Egy atomerőmű környezetvédelmi engedélyezése: ha formailag oké, akkor tartalmilag is oké

2017. május 21. 08:35 - atomcsapda

Egy atomerőmű megépítéséhez környezetvédelmi engedélyt kell szerezni. Ennek a folyamata nagy vonalakban az, hogy a beruházó elkészíti a környezeti hatástanulmányt, ezt a hatóság ellenőrzi, és ha mindent rendben talál, megadja az engedélyt.

A beruházó tehát elkészíti a hatástanulmányt, ami különböző vizsgálatokat tartalmaz. Ha ezek a vizsgálatok elkészültek, ha a hatástanulmány vaskos, ha minden témáról kimerítő mennyiségű szöveget és adatot tartalmaz, akkor, úgy tűnik, minden okés.

 

A Paks II környezetvédelmi engedélyezéséhez elkészült vizsgálatok azonban nem támasztanak alá semmit.

Ráadásul úgy látjuk, hogy a vizsgálatok, megállapítások, értelmezések érdemi ellenőrzésére a szakhatóságnak nincs kapacitása, vagy senki nem kötelezi őket erre. Ez azt jelenti, hogy végül érdemben nem szóltak hozzá a tanulmány megállapításaihoz. Nem vonták kétségbe például azt sem, hogy a Duna felmelegedése nem fog jelentős változást okozni a folyó élővilágában. És nem kérték számon az ennél sokkal fontosabbat sem, hogy vajon mégis miképpen képzeli el a beruházó a hosszútávú radioaktív hulladék végleges elhelyezését, vagy éppen egy esetleges baleset következményeit, hatásvizsgálatát, a védekezés forgatókönyvét.

Formailag mindent tartalmaz a dokumentum. Ráadásul rendkívül nagy mennyiségű általánosságot, tulajdonképpen tankönyvszerű ismertetőt is, amire egy környezeti hatástanulmányban vajmi kevés szükség van, ha azt feltételezzük, hogy hozzáértők olvassák.

Persze a bürokrácia nagyon sok mindenre jó, például a fárasztásra. Lehet erre a hatástanulmányra hivatkozni, az erre megkapott engedélyt lobogtatni. Sajnos az a helyzet, hogy a formai követelményeknek megfelelő vizsgálat és engedély nem számol a realitással, a valóságos problémákkal, az egyelőre megoldhatatlan feladatok ellátásával, a veszélyek elemzésével.

Mondhatnánk, hogy ez az engedély érvénytelen, és tartalmi szempontból igazunk is lenne. A helyzet az, hogy az engedély ennek ellenére érvényes, és jogi szempontból nehéz kifogást találni benne. Mi ezt megtesszük, és bírósághoz fordulunk, de álljon itt az is, hogy az atomenergiával szembeni kontroll teljes hiánya nem a formai hibákban rejlik, hanem azokban az óriási tartalmi lyukakban, amiknek a betöltésére semmilyen hatóság, felügyelet nem képes kötelezni az engedély kérelmezőjét.

És bizony ez elég nagy baj.

***

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

438 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr1812528949

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2017.05.23. 16:54:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...EGYETLEN EGY oka van a kapkodásnak, hogy most építsük fel Paks2-t, hogy a fideszesek most lophassák el...
Jovore valasztas lesz, es le fogjak valtnai a fideszt, akkor is ok lopjak el?
Es mit is egeszen pontosan? A fix aras beruhazast?

Janossz 2017.05.23. 16:57:14

@molnibalage: Ja, akkor mégis csak engem sikerült leökröznöd, Nagytudású ?
Tudod, az úgy van, hogy egy linket beteszek, azon meg megint vannak linkek, mindenfelé...
Tehát, ha én valamivel alátámasztom a mondandóm, vagy csak simán figyelmedbe ajánlok valamit, rendes ember arra válaszolna, ami a cikkben van. Egyéb esetben válaszolhat a felugró reklámra, vagy az időjárás jelentésre is...
Ennél te normálisabb vagy, ne trollosodj el, azokból van már épp elég!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 16:57:40

@Bencze Imre: "a roszatom honlapján nézelődj, nem én vagyok a nyilvános tudakozód."

Erre a blogra laikus civilek járnak, aki így fölényesen elküldi őket a faszba, az annyit is ér. Ha van egy érved, fejtsed ki, vagy kussolj.

" ja, hogy csak oroszul van fent? hát, öcsi, az meg a te bajod, tudod, ahánynyelvet beszélsz, annyi ember vagy "

Tíz évig tanultam oroszt, de nem sikerült használható tudást szereznem, csak egy alapfokúm van, mert kellett a doktorihoz. Ez persze ez az én hibám, nem okolok senkit. Sokat nem vesztettem, mert nem szakerületem az orosz irodalom, matematika, olajkitermelés, atomtechnika vagy haditechnika. Van igazi életem, ezt az "embert" kihagytam, leglább nem kell a ruszkik faszát szopnom.

GyMasa 2017.05.23. 17:00:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Van igazi életem, ...
Ehh, hat ezt azert nehezen magyarazod itt be barkinek is.
EGesz nap trollkodni azt azert csak eros eufemizmussal lehetne "elet"-nek nevezni...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:01:42

@GyMasa: "Ha 2032-ben akarsz elkezdeni egy beruhazast, akkor NEM a 2037-es arral kell szamolni, hanem a 2032-essel."

Ha van egy beruházás a 2027-2047 időszakban, és egy-egy részberuházs ideje egy év, akkor mindig az adott évi árakkal kell számolni. Kivéve, ha Pénztáros Lőrinc nyeri a tendert, mert akkor a négyszeresével.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:03:28

@GyMasa: Fáj, hogy van időm trollokat oktatni és kioktatni? Tanulj, és akkor nem kell elmenned rabszolgának.

molnibalage 2017.05.23. 17:03:54

@Janossz: Látom továbbra sem érted te hülye... Amikor azért tapsikol valaki, hogy évente kb. egyszer süt annyiar a nap és fúj a szél, hogy 30 perce a szél/nap pillanatnyi termelése az 100% közeli, az azt jelenti, hogy akár 6-8 óra múlva ezek termelése NULLA. Szeritned mi balaszolja ezt ki te nagyon te...? Hm...?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:06:01

@GyMasa: "Jovore valasztas lesz, es le fogjak valtnai a fideszt,"

Nem hiszem, túl sok a fideszes troll. De ha megtörténne, a geci oroszbérenc megint harcos ruszkiellenes lesz. Másodpoercek alatt szokott köpönyeget fordítani.

GyMasa 2017.05.23. 17:07:16

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Kivéve, ha Pénztáros Lőrinc nyeri a tendert, mert akkor a négyszeresével...
Most osszezavartal!
Akkor most Paks2 aranak a 5x-öset lopjak el a fideszek, vagy az idojarasfuggoket???
EZ most komoly tores okozott bennem!
Akkor a szelkerekeknel is lehetne lopni?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:07:44

@molnibalage: Szegeden a napfényes órák száma 2100.

Sok áramot érdemes importálnunk, mert energiatermelésre nem ideálisak a feltételek Magyarországon.

Bencze Imre 2017.05.23. 17:08:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: pubi, neked doktorid??? ne röhögtess!!! miből? szartapicskolásból??? silány, tény és adatmentes, de legalább nagypofájú, "zsebembenabölcsekköve" jellegű agymenésedet elnézve, te annak örülnél, mint majom a farkának, ha éreccségid lenne (persze fél disznóért vásárolva" :) :) "nem szakerületem az orosz irodalom, matematika, olajkitermelés, atomtechnika vagy haditechnika" ennek ellenére lelkesen beleugatsz mindenbe :) :) "leglább nem kell a ruszkik faszát szopnom" szopod a viktorét (már amikor nem a seggét nyalod). tömény primitivításod legszebb ékköve a "ruszkizás", bár ezzel csak magadról állítasz ki szegénységi bizonyítványt :), tudod, te szarrágó majom, tolsztoj, puskin, lermontov, csehov szintén "ruszkik" voltak . amennyire bunkó paraszt vagy, gondolom thackeray-t, beckett -et, valamint schillert, heine-t, goethe-t sem olvasol eredetiben??? mond csak, olvasol te egyáltalán??? vagy csak itt vau-vau???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:08:53

@GyMasa: "Paks2 aranak a 5x-öset lopjak el a fideszek, vagy az idojarasfuggoket?"

Ha tehetik, mindent ellopnak. Beleértve a jövőnket.

GyMasa 2017.05.23. 17:09:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Nem hiszem, túl sok a fideszes troll. De ha megtörténne, a geci oroszbérenc megint harcos ruszkiellenes lesz. Másodpoercek alatt szokott köpönyeget fordítani....
Ertem, de az a resz megvan, hogy amikor a fidesz nincs hatalmon, akkor
- Valaki mas lop
VAGY (es most kizaro vagy ertelemben ertem)
- Nem lop senki

Womb Raider 2017.05.23. 17:10:50

@élhetetlen: Biztos nem vagyok akkora ász, mint te, de annyira hülye sem, hogy teljesen falhoz tudj állítani.
Egy rendesen megtervezett és a protokolinak megfelelően működtetett adatbázis nem úgy néz ki, ahogyan te azt előadod (vannak olyanos is, ez kétségtelen) Ha igaz lenne, amit írsz, a bankok már régen összedőltek volna.
Egy mentés addig nem mentés, amíg hiba nélkül le nem fut. A rollback is véd attól, hogy félbeszakadt változtatásokkal szétbarmolj egy adatbázist.
Mik is azok az adatok, amik nem vihetők át egy régi adatbázisból egy új, upgradelt és körültekintően megtervezett és megvalósított rendszerbe??? És miért is nem? Van egyáltalán értelme adatvesztéssel migrálni??? Ki az aki azért fizetett valaha is? Nem egyszerű, nyilvánvaló, de nem is lehetetlen. A példádban szereplő 30 adatbázis kizárt, hogy teljesen unikális megvalósítás, minden egyes helyen teljesen más struktúrában felépített,egyedi nyelven implementált adatbázis lett volna. KIZÁRT . Mint ahogy az is, hogy ezt ne lehetett volna egy nyilván nagyobb, több táblát , mezőt, indexet bármit... tartalmazó RDBMS-be beletömni. Akár numerikus, akár karakteres, akár blob, akár ole, dátum..a bánat tudja mi még. Lekérdezni meg ott a szabvány sql. Nyilván ezer cég ezernyi implementációja létezik, de léteznek szabványok is és ezeket pont erre találták ki. Tanultam adatbázis kezelést, egyszer unalomból, egyszer meg a gyerekemmel :) és mint említettem, nem vagyok uptodate, mint te... de tök laikus sem.
A digitális adattárolás nagyjából annyira időtálló, mint a plébánosod templomának egérrágta, penész rohasztotta tűz pusztította analóg adatbázisa.
Őszintén szólva sejtésem nincs egyébként, honnan is jött ez ide az atomenergetika kérdéskörébe? Nem adatokat karunk tárolni, hanem bombabiztos containmentbe zárt radioaktív anyagokat. Ehhez nem kell sem mágneses, sem nyálazós kartotékos nyilvántartás. Kellenek jókora és jól megválasztott anyagból készült konténerek, kapszulák, hordók, tartályok és kellenek jó mély de nem túl hatalmas , stabil geológiai képződménybe mélyített barlangok... de mint linkeltem róla anyagot, akár a flszínen is megvalósítható ilyen tároló, minden különösebb kockázat nélkül. Paks II esetében 1km2 nél kisebb területen, a teljes működési időtartamot figyelembe véve, nyílt üzemanyag ciklus esetén. Zárttat feltételezve (paks nem lesz ilyen, sajnos) ez még kisebb térfogatot (és területet) jelenhetne.

GyMasa 2017.05.23. 17:11:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Ha tehetik, mindent ellopnak. Beleértve a jövőnket....
Akkor most sikerul bokanfosni magad, mert az egesz ervelesed bedolt ettol...
jajj, akkor mostmar 100USD/kW-nal jar a lefele licit...
(ugye a 4x.es lopasi faktor)

GyMasa 2017.05.23. 17:12:17

@GyMasa:
jajj, nem figyeltem, szoval 80 USD/kW.
HUu, egyre jobb uzlet lesz ez az idojarasfuggo!

Womb Raider 2017.05.23. 17:13:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nem megy az elemi matek, he?

Atom 5500 +2000 USD/kW
Szél 4*600 +2000 USD/kW"

Na, az neked sem... minek adsz az atomhoz 2000 dollárt kilowattonként, főleg??? Minek??? A szelet miért is csak 600-al számolod, amikor egyelőre ennek simán háromszorosa az ár???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:14:04

@Bencze Imre: "doktorid"

Akkor még kandidátusit adtak, a doktorit az alapján automatikusan ki lehet kérni. Csak egy kézfogásba kerül.

"szopod a viktorét "

Keversz a fideszes trollokkal.

"tolsztoj, puskin, lermontov, csehov szintén "ruszkik" voltak"

De nem hajtották rabigába a hazámat negyven évre.

GyMasa 2017.05.23. 17:15:15

@Dorottya Veres:
jajj, hat nem erted, te!!!
Kulonben is, mar a 600 sem annyi, mar lealkudtuk 80 USD/kW-ra!
Figyejje'!

molnibalage 2017.05.23. 17:15:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ami azt jelenti, hogy az év 3/4-ében egyáltalán nem termelsz és a maradék 60%-ban a 100% teljesítmény közelében sem van, a nap delelése miatt. Ebből jön ki a 0,11 körüli load factor. Vastaps...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:16:30

@GyMasa: "4x.es lopasi faktor"

A Paks2 gigaberuházásból sokkal könnyebb lopni. Egy szélkereket nbem tuitkosíthatnak 30 évre.

Bár...

GyMasa 2017.05.23. 17:17:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Bár...
Nauugye, latom tudsz te is tanulni, ha jobban odakoncentralsz a dolgokra!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:18:10

@molnibalage: "0,11 körüli load factor"

Mindegy, ha még így is olcsóbb Paks2-nél, ez a logikus választás.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:20:03

@GyMasa: "egyre jobb uzlet lesz ez az idojarasfuggo! "

Pont ezt nmondom.

A nélmeteknél a napelem két éve 92 Euró/MWh, idén 65 Euró/MWh.

...

GyMasa 2017.05.23. 17:20:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Mindegy, ha még így is olcsóbb Paks2-nél, ez a logikus választás...
jajj, vigyazz, mert hamarosan ott fogunk tartani, hogy fiztetnek erte, ha szelkereket telepit valaki, azt' akkor mi lesz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:23:32

@GyMasa: "fiztetnek erte, ha szelkereket telepit "

Pontosan ez van. A megtermelt áram szerint fizetnek. Ez neked új? :))

GyMasa 2017.05.23. 17:23:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...A nélmeteknél a napelem két éve 92 Euró/MWh, idén 65 Euró/MWh...
Dehat ez ROSSZABB uzlet, mint eddig, csak 2/3-at kapjak, mint elotte!

GyMasa 2017.05.23. 17:24:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Pontosan ez van. A megtermelt áram szerint fizetnek. Ez neked új? ..
Hat, ha a szelkerek telepitesert fizetnek, az tenyleg uj!

Bencze Imre 2017.05.23. 17:25:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: kanidátusit??? marxista-leninista esti egyetemen??? csak ismételni tudom önmagam, te még egy szaroc éreccséginek is örülnél, pubi :) :)

Janossz 2017.05.23. 17:25:50

"Az elfogadott tervek szerint San Franciscóban 2054-ig, Atlantában 2035-ig kellene teljesen átállni tiszta energiaforrásokra. Chicagóban 2025-re kívánják a város összes épületét megújuló forrásokból ellátni.'"
Ez egy állítás. Nem az enyém. Idéztem. Azt is megmondtam, honnan.
Ezért először ökör, most épp hülye vagyok. Szerinted. Megjegyzem, az államokban Chicagot jobbára Windy City néven emlegetik. Akkor is. A trend nem az atom, értsétek meg!
Tök mindegy, hogy megélhetési (kenyér) okokból nyomultok itt (Pakson simán lehet egy középiskolai végzettséggel kórházi szakorvasi bért kapni, tudod, miért? Mert VESZÉLYES!), vagy a ruszkibarát kormánypolitikát toljátok, de bizonyos minimál normákat tartani kéne a diskurzban. Mi ez az ökrözés, hülyézés lépten-nyomon? Atomtudós három diplomás, öt nyelven beszélő szakemberektől, amiknek kiadjátok magatok? Ócska hazugságokkal, Roszatomos titkos dokumentumokkal. Ami annyira titkos, hogy csak ott van meg. Ugyan már!
Úgy látom, jó neked a troll-lét, akkor csináld azt! Sok sikert!

GyMasa 2017.05.23. 17:28:38

@Janossz:
...Chicagot jobbára Windy City néven emlegetik...
Azt nem is tudtam, hogy egesz Magyarorszagot meg WIndy Countrynak.
Oh, wait....

Bencze Imre 2017.05.23. 17:31:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: pubi, te látványosan hazudsz!!! rákérdeztem édesapámnál (neki két doktorija is van - földrajz + környezetvédelem, ja meg 7 nyelvből felsőfokúja (én sajnos csak négyig jutottam) ) - NEM ADJÁK A KANDIDÁTUSI MELLÉ KÉZFOGÁSÉRT A DOKTORIT :) :)

Janossz 2017.05.23. 17:33:56

@GyMasa: Ha ennyit értettél meg a szövegből, kár neked olvasni. Nézzél tévét!

Womb Raider 2017.05.23. 17:34:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "@Dorottya Veres: Lásd fent."

Fogd már fel... Paks (atom) mellé nem kell minden egyes kilowatthoz egy-egy kilowatt gázerőmű. Semennyi nem kell, abban az összehasonlításban, amit te szajkózol.
A szél mellé muszáj.
Ha az országos max fogyasztás 100 kW és van atomunk 35 kW, akkor:
kell 35x5500$+65x(2x2000)$ (gáz, gondolom) és mondjuk 0-180x(3x1200)$ (szél, középárfolymon ;) )
ha nincs atom:
100x(2x2000)$(gáz) és hangulattól függően: 0-300x(3x1200)$ (szél)
A CO2 kibocsátás változó, de mindig nagyobb, mint az atomos, ha az atom a teljes termelés több, mint 30%-át elviszi.
A tisztán gáz a legolcsóbb, valami 8%-al, bár nem vagyok biztos benne, hogy a 2000$/kW totál korrekt és cserébe dől a CO2 ...mihelyt megjelenik a megújuló,elindulnak felfelé az árak...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:35:41

@Bencze Imre: Most nemtom. Ez '95 táján volt. Az ELTE dékánjával kellett kezetfogni átvételkor. Asszem kellett egy fehér kesztyű is.

GyMasa 2017.05.23. 17:37:22

@Janossz:
...Ha ennyit értettél meg a szövegből, kár neked olvasni. Nézzél tévét!...
Ha csak ennyit ertesz a vilagbol, kar irnod, inkabb aludj.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:37:59

@Dorottya Veres: "Paks (atom) mellé nem kell minden egyes kilowatthoz egy-egy kilowatt gázerőmű. "

Kettő-kettő kell.

Ha a csúcsterhelés harmadát termeled meg egy erőművel, és a csúcstermelést is olyannal akarod, akkor kell mellé még kettő. Ezt egy guppi is megérti.

Womb Raider 2017.05.23. 17:38:10

@Janossz: "Pakson simán lehet egy középiskolai végzettséggel kórházi szakorvasi bért kapni, tudod, miért? Mert VESZÉLYES!"

Mitől veszélyes, jóember? Szekszárdon vagy Tatán, vagy Bükkábrányban magasabb a háttérsugárzás (duplája :) ) mint Pakson. Ne bolondulj már meg.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:39:49

@GyMasa: "Ha csak ennyit ertesz a vilagbol, kar irnod, inkabb aludj. "

Frappáns riposzt volt, jót derültünk. :))

Ismétlésen kívül telik valami re önállóan?

Womb Raider 2017.05.23. 17:41:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ezt egy guppi is megérti."

Akkor te valahol az ostoros egysejtűek táján helyezkedhetsz el :) Mert továbbra sem érted.
Továbbra sem érted a kiegészítés és a backup közti különbséget.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:43:11

@Dorottya Veres: "Mitől veszélyes, jóember?"

Történhet baleset. Csernobilról, Fukusimáról hallottál tán, jóasszony?

De apróbb dolgokba is simán belehal egy ember.

Ruszkik kevertek valamit egy vödörben, nem tartották be az előírást, meglett a kritikus tömeg, pár órát éltek még. Ne kérj linket, régen olvastam valahol.

GyMasa 2017.05.23. 17:43:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Ismétlésen kívül telik valami re önállóan?..
Dehogy, ez is csak veletlen beletrafalas volt.

Bencze Imre 2017.05.23. 17:43:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ja, így már emlékszem :) :) aznap ketten kaptatok doktorit! te meg a smííít pali :) :) na, húzzál a sunyiba a baromságaiddal, pubika :) :)

Janossz 2017.05.23. 17:47:12

@Dorottya Veres: Te szerncsétlen, olvasd már el, mire válaszolsz!
Fizetésről volt szó, nem háttérsugárzásról! Bükkábrányban többet keresnek az orvosok, mint a paksi technikusok? Mi van most? A mikrosiemensek az agyadra mentek, vagy mi?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 17:51:10

@Dorottya Veres: "a kiegészítés és a backup közti különbséget. "

Nincs lényegi különbség.

Megújulóknál meg kell jósolni a termelést, és meg kell tervezni a fogyasztást, és a különbséget fosszilissel, vízerőművel megtermelni.

Alaperőműnél egyszerűbb a helyzet, kőkorszaki módon előre ki kell erőszakolni a nagy fogyasztókból az igényt, megsaccolni a változó igényeket, és fosszilis erőművekkel megtermelni a különbséget.

Tehát csak a tervezési, szervezési módszerekben van a különbség, 21. század vs. 20.

Bencze Imre 2017.05.23. 17:52:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: kicsi guppi. gyanítom olvasni nem tudsz, de nesze - tasz.hu/files/szazadveg-tanulmanyok/NFM_201311/NFM02_TANSZ_201311_EN_1_free.pdf - miközben a paksi atomerőmű által termelt áram mennyisége folyamatosan nőtt, közeben a magyar áram-termelés célú (erőművi) gázfelhasználás kettő év alatt 27 %-al csökkent. tucc számóni??? :)
j

Janossz 2017.05.23. 18:09:44

Monty Python Flying Circus:

a: Hány éve megy már Paks, sose volt baj semmi!
b:Bocsika, volt 2003-ban. Belepottyant a tartályba némi anyag, összetört.
a: Na ja, de semmi baj nem lett belőle.
a: hát azért volt gazdasági kár, pár év kiesett az egyik blokknál.
b: Hogy állunk a bolgár vonallal? Tényleg belefulladtak a beruházásba?
a: Á, csak a geci Obama kavart, nem akarta a jót!
b: Nem is állították le, decemberben újraindult!
a: Tényleg? És van erről valami dokumentum?
b: Van hát, Moszkvában. Szigorúan őrzik.

Ezek vagytok.

Janossz 2017.05.23. 18:35:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hogy elpárologtak az atomtudósok, nem bírják az abszurd humort. Művelik azért. Csak nem tudják.

Bencze Imre 2017.05.23. 18:36:50

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: pubika, az atomcsapda, mint démonada agyszüleménye a legmoöcskosabb, leghazugabb oldal a világon :) az nem igaz, amit kérdeznek :) :) ráadásul, sztálinista időket idéző módón, simán letiltják fércbúk oldalukról azokat, akik nem értenek egyet tömény hazugságaikkal, ezek a majmok még nincsenek tisztában azzal, hogy a CENZÚRA A GYÁVA FÉRGEK FEGYVERE :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 18:37:32

@Janossz: "Művelik azért. Csak nem tudják. "

:))

A trolloknak is lejár egyszer a munkaidejük. Ott tolonganak a pénztárnál.

Womb Raider 2017.05.23. 18:43:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ""Történhet baleset. Csernobilról, Fukusimáról hallottál tán, jóasszony?

De apróbb dolgokba is simán belehal egy ember.

Ruszkik kevertek valamit egy vödörben, nem tartották be az előírást, meglett a kritikus tömeg, pár órát éltek még. Ne kérj linket, régen olvastam valahol.

Nem oroszok voltak,hanem japánok de tudom mire gondolsz. :) Nem is erőművi esemény volt, hanem egy urán feldolgozó/reprocesszálóban esett meg. Egy-két hete be is linkeltem. Nemfogom újra. Nem mellesleg a normál erőművi dúsítás többszörösével buheráltak, valami 15%os U235-ös oldattal ...de ebbőlmég akkor semlehetett volna atombomba, ha nem folyékony állapotú az uránt tartalmazó oldat, ahhoz bőven 80% fölé kellet voln a menniük és tsizta fém kellett volna . Igazából csináltak egy kis atomreaktor, könnyűvizes, normál légkörinyomáson működő konstrukcióban. Hol beindult a láncreakció, hol lelassult, ahogyan a víz forrott/viszahűlt (buborékok!) meg nem halt senki. Tokaimura a hely és '97-ben volt. A többi stimmel... veszélyes üzem... egy petárdgyár is az, vagy a Borsodchem klór/sósav üzeme is...

Paks egyelőre nem szedett áldozatot, egy ember szakállát és haját kellett 2003-ban lenyírni. Egy borbélyszalon messze nagyobb fenyegetés ;)

Womb Raider 2017.05.23. 18:48:01

@Janossz: "b:Bocsika, volt 2003-ban. Belepottyant a tartályba némi anyag, összetört."

Ha lusta vagy utánanézni, mi is történt pontosan és csak fújod a hülyeséged, hát ne várd, hogy lesz aki komolyan vesz .
Tudod milyen tartályról van szó? Nem a reaktortartályról, csak szólok, és nem potyogott semmi, sehová és nem tört össze...
A többi is vaskos csúsztatás , de nem baj, a tárgyilagosság nem cél, a propaganda a feladat,

Bencze Imre 2017.05.23. 18:49:55

@Janossz: a: JANÓKA, TE EGY RITKA NAGY F@SZ VAGY :)
a: Hány éve megy már Paks, sose volt baj semmi!
b:Bocsika, volt 2003-ban. Belepottyant a tartályba némi anyag, összetört.
c: hüjjegyerek - nem atomerőművi üzemzavar volt, ja, és nem volt sem sérült, sem áldozat, mementgo bhopal, f@szfej :)
a: Na ja, de semmi baj nem lett belőle.
b: nem is lett :) :)
a: hát azért volt gazdasági kár, pár év kiesett az egyik blokknál.
b: 8 hónapig állt f@szfej
b: Hogy állunk a bolgár vonallal? Tényleg belefulladtak a beruházásba?
a: Á, csak a geci Obama kavart, nem akarta a jót! chuck you, farley!
b: Nem is állították le, decemberben újraindult! vchuck you farley! te egy igazi, zőőőd f&szfej vagy!
a: Tényleg? És van erről valami dokumentum? van, kisköcsög, csdak te lusta vagy utánanézni :) :)
b: Van hát, Moszkvában. Szigorúan őrzik nem örzik, kisköcsög, tanúj ruszkiul :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 18:50:04

@Bencze Imre: Nekem ne dicsérd őket.

Amit te cenzúrának gondolsz, az szerintem csak moderálás, hogy az ilyen mocskosszájúakat távoltartsák a normális emerektől.

Womb Raider 2017.05.23. 18:52:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Megújulóknál meg kell jósolni a termelést, és meg kell tervezni a fogyasztást, és a különbséget fosszilissel, vízerőművel megtermelni."

Mi sem egyszerűbb... ha elfogyott az üzemanyagunk, átülünk egy másik autóba... hogy te milyen kis furmányos fazon vagy. Aztán kv zaccból, vagy csirkebélből célszerű jósolni? Ha nem jön be a jóslat, akkor meg nem világítunk... na bumm... éjjelaludjon a paraszt ne pazarolja az ingyenenergiát. Pellwormban is bírták egy-másfél évig a pógárok, aztán kitört a parasztlázadás...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 18:53:33

@Dorottya Veres: "Hol beindult a láncreakció, hol lelassult, ahogyan a víz forrott/viszahűlt (buborékok!) meg nem halt senki. Tokaimura a hely és '97-ben volt."

Szerintem nem ez volt, mert egyszeri villanásra, és azonnali büntetére emléxem. De nemtom, rég volt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 18:55:23

@Bencze Imre: "Hány éve megy már Paks, sose volt baj semmi!"

Ez kb. a 3 éves gyerek színvonala. "Látod, átfutottam az úton, mégse ütött el az autó."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 18:57:06

@Dorottya Veres: "Ha nem jön be a jóslat,"

Akkor beröffentenek mégegy erőművet. A szélenergia áramtermelést 5%-ra tudják megjósolni 1 napra előre.

Janossz 2017.05.23. 18:57:28

@Dorottya Veres: @Bencze Imre: "...akik nem értenek egyet tömény hazugságaikkal, ..."
Csak egy ici-pici linket kértem tőled, senkiházi troll, erre hadoválsz nekünk Roszatomról, meg ilyenekről...
HOL A LINK? Szerinted van olyan, hogy folytatják a befulladt nagy bolgár beruházást, még időpontot is adtál hozzá: Rajtad kívül tud erről bárki a Világegyetemben?

Janossz 2017.05.23. 19:01:15

@Bencze Imre: Van az a színvonal, ami alá nem megyek. Te vagy az.

Bencze Imre 2017.05.23. 19:04:35

@Janossz: да пошел ты на хуй ебанный ты в рот мудак!!! a BAROMARCÚ, TUDATLAN, TÁJÉKOZATLAN, DE LEGALÁBB NAGAYON HÜJJE TROLL AZ BIZONY TE VAGY PUBI!!! ÉRVED NINCS, ADATOD NINCS, DE A POFÁD AZ NAGY!!! SICCC! de ha ettől nyugodtabban alszol, pöcsfej, akkor te nyertél :) tudod mit? vendégem vagy egy pohár pezsgőre paks2 avatásán :)

Bencze Imre 2017.05.23. 19:05:33

@Janossz: JANCSIKA, PUBIKA, MONDTAM ROSARTOM HONALP - OROSZ NYELVEN -KERESGÉLJ PUBIKA :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 19:08:22

@Dorottya Veres: "Criticality was reached upon the technicians adding a seventh bucket of an aqueous uranyl nitrate solution to the tank. The nuclear fission chain reaction became self-sustaining and began to emit intense gamma and neutron radiation. At the time of the criticality event, Ouchi had his body draped over the tank while Shinohara stood on a platform to pour the solution into it; Yokokawa was sitting at a desk four meters away. All three technicians observed a blue flash (possibly Cherenkov radiation) and gamma-radiation alarms sounded.

The two technicians who received the higher doses, Ouchi and Shinohara, died several months later."

en.wikipedia.org/wiki/Tokaimura_nuclear_accident

Amire én emlékszem az az, hogy két orosz egy vödörben kevert valami szart, és úgy lett kritikus tömeg. Talán nyolcvanas évek eleje. Olyan nagyon titkos dolgokat nem olvastam, nem lehet, hogy nem jutott ki nyugatra. Atomtechnikai tájákoztató havi füzet, OMK.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 19:10:20

@Bencze Imre: És csodálkozol, ha mindenhonnan kibasznak? Akkor csodálkozz, ha nem.

Janossz 2017.05.23. 19:15:55

@Bencze Imre: Hol a link? Ez, hogy Rossz Atom Honalp nem elegendő, sajna.:-)
Egy ici-pici linket kértem tőled, nem megy, nem megy, mert nincs...
Ilyenkor kéne-már emelt fővel nem megy-de távozni. Megtetted, mit tenned kellett, mehetsz a kasszához! A többi hozzászólásod semmire se jó, tudjuk ki vagy! Hol a link, atomtudóskám?

Womb Raider 2017.05.23. 19:25:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Ez kb. a 3 éves gyerek színvonala. "Látod, átfutottam az úton, mégse ütött el az autó."

Az utóbbinak messze nagyobb a valószínűsége :) Úgyhogy most nem is tudom, mit javasoljak... ha félsz Pakstól, inkább futkoss a Károly-körúton..

Az a baj veletek, hogy a valószínűséget soha nem nézitek. A közlekedés, a tápőlálkozás, a levegővétel Pesten, egyjó fürdés a Dunában mind,mind messze nagyobb veszélyforrás mint Paks. Hány embert ölt meg a nukleáris ipar 70 év alatt (idevéve a két atombombát is?)
A Banqiao gát átszakadása megölt 170000 embert, 11 000 000 lakóhelyét tüntetve el teljesen. a Jangcén egy másik 300000-et takarított el...

élhetetlen 2017.05.23. 19:40:26

@Dorottya Veres: „Őszintén szólva sejtésem nincs egyébként, honnan is jött ez ide az atomenergetika kérdéskörébe?”. Úgy, hogy írtam valakinek egy mondatot, amit megtehetek, és abba is belepofáztál. „A példádban szereplő 30 adatbázis kizárt, hogy teljesen unikális megvalósítás, minden egyes helyen teljesen más struktúrában felépített,egyedi nyelven implementált adatbázis lett volna. KIZÁRT .”. Te már csak tudod. A műszaki nyilvántartás területenként egymástól függetlenül működött, csak a számlázási adatokat küldték be a számlázó rendszerbe. De ez kizárt, mert te mondod, mert „Tanultam adatbázis kezelést, egyszer unalomból, egyszer meg a gyerekemmel :)”, és így jó sok gyakorlati problémával szembesültél. Vagdalkozol olvasott szavakkal, pl. rollback, és biztosan azt is tudod, hogy, ha el kell indítani egy nagyobb visszagörgetést, addig le kell állítani az országot, mert ha előbb jön egy új megrendelés egy ügyfélnek, mintsem helyreállt volna a státusza, az nem megy. Nem baj, te mindent tudsz. „Mik is azok az adatok, amik nem vihetők át egy régi adatbázisból egy új, upgradelt és körültekintően megtervezett és megvalósított rendszerbe???” Húsz éve összehoztak egy rendszert, ami felölelte az egész területet, számlázást, ügyfélszolgálatot, műszaki nyilvántartást. Forrásprogramokkal, egyedi igények kielégítésével. Normálisan tíz év az élettartam, már húsz éve ketyeg, pár éve próbálják kiváltani. Tudom, te bemennél a sarki közértbe, és megvennéd az upgadejét. Persze, te ezt nem vállaltad volna fel húsz évre, mert tudtad volna, hogy nem ez a géppark lesz nyerő húsz év múlva. Másik platform, dobozos szoftver, darabolják a rendszert, mert ilyen egész nincs, és nem csak adatvesztés, funkcióvesztés is lesz. Nem találkoztál még olyan esettel, hogy túlfizetés esetén, ha cirkuszolsz, akkor visszautalják a pénzt (kézzel), mert a számlázó rendszer nem tudja kezelni, és beszámítani? A lényeg, hogy te egy csettintéssel megoldanád, amin egy cég teljes vezetése évek óta dolgozik, mert ismered az sql-t. És vegyelek komolyan.

Bencze Imre 2017.05.23. 19:49:24

@Janossz: NE, PUBI! www.atomic-energy.ru/news/2017/02/13/72645
DE, HOGY NE KELLJEN SOKAT KERESGÉLNED, UGYANEZT TALÁLOD :) :) JA, ARRÓL SZÓL, HOGY MÁS SZÁLLÍTJÁK A REAKTORTARTÁLYT, ÉS A FŐ BERENDEZÉSEKET - GŐZFEJLESZTŐ, FKSZ, STB. TUDOD MIT? MOST NYALD KI A VALAGAM!!! :) Ижорские заводы приступили к отгрузке оборудования, изготовленного для АЭС Белене

Ижорские заводы, входящие в группу ОМЗ, начали отгрузку основной части оборудования для АЭС "Белене" (Болгария), изготовленного в рамках договора с АО "Атомстройэкспорт", заключённого в 2008 году.

Начиная с 20 января 2017 года, из цехов Ижорского завода в Морской порт Санкт-Петербурга для дальнейшей транспортировки в Болгарию осуществляется отгрузка оборудования, в том числе одного корпуса реактора, двух компенсаторов давления, восьми гидроёмкостей системы аварийного охлаждения активной зоны реактора, шестнадцати гидроёмкостей системы пассивного залива активной зоны реактора.

Ещё один корпус реактора, а также два комплекта трубных узлов ГЦТ и два приспособления для центровки будут отгружены болгарскому заказчику отдельной партией в течение 2017 года в соответствии с графиком, согласованным АО "Атомстройэкспорт" и НЭК ЕАД.

Всего в соответствии с договором Ижорские заводы изготовили два комплекта реакторного оборудования для болгарской атомной электростанции, в том числе, два корпуса атомных реакторов, внутрикорпусные устройства, блоки верхние, компенсаторы давления, гидроемкости системы аварийного охлаждения активной зоны реактора (САОЗ), гидроёмкости системы пассивного залива активной зоны (СПЗАЗ), узлы главного циркуляционного трубопровода и другое оборудование первого контура АЭС.

С момента завершения изготовления оборудование находилось на ответственном хранении на предприятии.

В конце 2016 года болгарской стороной была проведена инспекция оборудования.

"Оборудование для АЭС "Белене" соответствует самым высоким стандартам ядерной безопасности, а его хранение осуществлялось с соблюдением всех норм и требований", - отметил генеральный директор ПАО "Ижорские заводы" Александр Шарапов.

Публичное акционерное общество "Объединённые машиностроительные заводы (Группа Уралмаш-Ижора)" - одна из ведущих компаний тяжёлого машиностроения, специализирующаяся на инжиниринге, производстве и сервисном обслуживании оборудования для атомной энергетики, нефтехимической и нефтегазовой, горной промышленности, а также на производстве спецсталей и предоставлении промышленных услуг.

Производственные площадки ОМЗ находятся в России и Чехии. Основным акционером и финансовым партнером группы ОМЗ является "Газпромбанк" (Акционерное общество).

Bencze Imre 2017.05.23. 19:51:13

@Janossz: JA, PUBI, ÉS MÉG NÉMI HÍR ARRÓL, HOGY A CSÚNYA "RUSZKIK HOL ÉPÍTENEK MÉG ATOMERŐMŰVET VILÁGSZERTE: При этом перспективу строительства АЭС "Росатом" видит в Индонезии, Казахстане, Малайзии, Саудовской Аравии, Словакии, Чехии, ЮАР, Аргентине и Бразилии. Перспективными продолжают числиться даже проекты АЭС в Великобритании и на Украине.

Проекты возможного строительства исследовательских реакторов и АЭС малой мощности рассматриваются в Азербайджане, Белоруссии, Гане, Китае, Нигерии, ЮАР и Боливии.

Перспективными рынками для поставок ядерного топлива и его компонентов являются Индонезия, ЮАР, Аргентина, Канада и США. По новым поставкам обогащенного уранового продукта отмечены Аргентина и Бразилия. Также, судя по документу, "Росатом" уже поставляет обогащенный урановый продукт в Мексику, США, Бельгию, Великобританию, Германию, Испанию, Китай, ОАЭ, Украину, Финляндию, Францию, Швейцарию, Швецию, ЮАР, Южную Корею и Японию.

Bencze Imre 2017.05.23. 19:52:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: HÜJJEGYEREK, KIBASZNI LEGFELJEBB TÉGED KÉNE, DE ÚGY, MINT A MACSKÁT SZARNI :) :) A HAT ELEMIDDEL, A SMÍÍÍÍT PALI FÉLE ÉRECCSÉGIDDEL JÁCCOD A NM LÉTEZŐ AGYADAT :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 19:59:57

@Bencze Imre: Ezt mondom, ilyen arccal ne siránkozz, ha pofánbasznak.

Janossz 2017.05.23. 20:00:56

@Bencze Imre: Megmérettél. Könnyűnek találtattál. Tőlem szanszkrit eposzokat is linkelhetsz ezek után, eredeti nyelven.
Ciao.

Janossz 2017.05.23. 20:05:16

@Janossz: Ja, és a Dorottyát vidd magaddal Tündérországba! Valahogy összeilleteK! :-)

Janossz 2017.05.23. 20:14:08

Nagy élmény, hogy ilyen ékes cirill betűkkel védi vélt igazát egynémely drága hazánkfia, de ha én lennék a bloggazda, tuti letiltanám a cirill, arab, mandarin, héber írásjelek használatát.
Állítólag ez (még) Magyarország.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.23. 20:20:25

@Janossz: Hát nemtom, szerintem erre kár időt pazarolni. Nekem nem öröm, ha magyarul trollkodik, az oroszt legalább nem olvasom el.

Janossz 2017.05.23. 20:45:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ennyi telik tőlük.
Ha nagyokat hazudnak, szakmányban, nem áll meg, hát: Tohuvabohu. Oszt jónapot!
Majd holnapra kapnak valami új itinert...

Womb Raider 2017.05.24. 06:18:24

@élhetetlen: Nem, ne vegyél komolyan, mit érdekel? Sajnos nulla konkrétummal szolgáltál, csak a 30 rettenetes adatbázis lobogtatod. Ember... a világ adattároláson és adatbányászaton alapul. Ha igaz lenne, amit te állítasz, nem működnének bankok, a tőzsdék, a netes kereskdelem, a közösségi oldalak... semmi A különböző szakszolgálatok húsz-harminc éves digitalizált anyagokat is szemrebbenés nélkül előszednek, rendszereznek. Azért csak ennyi, mert még nincs 500 éves digitális anyaguk. majd lesz. Ha a digitális adat megmarad, hiba nélkül, az adatbázis éppen úgy őrzi a konzisztenciáját.
Meg kell állítani az országot egy rollback miatt? Nemááá...Mert különben úgyis összeomlik a rendszer, ha befut egy új adatkérés??? Noooormális? Nem windows dbase-ben kell adatbázist építeni :) és lehetőleg szakembereket kell megbízni vele. Egy masszív vállalatirányítási rendszer naponta csinálná össze magát, ha úgy működnének a dolgok, ahogyan ezt te előadod. Vicces srác vagy, meg roppant önérzetes. Mégeygszer... lehet, te hatalmas gyakorlati tapasztalattal rendelkezel, én meg csak elméletben láttam harminc különféle nyelven harminc különböző struktúrájú adatbázis integráló platformot... de tudom, mire képes egy jól megalkotott (nem tákolt) rendszer és azt is, hogy vannak ilyenek :) Nem lehetetlen a feladat, még ha te nem is bírkóztál meg vele. (Nyilván nekem sem menne, de ez más kérdés :) )
További tartalmas durrogást.

Womb Raider 2017.05.24. 06:37:47

@Janossz: "Nagy élmény, hogy ilyen ékes cirill betűkkel védi vélt igazát egynémely drága hazánkfia, de ha én lennék a bloggazda, tuti letiltanám a cirill, arab, mandarin, héber írásjelek használatát.
Állítólag ez (még) Magyarország."

Édes istenem... nem lehetsz ennyire korlátolt... az angol/német írásokat sem fordítja le neked senki. Az orosszal az írásjeleken kívül mennyiben más a helyzet??? Ha csak oroszul van meg, mit kéne tenni? Kérjek egy tolmácsot?
Az orosz is csak egy idegen nyelv, szerintem még szép is... és rengeteg értékes információ rejtőzik a számodra undorító karakterek mögött. Tanultam én is sok-sok éven keresztül, volt, hogy heti 20 órában, A Бахчисарайский фонтан-t óriási élmény volt eredetiben olvasni.:) Mostanra eléggé megkopott, mert nem használom.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.24. 06:48:26

@Dorottya Veres: "Ha igaz lenne, amit te állítasz, nem működnének bankok, a tőzsdék, a netes kereskdelem, a közösségi oldalak"

Nem erről beszél, hanem régi adatokról.

"A különböző szakszolgálatok húsz-harminc éves digitalizált anyagokat is szemrebbenés nélkül előszednek, "

Azért megizzasztotta őket az ügynökadatok két mágnesszalagja, míg elolvasták. Pedig azok a nyolcvanas években íródtak.

Van itt nekem egy R11 orosz katonai számítógép betöltőprogramja lyukszalagon. Binárisan nem lenne gond elolvasni, azt is hamar kitalálná egy hozzáértő, hogy ez egy gépi kód, de a számítógép típusát már nagyon nehezen találhatja ki, működő gép meg már nincs, amin értelmezhetné.

Valódi problémákra mutatott rá @élhetetlen:. Ha évezredekre akarok adatot tárolni, akkor gránitba kell vésni, az marad meg legtovább. Nyelvet nem használhatok, csak IKEÁ-s magyarázó ábrákat. Bár azok is sok konvenciót használnak. A Pioneer szondákra tettek olyan magyarázó ábrákat, amikről remélik, hogy más civilizáció is el tudja olvasni. De vajon ismerik a nyilat?

hu.wikipedia.org/wiki/Pioneer-t%C3%A1bla

BaitHrunner 2017.05.24. 07:26:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Van itt nekem egy R11 orosz katonai számítógép betöltőprogramja lyukszalagon. Binárisan nem lenne gond elolvasni, azt is hamar kitalálná egy hozzáértő, hogy ez egy gépi kód, de a számítógép típusát már nagyon nehezen találhatja ki, működő gép meg már nincs, amin értelmezhetné."
bárhol a világon gond nélkül dekódolják, ha kell gépet is építenek hozzá.

"A Pioneer szondákra tettek olyan magyarázó ábrákat, amikről remélik, hogy más civilizáció is el tudja olvasni. De vajon ismerik a nyilat?"
A kulcsszó amit keresel a matematika. Az egy olyan közös "nyelv" amit bármelyik értelmes lény, bárhol az univerzumban el tud "olvasni", ugyanis mindenhol egyformán "működik". A prímszámok mindenhol prímszámok, Pitagorasz tétele épp úgy áll 1000 fényévvel arrébb is mint itt, ésígytovább...

Womb Raider 2017.05.24. 09:02:45

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Azért megizzasztotta őket az ügynökadatok két mágnesszalagja, míg elolvasták. Pedig azok a nyolcvanas években íródtak.
"
Ember... az analóg infó volt (vagy nem??) Mindegy.... megvan még az össze régi c-64-es cuccom, két hete találtam az ETO-parkban az ócskapiacon egy Seven Cities of Gold játékot, kazettán, '85-ből... működik!!!
Nyilván nem az örökkévalóságról beszélünk, de egy időben voltak kísérletek holografikus tárolással ís és elvileg az is elég ígéretes volt.
Egyébként még mindig nem értem, miért is kellene aggódnunk azon, hogy 10000 év múlva mi is lesz?Addig ra lesznek új megoldások, az archiválás és a folyamatos átírása a régi információknak szerintem továbbra is folyni fog... ez legyen az utódok feladata. Hogy ne unatkozzanak.

GyMasa 2017.05.24. 09:30:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...hogy ez egy gépi kód, de a számítógép típusát már nagyon nehezen találhatja ki, működő gép meg már nincs, amin értelmezhetné...
Akkor ebben az esetben nagy valoszinuseggel kijelenthetjuk, hogy ez nem egy igazi problema, ugye?

GyMasa 2017.05.24. 09:32:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Ha évezredekre akarok adatot tárolni, akkor gránitba kell vésni, az marad meg legtovább....
Szerintem meg nem.
Ha nem szunik meg a civilizacio, akkor mindig lesz modja annak, hogy regebbi adatokat mindig migraljuk az ujabb platformok ala.
EZ soha nem lesz egy kulonosebben nehez feladat.

molnibalage 2017.05.24. 11:41:29

@GyMasa: Hát igen, kb. azon '80-as évek számítógépek adatainak megőrzése a nehéz, amik a '60-es és '70-es évek technikáját használták.

Évekkel ezelőtt egy régi 200 MB-os vinyót bevágtam poénból az akkori gépembe. A Win erőlködés nélkül lekezelte, a típusát is felismerte. 20 éves pdf-ek is gond nélkül olvashatóak és ma annyi féle nyílt forrású és mindenféle konverter van, hogy az adatmigráció technikailag ujjgyakorlat, a kérdés az, hogy ki és mikor csinálja meg.

Ha valaki adatot veszít az azért van, mert szarki bele és nem technikai problémák miatt. Ha nem jelölnek ki ehhez embert és erőforrást, akkor megtörténik. Ha foglalkoznak vele, akkor meg megmarad. Főleg, ha elő van írva a kötelező papír backup is...

Womb Raider 2017.05.24. 11:55:34

@molnibalage: Egyébiránt meg az is érdekes kérdés, hogy mit is érdemes archiválni és meddig. Jómúltkorában Pannonhalmán jártam, ott is van pár könyvesszekrény teletömve (és normál kerítésdróttal védve :) ) olyan könyvekkel, amiket 500 éve a kutya nem lapozott fel és vélhetően már nem is fog. Nyilván nem tartalmaznak már hasznosítható információkat, nem őriznek értéket, csak betűket. Érdekesnek érdekes lehet, hogy miként vélekedtek egykor, sok évszázaddal ezelőtt egy-egy vallási (vagy akár tudományos) kérdést illetően, ám ára ez elveszti gyakorlati jelentőségét. Nyilván más kategória a történelmileg értékelhető, statisztikai adatokat tartalmazó adathordozó, de egy idő után már ez is átkerül modernebb adathordozókra.

GyMasa 2017.05.24. 13:09:54

@molnibalage:
...Ha valaki adatot veszít ..
Vagy eleve rossz volt mar az eredeti rendszer is, es mar eleve serult volt az adatbazis...
Szerintem az a migracio, ami adatvesztessel jar, a migracio soran, az NEM migracio.

GyMasa 2017.05.24. 13:16:05

@molnibalage:
Ja, es nem veletlenul vannak preciz leirasok egy biztonsagos tarolorendszerre.
Nyilvan 50 eve ez meg nem volt elterjedt, de azert mostanra eleg jol beallt ez a rendszer, es megtalalta a megfelelo ar/ertek aranyu megoldasokat.
Ahol meg annyira fontos adatok vannak, ott bizony eros redundanciat kell alkamazni.
Pl az elozo munkahelyement volt szerverpark lokalisan, ami backupolt rendszeresen ott, helyben, mag volt napi szalagra mentes is, amit naponta vittek egy fizikailag mashol levo trezorba.
A projekteken belul pedig meg volt adva, hoyg a fejlesztoeszkozoket, PC-vel licenszekkel mindennel egyutt meg kell egyben orizni amig a projekt kifut kompletten.
Sot, a jegyzokonyveket, meg fontos iratokat nem volt eleg xls.ben eltarolni, hanem pdf-et is kellett generalni, es az meg kinyomtatva is lefuzni.
Es ez nem valami szuperbiztonsagos titkosszolgalat volt, csak egy autoipari multi.
Merugye az az alaptetel, hogy az adatbiztonsagra nem erdemes sokkal tobbet kolteni, mint amennyit az adatok ernek.

molnibalage 2017.05.24. 19:31:56

@Dorottya Veres: Az előadót anno úgy találtam meg, hogy a logarléc kezdett érdekelni. Az egész előadás sorozat érdekes, sajnos 1-2-nek gyenge a hangminősége.

Womb Raider 2017.05.25. 08:39:44

@molnibalage: Logarléc :) Micsoda perverziók. Nekem még megvan valahol az apámé, amivel végigharcolta a Műegyetemet, volt sajátom is, de az az idők viharában odaveszett. Láttam néha vaterán, jófogáson, itt-ott de az nem az igazi :)
PTK-1050-es piros ledes 'zseb'számológép...NSC-4660... a fiam meg a mobilján számol.

molnibalage 2017.05.25. 10:49:26

@Dorottya Veres: A technikatörténet számomra érdekes, hogy hogyan jutottunk el A-ból B-be és aztán végül oda, ahol most vagyunk.

Womb Raider 2017.05.25. 13:48:53

@molnibalage: Na, de hol leszünk 240000 év múlva, mire az utolsó fűtőanyag kazetta is kihűl?

élhetetlen 2017.05.28. 15:35:49

@Dorottya Veres: A múltkor már nem válaszoltam, mert minek, most azért megjegyezném, „Meg kell állítani az országot egy rollback miatt? Nemááá...Mert különben úgyis összeomlik a rendszer, ha befut egy új adatkérés??? Noooormális? Nem windows dbase-ben kell adatbázist építeni :) és lehetőleg szakembereket kell megbízni vele.”, „de tudom, mire képes egy jól megalkotott (nem tákolt) rendszer és azt is, hogy vannak ilyenek :)”, gondolom a BA nem egy dbase-ben tákolt rendszeren dolgozik, amit laikusok raktak össze. És most már elmondom a többit is. „Nem lehetetlen a feladat, még ha te nem is bírkóztál meg vele.”. Egy külföldi cég, kb. 100 szakember, ugyanennyi számítástechnikai szervező, aki, ugye a szakmai igényt lefordítja a megvalósítás lehetőségeire, és fele ennyi programozó, aki megvalósítja, mert a feladatok tisztázása nehezebb, mint a megvalósítás, ha vannak forrásprogramjaid, és nem dobozos szoftverről van szó, ahol, ami nem megy, az nem megy paraméterezéssel. Megoldottuk. Nem én, hanem mi. index.hu/galeria/index/kulfold/2017/05/28/lassan_megtelik_a_heathrow/
További lelkes szakértést az informatikában is.