Hiába kattintod le a villanyt, a körte még kétszázezer év múlva is világít!

2017. május 02. 08:00 - atomcsapda

Képzelj el egy lámpát. Amikor kilépsz a lakásból, lekattintod a kapcsolóját. Viszont a körte még évezredekig világít. Pontosan így lehet lekapcsolni egy atomerőművet.

cikk_9.gif

Közkeletű tévedés, hogy egy atomerőművet csak úgy le lehet kapcsolni, mint a villanyt a konyhában. Nem lehet. Az erőművet le lehet állítani: ekkor azt gondoljuk, hogy ki van kapcsolva, hiszen áramot nem termel. Ez azonban tökre nem így van. A sugárzás évezredekig folytatódik és veszélyeztet bennünket. Miután az erőmű leállt. Ugyanis hiába nem termel már áramot az erőmű, a kiégett fűtőelem továbbra is sugárzik, továbbra is veszélyes. Méghozzá évezredekig, pontosabban évszázezredekig.

A fűtőelemet magát, az atomerőmű szívét ugyanis sehogy nem lehet kikapcsolni.

Miután eltávolítottuk, először évtizedekig folyamatosan hűteni kell, hogy elkerüljük a közvetlen tragédiát. A kiszerelt fűtőelemeket általában öt évig hűtőfolyadékban tartják, aztán még évekig, sőt évtizedekig levegővel hűtik. Ha nem hűtenék, fémtartálya szétolvadna, a radioaktív sugárzó urán a természetbe jutna: a talajba, a vízbe, a levegőbe, egyszóval a bioszférába. Ez eléggé kellemetlen lenne mindannyiunk számára. Ebből veszünk levegőt, ebből a vízből iszunk és ebből a talajból nő ki a zöldség meg a gabona, amit megeszünk. Ha a hűtéssel megvagyunk, nincs ám vége: még többszázezer évig sugárzik a cucc.

Sokak szerint a kiégett fűtőelem még egymillió év múlva is veszélyes.

Eddig tart, amíg leállítjuk atomerőműveinket. Nem lehet elég korán elkezdeni, talán jó lenne mihamarabb hozzáfogni.

**

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

572 komment
Címkék: fűtőelem

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr2212467817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.04. 11:33:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem vagyok jártas ebben, de szerintem könyvtárnyi szakirodalma van az árcsökkentésnek. Pl. esztergált alkatrészek helyett préseltet használnak, könnyebb, olcsóbb, erősebb anyagból készítik a szélkerekeket, stb. stb..."

Sőt... lehet 3d-ben is nyomtatni...a hidraulika olaj helyett bele lehet tölteni a sarki lángossütő elhasznált olaját, ettől még zöldebb lesz. Amúgy igazad van, nem vagy jártas... ebben sem. Persze ez eddig sem zavart, ezentúl se legyen lelkiismeretfurdalásod.
Azon azért morfondírozz el, hogy a nagyobb terhelhetőségű, tartósabb szerkezeti anyagok ugyan valóban megnövelhetik az élettartamot, viszont ezzel korrelálva a költségeket is. A óccó általában silányabb is.. de ezt tapasztalhatod, amikor papucsot veszel a Hat Sárkány piacon...

2017.05.04. 11:34:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Magad alatt vágod a fát ezzel, te kettő paksnyi fosszilist számolsz"
Hazudsz. Ilyet nem írtam.

BaitHrunner 2017.05.04. 11:40:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
További mint ahogy már írtam, csökkenek a támogatások. A német minisztérium szerint sem lesz többé „túltámogatás”. Emiatt a beruházások is csökkennek, a volumen kisebb lesz, a gyártás kevésbé gazdaságos.
A befektetők is elfordulhatnak: kevesebb pénz, kevesebb fejlesztés.
"mire Paks1 leáll, csak a negyedére csökken, így lesz 1440-4050 EUR/kW"
Egész egyszerűen nem tudom, honnan veszed ezeket a számokat. Mi a műszaki, vagy bármilyen alapja, annak amit mondasz?
Össze vissza beszélsz, bármi amit állítasz pusztán feltételezésekre alapszik, így azért nagyon nehéz veled...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 11:43:10

@Dorottya Veres: "lehet 3d-ben is nyomtatni..."

Igen, akár házat is. :))
www.youtube.com/watch?v=GUdnrtnjT5Q

"A óccó általában silányabb is."

Szerintem ne vegyél több olcsó kínai szart.

Az első kalasnyikovokat még drágán gyártották, amivel a seregben lőttem, az már viszonylag könnyű volt, sok préselt lemezzel, és nem sült be egyszer sem, pedig nem volt mai (akkori) gyerek.

BaitHrunner 2017.05.04. 11:43:46

@GyMasa:
én is szeretném tudni :)
de ne legyünk telhetetlenek, azt legalább leírta, hogy a megújulót elosztotta 4-el.
Nem elég az neked???
:)))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 11:46:06

@BaitHrunner: Akkor mondd a pontos számokat 4 tizedes jegyre, ki tart vissza?

BaitHrunner 2017.05.04. 11:48:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Nem vagyok jártas ebben..."
ezért kellene itt és most befejezned ezt az ámokfutást

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 11:49:33

@Dorottya Veres: "te kettő paksnyi fosszilist számolsz"
Hazudsz. Ilyet nem írtam. "

Te mondtad, hogy minden áramot magunknak kell megtermelni.

A magyar csúcsfogyasztás (7,6 GW) magasabb, mint Paks2 (2,4 GW) háromszorosa. Ha saját magunk akarjuk megtermelni az összes áramot, akkor Paks2-nél több, mint kétszer annyi szénerőművet kell építeni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 11:51:29

@BaitHrunner: Sajnos ti egy ötödikes szintjét sem ütitek meg, nincs más, aki tanítson titeket.

GyMasa 2017.05.04. 11:52:35

@BaitHrunner:
...honnan veszed ezeket a számokat...
Ugy tippeli oket, hogy az "erveit" tamasszak ala.
Tehat, ha Paks2 megterul 28 ev alatt, es 100 evig fog uzemelni, akkor 5x annyiert fogjak megepiteni, mert akkor EGESZEN BIZTOSAN tuti buko lesz.
Meg persze jon itt az "atlagos fideSS lopasi rataval", amit ertek en, de vilagosan ott van, hogy Paks2 fixaras szerzodes lesz. Es, mivel a Roszatom most Europa fele kacsintgat, egeszen biztos vagyok benne, hogy tartani is fogjak az arat, mert az nem tul jo referencia a masodik eromure, hogy 5x annyiert epult meg, mint terveztuk..
Ja, es siman osszehasonlit, egy mertekeben 200 milliardos stadionberuhazast meg egy 100 mrd alatti vizes VB beruhazast egy 3500+mrd-os eromu beruhazassal.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.04. 11:53:36

Én kiszálltam innen. A macskás elmebeteg miatt kb. annyira élvezetes idejárni, mint sajtreszelővel erjszolni. Az oktatja a népet, aki egy szorzást nem tudott rendesen elvégezni. Epic...

2017.05.04. 12:05:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hazudsz, kis barátom...
Paks valóban csak a magyar termelés 43%-át és a csúcsideji fogyasztás durván egyharmadát adja, de legalább ennyi fosszilistől mentesíti az országot?Érted, gyökér? Ha kidobod Paksot, akkor már ezt a 30(43%)-ot is fosszilis tartalékokra alapozva tudod csak megtermelni a szélmalmaiddal...
Ad absurdum, még jobb lenne, ha Paks vinné az állandó termelés a mimimum fogyasztás környékén és csak a maradék menne fosszilis/szél/napra alapulóan.
Az atommal tudod mimimalizálni a CO2-t ez alá soha nem tudsz menni csak megújulók bevonása mellet.

GyMasa 2017.05.04. 12:12:51

@Dorottya Veres:
Sot, szerintem meg az is jobb (olcsobb) lenne, ha a minimalis fogyasztas felett lenne a kapacitas, es a felesleges aramot eladna az MVM a SPOT piacon, akar aron alul, hiszen ezzel nem volgyidoszakban kivalthatna sokkal tobbert termelo gaz- es szeneromuveket.

Arcade Macho 2017.05.04. 12:14:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te nagyon hulye farok

senki itt jelenlevo nem allitja hogy a nyari csucsban amikor ezerrel mennek a legkondik, es hetagra sut a nap, akkor nem kell a PVt felhasznalni!!!
pont hogy FEL kell hasznalni!!!
tehat a nyari csucs ami egyszer egy evben elofordul ott ugyis ezek a PVk orrverzesig fognak menni

de lehet egyszerubb felallas lenne az hogy penzt kerunk azert hogy a nemetek napenergiajat elfogyasszuk, vagy te ezt nem is tudtad? hogy ott mar negativ parszor az ar? akkor minek kellene kiepiteni hogy ne dobjanak meg ajandek zsetonnal?

2017.05.04. 12:14:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Az első kalasnyikovokat még drágán gyártották, amivel a seregben lőttem, az már viszonylag könnyű volt, sok préselt lemezzel, és nem sült be egyszer sem, pedig nem volt mai (akkori) gyerek."

Almát a körtével... a kalasnyikov olyan darabszámmal készül és olyan anyagokból, amiknél tudsz ilyen jellegű optimalizálásokat végrehajtani. A szélmalmodhoz felhasznált alkatrészek már most is eléggé ki vannak hegyezve, hogy elfogadható szinten lehessen tartani a költségeket és még így sem versenyképesek más energiatermelési módozatokkal összevetésben. Plusz, a beépített alkatrészek már így is viszonylag nagy sorozatban készülnek, nyilván ott is optimalizálták a gyártást. Egyedi csak itt alkalmazott alkatrész a kompozit lapát, az egyedi (de nem különleges) csőoszlop és a gondolaház. A többi inne-onnan összelegózott cucc. A vezérlő elekrtonika is óriási sorozatban gyártott diszkrét elemekre épül, sokkal olcsóbb nem lesz. A talapzat/ellensúly beton... a betáp kábelek szabvány kábelek... Mondjuk ki lehet spórolni a létrát, elég egy csiga és kétszáz méter kötél, meg egy deszka amire ráül a technikus

Arcade Macho 2017.05.04. 12:14:58

@Dorottya Veres: vegul kiderul hogy a cicuka azt akarna hogy ne ket uj blokk legyen hanem 3 vagy 4 :)

2017.05.04. 12:16:10

@GyMasa: Ja... én is látok benne fantáziát, csak Cicafiú gondolja úgy hogy mi csakis importálhatunk.

Arcade Macho 2017.05.04. 12:18:05

@GyMasa: remelem Paks2 -t tovabb lehet konnyen majd fejleszteni
az hogy allando ejszakai fogyasztok(elektromos autok) belepnek a piacra az sokkal valoszinubb mint hogy a napenergia tovabb tarolna...
es mint emlitettem az akkumulatortechnologia ha ketszer olyan jo lesz az mar rentabilissa teszi az elektromos autokat, de ahhoz hogy grid szinten a napenergianat le tudja tarolni nos ott kell meg egy vagy ket nagysagrend javulas

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:20:12

@Dorottya Veres: Tehát felelősséggel kijelented, hogy a tudomány és technika fejlődése a szélturbina esetében leállt. :))

Ha hallanád magadat, mekkora baromságokat beszélsz!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:26:41

@Dorottya Veres: Miért nem tudsz leállni a trollkodással? Már sokszor hazudtad, hogy atom nélkül nem élet az élet, és már sokszor mondtam, hogy az európai orszégok felében NINCS atomerőmű.

"Ha kidobod Paksot"

Nem kell kidobni, 2032-37 között leáll.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:30:45

Azoknak az agyhalottaknak, akik azt az ordas hazugságot szajkózzák, hogy minden megújuló mellé mégegyszer annyi fosszilis kell:

"A világ egyik legnagyobb valósidejű árazáson alapuló DSM programjában jelentős sikereket értek el. A program 10 évig tartott a Georgia Powernél (USA) és 1700 kereskedelmi és ipari fogyasztó vett részt benne. Az összességében 5000 MW csúcsfogyasztásukat 1000 MW-tal voltak képesek csökkenteni csúcsidőszakban egy napra előre illetve egy órára előre jelzett árak mellett."

www.mvmpartner.hu/hu-HU/Szolgaltatasok/Villamos-Energia/Erdekessegek/Afogyasztoibefolyasolaslehetosegei

Tehát mindjárt 1,5 GW-tal kevesebb fosszilis tartalék kell Magyarországon, ha a hazugság többi részét nem cáfolom.

2017.05.04. 12:32:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:"Tehát felelősséggel kijelented, hogy a tudomány és technika fejlődése a szélturbina esetében leállt."
Ja... igazad van... csakis az fejlődhet/fejlődik... mert te úgy határoztál.
Tudod mi nem fejlődik a szélmalmaid esetében? A rendelkezésre állás és a hatásfok. A rendelkezésre állás az atomenergia esetén már 90% felett jár, a hatásfoka már most felette van a motolláid ezen paraméterének ha pedig a hőteljesítményel is kiegészítjük a villamos energia termelési mutatót, akkor a propelleres cuccok elméleti hatásfokát is átlépjük. A szélsebességgel való öszefüggését meg jófejségből már nem is számoltam

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.04. 12:35:55

@Dorottya Veres: Becsülöm türelmedet. Ha enyém lenne a blog, akkor azt a macskást faszt úgy vágnám ki, mint a macskát szarni...

2017.05.04. 12:37:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem kell kidobni, 2032-37 között leáll."
Igen... addigra felváltja a következő... tudod, ami ellen itt szűkölsz...

"Tehát mindjárt 1,5 GW-tal kevesebb fosszilis tartalék kell Magyarországon, ha a hazugság többi részét nem cáfolom."

Ezt nem is vitatja senki... ezek szerint 1.5GW-tal simulna a terhelési görbe, kevesebb lehetne az import... Paks II arányaiban nagyobb hányadát adhatná az országos termelésnek... :) TámogATOM!

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 12:41:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "csúcsfogyasztásukat 1000 MW-tal voltak képesek csökkenteni csúcsidőszakban egy napra előre illetve egy órára előre jelzett árak mellett.""

Ugye az megvan, hogy Magyarországon télen 0-1/5-ét termelik a napelemek a nyári maximumuknak. Baszhatod, hogy a mosást elhalasztanád egy nappal ha 2 napig ki se süt a Nap és a szélkerekek is csak kornyadoznak.

Mindemellett Georgiában a napsütéses órák száma 150-300 között változik egy év alatt, Magyarországon 40-300 között.

BaitHrunner 2017.05.04. 12:47:01

@GyMasa:
nem értem a palit. Semmit nem tud alátámasztani, önhatalmúlag oszt, szoroz, összead, kivon...
Komolyan fel tud bosszantani néha. Ilyen értetlen betokosodott hülyével még nem találkoztam.
Vannak elképzelései a világról, és teljesen mindegy, hogy eget verő baromság, és a tények mást mutatnak, ő nem tágít saját kis igazsága mellől. Ennek 2+2 az 5, és nem tudod neki megmagyarázni, hogy az 4, mert az annyi és kész. Ha elmutogatod neki az ujjaiddal akkor sem, ha kirakod eléje gyufaszálakból akkor sem. Az 5 és kész a rohadt életbe, mert ha nem akkor az egyiket eltöri ketté, és az már mindjárt 5.
És b+ a végén te vagy a hülye hogy nem érted... és ezt akár százszor is hajlandó leírni, újra és újra és újra.
És te nem győzhetsz... :)))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:50:53

@eßemfaßom meg áll: "a mosást elhalasztanád egy nappal ha 2 napig ki se süt a Nap és a szélkerekek is csak kornyadoznak."

Biztos van az a pénz, hogy elhalasztja a mosást 2 nappal, ha úgyis mindegy.

Kubatov trolljai pl. gombokért bevállalnák. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:52:01

@BaitHrunner: "te nem győzhetsz."

Ti itt valamiféle "győzelemért" trollkodtok???

GyMasa 2017.05.04. 12:53:03

@BaitHrunner:
...Komolyan fel tud bosszantani néha. ..
Eeees, pontosan ez a celja!
Szerintem valami unatkozo nyugdijas lehet a csavo.
Egyszeruen enm tudom elkepzelni, hogy egy dolgozo embernek ennyi ideje legyen munka mellet hulyenek lenni.
...És b+ a végén te vagy a hülye hogy nem érted...
Nem a vegen, es nem hulye, hanem troll.
En mar komolyan ugy erzem, hogy gyakrolatilag az osszesd ervelestechnikai hibat elkoveti.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 12:53:57

@molnibalage: "Ha enyém lenne a blog, akkor azt a macskást faszt úgy vágnám ki, mint a macskát szarni... "

Csinálj saját blogot, és ott fulbba tolhatod a kretént. :))

GyMasa 2017.05.04. 12:56:25

@BaitHrunner:
...És te nem győzhetsz...
Minek gyozni?
ismetelgesse csak a hulyesegeit, ha erre procosodik neki.
En mar a legelejen megirtam, hogy az egyetlen megoldas, ha az ember ignoralja a bofogeseit.
Mondjuk, parszor azert engem is valaszra kesztetett, de mint mar megirtam neki, o mar menthetetlen, igy inkabb azok a szamitasok azoknak szolnak, akik meg menthetoek.

2017.05.04. 12:58:35

@Arcade Macho: "es mint emlitettem az akkumulatortechnologia ha ketszer olyan jo lesz az mar rentabilissa teszi az elektromos autokat, de ahhoz hogy grid szinten a napenergianat le tudja tarolni nos ott kell meg egy vagy ket nagysagrend javulas"

Egy átlagos Teslába 85kWh -ás kapacitású áramforrás épül be.. ezt 240V/32A-ről töltve jó 11-12 óra kell a full állapotig..ezzel elfutkározik 10-14órát

Vagy kell három fázis 400V/16A, itt kb 8-9-10 óra a töltés, hőmérséklet függvényében. Látható, hogy egy átlagos családi ház esetében ez mekkora fejlesztést igényel, nyilván külön mérést meg rendelkezésre állási díjat. Mondjuk jó ráhagyással meg kell duplázni a bekötési teljesítményt... aztán egy ponton az utca teljes betáp kábelét ki kell egészíteni egy ugyanakkorával... meg a trafót növelni... van ráció a dologban, de szerintem lassabban fog ez folyni, mint ahogy a jelenlegi nagy hype igéri.

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 12:58:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: jobb helyeken max2naponta mosnak, nem 2 nappal elhalasztják az aktuálist.

2017.05.04. 13:00:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: " Huh! Első értelmes kommented. Érdemes volt várni. :))"

Ebből is látszik, hogy nem értetted meg... :( mert különben rég kiforgattad volna.
Több Paks kell, kevesebb szélmalom. Így érthető voltam?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:01:45

@eßemfaßom meg áll: "jobb helyeken max2naponta mosnak"

Nekem van 8 alsógatyám, úgyhogy elég hetente mosni. Buzsuj-e vagyok? :))

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 13:02:01

@BaitHrunner: "És b+ a végén te vagy a hülye hogy nem érted... és ezt akár százszor is hajlandó leírni, újra és újra és újra."

Szerinted miért irtam már nem egyszer hogy ne etessétek?

Ennek a vénségnek a munkássága maga a definicio szerinti trollkodás és nem tegnap kezdte az ipart. Nyögdijasként nincs más szórakozása mint ül a gépe előtt és szétcseszi a blog.hu-t.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:05:28

@Dorottya Veres: "Több Paks kell, kevesebb szélmalom. Így érthető voltam? "

Attől, hogy többszörös tévedés, még érthető.

Ha nem vetted volna észre, ezt mondtad:
Több tolvajlás kell.
Több ruszki uralom kell.
Több adósság kell.
Több áramdíj kell.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:06:47

@eßemfaßom meg áll: "te vagy a hülye hogy nem érted... "

Hibás ok-okozati összeefüggés.

Azért nem érted, mert hülye vagy.

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 13:07:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: utolsó etetés: nem mindenkinek annyi az élete, hogy egyedül alsónadrágban ül a gépe előtt a panelben. Sokan ugynevezett családban élnek (tudom, ettől rádjött a hányinger) és a családtagok úgynevezett ruhát vesznek fel, rendszeresen kilépnek a lakásból, neadjisten még dolgozni is járnak, és a gyerekeiket se gatyában küldik az iskolába.

GyMasa 2017.05.04. 13:09:01

@Dorottya Veres:
Hat, igen az elektromos auto toltes a masik kedvenc temam. Amikor le merik irni, hogy "azert nem terjed az elektromos auto, mert a jelenlegi akkutechnologia szar, es csak 12+ ora alatt lehet feltolteni az akkut.
Na, ez egy ordas nagy kamu.
Mar a tok regi NiCd akkukat is lehetett gyorstolteni. Siman lehetett 1C-vel belejuk nyomni a kapacitas kb. 70%-ig.
Utana kellett intelligens tolto, ami figyelte a cella aramfelvetelet, a feszultseget, meg a homersekletet, es csokkentette a toltoaramot.
Persze, egy ceruzaelemet az ember 100 mA-rel tolt, ami ugye kisse kevesebb, mint egy Tesla-hoz szukeges 90kW.
A Teslat is fel lehet tolteni 80%-is 1 ora alatt, ha megvan otthon a 100+kW-os ipari betapja az embernek.
Mert a haztartasi betappal meg az is baj, hogy a 12 oras toltes alatt gyakorlatilag SEMMI MAST nem lehetne hasznalni, se' egy mikrot, se' egy porszivot se' egy villanytuzhelyet.
Raadasul, ha jol tudom, lakossagi fogyasztos 400V/63A-ig lehet igenyelni. Felette bizony ipari bekotes kell.
En, szemely szerint nem latom szukseget a 100kW-os bekotesnek, mert ejjel pont mindegy, hogy 2200 es 2300 kozott tolti fel az akkumat a rendszer vagy 2200 es 0500 kozott. En inkabb az olcsobb fele mennek el.

BaitHrunner 2017.05.04. 13:10:20

@eßemfaßom meg áll:
"Szerinted miért irtam már nem egyszer hogy ne etessétek?"
Igazad lehet
"Ennek a vénségnek a munkássága maga a definicio szerinti trollkodás és nem tegnap kezdte az ipart."
Ez jó :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:12:39

@eßemfaßom meg áll: Képzeld, vannak családok, ahol egy-egy családtagnak több rend ruhája is van. Nagyon meglepődtél?

Mikor kicsik voltak a gyerekeim, volt, hogy naponta mostunk. De nem mindenki huszonéves.

Különböző élethelyzetekben vannak emberek. Komolyan ilyen hülyeségeken akarsz izmozni?

GyMasa 2017.05.04. 13:15:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Mikor kicsik voltak a gyerekeim, volt, hogy naponta mostunk. De nem mindenki huszonéves....
Tehat, csak a te elethelyzeted valid? mindenki mas meg kapja be?
Nem semmi egy tolerans alak vagy te!
Egy aranyszivu megmento!

eßemfaßom meg áll 2017.05.04. 13:19:24

@GyMasa: "Persze, egy ceruzaelemet az ember 100 mA-rel tolt"

CeruzaELEMet azért nem könnyű tölteni, egy kicsit is intelligensebb aksitöltö el se indul vele :) AA cerkaaksit én leginkább 1000mA-el töltök.

persze ez erősen OFF

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:23:56

@GyMasa: "Tehat, csak a te elethelyzeted valid? mindenki mas meg kapja be?"

Ez volt @eßemfaßom meg áll: álláspontja. Ellentmondtam, mert különböző élethelyzetekben vannak emberek.

Te ugye PISA negatív troll vagy? :))

2017.05.04. 13:24:15

@GyMasa: "Raadasul, ha jol tudom, lakossagi fogyasztos 400V/63A-ig lehet igenyelni. Felette bizony ipari bekotes kell."
Ekkora teljesítmény felett kilépsz az egyetemes szolgáltatás hatálya alól, onnantól versenypiacon vételezhetsz. Ez most kb (idősoros díjon) 13Ft+koloncok, Szumma: 18Ft/kWh erre jön a rendszerhasználat aminek nagyobbik hányada a teljesítménydíj, 7350Ft/kW/év a forgalmi díj 3.75Ft/kW, Veszteségdíj: 2.22Ft/KWÁtviteli díj 1.83Ft/kW és az alapdíj, ami 34404Ft/év vagyis durván 22 Ft/kWh
Ez 40Ft/kWh összesen meg az áfa :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:24:46

Komolyan, ezek a fideszes atomlobbi trollok ELKÉPESZTŐEK.

2017.05.04. 13:26:50

@Dorottya Veres: Elírtam...
18Ft+18-19Ft és erre jön az ÁFA... na... ebből kijön, mennyi is egy tankolás :)

2017.05.04. 13:31:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "...Ha nem vetted volna észre, ezt mondtad:
Több tolvajlás kell.
Több ruszki uralom kell.
Több adósság kell.
Több áramdíj kell."

Áááá... szóval akkor most igazam volt? Ááá... az nem lehet... Elő gyorsan a feltételezésekkel! Több atom >több lopás... fura beidegződéseid vannak... azt hittem, 7 év kispad már elfeledteti a napi rutinotokat.. akkor most jön még négy, hátha használ a terápia.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.04. 13:33:51

@Dorottya Veres: Szerintem csak trollkodsz. De azért elmondom századszor csak a te kedvedért.

Paks2-ből annyit fognak lopni, hogy 30 évre titkosítaniuk kellett.

2017.05.04. 13:48:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Paks2-ből annyit fognak lopni, hogy 30 évre titkosítaniuk kellett."
Mindegy... még úgy is olcsóbb, mint az általad kínált 'alternatívák' és azokat is ők építenék... :) Látod, az ember bármit el tud képzelni, csak akarni kell. Nekem félig tele, neked félig üres ez a pohár... igaz, neked üres a kezed. Nazdarovje!

Arcade Macho 2017.05.04. 14:42:52

@Dorottya Veres: elso korben a budapesti ingazok fogjak meglepni, ok meg napi 50 - 100 km -t tesznek meg szoval nem kell annyira durvan felboviteni a halozatot
de mondtad hogy a Teslat pl. 8 kW -al tolthetnek, jo ok fogadjuk el, de mi van a napelemmel? ha mindenki ratermel 10 kW -os maxi kapacitassal, akkor ugyanugy meg fog fekudni a halozat, csak ott legalabb jol meg lesz indokolva, hogy akinek nincsen semmi koze hozza az fizessen halozatbovitest
es ha jol megnezzuk a napelem az a nyari napokban jol megterheli a halozatot aztan utana semmi, ehhez kepest egy mindennapi hasznalatban levo elektromos auto toltese 3-4 -szerannyi kihasznaltsaggal jar

2017.05.04. 14:57:15

@Arcade Macho: Persze, de ha belegondolsz ez jelenleg fikció... az emberek sem Teslára sem napelemekre nem tudnak milliókat kifizetni és a napelemek a jelenlegi rendszerben max a saját villanyszámla erejéig jelentenek megváltást... ebből aztán jön a soha meg nem térülő, előre kifizetett villanyszámla esete.
Az iparnak jó, pörög a biznisz, az államnak jó, dől az áfa...mondjuk az meg nem jön be az energiaforgalmazási oldalról... a lakosságnak meg jó, hogy roppant környezettudatos és a szomszéd Jóskáék láthatják a fasza napelemes háztetőt, oszt eszi őket a fene... majd nem mennek legközelebb Maldíba három hétre...
Ezt az egészet az ilyen olyan támogatásokkal lehet terelgetni, de az végképp elszakítja a reális piaci viszonyoktól ezt az egészet.

Arcade Macho 2017.05.04. 18:26:27

@Dorottya Veres: a budapesti kozlekedes az luxus
luxus elgazositani az ott eloket, raadasul aki nap mint nap bejar, az ha pl. egy fostalicska uj dizelt vesz az ott van hogy ugyanannyi aron vehetne nissan leaf -et is
egy kis kezdeti osztonzo hianyzik pl. egy 30 - 50 Ft / km merteku extra utdij, pont akkora amekkorat az ember be kell vallaljon ha le akar menni a Balcsihoz...

tehat az elektromos autozas az a kuszobon van, az hogy eppen most idiota osztonzokkel lattak el a zold rendszamos autokat az elegge nagy gond, remelhetoleg par even belul rajonnek hogy elcsesztek...

2017.05.04. 18:51:17

@Arcade Macho: A líf szuper, bár a No Emission kissé füllentős felirat. Egy baj van vele... azzal kimozdulni városhatáron túlra kb. mint átkelni a Szaharán. A 150km-es hatótáv annyi, hogy elmegy Jászkisérre és vissza. Pesti bevásárló csajos autónak tökéletes, minden pozitív diszkrimináció adott hozzá. Viszont kell mellé egy távolsági cirkáló is.. 7millió egy 8-10 évig használható autóért és mellé még egy akár csak 5-ért... nem általános modell még idehaza.
Az igaz, hogy ha nem számít, mikor (és az, hogy főleg nem aznap) kell visszatérni Pestre, akkor jó lehet, bár én autópályára bátor dolognak gondolom. Az valóban jó, hogy nem pöfékel a nagyváros orra alá, de azon is el lehet gondolkodni, hogy mekkora veszteséggel állítódik elő az akkumulátorba kerülő elektromos energia. mekkorák a közbenső veszteségek? Lehet, kisebb veszteséggel és szennyezéssel járna, ha közvetlenül a tankból venné a mozgatásához szükséges , folyékony szénhidrogénben tárolt energiát... Számolgatta már ezt valaki? (biztos, csak nekem valahogy kimaradt)

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.04. 19:24:28

@Dorottya Veres: Sajnos a többségnek nem esik le, hogy az elektromos autó szinte nem is válasz a városok problémája. Attól, mert minden autó elektromos, nem lesz élhetőbb a város, mert a láthatáron nincs az az elektromos autó, amivel olyan távolságokra lehet utazni, mint a benzin/dízelessel. Most is a legnagyobb gond az, hogy a közlekedő és parkoló autók elveszik a helyet azoktól, akik a városban élni szeretnének... A megoldás az, hogy akkor legyen kettő autó? Aú... Több, mint dupla áron? Áh...

Ameddig az termelt áram töredéke karbonsemeleges, addig a villanyautó csak ront a helyzeten...

2017.05.04. 19:48:26

@molnibalage: " a láthatáron nincs az az elektromos autó, amivel olyan távolságokra lehet utazni, mint a benzin/dízelessel."

Hát ja.. a Tesla legkúúúlabb 40milliós járgánya ígér 6-700 km-t. Gondolom ez is csak vadiúj akksival és optimális vezetési stílussal hozható. Ugyanilyen körülményeket biztosító, négy embernek tökéletes biztonságot és kényelmet adó, böszme csomagterű , fele ennyibe kerülő dízellel simán elmegyek ~1000km-t 70l gázolajjal és ehhez még nem is nagyo kell óvatoskodni a gázpedállal. Igaz, hogy olcsóbb villanyt tankolni, meg egy hagyományos motor gondozása/fenntartása magasabb összeg, de még így sem térül meg soha az árkülönbség ... főleg, hogy az akku eléggé jól behatárolt élettartammal bír. Ja... és tíz évesen mennyit veszít az egyik és mennyit a másik az árából. Mindezt úgy, hogy saját magamnak is hazudok a környezettudatosságomról... drága kedvtelés.

Arcade Macho 2017.05.04. 21:47:37

@molnibalage: "Attól, mert minden autó elektromos, nem lesz élhetőbb a város, mert a láthatáron nincs az az elektromos autó, amivel olyan távolságokra lehet utazni, mint a benzin/dízelessel."

nem is kell elektromosnak nagy tavolsagra utazni, hiszen arra a dizel uzem valo
az elektromos meg arra hogy minden nap hasznaljak
nincsen a hatotavval semmi gond, az osztonzokkel van gond...

egyebkent jelenleg nagyon sok csaladban befigyel amugy is ket auto, egy nagy kombi meg egy pici benzines

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.04. 22:26:00

@Arcade Macho: Nagyon sok családban? Ember, eszedénl vagy? A világ nem a fejlett 500 millió emberből áll. Itthon 4 millió ember van a létminimum alatt és közelében. Semmiféle autója nincs nekik...

Arcade Macho 2017.05.04. 23:14:33

@molnibalage: felteve hogy valaki az aglomeracioban minden nap beletol az autojaba oda-vissza 60 - 100 km -t, konnyen be lehet latni hogy ottan anyuczinak is nagy esellyel befigyel egy kis szekszi autocska

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 00:17:16

@Arcade Macho: Te azt látod a magyar átlagbérek alapján, hogy ez átlagos...?

Az elektromos autó egy drága játékszer jelenleg és semmi nincs a láthatáron, ami ezt megváltoztatná. Ezen felül a világ 100 millió gazdag embere elszöszölhet vele, ha más miatt a CO2 lábnyoma az egekben van. A gáz akkor lesz, amikor a világ eddig nem autózó fele is elkezd autózni. Mert az nem 40 milliós villanyautóval fogja tolni. Ezt kellene észrevenni...

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 06:58:22

@Arcade Macho: " az osztonzokkel van gond..."

szerintem meg az árral van a gond, ha 1.0 swift árában lenne villanyswift akkor a többség a villanyswiftet venné. És ne úgy legyen 1.0swift árban, hogy az állam fizeti a felét.

2017.05.05. 07:40:06

@Arcade Macho: Ha már úgyis betereljük a népeket egy megapoliszba (jó, Bp nem az:) ) akkor mi a bánatért nem lehet az ott élők érdekében is, drasztikusan beszabályozni a közlekedést és rágyúrni a közösségi (tömeg) közlekedésre??? Egy 80 kg-os ember mozgatásáért megmozgatunk 1-1.5 tonna fémet. Ennél nagyobb pazarlás nem igazán képzelhető el. Ez addig így is marad, amíg mindenki azt szeretné, ha más nem ülne autóba, ha más óvná a környezetet, mert ő sajnos nem ér rá ilyesmire, de természetesen fontosnak tarja azt. Ha nem lesz más, akkor felül a villamosra/trolira/metróra/buszra vagy a bringájára és helyet változtat. Ez persze nem megy az egyik pillanatról a másikra, a várost is kicsit át kell alakítani és nyilván politikailag nem lesz túl népszerű aki nekikezd... de el kellene dönteni, megfulladni jobb, vagy közösen áldozatokat hozni. Engem persze hidegen hagy, vidéken, Győr peremén élek, a Budapestieknek kell megoldaniuk, de nem úgy, hogy a sok kis kipufogóból csinálnak egy nagyot, mindegy hol, csak messze a VII. kerülettől.

2017.05.05. 07:43:56

@eßemfaßom meg áll: Mivel ezek a járművek még erősen a béta szakaszban vannak, ez nem valószínű. Ahhoz még kisszériásak és drága anyagokat használnak, hogy versenyképesek lehessenek a jó régi pöfögősökkel...
A fiam járműmérnök, mindig húzom vele, hogy találjanak már fel valami eszközt, ami instant megköti a CO2-t és a többi mocskot, aztán halleluja. Például lehetne melléktermékként szódavizet gyártani :) (tudom, az nem végleges módszer)

GyMasa 2017.05.05. 09:18:18

@molnibalage:
... a láthatáron nincs az az elektromos autó, amivel olyan távolságokra lehet utazni, mint a benzin/dízelessel...
Erre megoldas, hogy az ember berel dizel autot, ha csak evente 1-2x utazik messzire, de az ev nagy reszeben csak a varosban furikazik.
Ha tobbszor fordul elo, akkor meg vesz maganak egyet.
A baj inkabb ott van, hogy Magyarorszag pont nem az a gazdag videk, ahol ezt megengedheti maganak egy atlagos csalad, igy csak a dizel utazoautot vszik meg, es azzal jarnak a varosba is.
....Most is a legnagyobb gond az, hogy a közlekedő és parkoló autók elveszik a helyet...
Hat, ez viszont 100%-ban a politika es az intezmenyesitett lopas egyenes agi kovetkezmenye.
En meg vilagosan emlekszem, hogy amikor bevezettek a parkolasi dijat Budapesten, akkor az volt a mantra, hogy:
"Azert kell meg ilyen draga, mert majd jol epitunk a befolyt penzbol parkolohazakat, es majd eltuntetjuk az autokat az utcakrol ezekbe a parkolohazakba."
Nem kell tulsagoan megeroltetni az embernek magat, hogy egy alapos korulnezes utan eszrevegye, hogy egeszen pontosan ZERO parkolohaz epult meg a 20+ ev alatt befolyt parkolasi dijakbol.
Mara mar nem is erolkodnek semmilyen ideologiat odatenni emelle a szemtelen lopas melle.
Maradt a szimpla lehuzas.
...Ameddig az termelt áram töredéke karbonsemeleges, addig a villanyautó csak ront a helyzeten....
Azert kicsit jobb a helyzet ket okbol is:
- Egy gazeromu sokkal tisztabb egestermekeket termel, mint egy dizel auto. (nincs korom)
- Egy eromu nem a varos teljes teruleten szennyez, hanem altalaban valahol a varoson kivul, es ott is 100+ meter magasan eregeti a levegobe a CO2-t meg a parat.
- Egy lehelletnyivel jobb a teljes hatasfoka egy eromunek, mint az autoknak egyenkent.
De, alapvetoen igazad van. A fosszilis eromuvel megtermelt arammal elektromos autozni csak egy kis lepes a jo cel iranyaba.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 09:28:12

@GyMasa: Apró hiba, hogy nem csak gázerőművet építenek, lásd pl. németeknél. A CO2 szempontjából mindegy, hogy hol eregetedm, mert a légköri teljes koncentráció számít A többinél van csak relevanciája.

Igen, csak 5-10% szállítási és 20-30% feletti töltési veszteségnél az egész összehatásfok megy a kukába... Mert a töltési veszteség kb. ekkora, melegszik az egész, mint a veszett fene... És akkor még a kinyerési hatásfokról szó sem volt. Lehet, hogy 90% a villanymotor hatásfoka, csak a többi része meg, hát izé...

Fosszilissal villanyautózni = a kemény szart hígfosra cserélni. Egyik sem jó.

2017.05.05. 09:38:39

@GyMasa: "Egy gazeromu sokkal tisztabb egestermekeket termel, mint egy dizel auto. (nincs korom)"

A korom nem akkora tragédia ám, inkább a mai nano részecskés korom a gond. Nehéz szűrni, sokág lebeg, piszok jól terjed. A régi pöfögős dízel rémísztő fellegeket eregetett, kétségtelen, de az hamar leülepedett a talajba. Szén... ennyi.. a mai HPCR dízel égésterméke akadály nélkül jut a tüdőn át a vérbe, régen meg fölköhögte a városlakó és köpött egy jókorát a 4-6-os padlójára.

GyMasa 2017.05.05. 09:53:58

@Dorottya Veres:
...akkor mi a bánatért nem lehet az ott élők érdekében is, drasztikusan beszabályozni a közlekedést és rágyúrni a közösségi (tömeg) közlekedésre??? ...
Szerintem azert, mert Bp (tomeg)kozlekedesi rendszere nem a legjobb.
Ez kicsit hosszu lesz, de sajnos nem tudom roviden leirni:
A fo baj, hogy alapvetoen rossz meg mindig az ut, es a tomekgozlekedesi szerkezet.
- Elso feladat lenne, hogy lehetove kell tenni azoknak, akik nem akarnak Budapestre (sem be sem atutazni) hogy ne KELLJEN nekik.
Az M0-val az a baj, hogy egy M3-M1/7 viszonylatban kifejezetten rossz megoldas
- Oriasi kerulo asszem valami 70 km
- Napi rendszeresseggel van rajta baleset, es lezarjak az egyik iranyt akar orakra is.
- Emiatt mindenki (legalabbis a nem teherautosok, mert nekik explicite meg van tiltva) inkabb keresztulmegy a varoson, mert az 20 km, es nem 70, es idoben meg dugoval egyutt, M0-as baleset nelkul is kb. ugyanannyi ido.
- A masodik feladat lenne egy hasznalhato kulvarosi es agglomeracios tomegkozlekedes kialakitasa.
- Ma az agglomeracioban nincs rendes helyi kozlekedes, a vasutallomasok altalaban jo messze vannak a falukozponttol, igy az embereknek kocsiba kell ulniuk, ha el akarnak jutni a 10km-nyire levo vasutallomasra.
Persze ott amugy sincs eleg P+R parkolo, meg ha meg fizetnie kell erte, akkor az kulon orom.
Nincsenek ertelmes kedvezmenyek az ingazoknak. Pl. a MAV-nal egy "havi berlet" az ugyanannyiba kerul, mint megvenni 23 db jegyet. Tehat gyakorlatilab egy 20 munkanapos honapban 3 napot eleve bukik az ember.
Ha szabadsagra megy, akko azt is. Ezzel egyedul annyi elonye van, hogy havonta csak egyszer kell sorban allnia nem minden nap.
Ezen kivul az agglomeracioban altalaban tehetosebb csaladok elnek.
Az ugye nyilvanvalo, hogy a vasut kizarolag 1 embernek eri meg barmilyen autoval szemben.
Tehat, ha apuci, meg anyuci is a varosban dolgoznak, akkor siman jobb uzlet nekik egy autoval beutazni, mint a vonattal szarozni. Ha meg meg a gyerekek is a Fazekasba jarnak, akkor no brainer...
A busz szinten szivas, mert az ugyan jobban a falukozpontban kozlekedik, de mivel ugyanazon a bedugult uton, ahol a tobbi auto, igy gyakorlatilag nem sok elonye van neki.
Elvileg letehetnek a kocsit mondjuk Kelenfoldon is, de itt megint az jon elo, hogy addigra mar tul vannak a szivas nagyobbik reszen, es gyorsabb a celig elmenni, es nem szarakodni a tomegkozlekedessel.
- A harmadik pillernek pedig az olcso, pontos, tiszta, gyors, jol szervezett tomegkozlekedesnek kel lennie.
- Megalkotni a peremkeruletek kozotti kozvetlen jaratokat. (Ne kelljen a Deakon atszallni a XIII-XVI keruletbe eljutni akaroknak)
- Optimalizalni a menetrendet. (pl. a csatlakozas ne 2perccel elobb induljon, mint a rahordo jarat, illetve ha 2 vagy tobb vonal egy szakaszon uganazon az utvonalon jar, akkor ne az legyen mar, hoyg a 20 perces kovetesi idoben egyszerre jon mindket busz, aztan 20 perig semmi)
- Valoban takaritani a jarmuveket, ha mar fizet erte a BKV, basszus...
- Ledobni a budos hajlektalanokat a buszokrol.
- Forgalmival ingyen lehessen utazni a BKV-n MINDIG, ne csak szmogban!
Egyebkent azt kell mondjam, hogy pont a BKV az, ami a legnagyobb fejlodest mutatta Budapesten az elmult evekben!
Tehat:
- Kell furni egy alagutat Bp alatt az M3-M1/M7 viszonylatban ami az M0-nal megy le a fold ala, es a Tesconal jon ki.
- Egy masikat opcionalisan a 2-es ut-M5/M6 viszonylat reszere.
Kizarolag pont-pont alagutat tehat a varosban nem lehetne se le- se felhajtani arra az utra. (igy nem ez fog eloszor bedugulni reggel)
- Kell egy csomopont a ket alagut talalkozasanal.
- Szigoruan fizetosse tenni. (EGy teherauto sporol vele legalabb 50 km-t, ami majdnem egy ora utido, es legalabb 20 liter gazolaj)
- Kell egy vasuti alagut Bp alatt ami osszekoti a nagyobb allomasokat, meg mondjuk a Szent gellert teret (Lasd Nemet S-Bahn rendszer)
- Fejleszteni a BKV-t.

GyMasa 2017.05.05. 10:02:10

@Dorottya Veres:
...A korom nem akkora tragédia ám, inkább a mai nano részecskés korom a gond...
Gazeromunel az sincs, de teljesen egyet ertek. Nem fosszilisbol akarok en villanyt termelni, hanem NAPELEMBOL, foleg ejszaka, amikor senkinek nem kell amugy sem az aram! (bocs!)

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 10:26:40

@GyMasa: "Nincsenek ertelmes kedvezmenyek az ingazoknak." viszont a teljesárú jegy is olcsó. Legyen mondjuk Monor-Nyugati pu ez 38km és 370ft. Kevés autó van ami 38km-t elmegy egy liter benzinnel és a vonatra nem kell kötelezőbiztosítást fizetni meg nem kell 2évente műszakira vinni, mi több nem kell az első út előtt egy jelentős összeggel megvásárolni majd évente búcsút inteni az amortizált részének.

És akkor még ott van a startkártya lehetősége ami évi 30ezerért 50% jegyárkedvezményt ad, maradjunk a monori példánál. Teljesárúval havi 20 nap évi 12hónap retúr 177600Ft, startklubkártyával ugyanez 118800Ft (benne van a kártya éves díja is) és akkor még a rokonokat is látogathatja vonattal féláron az egész országban.

Saját autónak nyilvánvalóan van n+1 előnye, de az olcsóság az nincs köztük.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 10:42:39

@Dorottya Veres:

Az M0 még rövidebb nyomvonal esetén sem lenne sokkal rövidebb. Egyébként meg a 70 km-es úttal is jobb vagy időben, mert 100-as átlagsbesség tartható. 45 perc kb. a kerülő. A városban az átlagsebesség a 20 km-et alig éri el és állandó gyorsítás/lassítás. Fárasztja az embert, a fogyasztás a egekben. Ezen felül azért rossz ez, mert még mindig basztak az északi részét megcsinálni, akkor nem 70 km lenne a kerülő.

Ezek a távok Bp. elbaszott méretéből adódnak.

Napi szitnen nincs rajta baleset és mióta 2x3 sáv van, azóta ez sem olyan vészes. Régen tényleg az volt, hogy a legkisebb gikszer is kétvállra fektette az M0-t és 20 km-es körzetét.

Az agglomerációs közlekedés egy katasztrófa. Én Szigetszentmiklóson laktam, de az Árpád hídig bringával is hamarabb felértem, mint tömegközlekedéssel. A Dunát áteszlő irányokban meg aztán tényle röhej. SzSzM - Kelenföld ideális esetben volt 90 perc, bringával meg 40-45. Ez így nem versenyképes. Igazából a belvárosban sem az a BKV. Amikor bringára ültem úgy éreztem, hogy teleportációs képességet fejlesztettem ki, annyival gyorsabb mindennél 6-8 km-es távolságban. Csak akkor lehet lenyomni, ha 10-15 km felett mész és átszállás nélkül metróval vagy busszal buszsávon.

Az időalapú jegy hiányában, ha valamiért egy nap nem tudok bringázni, akkor az esetek 90%-ban napijegy kell, mert 2-3 átszállás és összesen 1,5 óra utazás alatt a vonaljegy röhejsen drága. Más városban ez kb. 2 euróba kerül, ahol időalapú jegy van...

A Keleföldes példa nagyon rossz. Minden nap a Budafoki úton járok dolgozni. 9 előtt nettó dugó van, két csep eső után km-es a sor az erőműtől délre is 8-9 között.

A forgalmival ingyen utazás nevetséges kérés. Ezek szerint az autós akkor kap ajándékot, mert szennyez, de én aki WC-re is bringával megy, az meg semmti, amikor az év 95%-ban nem autózók és nem tömegközlekedek. Hm...

Nem kell alagút, csak az M0 északi szakaszát be kellene fejezni...

A dugódíjat kellene bevezetni, csak a feltételei nem adottak, mert az nem járható út, hogy fizetnek az emberek, de nincs jöbb közlekedése se P+R. Ahol meg van, sokszor fizetős, teljesen kontraproduktív...

S-Bahn rendszer kéne. Vicc, hogy az összes HÉV kötöttpályával néz farkasszemet és az átszállás elvisz 5-10 percet. Az összse elővársi vasútnak kb. a körútig be kellene menni, de igazából az összekötés. Csak a szutyok 4-es metró elvitte a pénzt, a 3-as be sincs fejezve még 40 év után sem, aminek a felújítása sem megy...

GyMasa 2017.05.05. 11:09:02

@molnibalage:
...hídig bringával is hamarabb felértem..
OK, de nem mindenki tud/akar biciklizni...
Nekem most 25 km a munkabajaras egy iranyba, autoval.
Ha most nekiallnek biciklire ulni, akkor:
- az elso 1 honapban hulla lennek a sok izomlaztol
- Nem tudom mekkora lenne ez a tav biciklivel, de szerintem sokkal tobb. Autopalyara nem ehetek biciklivel.
- a szumma 50 km egy napon also hangon is jo 2,5 ora tekeres lenne minden nap, ami mondjuk bizonyara szupi testalkatot adna nekem, de valahogy nem erzem a kesztetest, hogy mondjuk reggel ~2 ora tekeres, meg 10,5 ora munka utan meg nekialljak ujabb 2 orat biciklizni. Nyilvan en vagyok lusta, vagy valogatos, de ez mar csak ilyen.
- Ja es itt folyton esik az eso is. Nem az a magyar eso, ami fentrol esik lefele cseppekben, hanme ilyen spray-szeru eso, ami az egesz testet egyszerre aztatja el. Fincsi lehet ilyenben 2 orat tekerni.
- Ma pl. meg fell kellett vennem a nagykabatot, mert 10C alatt van a homerseklet.
- A mult heten meg esett a ho 3 napig, pedig nem Norvegiaban vagyunk, hanem Bajororoszagban.
...A Keleföldes példa nagyon rossz. Minden nap a Budafoki úton járok dolgozni. 9 előtt nettó dugó van, két csep eső után km-es a sor az erőműtől délre is 8-9 között... Igen, de az Erd-veszprem.SZekesfehervar vonalrol ide erkezik az autos. Es a 4-es metro vegallomasanal reklamozzak a P+R-t nagyon. Nem a hely maga a lenyeg, hanem a hozzaallas. Soroksar megfelelo pelda? Vagy a Maglodi ut?
...A forgalmival ingyen utazás nevetséges kérés. Ezek szerint az autós akkor kap ajándékot...
En, nem igy latom. Ahhoz, hoyg valakinek legyen egy ervenyes forgalmija, sulyos 100 ezreket kell arra az autora kolteni. Szoval, akkkora ajandekot nem kap, ellenben neked, bicikliskent is jo, ha o ingyen utazik a forgalmijaval:
- Kisebb lesz a dog, mert egy buszon ul, 60 masik emberrel, es nem a dugoban egyedul
- Aznap biztosan nem fog elutni.
- Nem szennyezi a levegot.
...év 95%-ban nem autózók és nem tömegközlekedek...
Ja, en sem, csak en autozom, mert kocsival munkaba jarni napi 2 x 25-50 perc, tomegkozlekedessel meg legalabb 2x1 ora lenne. A bicikli meg nem jatszik, ahogy leirtam.
...Nem kell alagút, csak az M0 északi szakaszát be kellene fejezni...
Uzleti alapon szerintem meg kellene.
...A dugódíjat kellene bevezetni, csak a feltételei nem adottak, mert az nem járható út, hogy fizetnek az emberek, de nincs jöbb közlekedése se P+R. Ahol meg van, sokszor fizetős, teljesen kontraproduktív...
Ebben nem vagyok biztos. Az egesszel az a baj, hogy ez meg Demszky idejeben merult fel, amikor meg Londonban, meg Stockholmban is csak ujdonsag volt.
Plusz o egybol a lenyulhato lovet latta meg benne, es total forditva ult fel a lora.
Egy ilyen rendszert abban a sorrendben lehet bevezetni, hogy eloszor megteremted a felteteleket, es utana vezeted be, amikor az emberek nem fogjak ezt kenyszernek erezni, hanem TENYLEG jobb megoldas, mint autozni.
...S-Bahn rendszer kéne....
En is ezt irtam.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 11:14:58

@GyMasa: A forgalmis példa továbbra is nevetséges. Az én bringázáso az, ami eggyel kevesebb autót jelent, és akkor sem autózom, ha rossz idő van. Akkor talán a bringás kapjon előbb ingyen utazási lehetőséget...

Jogsim van, nem használtam eddig semmire...

Igen, nem bringázhat mindenki, de talán növelni kéne az arányt..

GyMasa 2017.05.05. 11:22:37

@molnibalage:
OK, en megertem, hogy szeretsz biciklizni, de nem tudom hogy allsz csaladdal?
Tudod, agglomeracioban elni 3 gyerekkel nem lehet auto nelkul.
Ez en erveimet leirtam mar, mirt nem biciklizek.
A tomegkozlekedest kenyelmi okbol nem hazsnalom, bevallom, az igy felszabadulo napi 1 oramat inkabb a gyerekeimmel toltom el.
Es, tudod mit, Szerintem be kellene vezetni egy ingyenes biciklis BKV-igazolvanyt is.
Igy OK?

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 11:26:13

@GyMasa: Nincs. Viszont nem írtam, hogy mindenki járjon azzal. Egyébként, ha minden BKV járművön lehetne bringát szállítani, akkor a kombinált megoldás az egyik legjobb. Pl. metróval a Nagyvárad térről felhúzol az Árpád hídig és ott tekersz mondjuk 3 km-et a 13 km helyett.

Engem pusztán az zavar, hogy mindenféle homályos és erősen megkérdőjelezhető okkal engednéd az autósnak az ingyen BKV-t.

Ingyen csak akkor lehet a közösségi közlekedés, ha midenkinek ingyenes. Ez meg egyelőre nem opció.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 11:37:32

@molnibalage: nézd máshonnan.

mi a jobb a városnak, ha az az autós az autójával megy, elfoglal egész nap egy autónyi helyet és kipöfög egy marék szart pl a te bringázó arcodba vagy ha a tömegközlekedésen utazik.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 11:39:31

@eßemfaßom meg áll: Mondjuk ennek meglenne a hátránya is, hirtelen mindenkinek lenne legalább egy kispolszkija a forgalmi kedvéért.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 11:43:13

@molnibalage: "Egyébként, ha minden BKV járművön lehetne bringát szállítani"

Ezt azért te is csak poénból írtad ugye :)

GyMasa 2017.05.05. 11:55:56

@eßemfaßom meg áll:
...Mondjuk ennek meglenne a hátránya is, hirtelen mindenkinek lenne legalább egy kispolszkija a forgalmi kedvéért...
Hat, nem tudom.
Egy kispok olyan 100kHUF-tol veheto. (Es, gondolj bele, milyen hatassal lenne a Kispokok arara egy ilyen lehetoseg?)
Mire a nevedre kerul, meg elso karbantartas az ujabb 50kHUF (csak tippelek)
Ha ERVENYES forgalmit akarsz ra, akkor:
- Fizetned kell <10kHUF gepjarmu adot (sajnos, nem tudom mennyi)
- Fizetni kell az eves biztositast. Ha csak emiatt veszel egyet, akkor azza A0-ban siman 30kHUF lesz a kezdo dij
- Javitani is kell a kis gyikot, hiszen azok nem a megbizhatosagukrol voltak hiresek
- 2 evente muszaki kb 30 kHUF-ert
- 2 evente valamit biztosan kell lakatolni rajta, mert a rozsdavedelem nem volt az erosseguk. AZ is legalabb 100kHUF
VAGY
- teszel ra alvazvedot, olyan 40kHUF-ert, amit evente 5000HUF-ert TMK-znak.
- rendszeresen foglalkozni kell vele, mert ezek az oreg autok allo helyben is tonkremennek.
- Es ekkor meg egy metert sem mentel vele
- Ha meg hasznalod, is, akkor az meg plusz koltseg
Nekem ez nem tunik ANNYIRA jo uzletnek egy 100kHUF/eves berlettel szemben.
CSAK a berlet miatt megvenni egyet.

GyMasa 2017.05.05. 11:56:46

@eßemfaßom meg áll:
...Ezt azért te is csak poénból írtad ugye...
Nem igazan. Vilagszerte elterjedt, hogy kulso tarolo van a busz elejen, es oda lehet akasztani a biciklit.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 12:20:48

@GyMasa: Nem buszt írt hanem "minden BKV jármü"-vet és azért elég érdekesen nézne ki a pl metro bringákkal az orrán és rákerestem londoni, bécsi, müncheni buszfotókra és egyiken se láttam bringát az orrukon. Biztos, hogy ez annyira használatos a világ nagyvárosaiban?

GyMasa 2017.05.05. 12:27:57

@eßemfaßom meg áll:
Nem, de a fogaskerekun pl lehet biciklit szallitani, meg a vonatokon is.
NYilvan egy metroba nem kellene biciklit levinni.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 12:32:48

@GyMasa: abból indulsz ki, hogy te egy üzemképes autót akarsz fenttartani, én meg arról beszéltem, hogy valamit aminek van forgalmija. Egyszer megveszed a kislóerős üzemképtelen vackot 30ért, fizetsz rá évi 20ezer biztosítást 10ezer súlyadót és 2évente 30ért a forgalmi elmegy okosműszakira.

GyMasa 2017.05.05. 12:36:09

@eßemfaßom meg áll:
Hat, nem tudom, mekkora esellyel lehet meg tavoktatasban muszakiztatni...
Aztan az is nagy kerdes, hogy hol tartod az autot...
Ha az utcan, akkor ott elpusztul, meg egy ido utan elviszik a kozteresek is, ha meg garaszt berelsz neki, akkor eleve az tobbe lesz, mint berletet venni.
Ha meg leviszed a videki szulokhoz, az lehet olcso, de akkor sem ertem, mi ertelme lenne ennek...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.05. 12:44:54

@eßemfaßom meg áll: Nem. Ha babakocsit lehet, akkor miért ne lehessen kerékpárt? Külföldön érdekes módon vannak olyan városok, ahol lehet....

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 12:57:38

@molnibalage: Nem hinném, hogy a babakocsi meg a kerékpár bármilyen viszonylatban párhuzamba állítható. Pl ott indul, hogy a babakocsiban egy önállóan mozgásképtelen személyt szállítanak míg a kerékpáros nagy valószínűséggel képes járni.

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 13:04:27

@GyMasa: Jó eséllyel lehet. A HAHU-n 100ezerér árult frissműszakis rozsdatemetők szerinted hogy mentek át? Mivel nem az autóra van szükséged hanem a papírjára így tök mindegy, hogy az utcán mennyire rohad. Ha nem fizetős parkolóban áll és van rajta rendszám akkor a köztereseknek semmi közük hozzá. És azért éri meg mert így évi 50ezerből megvan a bérlet 100ezer helyett

GyMasa 2017.05.05. 13:12:27

@eßemfaßom meg áll:
Hat, kicsit nehezen hiszem el, hogy ezt ipari meretekben csinalnak emberek evente 50 kHUF sporolas miatt...

eßemfaßom meg áll 2017.05.05. 14:35:50

@GyMasa: mondanám, hogy próbáld ki, de ugye :)

2017.05.05. 17:43:23

Huhhh... azt hiszem mégsem költözöm vissza Budapestre :)
Az MO nekem eddig mindig bevált, mióta kiszélesedett főleg, hétvégén jól megválasztott időpontban egész lazán át lehet vágni toronyiránt, tökön-paszulyon át... nekem max ennyi Bp. parkolni macera, ritka bénám tudnak parkolnia népek. Sokanak a fehér vonal annyit tesz, hogy arra kell rállni a kerékkel. Az útburkolati jelek csapnivalóak, így nem marad más, izomból és térfogatból autózni.

Arcade Macho 2017.05.05. 22:07:15

@molnibalage: " Pl. metróval a Nagyvárad térről felhúzol az Árpád hídig és ott tekersz mondjuk 3 km-et a 13 km helyett."

3 km nem a bringa kategoria
vannak mar jo kis elektromos rollerek, es hat khmm khmm, szoval hat lehet itten kiepiteni az M4et setametronak, de szoval ha pl. az M4 helyett becsurtak volna a fold ala a Keletiig kozbunso 2 megalloval, akkor talan sok agglomer siman lerollerezne az ut veget

nesze neked EV meg Musk :)))

eßemfaßom meg áll 2017.05.06. 08:58:52

@GyMasa: ezt a" forgalmivalingyenbkv" rendszert.
süti beállítások módosítása