Gondoltad volna? A hadiipar és az atomenergia szoros szimbiózisban él!

2018. június 28. 12:14 - atomcsapda

Az atomenergiának vajmi kevés köze van az emberiség életének megkönnyítéséhez, az atomerőművek értelme nem a civilizáció energiaigényének biztonságos kiszolgálása: a „békés atomenergia” csak a nukleáris lobbi által globálisan elterjesztett és évtizedek alatt mítosszá vált mese.

acs21001.jpg

A valóság minden jel szerint az, hogy az atomerőművek az atom katonai célú felhasználásához alkalmazott infrastruktúra részei. Azért kellenek, hogy a fegyverek gyártása, az új haditechnológiák kifejlesztése nagyobb kapacitással, hatékonyabban, gazdaságosabban történhessen meg. Az atomerőművi áramtermelés sem gazdasági, sem környezeti, sem társadalmi szempontból nem hasznos: drága, környezetszennyező, nagy területen élő közösségek egészségét kockáztatja, életét veszélyezteti. Létezését és a ráfordított költségek beláthatatlan nagyságát egyetlen egy dolog indokolja: a fegyverkezési verseny.

Az amerikaiak és a szovjetek az ötvenes évektől kezdve a velük szövetséges országoknak elkezdtek nukleáris technikai tudást és technológiát átadni. A használt fűtőelemek visszagyűjtéséből fegyvergyártásra használható hasadóanyagra tettek szert, számos esetben pedig beindították a baráti országok katonai atomprogramjait. Így áttételesen mindenki a fegyverkezési versenyt támogatta, miközben a szuperhatalmak a béke és a szebb jövő bajnokaiként tetszeleghettek a világ többi része előtt.

Az atomerőmű közvetlenül kapcsolható az atombombához

Az atomerőmű a maghasadás elvén működik. A reaktorban a nehézatomokat neutronok hasítják kisebb atomokra, közben további neutronok szabadulnak föl. Ezek aztán a megfelelő körülmények megléte esetén a közelükben levő további atomokat hasítanak meg. Ez a láncreakció, ami a reaktorban kontrollált módon jön létre. Ennek révén forralják fel a vizet, hajtják meg a turbinalapátokat, amelyek mozgási energiája termeli az elektromos áramot. Mindez szép és jó lenne, csak rengeteg kockázata van: végzetes baleset, terrorcselekmény, egymillió évig sugárzó hulladék.

Urándúsítással atomfegyver is létrehozható

A legtöbb atomreaktorban az urán U-235 izotópja hasad. Viszont a földből kibányászott uránnak csak kb. 1 százalékát teszi ki, a maradék a nem hasadó 238-as izotóp. A reaktoroknak ennél többre van szüksége a működéshez, ezért az uránt a kibányászás után dúsítani kell kb. 5 százalékosra. Ha viszont valaki úgy dönt, hogy tovább dúsít, akkor akár a 80 százalékos 235-arányt is elérheti. Ekkor atombombát hozott létre. Tehát a reaktorüzemanyagból bomba is készülhet. A Hirosimában ledobott bomba dúsított uránnal működött.

A reprocesszálás során atombombához is előállítható plutónium

Az uránon kívül a bombákban plutónium is használható hasadóanyagként. A plutónium a természetben nem létezik, reaktorokban állítható elő. Pontosabban előáll: minden atomreaktor, amely elektromos áramot generál, évente akár több tucat atombombához elegendő plutóniumot állít elő mintegy melléktermékként a fűtőelemekben. Az a folyamat, amikor a használt fűtőelemekből kiszedik a plutóniumot, a reprocesszálás. A Nagaszakira ledobott atombomba plutóniummal működött.

Az atombomba feltalálóinak egy része megrettent attól, amit a világra szabadított

Bizonyára sokan ismerik a viccet, hogy amikor az USA első atombombáját fejlesztő csapat értekezletén Oppenheimer kiment a mosdóba, a megbeszélést magyarul folytatták. A magyarok az atombomba feltalálását hajlamosak Teller Edéhez kötni, a világ azonban inkább Robert Oppenheimert, a Manhattan Projekt és a Los Alamos-i kutatóintézet vezetőjét ismeri el vagy éppen tartja felelősnek.

Ő maga rendkívül megrettent attól a fegyvertől, amit létrehozott, ezért éveket áldozott az életéből arra, hogy meggátolja a még pusztítóbb hidrogénbomba kifejlesztését, amit Teller egyébként támogatott. Oppenheimer személyes találkozón mondta el a Japán bombázását elrendelő Truman elnöknek, hogy megbánta, hogy részt vett ebben a borzalomban, úgy érzi vér tapad a kezeihez, sőt az atomfegyverek nemzetközi ellenőrzés alá vonását kérte tőle. Truman ezért nagyon mérges lett, „síró csecsemőnek” nevezte őt és beosztottjainak úgy fogalmazott, többé nem akarja irodájában látni „ezt a rohadékot”.

Oppenheimer sorsa később sem fordult jobbra, nevét belekeverték egy Amerika-ellenes összeesküvésbe, majd elítélő határozatot fogadtak el vele szemben a hidrogénbomba-fejlesztések akadályozása miatt. Félreállították, vele együtt pedig a háború utáni amerikai atomprogram legnagyobb kritikusa némult el. Visszavonult a nyilvánosságtól, de továbbra is vallotta, hogy a Japán elleni atomtámadás végzetes hiba volt.

Oppenheimer, a síró csecsemő

Az Atomok a békéért hidegháborús bábszínház volt

Az Amerikai Egyesült Államok szövetségesei részére atomtechnikai segítséget nyújtott. A programot Eisenhower elnök hirdette meg 1953-ban, és az Atoms for Peace elnevezést kapta. A stratégia hivatalosan azt a célt szolgálta, hogy terjessze az atomenergia békés célú felhasználását azon országokban, amelyek nem rendelkeztek a technológiával. A programra azért volt szükség, mert habár az USA lett kész elsőnek az atombombával, és Japánban azt is bizonyította, hogy be is meri vetni, közben a Szovjetunió is atomfegyvert állított elő. Truman nem hitt abban, hogy a szovjetek képesek megépíteni a bombát, és szerette volna, ha a nukleáris technológia egyedül Amerikának áll rendelkezésére. Ez a számítás azonban nem jött be, kellett valami más.

Ez lett az Atoms for Peace, amelyet Eisenhower a nemzetközi nyilvánosság előtt fegyverkorlátozási politikaként igyekezett beállítani, azt hangsúlyozta, hogy a békés felhasználás elveszi az országok kedvét a katonai célú atomenergia-fejlesztésektől. Valójában azonban az USA számára sokkal fontosabb volt, hogy az atomsegély által óriási befolyásra tett szert a megsegített országokban, és a Szovjetunióval szemben növelhette hatalmát a hidegháborús külpolitikai helyzetben. Az Atomok a békéért keretében nukleáris technológiával és tudással látták többek közt el Izraelt, Indiát, Argentínát, Brazíliát, Pakisztánt és Iránt is. Miközben az atomenergia békés felhasználását propagálta, Eisenhower az USA nukleáris arzenálját 1000 darabról 20000 darabosra bővítette a hivatalban töltött 8 éve alatt. Az államok pedig, akik a program keretében technológiához és tudáshoz jutottak, jórészt kedvet kaptak a bombákra is.

A rettegett iráni atomfegyverprogram alapjait az USA fektette le

Az Egyesült Államok az Atomok a békéért program keretében Iránnak is jelentős nukleáris technológiát és tudást adott át 1957. és 1979. között. Ellátták a perzsa államot dúsított uránnal, valamint kiképezték az iráni atommérnökök első generációját. 1979-ben azonban Iránban győzedelmeskedett az iszlám forradalom, amely letaszította a trónról az amerikaiak által támogatott Reza sahot. Így lett a két ország szoros szövetségesből sokkal inkább ellenség. A nukleáris együttműködés véget ért, de előállt egy olyan helyzet, amikor Irán Amerika saját atomtechnológiáját felhasználva kezdett bele abba az atomfegyverprogramba, amelyet az USA a mai napig komoly fenyegetésnek tart.

Az atomerőműipar és a bombagyártás anyagszükséglete, technológiai tudáskövetelménye és a szükséges berendezések is teljes mértékben megegyeznek. Azok az országok, amelyek képesek uránt dúsítani, plutóniumot előállítani, atomfegyver építésére is képesek lehetnek. Irán 1979. után új források után nézett, meg is találta őket a Szovjetunió, Kína és Pakisztán képében, amelyek révén a 2000-es évek első felére a perzsa-iszlám állam képes volt uránt dúsítani. Iránt sorozatosan érték vádak, hogy atomfegyvert akar gyártani, Teherán mindig tagadta ezt, 2003 után már nemzetközi megfigyelőket is beengedett, hogy ártatlanságát bizonyítsa. Kevés sikerrel. Bár a Nemzetközi Atomenergia Ügynökség nem talált bizonyítékot arra, hogy Irán atomfegyvert fejlesztene, Izrael légitámadásokat is intézett iráni atomlétesítmények ellen, jelenleg Trump amerikai elnök szintén fegyverkezéssel vádolja Iránt.  

India és Pakisztán atombombái az Atomok a békéért programnak köszönhetők

Biztos, hogy az indiai és pakisztáni utak az atomfegyvergyártás felé sokkal rögösebbek lettek volna az Eisenhower-program nélkül. Az ugyanis radikálisan csökkentette a nukleáris kutatások költségeit, így egy tucat ország számára lehetővé tette, hogy fejlessze atomtechnológiáját. Számos állam úgy tudott atombombát gyártani, hogy békés célú technológiát vásárolt és használt fel katonai célokra. Hiszen tudjuk, a „békés” és katonai atomprogram között között csak maga a fegyver előállítása a különbség, a lépések ugyanazok.

A hidegháború tovább tart

Amíg működnek még atomerőművek, amíg épülnek újak, az atomfegyverek leszerelése csak egy jól hangzó lózung. Az atomenergia a legdrágább energia, a legjobban rombolja a környezetet és a jövőnket, és épeszű befektető inkább elégeti a pénzét, mint atomenergiába fektesse –  így ugyanúgy elveszíti mindenét, de a következő generációk életét legalább nem teszi tönkre.

212 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr3114079425

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Magán?Véleményem? 2018.06.29. 10:45:54

@Womb Raider: " ... A te hitedről nem mesélnél nekünk? ... "
Most komolyan, az irónia nevű dologról még nem hallottál?

De visszatérve a halmazállapotokra.... manapság jóval több állapotot tartanak a vízről nyilván, mint az a 3 amit az ált. isk.-ban tanítanak. Itt pl egy érdekes cikk: www.termeszetvilaga.hu/szamok/kulonszamok/k0003/levai.html

Szóval ez a szublimáció dolog abszolút a tudomány csalása, a jód kristálky sem elpárolog, hanem valakik ellopják, ismerem a jelenséget gyerekkoromból, a mutter sütött némi süteményt karácsonyra, amit ugye elzárt a spájzba, hogy ne fogyjon el a vacsoráig, de hogy-hogynem, az a süti bizony elszublimált :-)

2018.06.29. 10:48:47

@Magán?Véleményem?: Jajjj...bocsi... azt hittem, ez WMiki kommentje.. nem neked szólt. Bambanő vagyok.

Irónia meg az az ország, ahol a ceruzák élnek!

Magán?Véleményem? 2018.06.29. 11:15:26

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Bakker, nem gondoltam volna, pedig rendszeresen képzem magam a "Hitetelen Magazin" által.

2018.06.29. 12:35:25

Ha nyilakkal lövöldöznénk, akkor a bútorgyárakkal lenne szoros az összefonódás.

2018.06.29. 12:39:06

A nyíl megújuló fegyver. Fából, nádból készül, szemmel is láthatóan zöld..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 13:03:45

@Womb Raider:

Sőt az ember is az, bár elég hosszú ideig tart a megújulása.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2018.06.29. 14:11:51

"A nyíl megújuló fegyver. Fából, nádból készül, szemmel is láthatóan zöld."

Látszik, hogy ehhez sem értesz. A nyílhegy obszidián, és párszáz millió év alatt elfogy. Plusz rendkívül környezetszennyező, léptél már bele pattintás után maradt obszidián törmelékbe mezítláb? :))

2018.06.29. 15:08:22

Azért a nyílnak ugye van szára, meg tolla is. A hegye meg készülhet akár obszidiánból is.. de azon túl egészen sok egyéb más anyagból is. Pl. növényi tüskékből, vagy madarak élve elfogásához használtak négyágú nyíilvesszőt (az ágak közé szorult a zsákmány feje/nyaka) ott magából a nyílvessző szárából alakították ki az ágakat, hasítással.
Az obszidián meg szimpla vulkanikus kőzet és mivel egyelőre úgy néz ki, van működő vulkán, utánpótlás is várható. A butaságod tetőzése, hogy egy természetes eredetű kőzet törmelékét környezetszennyezőnek tartod. Akkor ugyanígy környezetszennyező a sulyom vagy a gleditsia, mert egyikbe sem jó beleleépni. Vagy mondjuk egy gödör is az.. abba még cipőben sem jó belelépni.
Tudom, hogy az obszidián hatásfoka egyre nő, és egyre olcsóbb is..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 15:19:08

"Tudom, hogy az obszidián hatásfoka egyre nő, és egyre olcsóbb is.."

Exponenciálisan!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.29. 16:02:09

"Azt a hipotetikus kérdést viszont elfelejtetted feltenni, hogy a szilárd anyagok miért és hogyan párolognak, ha eccer szilárdak... :-)"

Nem vagyok annyira embertelen, hogy ennyire összezavarjam wmikit.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.29. 16:09:36

@Mikrobi: Igen a Pu238 hiánya komoly gond az űriparnak. Egy kg Pu238 fél kilowatt hőt termel, vagyis egy 37 kilogrammos töltetből megfelelő bimetállal 150 Watt elektromos áram nyerhető, ami 87 év alatt feleződik. Így működik a Voyager.

GyMasa 2018.06.29. 17:50:51

Womb Raider
"Tudom, hogy az obszidián hatásfoka egyre nő, és egyre olcsóbb is.."
Viszont a termelese minden idopillanatban hektikusan elter az igenyektol!

Nylul 2018.06.29. 19:11:45

Kurt úrfi, gondoltam írok neked, de csak ezt kaptam:

genie.min.js?v=20170522:1 Uncaught ReferenceError: __passportHeader_config is not defined
at Object.reply (genie.min.js?v=20170522:1)
at HTMLAnchorElement.onclick (VM589 gondoltad_volna_a_hadiipar_es_az_atomenergia_szoros_szimbiozisban_el:4450)

Ez lett volna:
'Nem vagyok annyira embertelen, hogy ennyire összezavarjam wmikit.'

Ugyan mesélj már, hogy wmikin mit lehet még jobban összezavarni? :D

bandiras2 2018.06.29. 19:20:21

@LebensraumamOsten
Igen, minden sokkal jobb lett volna, ha a hadvezetés a bomba ledobása miatt beadott fegyverletétel helyett még 2 -3 hónapig tovább erőlködik, miközben a b29 flották porig égetik a szigeteket az alapkőzetig, a gyalogság meg partraszáll, és a fanatizált szerencsétleneket halomra öli százezrével . És a bolondok mindössze két bomba hatására letették a fegyvert. A hülyék... Pedig a fentebb vázolt forgató könyv mennyivel jobb nem?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 19:31:52

Azért az atombomba pusztító hatását nem feltétlenül két nagyvároson kellett volna demonstrálni. A japán hadvezetés bizonyára abból is értett volna, ha egy lakatlan vagy alig lakott szigetet bombáznak szét.

Aztán ha mégsem hatott volna, még mindig ott lett volna a két nagyváros.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 19:40:41

Szóval akárhogy is nézzük, lett volna más opció is, mint százezernyi polgári lakos elpusztítása.

Ez minden mérce szerint bőven kimeríti a háborús bűntett fogalmát, nagyon is.

Nylul 2018.06.29. 20:14:19

Oooh dehogy meríti ki.. 21. századi mércével, 21. századi értékrend szerint igen.. Nem tudsz gondolkozni az akkori japán, us fejjel. (És senki, ez tipikusan az utólagmárokosvagyok eset.)

Szerinted mennyire hatotta volna meg egy pusztába lebaszott nuke egy olyan nemzet vezetőit, akik (az akkori értékrend szerint) telibe szarták a civil veszteséget, sőt, még számoltak is vele..

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 20:54:07

Nem tudom, mennyire hatotta volna meg őket, de egy próbát megért volna százezernyi ártatlan civil életének megóvása érdekében. És ez nem csak 21. századi értékrend. A civil lakosság irtása már akkor is háborús bűnnek számított. Az pedig, hogy a japán hadvezetés telibe szarta a civilek életét, nem menti fel az USA-t.

Megértem és értékelem azt az érvelést is, amely számba veszi, mennyi életet óvott meg a két város lebombázása. Semmi erkölcsi aggályom nem is lenne, ha előtte kipróbáltak volna egy jóval kevesebb civil áldozatot követelő opciót.

Simán lehetett volna robbantani egy alig lakott területen vagy szigeten, lehetőleg ahol katonai támaszpont is volt, egyben bejelenteni, hogy a következő célpont 2 előre meg nem nevezett nagyváros lesz. Aztán adni 1-2 napot a károk felmérésére és a feltétel nélküli kapitulációra. Az az 1-2 nap nem befolyásolta volna érdemben a háború menetét.

De még az is humánusabb lett volna, ha csak egy várost bombáznak le, egyben bejelentik, hogy az azonnali feltétel nélküli kapituláció elmaradása esetén naponta újabb városokat bombáznak le. Így is csak feleannyi lett volna az áldozat.

Tudom, bejátszik az "utólag könnyű okosnak lenni" effektus is.

Ja, és nem kell elfeledkezni arról, hogy a két atombomba legalább annyira szólt a Szovjetuniónak is. Szerintem ezért nem próbálkoztak kevesebb áldozattal járó opciókkal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.06.29. 21:16:00

@Kovacs Nocraft Jozsefne
A japán katonai vezetés egy része a két bomba után sem akart abbahagyni. Na, ezek alapján mennyire győzöte meg őket volna egy lakaltlan sziget lebombázása? Egyáltalán hogyan látták volna a hatásá?

Mindig is mosolygsára késztetett az efféle érvelés.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.06.29. 21:17:37

@Kovacs Nocraft Jozsefne
2018.06.29. 20:54:07

"De még az is humánusabb lett volna, ha csak egy várost bombáznak le, egyben bejelentik, hogy az azonnali feltétel nélküli kapituláció elmaradása esetén naponta újabb városokat bombáznak le. Így is csak feleannyi lett volna az áldozat. "

Az ugye megvan, hogy a két bomba bevetése között 3 nap telt ?

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.06.29. 21:42:29

Felettébb életszerű. 67 (!) japán várost bombáztak. Köztük Tokiót, aminek fele megsemmisült, és Toyamát, ami teljesen. És a japánokat nem hatotta meg. Mégis mit kellett volna még megpróbálni?
Bombázni egy 68. várost is?

Nylul 2018.06.29. 22:22:16

A faszért nem működik a válasz erre gomb.. :/

Kovacs Nocraft Jozsefne

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 22:23:23

"Egyáltalán hogyan látták volna a hatásá?"

Egy képzett katona azért képes felmérni egy bomba pusztítóerejét civil áldozatok nélkül is.

"Az ugye megvan, hogy a két bomba bevetése között 3 nap telt ?"

Volt ultimátum az első után? Tényleg nem tudom.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 22:30:35

"Felettébb életszerű. 67 (!) japán várost bombáztak. Köztük Tokiót, aminek fele megsemmisült, és Toyamát, ami teljesen. És a japánokat nem hatotta meg. Mégis mit kellett volna még megpróbálni?
Bombázni egy 68. várost is?"

Az atombomba mégis meghatotta őket, nem?

Mégis mit veszített volna az USA azzal, ha az atombombát először lakatlan területre dobja le? Lehet, hogy nem lett volna semmi hatása, ahogy többen írjátok. DE legalább elmondhatnák, hogy megpróbálták humánusabb módon is.

Tömegpusztító fegyver bevetése civil lakosság ellen mindenképpen háborús bűn.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 22:32:07

Nem vagyok jó történelemből. Ha nem hatotta volna meg a japán hadvezetést a 2 atombomba, lett volna egy harmadik is bevethető állapotban?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.29. 22:32:08

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Három bombájuk volt összesen akkor. Nem nagyon demózhattak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.29. 22:34:25

@Nylul: wmikin már semmit, igaz. Akkora hülye hogy az elképesztő.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.29. 22:43:49

Na meg az is világos, hogy Drezda gyújtóbombázása is csak a még több civil áldozat megelőzését szolgálta.

Nylul 2018.06.29. 22:58:49

Kovacs Nocraft Jozsefne
'Nem tudom, mennyire hatotta volna meg őket, de egy próbát megért volna százezernyi ártatlan civil életének megóvása érdekében. És ez nem csak 21. századi értékrend. A civil lakosság irtása már akkor is háborús bűnnek számított. Az pedig, hogy a japán hadvezetés telibe szarta a civilek életét, nem menti fel az USA-t. '

Kb egyetértek, de azért nem százasan.:

Igen, egy próbát esetleg megért volna, de sajnos akkoriban nem volt minden tescoban kapható bevethető atomfegyver. Kb le kellett dobni, amink van, a lehető leghatékonyabban.

' Semmi erkölcsi aggályom nem is lenne, ha előtte kipróbáltak volna egy jóval kevesebb civil áldozatot követelő opciót. ' - ebben nem vagyok valami nagytudású, de rémlik, hogy valami kísérleti robbantásról szóló reportot elküldtek a japcsiknak a release előtt.

Szóval azért valljuk be, hogy majd' egy évszázadnyi távolból egyikünknek sincs kompetenciája felmérni az akkori tettek létjogosultságát. Nem voltunk ott az ovális irodában, nem láttuk, hallottuk a tanácsadókat, egyszerűen nincs meg a big picture.

Megtörtént, ennyi. Szerintem az utókor levonta a következtetéseket, és abból kiindulva, hogy a kényelmes fotelomból (na most hazudtam: hét éves a székem, és már töri a seggem. :D ) írhatom ezt ide, ahelyett hogy nukleáris télben kéne gombásznom az erdőben - nem is csináltuk rosszul.

Khonsu 2018.06.29. 23:09:47

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

"Ja, és nem kell elfeledkezni arról, hogy a két atombomba legalább annyira szólt a Szovjetuniónak is."

Elsősorban nekik szólt. Az atombombákéval gyakorlatilag azonos nagyságrendű pusztítást okoztak már korábban is gyújtóbombázással. Tehát a két atombomba tulajdonképpen demonstráció volt, de nem Japánnak, hanem a Szovjetuniónak.

mult-kor.hu/a-fekete-ho-ejszakaja-tokio-bombazasa-pusztitobb-volt-barmelyik-atomtamadasnal-20171205

"Tömegpusztító fegyver bevetése civil lakosság ellen mindenképpen háborús bűn. "

Ebben teljesen egyetértünk. Azzal egészíteném ki, hogy a civil lakosság ellen bármilyen fegyver bevetése háborús bűn, bár ez sajnos a mai napig jellemzi a háborúkat.

Khonsu 2018.06.29. 23:28:11

Vagyis a japán nagyvárosok szisztematikus elpusztítása és a civil lakosság irtása már jóval az atombombák előtt elkezdődött. Csak annyi változott, hogy Hirosimában és Nagaszakiban egy-egy bombával érték el ugyanazt a végeredményt, amit máshol több száz bombázóval, sok ezer bomba ledobásával.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.30. 07:40:49

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Drezdában kipróbáltak egy új stratégiát. Akik ezt csinálták, akasztófán kellett volna végezniük!

Lord_Valdez · http://liberatorium.blog.hu/ 2018.06.30. 07:43:47

Tudod, az atombombát túl nehéz és költséges előállítani ahhoz, hogy csak úgy dobálgassuk a pusztába. Ez 1945 meg különösen igaz volt, amikor még nem létezett nukleáris ipar.

Akkor épp nem volt több atombombájuk. Gyártás alatt volt még. Még a hónapban le tudhattak volna dobni egyet.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.06.30. 07:47:49

@Khonsu: És pont ezért volt sokkoló. Mert aki ennek birtokában van, ezt szinte naponta megteheti. Csak viszonyításképpen, ma Paks egy-egy blokkjában, mindennap kb egy hiroshimai atombomba "ég" el. szabályozott körülmények között. 1 MWnap 1 gramm urán, vagy plutónium elhasadása, vagyis egy 2 GW termikus teljesítményű blokk (Paks) 2 kilogramm hasadóanyagot használ fel naponta. Ez a mennyiség kb a hiroshimai illetve a nagaszakii atombombákban elhasadt anyag mennyisége.

A tudomány sosem téved! 2018.06.30. 07:55:53

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Akkora hülye hogy az elképesztő."
márpedig ti aztán mindent tudtok a hülyeségről, igaz?
Orbán ma is gyáván lemond?

Womb Raider: "bocsi... azt hittem, ez"
na tessék, már megint a hitedről prédikálsz :( Engem nem zavar a hülyeségetek, csak ne tennétek kötelezővé.

Magán?Véleményem?:
" De visszatérve a halmazállapotokra.... manapság jóval több állapotot tartanak a vízről nyilván, mint az a 3 amit az ált. isk.-ban tanítanak. Itt pl egy érdekes cikk: www.termeszetvilaga.hu/szamok/kulonszamok/k0003/levai.html "
Köszi a linket, nagyon érdekes volt. Jól bemutatja, mi is a tudomány valójában:
Tudomány: a tudatlanság vallása

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.30. 09:06:22

@Kurt úrfi:

"@Kovacs Nocraft Jozsefne: Drezdában kipróbáltak egy új stratégiát. Akik ezt csinálták, akasztófán kellett volna végezniük!"

Bár nem jeleztem, azt hiszem, egyértelmű, hogy a Drezda gyújtóbombázását említő kommentem nagyon keserű irónia volt. Abszolút semmi katonai értelme nem volt a támadásnak, kizárólag Coventry megbosszulásáról volt szó, bárhogy tagadják ezt utólag. Csakhogy egy háborús bűn nem tesz jogossá egy másik, ráadásul jóval súlyosabb háborús bűnt.

teddybear01 2018.06.30. 09:57:58

Megint nem működik a válasz erre gomb. Egyre igénytelenebbek az oldal programozói.

A japán hadvezetés még a két atombombás támadás után sem adta fel a harcot. Aki viszont szerencséjükre észnél volt, az az istenként tisztelt japán császár, Sóva, vagy ahogy mi ismerjük Hirohito. A hadvezetőség harcolt volna az utolsó katonáig, az utolsó feláldozható civilig.
Ő parancsolta meg, hogy meg kell adniuk magukat, ezzel egy olyan rendhagyó dolgot művelt, aminek nincs párja a japán történelemben.

Egyszerűen képtelenek vagytok felfogni, hogy az akkori (és a mostani se igen) japán kultúra nem ismerte a megadás fogalmát. Az akkora szégyennek számított, hogy annál a halál, beleértve a szándékos öngyilkosságot is, mindenképp kívánatosabb volt.

Ami pedig a bevethető atombombákat illeti, az első hármat elhasználták. Los Alamos, Nagaszaki, Hirosima.
A továbbiakban kb. három havonta tudtak volna készíteni két Little Boy típusú bombát, és az uránérc kitermelés függvényében egy-két Fat Man típusút.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.06.30. 10:25:31

"RADAR
Kovacs Nocraft Jozsefne
33 bejegyzést írt és 1 hozzászólása volt az általa látogatott blogokban."

Holott csak arról van szó, hogy 33 bejegyzést követek és egy új hozzászólás van, amint az picivel lejjebb helyesen is olvasható.

Csak a szöveget kellene átírni, kódot nem is kellene módosítani, de már egy éve így hibásan van kinn, senki nem vette a fáradságot, hogy kijavítsa. Ebből azért némi fogalmat lehet alkotni az igénytelenség fokáról.

Thomas Dantes 2018.06.30. 19:25:12

Továbbra is az egyik legkreténebb blog. Mondjuk az a jó, hogy itt aztán összefújja a szemetet a szél. A sorosozó idiótát, az atomtól rettegő idiótával.

2018.07.01. 07:27:19

@Thomas Dasntes:
" Mondjuk az a jó, hogy itt aztán összefújja a szemetet a szél. A sorosozó idiótát, az atomtól rettegő idiótával."

Teljességgel érthetetlen, hogy te hogyan is kerültél ide.. Tán te magad vagy a határtalan bölcsességű szél?? Melyik lyukból?

A tudomány sosem téved! 2018.07.01. 08:00:10

Kurt úrfi jól tudja milyen a hülyeséggel szimbiózisban élni **
Orbán ma is gyáván lemond? Mint tegnap?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2018.07.01. 12:57:09

@A tudomány sosem téved!: Ezért írtam mikike! Nap mint nap produkálod. Párolog már a víz?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.01. 14:23:58

Thomas Dantes:

"az a jó, hogy itt aztán összefújja a szemetet a szél. A sorosozó idiótát, az atomtól rettegő idiótával."

Még jó, hogy határtalan bölcsességeddel te itt vagy nekünk.

gigabursch 2018.07.02. 08:07:12

Az élelmiszeripar és a hadiipar szoros szimbiózisban él.
A textilipar is.
Az útépítés is.
A gépjármű gyártás is.
A vegyipar is.

Jajj, most mi lesz?
Pánik, pánik, pánik...

Féleértés ne essék:
Nekem sem öröm, hogy létezik atombomba, főleg hogy ebből van Izrael kezében is, de azért nevezzük már nevén a dolgokat:
Amit itt lerendeztetek, az a tőletek szokásos hisztériakeltés.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.02. 10:30:44

@nanobursch:

Neked meg mi bajod van azzal, hogy Izraelnek atombombája van? Inkább Irak, Irán, Pakisztán, Észak-Korea stb. meglévő ill. készülő atombombái miatt aggódj.

Ja, és ahogy már nemrég írtam neked, Józsi nénizd a jó kurva anyádat.

gigabursch 2018.07.03. 12:26:22

@Kovacs Nocraft Jozsefne:

Talán ma már átmegy...

A 2. bekezdésed kapcsán írtam neked e-mailt, remélem átment és rendezed magadban a félreértést.

Ami az 1. bekezdést illeti: Pontosan az izraeli atombombák léte az, ami generálta a többi közel-keleti atombomba megszületését. Egyébiránt jelenleg Irakban és Iránban nincs atomfegyver - legalábbis a helyiek részéről...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.07.03. 13:27:50

@gigabursch:

Nem érdekel az emailed, elolvasás nélkül törlöm. Eddig a kommentváltásainkat a kölcsönös megbecsülés és sok esetben az egyetértés jellemezte. Ezért abszolút érthetetlen volt az agresszív és sértő józsinénizésed. Nekem nincs mit rendeznem magamban; te gondold át, miért sértegetsz olyan embert, aki neked addig (a józsinénizésig) soha egyetlen rossz szót nem írt.

gigabursch 2018.07.04. 04:18:24

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Fékreértettél.
Ok?
Nem volt bennem sértegetési szándék.
Ok?

Uff

eßemfaßom meg áll 2018.07.10. 15:03:27

Naaa nyaralás van vagy elfogyott az idei szponzorpénz?

2018.07.12. 12:01:14

@eßemfaßom meg áll: Mészáros felvásárolta a sponzort!!! (Vagy Putyin..)

eßemfaßom meg áll 2018.08.13. 08:20:22

Lassan 2 hónapja nem tudtunk meg semmi új szörnyűséget a halálatomról. Nyáron már az atom se hasad?

eßemfaßom meg áll 2018.09.11. 09:35:50

Újabb hónap atomhalál nélkül.

VÉGÜNK!!!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.11. 09:48:51

@eßemfaßom meg áll:

Ne reménykedj, már készül az újabb, minden eddiginél nagyobb atomkatasztrófával rémisztgető írás a Duna vizének magas hőmérséklete miatt.

Az igazság és az objektivitás kedvéért megjegyzem, nekem is gyanús, hogy épp a legnagyobb hőségben romlott el az automata mérőeszköz, és utána csak napi egy kézi mérés volt, az is kora reggel. Az alacsony vízhozam és a magas hőmérséklet együttese valós probléma, amivel komolyan és politikamentesen foglalkozni kell majd.

2018.09.11. 13:05:20

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Ejjj...pedig most a megújulók megmutathatták volna, hogy rájuk még a legalacsonyabb vízálláskor is lehet számítani..sőt..mindig.

Egyébként lehet valahol idősoros értékeket találni a nagyobb hazai folyók vízhőmérsékleteiről? Vagy arról, hogy a limit felett pár fokos csóva mennyire nyúlik el és vannak-e jóvátehetetlen következményei?
Lehet-e pl. alternatív módon halászlé főzésre használni ilyenkor a Dunát?

Sőt..egészen konkrétan.. milyen érezhető/értelmezhető hatással van az erőmű a Duna élővilágára? Akár pozitív, akár negatív értelemben?

(Tudom, régi cikk..de annyira tipikus.. :24.hu/tudomany/2014/10/09/paks-felforralja-a-dunat/ ezek alapján, ha jól okoskodom, Paks egy gigantikus vákumszivattyú, képes mintegy 5kPa vákumot létrehozni a folyó helyi szakaszán!)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.09.13. 09:01:50

@Womb Raider:

Adatsorok biztos vannak, de kétlem, hogy publikusak lennének. Max. jó pénzért megkapod az OMSZ-től.

Szigorúan laikus magánvéleményem szerint a melegebb víz elősegíti a vegetáció növekedését, viszont a melegebb víz kevesebb oxigént képes megkötni, és ezt a honos halak nem biztos, hogy díjazzák.

Tudod, hogy egyértelműen atomenergia-párti vagyok. Ám ha tényleg igaz, amit az ellenzők a mérőeszköz "véletlen" elromlásáról és a kora reggeli kézi mérésekről írnak, akkor ez bizony probléma. Biztos vagy abban, hogy műszakilag semmi veszély nem volt, de az efféle trükközés akkor sem elfogadható. A szakemberek és mi is itt a magunk eszközeivel korrekt, objektív és higgadt érveket használunk az atomenergia és konkrétan Paks 2 mellett, miközben a másik oldal él a demagógia, a csúsztatás, sőt a színtiszta hazugság eszközeivel. És akkor itt van egy eset, ahol erős a gyanú, hogy a 'jó" oldal manipulálta az adatokat. Kínos, nem?

"pedig most a megújulók megmutathatták volna"

Na igen. A fő gond a túl meleg Duna miatt nem is a termeléskiesés, hanem az, hogy a reaktor nem nagyon kedveli a teéjesítmény visszavételét. Valami rémlik arról, hogy korlátozott az ilyen események megengedhető száma, de ezt majd egy hozzáértő biztos megírja.

2018.09.13. 09:16:18

@Kovacs Nocraft Jozsefne: " Kínos, nem? "

Egyértelműen.

CCnick 2018.09.29. 07:49:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "és ezt a honos halak nem biztos, hogy díjazzák. "

Mivel elmaradt a Nagy Paksi Halpusztulás így empirikusan megállapithattuk, hogy ha nem is díjazzák de nem is zavarja őket különösebben.

2018.09.29. 08:46:44

Viszlát és kösz' a halakat!

Majd csak figyelj.. 6 év múlva brit tudósok be fogják bizonyítani, hogy a halak 7,76% maradandóan traumatizált, 2,86%-uk pedig genetikai károsodást szenvedett, aminek következtében a halpopuláció száma 4,18%-ban visszaesett..és csökkent az úszási átlagsebességük is.

A halak nincsenek lehorgonyozva, a Duna nem egy lavór.. pár nap után normalizálódott a hőmérséklet a teljes folyásszélességben.. addig meg a halak felúsztak tán még Ordasig is, hűsölni.

Tippem szerint egy vidám Baylineres -jetsky-s társaság egy hétvégi lazulás alatt több halat pusztít el ..

kertészfijjú 2018.10.22. 11:01:43

na mi van az atomszennyeződéssel?nem utal a gazdag nagybácsi,már nem is fontos a társadalmi zavarkeltés?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.24. 11:56:03

@Womb Raider:

"Németország atomellenessége mára oda vezetett, hogy miközben leállítják a klímavédelmi szempontból roppant előnyös atomerőműveket és gőzerővel építik a nap- és szélerőműveket, mégsem csökken az ország szén-dioxid-kibocsátása a várt mértékben. A folyamatos termelésre képes alaperőművek nélkül ugyanis az irdatlan mennyiségű szélerőműfarm és napelempark csak a szénerőművek termelésének növelésével tudja garantálni a német energiarendszer stabilitását a még üzemelő atomerőművek és gázerőművek mellett.

Ehhez roppant mennyiségű szénre van szükség, amelyet saját forrásból és importból fedeznek. Ennek érdekében újabb és újabb szénbányákat nyitnak, a szenes lobbi pedig elpusztít mindent, ami az útjába kerül."

A sötétzöldek önmagukat szúrták tökön - meg persze azt a természetet, amit állítólag védeni próbálnak. Mennyivel jobb a szénerőműaz atomerőműnél?

És akkor még szót sem ejtettünk arról, mit kezdenek a szénerőművek sugárzó hulladékával...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.24. 11:59:24

@Womb Raider:

Amúgy meg mit jössz itt a kormánymédia aljas és hazug propagandaírásával? Az erdőt természetesen azért vágják ki, hogy környezetbarát szél- és naperőműveket telepítsenek a fák helyére. Ehhez persze a fák ivágása után némi talajrendezésre van szükség, de bányászatról szó sincs.

El tudod képzelni, mennyi fát ment meg a kivágástól a kivágott fák helyére telepítendő napelempark?

Na ugye!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.24. 12:27:48

Ez különösen vicces:

"Fordulat körvonalazódik a nukleáris energia kérdésében a német környezetvédők álláspontját illetően, ezt jelzi, hogy az atomerőművek bezárása elleni tiltakozó felvonulást tart több mint egy tucat zöldszervezet vasárnap Münchenben. A felvonulás a szervezők szerint az első olyan esemény lesz, amelyen magukat környezetvédőnek nevező személyek a nukleáris energia mellett fognak tüntetni. A közvélemény formálásában is jókora szereppel bíró szervezetek célja hogy elérjék a németországi atomerőművek tovább üzemeltetését, valamint az, hogy szembeszálljanak a szerintük az atomenergiát megbélyegző "irracionális stigmával". "

www.portfolio.hu/vallalatok/energia/olyan-fordulat-alakul-nemetorszagban-ami-paks-2-megiteleset-is-megvaltoztathatja.1.302048.html

Az idióta atomellenes sötétzöldek talán végre kezdik belátni, mekkora bakot lőttek az atomenergia betiltásának kiharcolásával. Bár szerintem két részre fognak szakadni: az egyik az atomerőművek, a másik a szénerőművek betiltását fogja követelni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.24. 12:33:30

"Az atomenergiát támogató, magukat környezetvédőnek nevező német civil szervezetek érvelése azonban nem csak a fosszilis, de részben a megújuló energiaforrások ellen is irányul. Állításuk szerint, amennyiben Németország az eddig megújulókra, hálózatbővítésre és fosszilis erőművek fejlesztésére fordított összesen mintegy 580 milliárd dollárt atomerőművek építésére fordította volna, úgy mára az összes szenes és gázos erőművét nukleáris erőművekkel helyettesíthette volna, szén-dioxid-kibocsátását gyakorlatilag nullára csökkentve."

ÉS:

"Nem kis részben a megújulók támogatása miatt a villamos energia Németországban az elmúlt évtized alatt 50 százalékkal drágult, és miközben 2015 és 2017 között 9 százalékkal bővültek a telepített napenergia-termelő kapacitások, 2017-ben mégis kevesebb áramot termeltek a panelek, mint 2015-ben - egyszerűen azért, mert jóval kevesebbet sütött a nap. "

Forrás: mint fent.

Figyelem! Ez nem a kormánymédia, hanem a "demokratikus ellenzékhez" közel álló portfolio.hu írása. Hithű liberálisoknak kötelező elfogadni!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.24. 12:35:33

Persze a dolog nem ilyen egyszerű, a gázos erőművekre egyelőre szükség van a fogyasztásban mutatkozó ingadozások kezelésére. Na de amennyire hülyék voltak a sötétzöldek az atomenergia elleni harcukban, ugyanolyan hülyék akkor is, ha mellette állnak ki.

2018.10.25. 07:13:13

Nem szólt ez soha a környezetvédelemről.. ahogyan a dízelek sanyargatása sem.. viszont jól ki lehetett tömni vele a magán befektetők zsebét . A kecskék jól laktak a zöldségekkel, a füst megmaradt és a pógár fizet, mint a katonatiszt.
Megérjük még, hogy VVER1200-as blokkok fogják ontani a sugárzást :)))
Megdöglünk mind!!!

GyMasa 2018.10.26. 16:37:50

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Mar alig varom cicukat, hogy megjelenjen, es megmagyarazza, hogy mind hulyek vagyunk!
(lehetoleg megint a sajat viccblogjara hivatkozva...)

GyMasa 2018.10.26. 16:45:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
A megoldas a mesterseges uzemanygaokban lenne.
Amikor fuj a szel, akkor az igenyeknek megfelelo mennyisegu aramot taplalna a rendszerbe a szeleromu. A feleslegbol a melle epitett mubenzin reaktor termelne a naftat.
Ha pedig meg egy gazturbinas eromuvet is telepitenek, akkor szelcsendben is lehetne aramot termelni.
Azert is idealis volna, mert csak minimalis mertekben serti a jelenlegi olajcegek erdekeit.
(csak az olajkutak es a finomitok valnak feleslegesse. A szallitasi/elsoztasi rendszer es a benzinkutak valtozatlanul hasznalhatoak lennenek. Es meg a jelenlegi autoparkot sem kell lecserelni hozza, Sot, ha egy auto ilyen mubenzinnel mukodik, akkor nyugodtan le lehet allni az EUROx-es bohockodassal is, mert az 50l/100km-t fogyaszto szornyetegeknek is nulla lenne a CO2 labnyoma.)
A legfontosabb pedig az lenne, hogy ha leallnanak a sotetzoldek a jelenlegi tamogatasi modszerekkel, amik lathatoan eredmenytelenek, es hatasosan akadalyozzak az idojarasfuggo rendszerek eseten egy versenykepes uzleti modell kialakulasat.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.27. 08:18:00

@GyMasa:

"Ha pedig meg egy gazturbinas eromuvet is telepitenek, akkor szelcsendben is lehetne aramot termelni."

A mesterséges üzemanyaggal turbinát is lehetne meghajtani, és akkor nemcsak a napi, hanem az évszakos tárolás is meg lenne oldva.

Azért én a közlekedésben inkább az üzemanyagcellás megoldásokra szavaznék, ha lenne beleszólásom. Ennek meglenne mindaz a sok előnye, amit írtál, de elmaradna a városok levegőjének szennyezése. Mert hiszen attól, hogy az egész ciklus közel CO2-semleges, a városokban azért csak pufogtatnának a belsőgésű motorok.

Aztám egyszer majd csak elkészülnek a fúziós erőművek is.

GyMasa 2018.10.29. 11:03:10

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Azért én a közlekedésben inkább az üzemanyagcellás megoldásokra szavaznék"
Igen, ebbol a szempontbol igazad van, de a H2 jelenleg egyzseruen nem alternativa...
Az eloallitasa vagy fosszilis alapanyagokbol lehetseges, ami ugyanugy CO2-t eredmenyez, vagy vizbol, ami meg draga a rossz hatasfok miatt (tudom-tudom, majd a "kutatas" kitalal valamit, mint pl. a magyar katalizator ahetvegi cikkekbol)
Ezen k,ivul a tarolassal is vannak gondok:
- Lehet hutve tarolni - ami ugye veszteseges tarolas, mert folyamatos energiaigenye van
- Lehet magas nyomason tarolni, ami egyreszt draga/specialis komresszorokat ES tartalyokat igenyel (mellesleg egy 700 bar-os tartaly eleg nagyot szol, ha felrobban, meg anelkul is, hogy a H2 gaz egyaltalan fel is robbanna...)
- El lehet nyeletni femekben.
A H2 tolto infrastruktura pedig gyakorlatilag nem letezik. Szoval, megha ez is a jovo, akkor sem a kozeli.
Bar, ha ugy vesszuk, lehet, hogy jobb otlet lenne a nemeteknek azt a varhatoan 600 milliard EUR-t mondjuk ennek a nyomatasara forditani, mert megterulesben egeszen biztosan jobb eredmenyt ernenek el, mint a mostani ENergiewende-vel.
"Aztám egyszer majd csak elkészülnek a fúziós erőművek is."
Az energiatarolas jelentos fejlodese nelkul a kozlekedes energiaellatasat azok sem oldjak meg...
Arrol mar nem is beszelve, hogyha at akarjuk allitani a kozlekedest elektromos alapokra, akkor boduletes merteku villamosenergi halozati fejlesztesre lesnne szukseg. (nagy- es kozepfeszulsegen mindenkeppen)
Merugye, a mai vilagszerte kb 3 millio elektromos autot (a teljes autoallomany kb 0.1%-a) meg elviseli a rendszer (lassu toltessel), de pl. Norvegiaban, ahol ugye a buzi adorendszer miatt rettenetes utemben terjednek az elektromos autok, mar most is problema, hogy nincs eleg tolto.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.10.29. 13:50:06

@GyMasa:

Nem is elemi hidrogénre gondolok, hanem valami szobahőmérsékleten is folyékony hidrogénvegyületre. A Wikipedia fuel cell oldalán egy rakás elektrolit van felsorolva, van választási lehetőség.

A hatásfokkal persze gondok vannak, de ha kiszámolná valaki, mekkora a kőolajból előállított üzemanyagok well to wheel (nem neked írom: ez az olajkúttól a kocsi kerekéig számított eredő hatásfok) hatásfoka, akkor nem is olyan biztos, hogy az üzemanyagcellák nagyon rosszul jönnének ki. Végeredményben mindegy, hogy a motorban és a hajtásláncon vész el az üzemanyag energiájának 75%-a vagy az üzemanyagcellában és az előállítás során kb. ugyanennyi.

Amúgy meg mit számít a hatásfok, mikor köztudott, hogy a napenergia INGYEN van. :P Ahogy egy napelemszereléssel foglalkozó német autó oldalán a felirat mondja: Die Sonne stellt keine Rechnung. Azt persze elfelejtették hozzáírni, hogy "Aber wir schon!".

GyMasa 2018.10.29. 14:10:03

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
"Amúgy meg mit számít a hatásfok, mikor köztudott, hogy a napenergia INGYEN van."
Igen, ezzel lehet a legkonnyebben kavicsot dobni a sotetzoldek kognitiv disszonanciajanak fogaskerekei koze!
Meg kell oket kerni, hogy egy adott fogyasztasi szokassal rendelkezo haztartasnak keszitsenek egy hozzavaetoleges megterulesi szamitast az igen kornyezetbarat es persze "inygenes" a napelemes szigetuzem vs. a normal vezetekes villany kozott.
Erre meg egyetlen egy sotetzold sem tudott valaszolni!
De olyannyira nem, hogy meg sem probaltak kiszamolni.
(a kedvencem a Javor-fele blogon volt a faszi, aki oriasi vehemenciaval vedte a Tesla Powerwall-t napelemek nelkul!!! Es nem ertette meg, hogy csak UPS-nek baromi draga a Powerwall, plusz Magyarorszagon meg azt sem teheti meg, hogy rakoti az ejszakai aramra tolteni... De legalabb a baromsagait igen nagy mellennyel hirdette)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.14. 00:50:35

Bár a jelek szerint eleve döglődik a blog, azért talán valaki olvassa még:

www.napi.hu/magyar_gazdasag/napenergia-aramar-lakossagi-fogyaszto.673155.html

GyMasa 2018.11.14. 14:05:23

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Magyarorszagon, azert egy lepessel jobban kezelik a helyzetet, mint mondjuk a nemetek. Ugynais nincs Kotelezo atvetel, es nincs priorizalva a napenergia.
Azaz Maygarorszagon az mvm megteheti, hogy NEM veszi at a villanyt, ha ara nincs szuksege, es inkabb atomenergiaval termeli azt meg.
(a szuleim is iden telepitettek napelemet a tetore, es olyan a szerzodesuk, hogy csak az eves fogyasztasuk erejeig csokkentik a dijukat, az esetleg felesleges termelest ingyen veszik at)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.14. 19:15:26

@GyMasa:

"Ugynais nincs Kotelezo atvetel, es nincs priorizalva a napenergia."

Sajnos van kötelező átvétel (KÁT). Ha figyelmesen elolvasod a belinkelt cikket és a szerző abban hivatkozott másik cikkét ( hvg.hu/kkv/20180302_Maris_mi_vagyunk_a_kormany_naperomuforradalmanak_vesztesei ), akkor kiderül, hogy még legalább 20 évig élni fog a kötelező átvétel is.

Miközben leginkább a háztartási kellene támogatni pl. az éves szaldó törvényben rögzített megőrzésével (ma bármikor megszüntethető), hiszen a Pista bácsi háztetőjére telepített napelemek termelte áram jó eséllyel a legközelebbi transzformátorig sem jut el, mert felhasználják a napelemmel nem rendelkező szomszédok. Vagyis nem szükséges hozzá hálózatbővítés, ellentétben a cikkben említett nagyobb erőművekkel.

GyMasa 2018.11.15. 10:04:09

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
OK, de a KAT-ot levaltotta ev elejen a metar, ahol mar nincs kotelezo atvetel.
Mondom, a szuleim szerzodeseben az all, hogy csak az eve szaldojukig szamit a megtermelt aram, afelett nem kotelesek atvenni, illetve nem fizetnek a megtermelt aramert.
SZerinetm ez hatarozott elorelepes a nyomorult Energiewendehez kepest, amit en ma az idojarasfuggo energiatermeles eletkepes uzleti modelljenek a kialakulasat leginkabb gatlo tenyezo.
Ma idojarasfuggoben nincs fejlesztes (az ugye nem az, hogy egyre magasabb szelkerekeket gyartunk, amik perszefajlagosan tobb energiat termelnek, viszont az elettartamuk valojaban a kozeleben sincs annak, amit allitanak roluk. ), nincs eletkepes uzleti modell, es amint leallnak az allami tamogatasok, azonnal leallnak a fejlesztesek is (lasd USA).
Az ereomuvek integralasa az orszagos villamosenergia rendszerbe nem tema, meg ilyenek...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2018.11.23. 17:51:51

www.atv.hu/videok/video-20181122-martha-imre

"Egy hvg.hu birtokába került levélben figyelmeztette Mártha Imre volt MVM-vezér Süli János paksi bővítésért felelős tárca nélküli minisztert, hogy változtasson az atomerőmű-projekten, mert szerinte most van itt az utolsó lélektani pillanat, amikor ezeken még módosítani lehet. Ellenkező esetben a hibás döntések költsége akkora lesz, hogy azt a következő két generáció is nyögni fogja."

hvg.hu/gazdasag/20181120_paks_2_martha_imre_levele_suli_lajosnak

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.11.29. 09:55:12

@Womb Raider:

A cicust még az sem zavarja, hogy a józanabb - mára kijózanodott - zöldek már az atomenergiáÉRT tüntetnek.

2018.11.29. 10:18:12

@Kovacs Nocraft Jozsefne: :) ÁÁÁááááá.. a mi zöldeink nem adják fel.. "tényfeltárnak" !!! Hoppácska!

energiaklub.hu/hirek/tenyfeltaro-csapat-alakult-a-nuklearis-eromuvek-es-hulladek-tarolok-koruli-ugyek-4666
Ezt a pofátlan parasztvakító alibiző brigádot.. Persze amíg akad barom, aki mindezt finanszírozza.. még mindig jobb, mint érdemi munkával pénzt keresni..

GyMasa 2018.11.30. 11:20:13

@Womb Raider:
Remek ez az iras...
Nagyon jol ramutat arra, hogy a sotetzold oldalon mennyire keptelenek alaveto szamitasok elvegzesere, es egy rendszer attekintesere is...
- Paks1 uzemido hosszabbitasa 2040-ig: Ha jol tudom, erre vilagszintu szabalyozasok vannak, amik jelenleg 1x 20 evre engedelyezik az atomeromuvek uzemidejenek hosszabbitasat.
Tudtommal mar folynak tanulmanyok ennek a megvaltoztetasara, de ugye, mire ebbol ervenyes szabaly lesz, addigra meg jobb esetben is bezar Paks1, de Paks2 egeszen biztosan nem lesz keszen.
- Varni 2050-ig, mire a Nemetek atallnak teljesen idojarasfuggokre: EZ meg ugy, ahogy van egy bullshit! 1990-tol mostanaig nem voltak kepesek, minegy 200 milliard EUR elkoltesevel 40%-kal csokkenteni a CO2 kibocsatasukat. Majd egeszen biztosan a kovetkezo 30 evben sikerulni fog 80%-kal csokkenteni...
Arrol mar nem is beszelve, hogy ma egyszeruen nem letezik sem megbizhato ES olcso tarolasi technologia, sem pedig eleg gyartokapacitas, hogy kiszolgaljon ekkora igenyt.
Arrol mar nme is beszelve, hogyha feltetelezzuk, hogy mar valamilyen labor melyen letezik a szent gral (azaz az olcso ES megbizhato tarolas) akkor ahhoz, hogy abbol megfizetheto aru, ipari tarolasi rendszer legyen, kiepuljon a gyartokapacitas, es engedelyeztetve is legyen, a hatralevo szuk 22 ev nem tunik eleg idonek.

GyMasa 2018.12.04. 17:53:29

@Womb Raider:
Azt mondjuk nem ertem, hogy miert nem inkabb jo sok napelemet, meg offshore szeleromuparkot vesznek a penzbol, hogy aztan az "ingyen suto napon", meg az "ingyen fujo szelen" zsirosra meggazdagodva tuddjanak venni vegtelenszer tobb szeneromuvet, es azt zarhassak be?

2018.12.05. 08:57:41

@GyMasa: Tényleg... egy időben minden "pénzügyi tanácsadó" és "bróker' széndioxid kvótákat akart eladni.. most nincs valami napelemes projekt, amiben meg lehet tízszerezni a zsét egy év alatt?

2018.12.18. 09:51:57

Itten a naaaagy némaság oka:
www.energiaklub.hu/files/page/EK_%C3%89ves%20besz%C3%A1mol%C3%B3%20%C3%A9s%20k%C3%B6zhaszn%C3%BAs%C3%A1gi%20mell%C3%A9klet%202017_OBHGEPI_PK_342.pdf

A közhasznúságról szóló adatlap 8. oldala...

Meg az, hogy 2017.-ben az addigi bevételek a 157 millióról 70 millióra apadtak..és ebből összesen kb. 700 ezer a hellyel-közzel civil felajánlás.. a többi full külföld :))) Soros papa fiókái ki kellett repüljenek a fészekből..és ez így szaaaaar.

gigabursch 2018.12.20. 09:34:57

@Womb Raider:
Pont ezen merengtem, hogy mennyire velős mondat az, hogy
"Ha csend beszélni tudna"

Sokatmondó a hallgatás is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2018.12.21. 08:06:31

@gigabursch:

Németországban egyes zöldek már az atomerőművek bezárása ELLEN tüntiznek. Még azt is megérhetjük, hogy az Energiaklub törli az Atoncsapda blogot és az atomenergia MELLETT indít új blogot. Hiszen köztudott, hogy Óceánia mindig is Eurázsiával állt háborúban.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2019.01.15. 19:18:31

"Menesztették Aszódi Attilát, a paksi atomerőmű kapacitásának fenntartásáért felelős államtitkárát"

444.hu/2019/01/15/menesztettek-aszodi-attilat-a-paksi-atomeromu-kapacitasanak-fenntartasaert-felelos-allamtitkarat

Nem értem miért dobták, hisz profi hazudozó volt. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2019.01.24. 17:48:37

"A Paks II. projekt vállalhatatlan, hiszen a feltételek nem adottak: a szerződések által kijelölt keretek rosszak; a magyar fél felkészületlen, alkalmatlan a projekt menedzselésére; az orosz fél nem tud teljesíteni az uniós viszonyok között; az atomenergia pedig vereséget szenvedett a megújulókkal szemben, a reaktorokat csak súlyos veszteségek árán lehetne felépíteni és üzemben tartani."

merce.hu/2019/01/24/a-nagypalya-vege-menesztettek-a-paks-ii-projekt-arcat/

Mivel O1G-t Putyin a tolvajlásai dokumentálásával sakkban tartja, azt a ravasz tervet találta ki, hogy bénázással odázza el a beruházást. :))

2019.01.24. 18:17:50

@Paks2: "az atomenergia pedig vereséget szenvedett a megújulókkal szemben, a reaktorokat csak súlyos veszteségek árán lehetne felépíteni és üzemben tartani"

:)))) ROTFL Fáziskésésben leledzel.. már a bezzegországban is kánon-váltást láthatunk.. de ti még mindig azt mantrázzátok, amit a megrendelőtök elvár.

Az külön vicces, hogy hol azon zizegtek: Korai még, hiszen Paks még sokáig bírja szusszal.. hol meg azon, hogy késik-csúszik a beruházás. Tessék már eldönteni, aztán egységbe kovácsolódni ezen kérdést illetően.
Az Energiaklub megint le tudott hívni egy kis zsét, így aktivizálta Perger Bandit? Muhahaha..

"Mivel O1G-t Putyin a tolvajlásai dokumentálásával sakkban tartja, azt a ravasz tervet találta ki, hogy bénázással odázza el a beruházást. :))"
Túl okosnak képzeled magad, de csak a silány szocializációd sztereotíp kliséi törnek fel újra és újra belőled.
Sok Tomklenszit olvastál..

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2019.01.26. 18:50:41

@Womb Raider: "Fáziskésésben leledzel"

Keversz engem a cikkíróval, ahonnan idéztem. :))

GyMasa 2019.01.28. 19:25:52

@Womb Raider:
Igen, egészen biztosan azért vettünk nmet tankokat, meg francia helikoptereket, mert az oroszok sakkban tartják orbánt....
Édes jó Istenem...

2019.01.28. 19:36:05

@GyMasa: Nohát.. persze, mivel Putyin is beengedte a Siemens-t meg a GE-t a Paksi buliba, úgy járja, hogy a német lövegekhez/tankokhoz orosz lőszert vegyünk.. a helikopterekhez meg orosz kerozint ;)

GyMasa 2019.01.28. 20:13:40

@Womb Raider:
Jaaaaa.
Köszi, mostmár értem...

BNati 2019.02.11. 13:11:35

Rengeteg ember volt mindig is akik a hadiipart és az atomenergiát egy kalap alá vették. Viszont az atomenergia egy olyan felfedezés, amire hosszú távon szükségünk van! Ma utána olvastam és találtam egy nagyon érdekes bejegyzést, amivel egyetértek. Itt tudjátok ti is elolvasni: atombiztos.blogstar.hu/2019/02/06/eros-es-biztonsagos-korszeru-technologia-tobb-ezer-evre-eleg-energia/68559/ Ti mit gondoltok az atomenergia mennyire szükséges a jövőre nézve?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.02.12. 08:21:39

@BNati:

A poszt semmim újdonságot nem ír, de ez nem a poszt hibája, hanem azokra a sötétzöld atomellenesekre vet még rosszabb fényt, akik még mindig az atomerőművek meg az ún. 100 ezer évek miatt kárognak.
süti beállítások módosítása