer évig őrizze a sugárzó atomszemetet.

Még pár szót az atomszemétről 

Az atomerőművek építése és működése során többféle hulladék keletkezik. Ezeknek egyik legfontosabb tulajdonsága az, hogy milyen mértékben bocsátanak ki radioaktív sugárzást, másik pedig, hogy mennyi ideig sugároznak. Aktivitás szerint háromfélék lehetnek: a kis- és közepes aktivitásúak közé tartoznak az atomerőműben a reaktorok közelében használt fogók, csavarhúzók, védőöltözetek, levegőszűrők, és más berendezések, a nagy aktivitásúak közé pedig a kiégett fűtőelemek és maguk a reaktorok egyes elemei (leszerelés esetén) sorolhatók. Másik fontos tulajdonság az az időtartam, amíg az adott szemét veszélytelenné válik. Ez leginkább a felezési időtől függ, és a kis- és közepes aktivitású hulladék esetében legalább 600 év, míg a kiégett fűtőelemeknél legalább 240000 év (körülbelül ennyi ideje él a Homo Sapiens a Földön).

**

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

 

86 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr6612680189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.07.30. 23:58:10

bele kéne lőni a Napba, ott elfér.
max. nem találjuk el, és visszatér :)

Kelly és a szexi dög 2017.07.31. 00:30:31

Rendesen meg kell csinálni - ennyi...!

incognito ergo sum 2017.07.31. 01:07:42

Fájdalmas ez a poszt és egyúttal szomorú.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.07.31. 06:39:56

Jó cikk, címlapot ért. Mint a spúrman meg a többi szemét.

midnightcoder2 2017.07.31. 06:40:41

Jelen pillanatban az atom egyetlen alternatívája a fosszilis tüzelőanyag, mivel a megújuló energia tárolása nem megoldható. A fosszilis tüzelőanyag által produkált CO2 viszont veszélyesebb mint bármilyen atomhulladék. A bioszféra ugyan képes megkötni a CO2-t, de mi jóval többet termelünk mint amit a bioszféra meg tud kötni: pár száz év alatt több millió év megkötött CO2-jét pöfögjük a levegőbe. És a bioszféra csak egy határig képes megkötni a CO2-t - ha túlmelegszik a bolygó, akkor ennek hatásfoka is csökken. Egyszer már volt ilyen a Föld történetében, és az akkor szinte minden az egysejtűeknél komplexebb életformát elpusztított. És még ember sem kellett hozzá...
Mivel az emberiség a neki szükséges energiát _valahogy_ megtermeli ha törik, ha szakad, és a megújulók a ciklikusság miatt ma nemigen rúghatnak labdába, az atomellenes sötétzöldek a Föld bioszférájának szinte teljes elpusztításával játszanak.

röf 2017.07.31. 07:35:00

@midnightcoder2:
Hát ja.....
És akkor még nem is említetted a kéndioxidot, a nitrogénoxidokat....
(Miközben épp most készülnek megfojtani Európa dízelmotor gyártó és -beépítő autógyárait az NOx kibocsájtás miatt.)
Na de mit mond a szabály a fosszilis erőművek pontforrásaira kibocsájtási határértéket illetően?
Hát kérem annál több szrt szabad kipöfékelniük, minél magasabb a kémény !!
Vagy másként fogalmazva, ha túllépi a határértéket a kéményed, húzz rá pár sor téglát, aztán mindjárt szabályos lesz.
Nooormáális?

zsoci 2017.07.31. 08:05:13

Csak a megint szokásos ferdítések és hasonlók. A használt fűtőelemeket a legtöbb helyen visszaszállítják a gyártóhoz regenenálásra, és újra használják azt. Kis százalék kerül lerakóba, többnyire a sérült, vagy más nem használt típusú elemek. A megadott időintervallum is erős túlzás. Felezési idő, fizika ezek a kulcsok. Ha ilyen hosszú ideig működne a fütőelem, boldogok lennének az atomerőmű üzemeltetők.

És ahogyan már más is írta, nincs alternatíva. Ráadsául, ha mindent összevetünk még mindig nagyságrendekkel az atomerőmű és az atomenergia a legbiztonságosabb és leg tisztább. Igen a megújulónál is.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.31. 08:38:12

@zsoci: Éppenséggel tárolják a kiégett fűtőelemeket, nehezebb időkre. A feldolgozás aránya kicsi. Arról nem is szólva hogy az atomerőművek többsége nem alkalmas plutóniummal üzemelni, mert a Pu későneutron aránya sokkal kisebb, emiatt nehezebb vele manőverezni, ráadásul a Pu hasadása a hőmérséklet emelkedésre nem negatív visszacsatolású, mert gyorsneutronokra is ugyanúgy hasad. Ezért sokkal kisebb a kritikus tömege.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 09:24:10

@midnightcoder2: "az atom egyetlen alternatívája a fosszilis tüzelőanyag, mivel a megújuló energia tárolása nem megoldható. A fosszilis tüzelőanyag által produkált CO2 viszont veszélyesebb mint bármilyen atomhulladék."

Az atomerőmű által termelt villamosenergia tárolása sem megoldható. Paks2 (2,4 GW) mellé 60 évig fog kelleni még 4,3 GW fosszilis széndioxid kibocsátó füstös erőmű, hogy kiadja a napi csúcsot (6,7 GW). Úgyhogy nem vagy vele előbbre.

rasta.brotha 2017.07.31. 09:24:44

@midnightcoder2: igazából az atomnak azért van alternatívája. a full automatizált, robotizált termelés. az ipar sok energyt használ. ha csak akkor indulnak be a gyárak (beszálításostól, termék kiszállításostól), amikor épp van zöld energia, akkor kvázi együtt élünk a Földdel. termelünk, amikor van rá keret, és pihenünk, meditálunk, amikor nincs. teljes folyamatok szervezésével a széllel és a nappal együttesen – nyilván kompromisszumokkal, de – megoldható lehet. persze akkor nem öntenék a gyárak a cuccot, hanem kicsit lassabban jönne ki a sok termék, de a Föld is ennyivel lassabban fogyna el :)

amúgy a cikk sztem baromi jó. olcsó atom, mi? utána meg 5000 generációra oldjuk meg a hulladék elrakását. ez mutatja az olcsó paksi – és egyéb atomerőműből származó – áram igazi árát. megbecsülni is szinte lehetetlen...

Sembertius2 2017.07.31. 09:38:03

Már megint egy féligazságokból felépített manipulatív cikk. Leír egy-két példát a mai magyarországi gyakorlatból - persze pontatlanul, hiányosan - majd citálja az összes létező rossz gyakorlatot az elmúlt 50 évből. Ez a megélhetési fűzöldek módszere ugyanis.

Quas! 2017.07.31. 09:42:49

@Paks2: Minden cikknél megcáfolják a baromságaid, új álmokkal gyere, ne ugyanazokat írd légyszi, mert ez már baromi fárasztó és fájdalmas :D

Quas! 2017.07.31. 09:43:26

@rasta.brotha: Utópia, soha nem fog megvalósulni.

Quas! 2017.07.31. 09:46:28

@rasta.brotha: A robotok dolgoznak, te meg nyugodtan szivogathatod a vicces cigit :DDD

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 09:53:57

@Quas!: Cáfolj meg EGYET, ne a pofád járjon.

Quas! 2017.07.31. 09:58:46

@Paks2: Az összes "érvedről" már régesrég bebizonyosodott, hogy nem egyéb mint hazugság, de minimum csúsztatás. Na mindegy, kezdheted ide is bemásolgatni a hülyeségeket, már biztos előkészítettél mindent :D

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:01:17

@Quas!: Cáfolj meg EGYET, ne a pofád járjon.

sterimar 2017.07.31. 10:04:48

Igaz, az atomenergia helyett inkább szénerőműveket kellene építeni. OMG...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:07:48

@sterimar: "az atomenergia helyett inkább szénerőműveket kellene építeni"

Nem helyette. Mellé. Kétszer annyi tartalékot.

Paks2 (2,4 GW) mellé 60 évig fog kelleni még 4,3 GW fosszilis széndioxid kibocsátó füstös erőmű, hogy kiadja a napi csúcsot (6,7 GW).

GyMasa 2017.07.31. 10:13:02

@Paks2:
...Úgyhogy nem vagy vele előbbre...
Már hogyne lennél előrébb:
- atommal 6,7GW-2,4GW=4,3GW-nyi fosszilist kell elégetni Átlagosan, éves távlatban.
- Időjárásfüggőkkel, és zéró atommal pedig: (feltéve, hogy mondjuk ugyanannyi (2,4GWe) szélerőművet telepítünk)
Az idő 75%-ában a fossziliseknek kell menniük, és csak az idő 25%-ában termel "ingyenes és tiszta" áramot.
Tehát, átlagosan ez a megoldás a 6,7GW-ból csak 2,4GW*0,25=0,6GW nem fosszilis energiát biztosít.
Azaz 6,1GW-nyi energiát fosszilissel kell megtermelni.
SZerintem a 4,3GW(atom+fosszilis) az jóval jobb megoldás, mint a 6,1GW (szél+fosszilis).

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.07.31. 10:20:41

@Paks2: Mindet megcáfoltuk és kiderült hogy még a 3.-os matekot sem tudod.

rasta.brotha 2017.07.31. 10:23:00

@Quas!: le kell lombozzalak. németország iparvidékein vannak már így szervezett komplett termelőegységek. szóval nem utópia, hanem a rendszerszervezés és automatizálás már létező pillanatnyi csúcsa. régóta figyelem, mi az, ami valóban paradigmaváltás. ez már nagyon közel van hozzá – szerintem.

GyMasa 2017.07.31. 10:23:47

@rasta.brotha:
... igazából az atomnak azért van alternatívája...
Pontosan, vannak, alternatívák, csak sajnos jelenleg kissé több velük a probléma, mint amennyi előny származik belőlük.
... a full automatizált, robotizált termelés...
Azt nem látom, hogy ez miért is alternatívája az atomenergiának?
... az ipar sok energyt használ...
Sokat, ÉS FOLYAMATOSAN, tehát, bármit is írsz ezután, kissé nem lesz authentikus.
Láttál már igazi termelő nagyüzemet közelről, mert van egy csúnya gyanún, hogy nem.
... ha csak akkor indulnak be a gyárak (beszálításostól, termék kiszállításostól), amikor épp van zöld energia, akkor kvázi együtt élünk a Földdel...
És, kvázi heteken belül tönkre is mennek majd ezek az üzemek.
... termelünk, amikor van rá keret, és pihenünk, meditálunk, amikor nincs...
OK, értem. Az a rész, ugye megvan, hogy ez egy teljesen életképtelen ötlet a mai világban?
... teljes folyamatok szervezésével a széllel és a nappal együttesen – nyilván kompromisszumokkal, de – megoldható lehet...
Megoldható lenne, de mivel súlyosan csökkenti az üzemek termelési hatékonyságát, így teljesen esélytelen, hogy egyáltalán megfontolja bármelyik profitorientált vállalkozás.
... persze akkor nem öntenék a gyárak a cuccot, hanem kicsit lassabban jönne ki a sok termék, de a Föld is ennyivel lassabban fogyna el :)...
Azért, látom, hogy valamennyire érzed, hogy mekkora butaság ez az ötlet.
Ja, és mi annyira vicces a Föld elfogyásán?
Recyclingról hallottál már?
...amúgy a cikk sztem baromi jó...
Nem, a cikk egyáltalán nem jó. Tele van tévedésekkel, szándékos csúsztatásokkal, és tocsog a sötétzöd propagandától.
Az írások minősége már jobb, mint az elején volt, de azért pezsgőt bontani még igen korán van.
...olcsó atom, mi?..
Akár olcsó, akár nem, ma ez elérhető.
... utána meg 5000 generációra oldjuk meg a hulladék elrakását...
Miért, a háztartási hulladékokat is csak elástuk világszerte, és ott figyelnek a szemét-hegyek.
Azzal nincs problémád?
.. ez mutatja az olcsó paksi – és egyéb atomerőműből származó – áram igazi árát. megbecsülni is szinte lehetetlen...
Ez egy jó kis demagóg mondat volt. Büszke lehetsz magadra!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:30:18

@GyMasa: "paksi – és egyéb atomerőműből származó – áram igazi árát. megbecsülni is szinte lehetetlen..."

53-57 Euró/MWh a kormány hazugsága szerint is. Most valami 40 az európai piacon, és 70 éves távlatban csak csökkenni fog.

Persze, ha minden költséget beleveszünk, olyan 100-110 lesz a paks2-i áram.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:31:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Mindet megcáfoltuk"

EGYET próbálj meg megcáfolni, ne a szád járasd, faszfej.

GyMasa 2017.07.31. 10:32:28

@Paks2:
..Nem helyette. Mellé. Kétszer annyi tartalékot.

Paks2 (2,4 GW) mellé 60 évig fog kelleni még 4,3 GW fosszilis széndioxid kibocsátó füstös erőmű, hogy kiadja a napi csúcsot (6,7 GW)...
Már megint kezded?
Mi van, értelmi fogyatékos vagy, vagy mi a tököm?
Teljes mértékben kevered a szezont a gőzekével!
Az a 4,3 GW az NEM tartalék, érted?
Azok a csúcserőművek, amelyikek kiegészítik az alaperőművek termelését a csócsfogyasztás mértékéig.
De, akkor ismét:
Ha leteszel ugyanannyi szélerőművet, mint atomot, (hiszen még mindig nem sikerül senkinek egy konkrét számot kihúzni belőled, hogy mégis hogyan akarod megoldani ezt a gondot), akkor amellé újabb 2,4GWe (100%) fosszilis erőmű kell, mert a szélerőművek az é 77%-80%-ában egészen biztosan nem termelnek áramot (vagy az idő 100%-ában csak a névleges kapacitásuk 20-23%-án).
Tehát az általad hozott hasonlat (ami amúgy teljes mértékig egy direkt csúsztatás), egy 2,4GWe-s szélerőmű mellé, 6,7GW-nyi (PLUSZ ) 279,1%-nyi fosszilis erőműre van szükség.
Tessék, egy hazugságod megcáfolva.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:33:58

@GyMasa: "atommal 6,7GW-2,4GW=4,3GW-nyi fosszilist kell elégetni Átlagosan, éves távlatban."

Nem, csak olyan 2,5 GW.

Helyesebb 20 TWh-ról beszélni, az éves magyar áramigény feléről.

"Időjárásfüggőkkel, és zéró atommal pedig"

0 fosszilist.

www.youtube.com/watch?v=kEvyn5xic9Y
100%-ban megújulókra alapozott országos energiarendszer (smart grid, Dánia, 2050)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:35:35

@GyMasa: "a csúcserőművek, amelyek kiegészítik az alaperőművek termelését a csúcsfogyasztás mértékéig."

Az atomhülyék tartalékerőműnek mondják.

Nevezd ahogy akarod, Paks2 mellé kell még kétszer annyi fosszilis.

GyMasa 2017.07.31. 10:40:01

@Paks2:
..53-57 Euró/MWh a kormány hazugsága szerint is. Most valami 40 az európai piacon, és 70 éves távlatban csak csökkenni fog...
Hát, az elmúlt 8 év távlatában annyira nem csökkent, pl. a lakosság ár...
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Development_of_electricity_prices_for_household_consumers,_EU-28,_2008-2016_(EUR_per_kWh)_YB17.png
De itt van pl. az EU28 átlag az ipari fogyasztóknak:
ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/File:Development_of_electricity_prices_for_industrial_consumers,_EU-28,_2008-2016_(EUR_per_kWh)_YB17.png
Hát, ezekből a grafikonokból nem egyértelmű, hogy csökkenni fog az ár.
...Persze, ha minden költséget beleveszünk, olyan 100-110 lesz a paks2-i áram...
Ja, az első 30 évben a tervezett 60+20-ból.
Utána kiesik a tőketörlesztés, és csak az üzemeltetési költségek maradnak.

GyMasa 2017.07.31. 10:44:00

@Paks2:
...Az atomhülyék tartalékerőműnek mondják...
Te mondod annak. A hivatalos neve csúcserőmű, mert a célja, hogy gyorsan ki- és be lehessen kapcsolni őket, ahogy az igények változnak.
A tartalékerőmű az olyan erőmű, amelyik az idő legnagyobbrészében csak áll, és csak akkor kapcsolják be, amikor kiesik egy másik erőmű, vagy a csúcsfogyasztás a várt érték fölé emelkedett, és nincs semmilyen olcsóbban elérhető megoldás.
...Nevezd ahogy akarod, Paks2 mellé kell még kétszer annyi fosszilis...
Hiába szajkózod, mert 2,4GWe szélerőmű mellé meg 279,1% fosszilis kell.
Aztán mindenki döntse el magának, hogy vajon a 200% vagy a 279,1% a kisebb szám.

GyMasa 2017.07.31. 10:46:01

@Paks2:
...0 fosszilist...
Ez mostmár sima trollkodás.
Majd, ha kijózanodtál, vagy leszálltál az éterről, akkor esetleg meg lehet beszélni ezt értelmesen is, bár az elmúlt hónapok tapasztalata alapján erre kb. egy erős nulla esélyt látok.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:48:33

@GyMasa: "Ez mostmár sima trollkodás."

Nem én kértelek, hogy trollkodj, bármikor abbahagyhatod és elkezdhetsz normálisan kommentelni.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:49:47

@GyMasa: "a lakosság ár"

Kevered a szezont a fazonnal. Országok közötti, nagyker árról beszélünk.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 10:53:26

"A Morgan Stanley múlt héten ismertetett előrejelzése szerint 2020-ban már a megújuló energiaforrásokból lehet majd a legolcsóbban villamos energiát termelni. A bank szerint így, még ha az USA valóban ki is lép a Párizsi Klímaegyezményből, az ország akkor is teljesítheti vállalását, amellyel üvegházgáz-kibocsátása 26-28 százalékos visszafogását ígérte 2025-ig (a 2005-ös szinthez képest). Egészen egyszerűen azért, mert a piacot ebbe az irányba hajtják az üzleti megfontolások. De hasonló következtetésre jutott a BP is Energy Outlook 2017 című előrejelzésében/elemzésében is."

www.portfolio.hu/vallalatok/haborut_inditott_az_olajipar_az_atomeromuvek_ellen.1.256939.html

GyMasa 2017.07.31. 11:20:12

@Paks2:
...Nem én kértelek, hogy trollkodj, ...
Ez is trollkodás.
Nem, mintha mást vártam volna tőled.
Mivel érvelni nem tudsz.

GyMasa 2017.07.31. 11:21:27

@Paks2:
...Kevered a szezont a fazonnal. Országok közötti, nagyker árról beszélünk...
Nem, te kevered.
Az számít, hogy mennyiért fogják a végfelhasználóknak az áramot.
És, nekik nem látszik, hogy szignifikánsan csökkenne az ár.

GyMasa 2017.07.31. 11:23:36

@Paks2:
..A Morgan Stanley múlt héten ismertetett előrejelzése szerint 2020-ban már a megújuló energiaforrásokból lehet majd a legolcsóbban villamos energiát termelni. ..
Igen, az lehet, hogy Amikor éppen fúj a szél, akkor a szélerőműnek a legalacsonyabb a határköltsége, de ettől még egy egész kontinenst nem tudsz ilyen random árammal ellátni.

GyMasa 2017.07.31. 11:27:59

@Paks2:
Tudod, abból nem lehet megélni, hogy "találsz az utcán időnként 10000HUF-t".

Quas! 2017.07.31. 11:33:13

@GyMasa: A Morgan Stanley szerint csak így érdemes élni :D

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 11:35:54

@GyMasa: "Az számít, hogy mennyiért fogják a végfelhasználóknak az áramot."

Az nem számít, akármennyiért adhatják nekik.

Az számít, mennyiből lehet előállítani. És a megújuló fele annyiba kerül, mint az atom.

GyMasa 2017.07.31. 11:42:41

@Paks2:
...Az számít, mennyiből lehet előállítani. És a megújuló fele annyiba kerül, mint az atom...
Csak akkor, ha nagyvonalúan elhanyagolod a többi részét az egész rendszernek.
A te világodban kb. így néz ki a villamosenergia rendszer
- "olcsó szélkerék" - "bűvös, ingyaenes doboz" - "olcsó áram a felhasználóknak"
Kár, hogy a középső lépcső kicsit megdrágítja a bal oldali "olcsó" áramot...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 11:51:35

@GyMasa: "A te világodban"

Leírtam neked: atomcsapda.blog.hu/2017/07/16/tudtad_hogy_magyarorszagon_az_esszeru_radioaktiv_sugarszennyezes_engedelyezett_mi_sem/full_commentlist/1#c33437125

A te álomvilágodban 3 db Paks2-t építesz, és megduplázod vele az államadósságot. Paks1 megépítése óta csak nőtt az államadósságunk. (A 90-es évekbeli csökkentés az állami tulajdonok eladásából volt.)

Tudod, kölcsönökből nem lehet megélni.

GyMasa 2017.07.31. 14:42:42

@Paks2:
...@GyMasa: "A te világodban"
Leírtam neked: atomcsapda.blog.hu/2017/07/16/tudtad_hogy_magyarorszagon_az_esszeru_radioaktiv_sugarszennyezes_engedelyezett_mi_sem/full_commentlist/1#c33437125...
Én pedig leírtam soronként, hogy jol, mekkorát tévedsz.
De, ez szokás szerint téged nem érdekelt, mert onnantól az lett a "hivatalos" dogna, aminek ellentmondani nem lehet.
...A te álomvilágodban 3 db Paks2-t építesz,...
Nem, az én világomban (de rossz hírem van, mert a tiédebn is meg fog, mert ti ellenzők mindösszesen is harmatgyengék vagytok az érvelésben, és csak addig juttok, hogy vígasztalgatni tudjátok egymást a csúnya-rossz atomtrollok szemétkedései után, az meg bizony édes kevés) megépül Paks2, Paks bezár, amint lejár az ideje, és az ország rendelkezni fog egy stabil, olcsó energiastratégiával.
... és megduplázod vele az államadósságot...
Ezt is számtalanszor leírtam, de olyan vagy, mint a kiselenfánt: Kurvanehezen tanulsz, és ezt kompenzálandó, nagyon gyorsan felejtesz.
De, ha nem megy az alapvető matematika, az nem az én problémám.

... Paks1 megépítése óta csak nőtt az államadósságunk. (A 90-es évekbeli csökkentés az állami tulajdonok eladásából volt.)...
Aminek egészem pontosan nulla köze van ehhez a témához, szóval le lehet róla szakadni végre.

...Tudod, kölcsönökből nem lehet megélni...
Tudod, 100%-ban időjárásfüggőkből nem tudsz stabil VER-t kialakítani.

has 2017.07.31. 14:57:38

@Paks2: Nincs nagyker ár. Ez nem a nagybani piac. Az áramot tőzsdén adják veszik és igen szélsőségesen tud változni szezonálisan, politikai okok , földrengések, meg hülye politikusok miatt.

has 2017.07.31. 14:58:21

@Paks2: A pótlásával együtt?

has 2017.07.31. 15:02:20

@Paks2: A stílus maga az ember. Bravó!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 15:41:13

@has: "A stílus maga az ember."

Re most csak úgy leemberezted Kurt úrfit a teutonordikus vezértrollt? Nem fog örülni neki. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 15:43:00

@has: "Az áramot tőzsdén adják veszik"

Szerződéssel is lehet, áramtőzsdén is lehet, sok módja van az áram adásvételnek. A lényeg, hogy a lakossági áramár nincs közvetlen összefüggésben a termelési árral.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 15:47:27

@GyMasa: "A te álomvilágodban 3 db Paks2-t építesz,...
Nem, az én világomban"

Atommal termeled az áramot vagy fosszilissel, mindegy. Vagy nem tudod megfizetni, vagy kikapsz Dorottyától, mert túl sok széndioxidot eregetsz.

"egy stabil, olcsó energiastratégiával."

Az energiastratégia lehet olcsó és stabil. Az atomenergia nem az. Paks2 a világ legdrágább atomerőműve már papíron is. A termelése meg hektikusan eltér az igényektől.

"ha nem megy az alapvető matematika, az nem az én problémám."

Hanem? A tanítónénidnek?

GyMasa 2017.07.31. 16:01:44

@Paks2:
Cicuka!
Megint sikerült elérni egy újabb mélypontot.
Ahogy már javasoltam, tanulj meg leírt szöveget értelmezni, mert az nagyban megkönnyíti az életedet.

GyMasa 2017.07.31. 16:05:14

@Paks2:
..."ha nem megy az alapvető matematika, az nem az én problémám."

Hanem? A tanítónénidnek?...
Hát, ha nem tanultad meg akkoriban, azzal nehogymár nekem kelljen foglalkoznom...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 16:43:09

@GyMasa: "Megint sikerült elérni egy újabb mélypontot."

Ha ennél mélyebbre nem süllyedsz, akkor elérted a napi minimumodat.

2017.07.31. 17:46:42

@Paks2: Szeeevassz!
Jó, hogy látlakés örülök, hogy éppen a megújulókról beszélgettek... úgyis kérdezni szerettem volna (mert 2 hónapja nem tudsz válaszolni..)hogy akkor meglátásod szerint (tudod, ami szerint ócsóbban kijövünk szélforgókkal, mint atommáglyával) szóval, meglátásod szerint mennyi szélkereket teleptsünk, hogy az a durván 19-20TWh/év villamos energiát megtermeljük? (Lesznek még kérdéseim,csak végre erre az egyre válaszolj.)

Amúgy látom, itt nagyon kedvelt a jövőbeli (2050) víziók olyanmód tálalása, hogy már minden pontosan, takkra ki van számolva, tervezve, csak össze kell dugdosni pár kábelt, meg szélkereket , egy smart mérőide, kettő oda.. és Nirvána..
Miért is nem vagyunk ennyire optimisták, amikor a nagyaktivitású nukleáris hulladékok jövőbeni tárolását vesszük górcső alá? 2050-re Pakson minden szelektív hulladékgyűjtő ponton állni fog egy konténer, amibe a kiégett fűtőelemeket lehet dobálni, a NHH a kinyert uránból kivonja a még bomlásban lévő hasadványokat, izotópokat, a szegényített uránból meg lőszer készül, amit a lakosság (a népi önvédelmi lőszerkészlet rezsicsökkentésének keretében ) olcsón megvásárolhat, vagy minden levágott migránsfület beválthat egy doboz puskalőszerre. Én el tudom képzelni... bármit eltudok, amiért elegendő OSF alapítványi pénzt folyósítanak...

2017.07.31. 17:57:38

@GyMasa: "SZerintem a 4,3GW(atom+fosszilis) az jóval jobb megoldás, mint a 6,1GW (szél+fosszilis)."

Nos, ez a minap belinkelt Fraunhoffer Intézet által jegyzett tanulmány szerint is kb így néz ki. Az atomot tartalmazó mix a legkisebb CO2 fottprinttel rendelkező megoldás. Nálunk egyértelműen, ez alól kivételt csakpár, nagyon előnyös földrajzi adottságokkal rendelkező ország jelent, a vicc ellenben az, hogy azokban is (1-2 kivétellel) ennek ellenére folyik nukleáris energiatermelés és nem is szándékoznak ezen változtatni :)
A szél/nap bázisú (időjárásfüggő) megújuló sajnos sok előnyt nem tud felmutatni, ellenben jó drága.

Ehh... ócska, idejét múlt orosz gőzgép :www.energiainfo.hu/vilagrekorder-paksi-atomeromu/

www.energiainfo.hu/van-eleg-penz-nuklearis-hulladek-artalmatlanitasara/

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.31. 19:12:03

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Nyilvánvaló hülyeséget beszélsz. Te viszont hót komolyan ráraknád
Pak2-t pluszban Paks1 hálózatára, idióta.

Janossz 2017.07.31. 20:49:05

@GyMasa:" Utána kiesik a tőketörlesztés, és csak az üzemeltetési költségek maradnak. "
Ja, meg az iszonyatos mennyiségű, százezer évekig sugárzó atomszemét.
Erről szól a cikk, amit kommentelni szíveskedtél. Bár írni valahogy mindig jobban megy nektek, mint olvasni...

GyMasa 2017.07.31. 21:47:42

@Janossz:
...Ja, meg az iszonyatos mennyiségű, százezer évekig sugárzó atomszemét...
Azzal kezdődtek a hozászólások, hogy mekkora nagy csúsztatások vannak ebben a cikkben IS.
Ja, és tudod, amelyik hosszú ideig sugároz, az azt kis intenzitással teszi.
Amelyik pedig nagy intenzitással sugároz, annak alacsony a felezési ideje.
...Erről szól a cikk, amit kommentelni szíveskedtél....
Én legalább a témába vágó témában írtam.
Ezzel szemben neked eddig csak személyeskadni sikerült.
Utoljára a Mercedes üzem villamosenergia ellátását tárgyaló hozzászólásod akart szakmai lenni, de azzal a hazugsággal is igen hamar lebuktál.
Ja, és még lapot is húztál akkor 19-re.
...Bár írni valahogy mindig jobban megy nektek, mint olvasni...
Nem-nem, abban éppen te vagy nayon otthon.

2017.08.01. 05:46:04

@Janossz: Mennyi az az "iszonyatos" mennyiség? Ez metrikus, vagy angolszáz mértékegység egyébként és térfogatot, vagy súlyt mérünk vele? Mekkora helyet (teret) foglal el 1 iszonyatos atomhulladék? 20 bődületesnyit ? vagy 6.5 irgalmatlan3-nyit?
A fosszilis erőművek, amiket szélerőművekkel álcáztok, azok háníy 'iszonyatosnak' megfelelő CO2-t büfögnek a légkörbe?
Nesze, nem voltam lusta, kiindulsának ez is jó, ízlelgessed:

Egy 1000 MW-os korszerű szénerőmű 7000 tonna szenet fogyaszt naponta.
Éves kibocsátása: 6.500.000 tonna CO2, 4.500 tonna NO2, 900 tonna SO2, 400 tonna nehézfém (As, V, Cd, Pb). (Természetesen a kéntelenítővel ellátott erőművek ezeknél az értékeknél kevesebbet.)
Egy 1000 MW-os atomerőmű 80 kg uránt használ fel naponta. 30 tonna nagy aktivitású radioaktív hulladék keletkezik évente, mely feldolgozás után 6 m3 térfogatú, körülbelül 300 m3 kis- és közepes aktivitású radioaktív hulladék keletkezik évente.
Nos, mielőtt felesleges köröket futnál, tudom, ez szénerőmű. A gázerőmű esetében a annyival jobb a helyzet, hogy a CO2 a domináns, szilárd hulladék ~nincs a CO2 nagyon durván számolva arányaiban fele...

Itt meg a Paks2 féle okoskodás cáfolata (is): www.atomforum.hu/aktualis/uhg_megtakaritas.htm
Én azt mondom, addig örüljetek, amíg mennek az atomreaktorok és van, aki a jövőért aggódva áldoz arra, hogy újakat építsen, mert ha leállnak az utolsó reaktorok is, akkor már nem kell azon agyalni, hová is tesszük az "iszonyatos" mennyiségű hulladékot, meg mennyi ideig tároljuk, mert akkor az emberiség napjai meg lesznek számlálva és nem kell 200 000-ig elszámolni. Sőt... másfelől közelítve.. ha valóban egy, a CO2-vel összefüggő klímaváltozás kezdetén vagyunk (egyre bizonyosabb) és lassítani, megfordítani szeretnénk, akkor ahhoz elképesztő [1 elképesztő= 34.56 rohadt sok] energiára lesz szükségünk. A lehető legolcsóbban és úgy, hogy annak előállítása CO2 szempontból negatív visszacsatolást jelentsen.

nemcset elek 2017.08.01. 06:46:28

lftr, azaz folyékony thorium alapú atomrejaktor...
a rádióaktív hulladék 90%át el tudnánk benne égetni energiáért lol
az azért nem olyan szar ám, és egy 50 éves technológiáról van szó.

2017.08.01. 07:36:24

@nemcset elek: Kicsit leegyszerűsíted, átugrod a technikai nehézséget, ahogyan azt is, hogy milyen lazán lehetne plutoniumot termelni egy ilyen reaktorral, amit, mint biztonsági kockázatot minden atomreaktor kaőcsán igyekszik kihangsúlyozni az ellentábor.Amúgy maga a MSR nem ötven, hanem lassan 60 éves technológia, aminek amúgy nem tudom, van-e bármi jelentősége..
A gond az, hogy bármennyire is ígéretes (pl. messze kevesebb transzuránt termelne, mint a hagyományos reaktorok) még nagyon messze a kereskedelmi célú , erre épülő atomerőmű. Szerkezeti anyagok terén is van még bőven fejleszteni/kutatni való, meg az üzemanyag szelekciójának/szeparációjának is vannak nyitott kérdései. Néha vannak fellángolások, de szakértők szerint is jó harminc éve elég lagymatag az ezirányú tevékenység. Szóval nyilván van lehetőség a dologban, de ami jó a fizikusoknak és a mérnököknek, meg az embereknek, még nem feltétlen esik egybe a gazdaság irányítóinak érdekeivel, egyrészt, másrészt tényleg nem kiforrott, kész technológia amiről beszélünk, minimális üzemeltetési tapasztalatokkal, bár kétségkívül számtalan előnyös paraméterrel.
Azt gondolom, egyelőre építsünk csak hagyományos PWR-t, aztán mire azt le kell szerelni, talán már kéesek leszünk MSR -t is építeni. Teller Ede sem érte meg a megvalósulást, pedig neki nagy álma volt, sokat lobbizott a fejlesztés kiemelt támogatásáért,
www.scribd.com/document/51148886/Moir-Teller

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.01. 07:37:32

@Paks2: Látom olvasni azt nem tudsz, leírtam hogy a Paks-Budapest viszonylatban kell 1,5 GW bővítés. De egy ilyen buta seggfejtől nem is vártam mást. Azt is kiszámoltam hogy ez mindössze 40 millió euró.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.01. 07:39:19

@Paks2: A ~50 százalékkal kapcsoltban meghazudsz. Te írtál róla faszságokat.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.02. 09:27:23

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Ah, nem gondoltam, hogy ennyire bánt, hogy beégtél a hálózatfejlesztéssel. Ne szégyelld, egy atomtrollal gyakran előfordul. Szerintem engedd el, és nem kapsz gutaütést, geciputtony. :))

Arcade Macho 2017.08.02. 22:54:24

@Paks2: "Paks2 (2,4 GW) mellé 60 évig fog kelleni még 4,3 GW fosszilis széndioxid kibocsátó füstös erőmű, hogy kiadja a napi csúcsot (6,7 GW)."

te FAROK
minek kellene fosszilis arra az idore, amikor a nemetek telibefossak az egesz europai halozatot NEGATIV aru arammal?
te szoktal gondolkodni?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.02. 23:00:35

@FAROK: "minek kellene fosszilis"

Hogy a kereslettől hektikusan eltérő termelést kiegészítse. Ne próbálj másra támaszkodni, ha az ellátásbiztonságot mantrázod.

Arcade Macho 2017.08.03. 00:20:04

@Paks2: te tenyleg ennyire hulye vagy?

tudod hogy az EU egy utemre ver? egy halozaton van?
ja hogy gozod sincsen a temahoz csak bofogod fel a hulyesegeidet

de gondolj mar bele te meretes himvesszo, TE AZT PROPAGALOD te buzi, hogy amikor NEGATIV az aramar, akkor arra epitsenek ki fosszilis kapacitast?

vagy nektek sotetzoldeknek ez meg belefer... termeljunk akkor amikor penzt adnak azert hogy valaki atvegye, te tenyleg total sotet vagy

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.08.03. 01:35:17

@FAROK: "NEGATIV az aramar, akkor arra epitsenek ki fosszilis kapacitast?"

Egy ritka anomáliára akarod alapozni 60 év áramtermelését? Te még annál is hülyébb vagy, mint gondoltam. :))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.03. 11:59:31

@rasta.brotha: Nincs olyan logisztikai vagy egyéb szakember, aki ilyen komment után ne szakadna szét a röhögéstől...
A gyártósor, aminek termelése perce előre ki van számolva az majd megáll? Vagy a heggesztési varratot majd félbehagyja a robot? A villamos fűtésű autokláv lekapcsol, mert egy felhőpaca takar 10 percig?

Ez most komoly...? Tényleg ennyire ostobának tetszik lenni? Ez valami egészen eképesztő. Mond, téged ki alkalmaz és mire...?

2017.08.03. 14:32:22

@molnibalage: A jelentős felhőátvonulás miatt a mai napon csak 342.4 AUDI A3-at gyártottunk, Aigner Szilárd előrejelzése alapján az esőnap jövő hét szombatja, mikor is 3/4 9-kor várjuk a mai műszak operátorait. Mindenkinek kellemes délutánt.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.03. 15:02:31

@Dorottya Veres: Az villamos és elektromos busz sem jár ütemesen, az üzem működne, de hát a dolgozó nem ért be... Az esti műszak késik, mert a bringával érkező munkás nem látott, mert a közvilágítás nem működött... Derűs esetét...

Egész egyszerűen félelmetes, hogy vannak akkora olyan emberk, mint ez a rasta.brotha. A legalapvetőbb problémákat sem képesek megérteni, de tolják az ilyen hülye téveszméiket...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.03. 15:06:03

@Dorottya Veres: Mástól egy idézet.

"Egyébként a szél és napenergián alapuló áramtermelést otthon is tudod szimulálni nagyon egyeszerűen:

1, Fogj egy órát és egy dobókockát.
2. Negyed óránként dobj egyet:

Ha egyet vagy kettőt dobtál, kapcsolj le mindent
Háromnál felkapcsolhatod a villanyt
Négynél a jöhet a TV, számítógép esetleg a hűtő
Ötnél elkezdhetsz mosni, vasalni porszívózni
Hatnál jöhet a bojler, hajszárító, klíma...

Persze ezt meg is fűszerezheted pár generátorral amik a primer és szekunder tartalékokak szimulálják (gyk.: a gázturbinás erőműveket), így csak azokat kell majd kapcsolgatnod."

GyMasa 2017.08.03. 15:22:43

@molnibalage:
...legalapvetőbb problémákat sem képesek megérteni, de tolják az ilyen hülye téveszméiket...
Sajnos a nagyobbik baj a mondat második felével van.
De, legalább észre sem veszik magukról, hogy khm, nem túl okosak...

en.wikipedia.org/wiki/Dunning%E2%80%93Kruger_effect

2017.08.03. 17:54:53

@molnibalage: Az tetszik, hogy amikor ezt az orruk alá tolod, rögtön eltűnnek, vagy nagyon másról kezdenek beszélni, vagy hazudnak egy ordenárét (Ez általában Paks2 reakciója)
Komolyan felnyalábolnám az egész díszes kompániát, kizelepíteném őket valahová a kunsági tanyavilágba, osztán hajrá! Töltsenek el egy évet aztán beszéljünk. Ha nagyon hardcore lennék, azt mondanám, finaszírozzák meg a saját víziójukat, szélkerékkel, napelemmel, meg a bűvös smart hálózatukkal egyetemben.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.03. 18:31:22

@Dorottya Veres: Paks 2 az ugye cicuka? Vicces, amikor a büdösmacskának a saját viccblogja a forrás.
Semmi HC nincs abban az ötletben amit írsz. Nem kérsz atomból? Ok, akkor kiveszünk abból a gridből, bohóckodjanak a többivel. Nehogy már én fizessem meg más faszságát...

Arcade Macho 2017.08.03. 22:55:44

@molnibalage: anno az az idiota macska jott ezzel, hogy nem gond ha elmegy az aram okosba meg lehet oldani, erre irtam anno ezt:

--------------------------------------
(na most mielott engem massziv guglizassal vadolnanak, en egyszer mar olvasgattam a Phillips csavarrol, hogy az vagy a masik olyan hogy kiugrik automaticze, nos az ugyebar a gyartosoron kellett, es most le is lehet am guglizni na most teszem... US 2474994, Tomalis, Joseph & American Screw Company, "Screw Socket", published December 30, 1942, issued July 5, 1949)

tehat szumma szumamrum ez a FAROK azt akarja hogy azt amit az amcsik felfedeztek es mar hasznaltak is a 40es evekben az az ELOTTI ido jojjon vissza!!!

Arcade Macho 2017.08.03. 22:56:26

@Paks2: magadat cafolod te kis hulye

gigabursch 2017.08.04. 13:20:18

"Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, "

Sikerült már a bíróságig eljutni, vagy csak megy a szöveg róla?

Egy rég jogerős engedély bírósági megtámadására ugyan van valamennyi idp, de ti itt ennek a többszörösét szövegeltétek mellé...
Szóval:
Meddig kell(ett volna) támadnotok?

DÁTUM-ot kérek KONKRÉTAN!!!
Remélem nem túl bonyolult kérdés...

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.08.04. 13:27:51

@molnibalage: "A gyártósor, aminek termelése perce előre ki van számolva az majd megáll?"

Jaja. Mint például a BMW-nél. A BMW minőségbiztosítási előírásai miatt, amennyiben megáll a gyártósor, az éppen a gyártósoron lévő 6-7 BMW-t be kell zúzni. Kézzel nem lehet befejezni, a már beépített alkatrészeket nem lehet kiszerelni. 6-7 félig kész BMW meg a zúzdába.

GyMasa 2017.08.04. 14:03:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Erre is nyilván megvan a bölcs, sötétzöld "megoldás":
Tessék olyan BMW-t és gyártósort tervezni, amin ez nem fordul elő!
Elég nagy kár, hogy a mai emberiséget egy dolog mozdítja előre, az úgynevezett profit.
Tehát, igen, lehet olyan BMW-t és gyártósort is tervezni, sőt, lehet azt is, hoyg a gyártósoron csak negyedannyi autó készül el, mint ma, csak akkor annak viselni kell a következményét, azaz, hogy a ma 20 millió HUF-ba kerülő BMW úgy majd 100 millio HUF lesz. És várni kell majd rá megint 4 évet, mint a kommunizmusban.
Csakhogy egy ilyen rendszerben nem csak a BMW-k lennének érintettek, hanem gyakoraltilag minden, konzumer elektronika, háztartási gépek, sőt, még az élelmiszeripar is..
Húúú, milyen jó lenne, ha hírtalan csak negyedannyi feldolgozott élelmiszert gyártanának a cégek, és azt is 4x akkora áron.
De csudijó világ lenne az!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.08.04. 15:04:29

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: @GyMasa: Pontosan erről beszélek. A probléma az, hogy a fenti zsenik ennyire alap dolgokat sem fognak fel. És basszus ezek az emberek szavazhatnak és lehet gyerekük, akiknek ilyen zsenik adnak tudást és alapot az élethet. Juhééééé...

gigabursch 2017.08.04. 17:13:24

@molnibalage:
Továbbá a kb. "Ahmed akárk"i is és még a "Miért nincs börtönben minden MSZP-FIDESZ rabló" vagy micsoda meg a "DV egy HP" is és még ki tudja hány neve van ennek a Ságvárinak.
Aki magáról azt nyilvánította ki, hogy ő jobboldali.
Persze, lehet hogy a tükörben nézte önmagát, vagy mit tudom én, mert más blogokon meg tolja a az "éljen-éljen Kóhn-Csita FeGyőr" szövegeket és a hasonlókat.

GyMasa 2017.08.04. 19:22:49

@gigabursch:
...Aki magáról azt nyilvánította ki, hogy ő jobboldali...
Sőt, még azt is kerek-perec kijelentette, hogy ő aztán nem atomellenes.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2018.11.17. 15:45:54

A legtöbb esetnél mi derül ki? Valami idióta tervezte, és elhanyagolták.
Szóval ez nagyon nem az atomenergia sara ám!
És előbb-utóbb lesznek technológiák a kiégett elemek hasznosítására is.
Meg mondjuk lakjon a szerző hőerőmű mellett. Sokkal élvezetesebb, azonnal érezni a hatásait!

Ugyanakkor a katasztrófák mellett nem ártana megnézni azokat a tárolókat sem, ahol nincs para, lerakták, működik.

S mit jön a szerző ilyen piti szivárgásokkal? Majakhoz képest smafu mind.

Nem ártana több kutatómunka, nem csak a bulvárt olvasni.
süti beállítások módosítása