Az engedélyt kiadó hatóság se tudja, mi lesz a kiégett paksi fűtőelemekkel

2017. május 25. 09:26 - atomcsapda

Van ez a kiégett fűtőelem-probléma, ami tulajdonképpen az atomenergiát megkérdőjelező legfontosabb szempont.

Sehol a világon nincs rá megoldás, de most az illetékes kormányhivatal a teljes problémát, elegánsan „megoldotta” a környezetvédelmi engedélyben: „Gondoskodni kell a keletkező kiégett fűtőelemek kezeléséről, környezetszennyezést kizáró módon történő biztonságos gyűjtéséről, tárolásáról és végleges elhelyezéséről”.

Hol? Hogyan? Mikor? Mi a garancia, hogy valaki majd gondoskodni fog erről? Nem tudjuk.

atomcsapda_dontcare_1.gif

Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban van egy teljes fejezet, ami ismerteti a hosszú távú tárolás elméleti lehetőségeit, de semmilyen valós elvárást, feltételt, iránymutatást nem ad.

Sehol egy konkrétum, sehol egy valódi megoldás.

A környezetvédelmi engedélyt tehát a hivatal úgy adta ki, hogy a legnagyobb, környezetre és emberi életre veszélyt jelentő problémának a kezelése semmilyen módon nem garantált.

A Baranya Megyei Kormányhivatal engedélyét később másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatal is jóváhagyta annak ellenére, hogy a fellebbező szervezetek erre a problémára világosan rámutattak. Az ok egyszerű: a környezeti hatástanulmány erre vonatkozó része formailag megfelel a hivatal elvárásainak. Éppen csak a környezet és az életünk biztonságához van kevés köze.

Sokan gondolják úgy, hogy ezekkel a fűtőelemekkel azért nincs probléma, mert úgyis elviszik Oroszországba. Az, hogy elviszik reprocesszálásra, elvileg még elképzelhető.  De a helyzet az, hogy a reprocesszálás után ezek visszakerülnek hozzánk, az eljárás során keletkezett további sugárzó hulladékokkal együtt.

Oroszország nem tárolja hosszú távon más országok kiégett fűtőelemeit, hiszen az orosz törvények egyértelműen tiltják a radioaktív hulladékok importját más országokból.

Jó lenne kimerítő választ kapni erre a rendkívül kellemetlen kérdésre, de mi még nem találkoztunk szakemberrel, akinek erre valós válaszai lettek volna. Rengeteg időnk van még a következő atomerőmű építéséig és beindításáig, és engedjük meg, hogy addigra lesz megoldás erre a problémára, ha szerencsénk van, de garanciánk semmire sincs.

Pedig a mi bőrünkre megy az egész.

***

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

 

 

 

146 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr1012539037

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.05.25. 12:33:32

@BaitHrunner: +1 :)

már azon gondolkozom, hogy nem fogok gondolkozni, egyszerűen CTRL+C -> CTRL-V a korábbi kommentjeimet, ahol kifejtem hogy miért hazugság a blog MINDEN EGYES ÁLLÍTÁSA.

2017.05.25. 12:46:28

GYÖKÉRKÉIM !

A működő bátaapáti és a kivitelezési fázisban lévő bodai hosszú távú tároló a VÁLASZ a kérdéseitekre!
Mindkettőt úgy tervezték hogy Paks1 és leendő Paks2 tervezetten túli hulladékait is biztonságosan lehessen tárolni (beleértve az esetleges reprocesszálás után visszakerülő nagy aktivitásúakat is)!

Magyarországon csak az RHK Kft. kezelhet radioaktív hulladékot. A jelenleg és a jövőben keletkező hulladékok kezelése is megoldott !

Olvassatok tudatlan parasztok:

www.rhk.hu/rolunk/fo-tevekenysegeink/
www.rhk.hu/rolunk/
www.rhk.hu/rolunk/egyuttmukodeseink/tarsadalmi-kapcsolatok/
www.rhk.hu/rolunk/egyuttmukodeseink/nemzetkozi-kapcsolatok/

PÁNIKKELTŐ, OSTOBA, ÉRTETLEN, SEHONNAI BALF@SZOK VAGYTOK !!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.25. 15:43:38

@mentolos lecsó: "A működő bátaapáti és a kivitelezési fázisban lévő bodai hosszú távú tároló"

Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban ezek miért nem szerepelnek?

Kelly és a szexi dög 2017.05.25. 17:46:17

van itthon is elég szabad hely - nem kell csinálni a fesztivált...

hümhüm 2017.05.25. 17:59:16

"Rengeteg időnk van még a következő atomerőmű építéséig és beindításáig, és engedjük meg, hogy addigra lesz megoldás erre a problémára, ha szerencsénk van, de garanciánk semmire sincs"
Kedves atomcsabda! (nem helyesírási hiba! A posztoló műveltsége és tájékozottsága kb. annyi a témában, mint annak a magyar helyesírásban, aki így írja a blog nevét.)
Voltál már te a bátaapáti tárolóban? Láttál-e már valaha ilyesmit? Ugye nem...mert ha lettél volna, nem írnál ennyi baromságot.
Ideje lenne felhagyni ezzel a primitív hangulatkeltéssel, ami sehova nem vezet.
Gondolod, hogy az atomerőmű kiégett elemeit és egyéb sugárzó hulladékát majd szétszórják a földeken, vagy a levegőben, esetleg a Balatonba eresztik? hülye...
Te olyan garanciát követelsz, ami azzal egyenértékű, hogy ne csapódjon be soha a Földbe egy aszteroida, vagy egy üstökös. Ilyen nincs. Bár a gránit ősmasszívumok kisebb valószínűséggel mozdulnak és törnek el, mint az előbb említett égitestek által okozott katasztrófák bekövetkeztének valószínűsége. Az utóbbi 1 milliárd évben érte már néhány kozmikus katasztrófa a Földet, de az ősmasszívumok maradtak.

jandera 2017.05.25. 18:23:35

@hümhüm: Hol van Magyarországon ősmasszívum?

Janossz 2017.05.25. 18:56:14

"Oroszország nem tárolja hosszú távon más országok kiégett fűtőelemeit, hiszen az orosz törvények egyértelműen tiltják a radioaktív hulladékok importját más országokból."
Ilyenek ezek az orosz törvények. Súlyos környezeti kockázatokkal járó technológiát nem tiltják, érdekes.
Az abból származó hulladék elhelyezése viszont roppant tiltott, a Föld legnagyobb szárazföldi területű, (melynek úgy fele azért nemigen lakott) országában. Pedig biztos vannak szép nagy gránit masszívumaik is.

Janossz 2017.05.25. 18:58:26

@Janossz: Helyesen: kockázatokkal járó technológiát EXPORTÁLNI nem tiltják, érdekes.

röf 2017.05.25. 19:54:54

Roppant kíváncsi vagyok, mit tud még ez a tréfás blog elővezetni.
Úgy látom, fogy a kommentelők lelkesedése....
Eleinte ment a tudományos igényű érvelés, a blogger baromságainak ízekre szedése.
Aztán lassan rájön mindenki, hogy itt nem valami szakmai beszélgetésről van szó, a blog összeollózója egyetlen hozzászólásra sem reagál. Valószínű okkal.
Ez valami sivár propagandaanyag, a hozzánemértő sokadalom számára, tudományos álcába csomagolva.
Ennyi.

abdul hackeem 2017.05.25. 21:27:02

Szerintem a kiégett fűtőelemeket a Kossuth téren, a Parlament alagsorában lehetne tárolni.
Bővíthető lenne a parlamenti pártok székházaival, irodáival, szintén a vidéki nagyvárosiakkal is.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.25. 22:17:39

@hümhüm: "olyan garanciát követelsz, ami azzal egyenértékű, hogy ne csapódjon be soha a Földbe egy aszteroida"

Az aszteroida becsapódás az emberiség akaratától föggetlen, míg a 240000 évig sugárzó hulladékot mi gyártjuk. Legyen már annyi felelősség bennünk, hogy ezek tárolási vagy ártalmatlanítási költségetit nem az unokáinkkal fizettetjük meg.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.25. 22:19:33

@abdul hackeem: Helyes. Minden egymillió forint ellopott közpénzzel együtt egy kiégett fűtőelem pasztillát is haza kelljen vinniük.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.25. 22:21:45

@röf: "mit tud még ez a tréfás blog elővezetni."

Ha nagyon szenvedsz tőle, nem kötelező ide járnod. Én érdeklődéssel olvasom a kommenteket.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.25. 22:24:11

@hümhüm: "az atomerőmű kiégett elemeit és egyéb sugárzó hulladékát majd szétszórják a földeken, vagy a levegőben, esetleg a Balatonba eresztik?"

Ha nem az oroszok bontják le, akkor talán nem.

2017.05.26. 06:11:20

@jandera: Nem csak mélybe süllyesztett tárolási megoldások léteznek, bár nyilván az a leginkább célszerű. Ha méltóztatnál kicsit utána olvasni a témának, láthatnád, hogy mit és hogyan lehet megoldani. Az a baj veletek, hogy semmivel kapcsolatban semmi fogalmatok a témát illetően. Nem tudjátok , mekkora térfogatról van szó, nem tudjátok, hogy a felszabadó sugárzást miként lehet leárnyékolni. Tucatnyi alkalommal belinkeltünk már erre vonatkozó hiteles anyagokat, olyanokat, amik tudományosan/műszakilag megalapozott állításokat, ismereteket, tapasztalatokat összegeznek. A fületek botját sem mozgatjátok. Nektek az atom az sugárzás, a sugárzás halálos, mert a filmekben is sugárfegyverrel ölnek a klingonok... hülyék vagytok és ezt nap mint nap büszkén demonstráljátok.
Nézzétek már meg, hogy még a felszínen tárolva sem kell 1km2-nél nagyobb terület Paks II magas aktivitású hulladékának tárolásához... 60 éves működés teljes idejét figyelembe véve. Mi a bánatról beszéltek??? Hasonlítsátok már össze ezt egyéb, az ország területén lerakott és nem kevésbé veszélyes hulladékok mennyiségével és tárolásuk módjával. Ami kb úgy zajlik: ásunk egy nagy lapos gödröt... kibéleljük pvc-vel/propilénnel/valamivel..belehordjuk a ki tudja milyen csomagolásba zárt vegyipari/ipari veszélyes hulladékokat és betargatjuk szépen. Oda nem kell ősmasszívum? Ott nem érheti el talajvíz, vagy leszivárgó csapadékvíz? Az örökre elzárja a világtól? Ott nem fogja valaki 3000 év múlva kitúrni, mert lakótelepet épít a területre? Hagyjuk már egymást a f@szságokkal. Ez a blog egy ordenáré anarchista szélsőbal propaganda oldal, az írói felbérelt hazudozók, mert amiket állítanak, egy középiskolát végzett, józanul gondolkodó intelligens ember is ízekre szedi pár perc alatt.

2017.05.26. 06:32:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Az aszteroida becsapódás az emberiség akaratától föggetlen, míg a 240000 évig sugárzó hulladékot mi gyártjuk. Legyen már annyi felelősség bennünk, hogy ezek tárolási vagy ártalmatlanítási költségetit nem az unokáinkkal fizettetjük meg."

Az energiaéhségünknek ára van, de messze nem annyi és főleg nem olyan időtávon oszlik el, ahogyan te azt tendenciózusan elővezeted. 1000 év alatt is megszülethet (de akár 93 alatt is) a megoldás, ami eliminálja ezt a gondot. 1km2-et őrizni, miközben mellette üzemel Paks XXVII... úúúúristen... milliónyi katonai objektumot őrzünk évtizedeken át, pedig azoknak aztán tényleg nem sok gyakorlati haszna van.
Legyen már annyi felelősség bennünk, hogy nem csesszük szét gyermekeink jövőjét azzal, hogy a fosszilis tüzelőanyagokból felszabaduló CO2-vel beláthatatlan klimatikus változásokat idézünk elő. :í)
(az elkövetkező 240000 évben ;) )

gigabursch 2017.05.26. 07:43:01

Idióta hülye blogger!

Csak kérdezem:
Az általad is használt gépjármű fáradt olaját és használt gumiját (mint a legtöbb kopó alkatrészt) is megmondja a hatóság, hogy hová tedd el?
Nem!
Csak arra kötelez, hogy gondoskodj róla.

Márpedig az éves fáradt olaj mennyiséggel, ami idehaza keletkezik egy fél Atlanti-Óceánt el lehet mérgezni...

Bencze Imre 2017.05.26. 09:32:22

@Janossz: pubi, te mi a szent szarról vartyogsz??? :) "Helyesen: kockázatokkal járó technológiát EXPORTÁLNI nem tiltják, érdekes" ??? ugye, ekkora baromsághoz már kellett telefonos segítség, öcsibogyó??? :) ATOMENERGETIKA ÉS NUKLEÁRIS TECHNOLÓGIA Egyetemi tananyag
www.kankalin.bme.hu/Dok/Konyvek/Atomenergia/Atomenergetika_animaciok%20nelkul.pdf
tnúj, vazze!!! oszt, javasolnám, hogy ezek után csak akkor nyikkanj meg, ha ebből jelesre LEVIZSGÁZtál, VAGY LEGALÁBB ELOLVASTAd AZ ELEJÉTŐL A VÉGÉIG!!!

Bencze Imre 2017.05.26. 09:34:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ""A működő bátaapáti és a kivitelezési fázisban lévő bodai hosszú távú tároló" - Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban ezek miért nem szerepelnek?"

pubi, szerepelnek!!! miért nem olvastad el???

Bencze Imre 2017.05.26. 09:45:02

@Janossz: "Oroszország nem tárolja hosszú távon más országok kiégett fűtőelemeit, hiszen az orosz törvények egyértelműen tiltják a radioaktív hulladékok importját más országokból."
Ilyenek ezek az orosz törvények. Súlyos környezeti kockázatokkal járó technológiát nem tiltják, érdekes.
Az abból származó hulladék elhelyezése viszont roppant tiltott, a Föld legnagyobb szárazföldi területű, (melynek úgy fele azért nemigen lakott) országában. Pedig biztos vannak szép nagy gránit masszívumaik is. " pubi, értem én, hogy tájékozatlan vagy, és valami belső kényszer ösztönöz arra, hogy ezt folyamatosan világgá is kukorékold :) :) DE!!! az orosz törvények azt is előírják, hogy a hozzájuk kiszállított kiégett üzemanyag reprocesszálásából származó (vitrifikáltÍ) hulladék - ami mellesleg az eredeti mennyiség alig 10% - csak és kizárólag olyan országba szállítható vissza, ahol az OROSZ hatóság megállapította, hogy a hosszútávú (végleges) tárolás biztonságos körülményeit kialakították. arról nem is beszélve, hogy időben a folyamat a következőképp néz ki: reaktorban való üzemeltetést követően 5 év pihentetés a pihentető medencében - 10-15 év (max. 50 év) tárolás az átmeneti tárolóban (mvds - kkát pakson) - kiszállítás - reprocesszálás előtti pihentetés, kb. 10 év - reprocesszálás - a vitrifikált hulladék reprot követő pihentetése, min. 25-30 év, ergo. mire EGYÁLTALÁN SZÓBA KERÜLHET a "hulladék" visszaszállítása, addig alsó hangon eltelik 50 év!!! (reálisan inkább 100 év) és, tudod, nem mindenki olyan hüjje, mint te :), addig a bodai aeluorit közetben (kb. 1500 m mélyen) röhögve elkészül a végleges tároló!!! ja, hacsak addigra nem tejednel el oly mértékben a bn reaktorok, hogy SEMMIT nerm szállítank vissza, hisz azok üzemanyagához használják fel :) :)

Bencze Imre 2017.05.26. 09:46:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "az atomerőmű kiégett elemeit és egyéb sugárzó hulladékát majd szétszórják a földeken, vagy a levegőben, esetleg a Balatonba eresztik?"

Ha nem az oroszok bontják le, akkor talán nem. - megnyikkanásod csak egy dolgot jelez - TE TÉNYLEG EGY IDIÓTA AGYHALOTT VAGY!!! :) :)

Bencze Imre 2017.05.26. 09:56:27

MONDJUK JELLEMZŐ AZ ATOMCSAPDA NEVEZETŰ SZARKUPACRA!!! egész egyszerűen hihetetlen, hogy mire nem képes ez az OCSMÁNY, UNDORÍTÓ, DE LEGALÁBB HAZUG BAGÁZS!!! miközben BIZONYÍTHATÓAN NEM JÁRTAK AZ ATOMERŐMŰBEN egész egyszerűen ELLOPTAK egy - egyébként teljesen korrekt - cikket a portfoliotól, és most ennek alapján TERJESZTIK BÜZHÖDT HAZUGSÁGAIKAT!!!

GyMasa 2017.05.26. 10:22:41

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban ezek miért nem szerepelnek?..
Az nem mindegy?
A helyek maguk leteznek, (illetve keszulnek) szoval, mire visszakerulnek majd a sugarzo anyagok, addigra keszen lesznek, es az elhelyezes meg lesz oldva.

GyMasa 2017.05.26. 10:26:35

@hümhüm:
...Az utóbbi 1 milliárd évben érte már néhány kozmikus katasztrófa a Földet, de az ősmasszívumok maradtak...
Pont ezt irtam mar le tobbszor is.
Ezek az osmasszvumok tuleltek eleg sok mindent az elmult 1+milliard evben.
Beleertve a 65 millio evvel ezelotti meteorbecsapodast, ami miatt kipusztultak a dinok.
Tehat, ahhoz, hogy ezek is megseruljenek, ahhoz valami, meg ennel is sokkal durvabbnak kellene bekovetkeznie.
Ha pedig az a valami bekovetkezik, akkor igen jo esellyel lesznek az emberisegenek sokkal nagyobb problemai is, minthogy osszeomlott az atomhulladek tarolo...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 11:01:39

@GyMasa: "Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban ezek miért nem szerepelnek?..
Az nem mindegy?"

Nem mindegy, mert Ezek szolgálnak az engedély alapjául.

Persze te is tudod, én is tudom, hogy mindegy, az állam akar Paks2-t, és megadja magának az engedélyt rá, az egész csak a politikusok formalitása, nics valódi szakmai ellenőrző hatóság.

Bencze Imre 2017.05.26. 11:08:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: ""Az engedély alapjául szolgáló hatástanulmányban ezek miért nem szerepelnek?..
Az nem mindegy?"

Nem mindegy, mert Ezek szolgálnak az engedély alapjául.

Persze te is tudod, én is tudom, hogy mindegy, az állam akar Paks2-t, és megadja magának az engedélyt rá, az egész csak a politikusok formalitása, nics valódi szakmai ellenőrző hatóság. " KÖCSÖG, MIÉRT NEM VAGY KÉPES FELFOGNI, HOGY SZEREPEL BENNE??? MELLESLEG SZEREPEL AZ RHK KHT HOSSZÚTÁVÚ ÜZLETI TERVEIBEN IS :) NÉHA - MONDJUK VARTYOGÁS ELŐTT - NEM ÁRT TÁJÉKOZÓDNI :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 11:08:53

@Dorottya Veres: "Az energiaéhségünknek ára van"

Igen, ezt az atomlobbi tendenciózusan elhallgatja, de mi tudjuk.

"1000 év alatt is megszülethet (de akár 93 alatt is) a megoldás"

100 évet írtam, lehet több is, kevesebb is. (Hogy neked miért pont 1000 és 93, azt nemtom.)

"milliónyi katonai objektumot őrzünk évtizedeken át"

Igen, nem 240000 évig.

"Legyen már annyi felelősség bennünk, hogy nem csesszük szét gyermekeink jövőjét azzal, hogy a fosszilis tüzelőanyagokból felszabaduló CO2-vel beláthatatlan klimatikus változásokat idézünk elő. :í)
(az elkövetkező 240000 évben ;) ) "

De nincs. Ha ilyen ambícióid vannak, szerintem állj be valami zöld szervezetbe aktivistának.

Bencze Imre 2017.05.26. 11:20:48

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: kicsi agyhalott majom, hiszen te még azt sem érted azzal az egy elsorvadt agytekervényeddel, hogy az atomenergia ZÖLD!!! nem ZŐŐŐD agyament baromság, hanem ZÖLD!!! :) :)

2017.05.26. 12:01:00

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "De nincs. Ha ilyen ambícióid vannak, szerintem állj be valami zöld szervezetbe aktivistának."

A zöldek pont az atomenergia ellen ágálnak leginkább, én meg amellett, hogy növeljük annak részesedését az energiatermelésben.

"Igen, ezt az atomlobbi tendenciózusan elhallgatja, de mi tudjuk."

Ennek árát az atomenergia felhasználásával tudjuk leginkább mérsékelni, nem a többszörösen drágább szél és napenergia erőltetésével. Annak egyelőre még nem jött el az ideje. Remélem előbb áll rendszerbe a fúzió, vagy a zárt üzemanyagciklusú atomreaktorok sora. Addig tolhatod a szélkerék lobbi szekerét , azt a munkát is el kell valakinek végezni. A kvalitásaid megvannak hozzá. (Bár őszintén szólva ez inkább valaminek a hiányát jelzi, nem valami képesség meglétét...)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:15:57

@Dorottya Veres: "A zöldek pont az atomenergia ellen ágálnak leginkább"

Akkor keress olyan méregzöld csoportot, akik a benzines és dízeles autók, buszok, vonatok, hajók, repülégépek ellen vannak, a passzívházakat népszerűsítik a gázfűtéssel szemben, stb. Egy ilyen végletesen elvakult széndioxidellenes aktivistát tárt karokkal várnak.

"Ennek árát az atomenergia felhasználásával tudjuk leginkább mérsékelni"

Beakadt a lemez. Az atomenergia árát az atomenergia felhasználásával nem tudod mérsékelni.

"nem a többszörösen drágább szél és napenergia erőltetésével. "

A megújulók olcsóbbak, és egyre olcsóbbal lesznek, nem kell erőltetni, így is hatalmas lépésekkel törnek előre. Az atomcégek szenvednek, a Westinghouse be is dőlt.

Bencze Imre 2017.05.26. 12:21:06

@Dorottya Veres: túl azon, hogy nihilista-anarchista agyhalottak oldala (nem véletlen, hogy az ápolatlan, zsíros hajú, a mosdatlanság penetráns bűzét árasztó, tehát igazi zőőőd démonada csinálmánya) a legundorítóbb módszereket alkalmazzák! bevetik, pl. hogy a hulladék kezelés nem szerepel a környezetvédelmi tanulmányban, ami persze nettó hazugság, de abban bíznak (sajnos joggal), hogy az emberek egyrészt lusták, másrészt nem fogják átböngészni a több, mint ezer oldalas anyagot. nyilván nem véletlen, hogy a legbőszebb szónokok kamu néven operáló izék! csak azt lenne jó tudni, ki pénzeli ezeket a görényeket???

Bencze Imre 2017.05.26. 12:25:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Az atomcégek szenvednek, a Westinghouse be is dőlt. " bruhahaha ismét, újra, de legalább megint egy arctalan, agyatlan baromtól megszokott hüjjeség!!! ha vetted volna a fáradtságot, pubi, és tájékozódsz, akkor illenék tudnod, hogy a westinghouse cirka 15 éve döglödik... und??? az élet nem áll meg, pubi! annak idején csődbe ment az akkori világ legnagyobb légiközlekedési vállalata, a pan-am, és csodák csodája a polgári repülés túlélte!!! kevered a szart a máájával, nem kicsit - NAGYON!!! a belőled csöpögő tudatlansággal párosuló rosszindulat csúcsokat döntöget :) :)

Bencze Imre 2017.05.26. 12:28:57

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A zöldek pont az atomenergia ellen ágálnak leginkább, én meg amellett, hogy növeljük annak részesedését az energiatermelésben. " NETTÓ HAZUGSÁG!!! az atomenergia ellen csak és kizárólag a zőőődek, pláne a sötétzőőődek ágálnak!!! kik is ezek??? elképzelés, ötlet, megvalósítható alternatíva nélkül ugató, valaki által vastagon lefiizetett, pénzelt nihilisták! ugye, kicsi görény ezzel még te is tisztában vagy???

GyMasa 2017.05.26. 12:32:03

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...A megújulók olcsóbbak, és egyre olcsóbbal lesznek...
Jajj, ezt mar megbeszeltuk annyiszor...
MA nem olcsobb a szelenergia.
Majd, ha lecsokken arra a 80USD/kWe arra, amivel rentabilis lesz, akkor lehet elgondolkozni a telepitesen.
Igeretekre, meg ohajokra nem tudsz villamosenergiaellatast tervezni.

GyMasa 2017.05.26. 12:34:37

@Bencze Imre:
He, nyugi! :-)
Nem kell cicuka miatt agyverzest kapni, mert az nem segit!
Le kell meneni arra az ovodas szintre, ahol all, es megprobalni ott elmagyarazni a dolgokat.
Nagyon nehez, es hosszadalmas a folyamat, es az oda vezeto ut verrel, verejtekkel es konnyekkel van kikovezve, de en bizok benne, hogy egyszer ra fog jonni az igaz ut ertelmere!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:35:58

@GyMasa: "ezt mar megbeszeltuk annyiszor."

Igen. Szélenergia 20 USD/MWh. Persze ez tegnapi adat, ma már olcsóbb, csak a publikációk nem tudnak lépést tartani a csökkenéssel.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:37:17

@GyMasa: Ah, milyen bájos, ahogy leszopjátok egymást, teljesen elérzékenyültem. :))

Bencze Imre 2017.05.26. 12:40:02

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te szerencsétlen majom, még egyszer (eccer, hoty éccsed is) ki pénzel azért, hogy folyamatosan tömény hazugságokat terjessz??? "Igen. Szélenergia 20 USD/MWh. Persze ez tegnapi adat, ma már olcsóbb, csak a publikációk nem tudnak lépést tartani a csökkenéssel. " holnap már mínuszos lesz az ár, igaz pubi? még fizetni is fognak azért, hogy felkapcsold a lámpát, mi??? honnan a bánatból szeded otromba hazugságaidat??? nyomorék...

2017.05.26. 12:42:14

@Bencze Imre: Köszönöm ! (kacsint) :)))

GyMasa 2017.05.26. 12:45:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Igen. Szélenergia 20 USD/MWh....
Te figyi man!
AZ a resz megvan, hogy egy adott beruhazas eseten, ha a bevetel elkezd csokkenni, akkor az a beruhazas kesobb fog megterulni?
Tehat Egyre rosszabb beruhazas lesz majd.
Tudod, a szeleromuvetmindig az akkori aron kell telepiteni, es a telepiteskori arat kell, hogy visszahozza, es ezen felul meg nyereseget is.

2017.05.26. 12:49:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: 20$/MWh... no, de hol?? A Horn foknál? Ha meg nem fúj?

A régi viccz jut eszembe erről..

Mondja Grün, mennyi magánál a banán?
Gyönyörű, friss, 80$/kg
80$???? Ember... a Kohnnál csak 20$!
Nos... akkor tessen talán a Kohnnál vásárolni!!
Ööö... de Kohnnál most momentán nincs banán... meg tegnap sem volt.
(Elismerem, akkoriban még nem voltak samrt zöldségesek és smart vásárlók...)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:51:43

@GyMasa: "egy adott beruhazas eseten, ha a bevetel elkezd csokkenni, akkor az a beruhazas kesobb fog megterulni"

Stimmel. Paks2 pl. soha nem fog megtérülni.

"a szeleromuvetmindig az akkori aron kell telepiteni, es a telepiteskori arat kell, hogy visszahozza, es ezen felul meg nyereseget is. "

Pontosan. És ezt tudják a rohadt imperrrialisták is, ezért tudják a szélenerga által termelt áramot 20 USD/MWh áron eladni. Nagy a verseny.

2017.05.26. 12:53:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Beakadt a lemez. Az atomenergia árát az atomenergia felhasználásával nem tudod mérsékelni."

Ha az atomenergia árába méltóztatsz beleszámolni a hulladékkezelés költségét (egyébként teljesn jogosan...), kérlek, hogy ezt tedd meg a megújulóidat életben tartó fosszilis erőművek hulladékának, a CO2-nek a költségeit illetően is. Mennyi is az??? (Tudom, napról napra olcsóbb lesz...)
Mert az is az energia előállításának költsége.

Bencze Imre 2017.05.26. 12:53:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: te undorító bérköcsög, ugye arra a kérdésre képtelen vagy zőőőd válasz adni, hogy 2016 decemberében, 2017 január-februárjában az ország csak azért nem fagyott meg, mert paks1 adta a villamosenergia ellátás 44%-t, plusz volt egy 34%-os IMPORT!!! a fagy miatt gyakorlatilag leállt a mátrai arőmű (Mo 2. legnagyobb erőműve) - összefagyott a szén! szél nem volt, a szélkerekek csak kókadoztak, mint a pöcsöd :) napsütés dettó nem volt - az ugyancsak mátrai naperőmű (60 hektáron fekszik, beépített teljesítménye 16 kőkemény megawatt) napi egy-két órán keresztül volt csak képes 4 MW-os csúcsot elérni!!! (ez mind hivatalos mavir aadat!!!) nu, most mondj valami okosat, kicsi bértollnok!!!

2017.05.26. 12:55:26

@röf: Igazad van !

Azért nézek fel ide rendszeresen mert, egyszerűen taszít az emberi ostobaság (Atomcsapda írói).

Nem vagyok feltétlenül atompárti, de józan gondolkodásúnak tartom magam. Számtalanszor jártam már az erőműben és ismerem az ott dolgozó embereket. Ha mindenhol ilyen hivatástudattal és szakértelemmel végeznénk a munkánkat az élet bármely területén, mint ott, nem itt tartana az ország...

Mindemellett mint műszaki ember, féltem azokat, akik nem feltétlenül műszaki érdeklődésűek és a blogra tévedve olvassák ezeket az ordas hazugságokat.

Ugyanolyan pánikkeltés megy itt a blog vezércikkeiben, mint pl. a hetekben a Wanna Cry vírussal kapcsolatban a különböző médiákban....

Egyszerűen szánalmas az egész !

2017.05.26. 12:55:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "@Dorottya Veres: "hol?"

USA, középnyugat."

Az jó! Holnap fel is hívom az E-On kereskedőjét, hogy én is abból kérek!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:55:58

@Dorottya Veres: "fosszilis erőművek hulladékának, a CO2-nek a költségeit illetően is."

Oké, de előbb te tedd meg ezt az atomerőmű melletti fosszilis erőművekkel. Majd lemásolom. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 12:57:21

@Dorottya Veres: "fel is hívom az E-On kereskedőjét, hogy én is abból kérek!"

Drága lesz az USA-ból hozatni. Európában keress megújuló forrásból származó áramot.

Bencze Imre 2017.05.26. 12:59:44

@Dorottya Veres: dorottya, ezek a bértollnok zőőődek igen nagy előszeretettel feledkeznek meg még egy "apróságról"! az összes erőmű közül az atomerőmű az egyetlen, amely törvényi előírás alapján, kőkemény pénzeket fizet be a knpa-ba. ma paks1 minden megtermelt kW után 1,70 Ft-t fizet be, és ezzel együtt (hisz ez beleszámítódik a termelési költségbe) 11,70 Ft-ért állít elő 1 kW-t. ezen pénzügyi alap célja a nukleáris hulladék kezelésének, elhelyezésének, eltemetésének, az erőmű majdani leszerelésének, a kiégett üzemanyag kezelésének, feldolgozásának finanszírozása....

2017.05.26. 13:18:09

Eddig nem kívántam politizálni, ezután sem fogok...

Nincs konteo, nincs tudománytalanság...

DE, EGYSZERŰEN A PÉNZÉHES, TUDATLAN, OSTOBA KÖCSÖGÖK AKADÁLYOZZÁK AZ EMBERISÉG (mint faj) ELŐREMENETELÉT, FEJLŐDÉSÉT !

A laborban olyan grafén alapú technológiával találkozom nap mint nap, hogy az államat keresgélem a földön!
Külön hatalmas köszönet, az MTA TTK Műszaki Fizikai és Anyagtudományi Intézet kutatóinak, Tapasztó Leventének és munkatársainak!

Egy szó mint száz, a jelenleg életre veszélyes atomerőművi, radioaktív hulladékok kezelésére is létezik már a technológia, hogy veszélytelen izotópokra bontsuk őket. Sőt, további üzemanyagot állítsunk elő belőlük a jövő tisztább erőművei számára! Ezt azonban a pénzvilág, világgazdaság (bárhogyan is hívjuk) hájas, önkényurai megakadályozzák!

2017.05.26. 13:19:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Oké, de előbb te tedd meg ezt az atomerőmű melletti fosszilis erőművekkel. Majd lemásolom. :))"

No, akkor ezredjére: az atomerőmű mellé kell a legkevesebb fosszilis (gáz) erőmű... Minél inkább közelíted a teljesítményét az adott rendszer átlagos minimális energiaigényéhez, úgy tudod csökkenteni a fosszilisok részarányát. Ezt is (mint rengeteg egyebet) már megmutattunk színes, szagos, képes tanulmányokkal. Az atomenergiát alkalmazó rendszereknél a legalacsonyabb a CO2 footprint. Ha ezt képtelen vagy felfogni, menj át inkább egy gasztroblogra.

2017.05.26. 13:22:47

@Bencze Imre: Be kellett volna hungarocellezni a szénkupacokat :)

Bencze Imre 2017.05.26. 13:26:33

@Dorottya Veres: :) :) :) lehet, hogy csak a véletlen műve, hogy TÉNYEKRE nem tud mit nyikkani zőőőd "barátunk" ??? :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 13:27:22

@mentolos lecsó: "A PÉNZÉHES, TUDATLAN, OSTOBA KÖCSÖGÖK AKADÁLYOZZÁK AZ EMBERISÉG (mint faj) ELŐREMENETELÉT, FEJLŐDÉSÉT !"

Ez pontosan így van. Betiltották a szélerőművek telepítését, és ránkerőltetik a rendkívül drága és veszteséges Palks2 beruházást, csakhogy minél több pénzt tudjanak lopni. Kialakították a maffiaállamot, amiből nem lehet szabadulni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 13:29:02

@Dorottya Veres: "az atomerőmű mellé kell a legkevesebb fosszilis (gáz) erőmű."

Szerintem egy kicsit kevesebb kell, mint megújulók mellé, de te kötöd az ebet a karóhoz, hogy Paks2 mellé plusz még kétszer annyi fossziliset akarsz.

BaitHrunner 2017.05.26. 13:31:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Pontosan. És ezt tudják a rohadt imperrrialisták is, ezért tudják a szélenerga által termelt áramot 20 USD/MWh áron eladni. Nagy a verseny."
Látatlanba azt mondanám, hogy egy nagy l*faszt. :) Azt tudom elképzelni, hogy vagy nincs(az építésénél jóval magasabb árral kalkuláltak), vagy már lejárt a kötelező átvételi időszak. Ennyiért sehol a világon nem építenek szélkereket.
Múltkor kértem tőled erről linket. Tudnál adni egyet?

2017.05.26. 13:36:41

Hülye kérdéssel élnék... (!)

Annak már utánanézett valaki, hogy pl. a fotovoltaikus energiatermeléshez használt technológiák mekkora ökológiai lábnyommal járnak ?
Értem ezalatt a ritka földfémek bányászatát és feldolgozását, a szállításukhoz felhasznált fosszilis alapú tüzelőanyagok felhasználását, stb...

???

BaitHrunner 2017.05.26. 13:42:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Szerintem egy kicsit kevesebb kell, mint megújulók mellé, de te kötöd az ebet a karóhoz, hogy Paks2 mellé plusz még kétszer annyi fossziliset akarsz."

Leegyszerűsítem, hogy mindenki értse.

Kell 2x áram.

Atom esetén van 1x fixed(atom) és kell még 1x(fosszilis). Megvagyunk.

Megújuló esetén van 1x-ed(megújuló), ez viszont csak az esetek 20%-ában áll rendelkezésedre. tehát kell még 2x(fosszilis), hogy mindig szikrázzon a malac orra a falban.

Tehát: Atom esetében 1x fosszilis, megújuló esetében 2x fosszilis kell a stabil ellátáshoz.

Köszönöm a tapsot!
;)

2017.05.26. 13:44:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Én globális kérdésről írtam, nem regionálisról !!!

Mi a jó édes, izzadt f@szomat akarsz Magyarországon a szélerőművekre alapozni ??? A mobiltelefonod töltését (amin a f@szságaidat irkálod) ???
Mert másra nem igazán jó ! Még arra sem...

2017.05.26. 13:45:10

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "@Dorottya Veres: "az atomerőmű mellé kell a legkevesebb fosszilis (gáz) erőmű."

Szerintem egy kicsit kevesebb kell, mint megújulók mellé, de te kötöd az ebet a karóhoz, hogy Paks2 mellé plusz még kétszer annyi fossziliset akarsz."

Teljesen hülye vagy, ne is haragudj... ezt is ötvenszer leírtuk... Paks mellé csak azért kell még kétszer annyi fosszilis, mert nem hagyjátok, hogy két Paks működjön... akkor fele annyi fosszilis kellene :)
Ha ez nem megy a fejedbe, akkor tényleg olvasgass gasztroblogot.
Az atom mellé is más okból kell egyéb erőműveket létesíteni és a szélkerekek/PV-k mellé is más miatt.

2017.05.26. 13:54:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Ez pontosan így van. Betiltották a szélerőművek telepítését, és ránkerőltetik a rendkívül drága és veszteséges Palks2 beruházást..."

Én globális kérdésről írtam, nem regionálisról !!! Szövegértésből milyen osztályzatot kaptál bölcsészkém ???

Most akkor a te olvasatodban az általad agyon favorizált USA szél energiatermelése is be van tiltva ??!??
Mert aztán Magyarország földrajzi és területi jellemzőiben teljes összehasonlítási alapot szolgáltatnak ugye ???

Szerencsétlen barom! Legalább az egyik állításod mellett próbálj meg érvelni !!!
ÉS NE SZÉLKAKAS MÓDJÁRA, MINT AMERRŐL A KOMMENTSZELEK FÚJNAK, MINT A KEDVENC SZÉLKEREKEID !!!

GyMasa 2017.05.26. 13:55:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...amiből nem lehet szabadulni....
O, dehogynem!
Barmikor el lehet menni pl. az EU-ba, szabadon. Fleto meg is mondta ugyanezt!
De vegso esetben ott van a vegso megfutamodas lehetosege, az ongyilkossag.

Bencze Imre 2017.05.26. 15:09:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: hazug hüjjegyerek!!!+ "... és ránkerőltetik a rendkívül drága és veszteséges Palks2 beruházást" kicsi idióta, tudnád igazolni, hogy mitől rendkívül drága, vagy pláne veszteséges???? SZÁMOKAT, BAROMARCÚ, SZÁMOKAT!!!
hogy még legyen min törni buksi fejedet (bár azt már megszoktam, hogy a számokkal hadilábon állsz) egy kis összehasonlítás: paks2 = 2400 MW, bekerülési költség = 3750 mlrd. Ft, területigény = 6 km2 , élettartam = 60 év (üzemidő hosszabbítás nélkül) ennek kiváltásához (ugyanazon mennyiségű elektromos áram megtermeléséhez) a következő BEÉPÍTETT kapacitásra lenne szükség: szélerőmű: teljesítmény = 9300 MW, bekerülési költség = 3920 mlrd. Ft, területigény = 744 km2 , élettartam = 20 év, naperőmű: teljesítmény = 16 705 MW, bekerülési költség = 8185 mlrd. Ft, területigény = 167 km2 , élettartam = 20 év. hab a tortán, hogy a szél-, naperőmű esetén háromszoros beruházási költséggel kell számolni, hisz élettartamuk csak 20 év szemben az atomerőmű 60 évével…  

Bencze Imre 2017.05.26. 15:22:03

@BaitHrunner: "Atom esetén van 1x fixed(atom) és kell még 1x(fosszilis). Megvagyunk." paks2 esetében (2 x 1200 MW-ról van szó) elméleti síkon 2034-ig (a 2. blokk tervezett leállításáig EGYÁLTALÁN NEM KELL tartalék erőmű - a 6 blokk egymás tartalékát képezi. 2034 után pedig 1 x 1200 MW kell elméletileg. az megint egy másik kérdés, (de ez független paks2-től) hogy figyelembe véve a kiöregedett (konvencionális) erőművek leállítását mindenképp szükség lenne 2030-ig még kb. 4-6000 MW kapacitás megépítése (napelem, szélkerék esetén 10-12000 MW!!!) nem kicsit, NAGYON gáz, hogy erről a zőőődek nem beszélnek, annyira lefoglalja őket, hogy paks2-ön verjék a nyálukat... :) :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:22:42

@GyMasa: "amiből nem lehet szabadulni....
O, dehogynem!
Barmikor el lehet menni pl. az EU-ba"

Magyarország nem tud elmenni az EU-ba. Ahogy Brüsszelt se kell megállítani, mert nem közeledik egy centit se.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:26:27

@mentolos lecsó: "globális kérdésről írtam, nem regionálisról"

Nem baj, a regionálisnak legalább értelme is van.

"az általad agyon favorizált USA szél"

Ezt nemtom honnan veszed.

"energiatermelése is be van tiltva"

Igen. Településhatártól 12 km-en belül nem lehet telepíteni. Ez gyakorlatilag az egész ország. Guglizz egy térképet.

"Magyarország földrajzi és területi jellemzőiben teljes összehasonlítási alapot szolgáltatnak "

Minxenképpen informatív, hogy más országokban mennyi a költség, ugyanis hazai árak a betiltás miatt nincsenek.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:31:03

@Dorottya Veres: "ezt is ötvenszer leírtuk."

Akkor nemtom miért hozod fel újra és újra.

"Paks mellé csak azért kell még kétszer annyi fosszilis, mert nem hagyjátok, hogy két Paks működjön."

Vagy három. Azt nemtom, ki az a mi, aki nem enegedik a második Paks2-t megépíteni, mert engem speciel senki nem kérdezett.

Egyéblén ép1íthetsz három Paks2-t is, Magyarország csúcsfogyasztása azt is meghaladja néha. A baj csak az, hogy Paks2 vastagon veszteséges, egy második és egy harmadik meg mégannyira az lenne. A paksi pénzek elégetésével több energiát nyersz.

"Az atom mellé is más okból kell egyéb erőműveket létesíteni és a szélkerekek/PV-k mellé is más miatt."

Igen. Az a "más", az az, hogy nem alkalmazkodik egyik sem az igényekhez. Nagyon nehezen érted meg a dolgokat.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:35:51

@mentolos lecsó: "Magyarországon a szélerőművekre alapozni ?"

Látszik, hogy lövésed nincs az áramtermelésről. Nem lenne okos egy adott áramtermelési módra alapozni. Se atomra, se fosszilisre se megújulókra.

Magyarország jelenlegi stratégiája nagyon jó, a lehető legolcsóbb forrásokra támaszkodik, az importra, Paks1-re, ami néha még az oimport árnál is olcsóbb, és fosszilis erőművekre, az elhanyagolható menntiségű megújulók mellett. Ezt az elvet kellene fenntartani, elvetni a veszteséges Paks2 projektet, és a rohamosan fejlődő, egyre olcsóbb megújulókra koncentrálni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:38:39

@BaitHrunner: "Atom esetén van 1x fixed(atom) és kell még 1x(fosszilis). "

Ha tudnád az áramot tárolni egy napra, akkor ez megfelelne.

Ha azonban az ország határai között akarod megtermelni a mindenkori áramigényt, akkorkell mégegyszer (másodszor) ugyanannyi fosszilis.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:40:48

@BaitHrunner: "20 USD/MWh"

Azt a linket nem találom, de itt van neked egy másik elemzés. Itt is a szél a legolcsóbb, 32 dollárral.

www.awea.org/falling-wind-energy-costs

BaitHrunner 2017.05.26. 15:45:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ennyire nem lehetsz fogalmatlan...
Miért kéne tárolni az atomos modellnél?
Megújulósnál kéne tárolni, ha felépítenél 4x kapacitást, hogy legalább annyit megtermeljen mint az atom. Csak ugye tárolni nem tudsz, úgyhogy ez kapufa minden szempontból...

Bencze Imre 2017.05.26. 15:52:24

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "A baj csak az, hogy Paks2 vastagon veszteséges" HÁT EZ A DUMA JELLEMZŐ RÁD :) :) SEHOL EGY SZÁM, SEHOL EGY SZÁMÍTÁS, CSAK ÚGY BELEBÖFÖGÖD AZ ÉTERBE, OSZT JÓNAPOT!!! KICSIT NAGYON UNCSI MÁR AZ EX-CATEDRA STÍLUSOD, PUBI, BE KÁR, HOGY TŐLED CSAK ENNYIRE FUSSA... :) :)

Bencze Imre 2017.05.26. 15:54:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Németország növekvő megújulós termelés, növekvő CO2 kibocsátás
A zöld fellegvár, a zöld szervezetek kedvenc hivatkozási alapja, az ország, amely lemondott az atomenergiáról és a megújulókkal próbálja pótolni az atomerőműveket. A valóság sajátos kép mutat. A zöld Németországnak zöld színűnek kellene lennie a térképen, ám az egészen barna. Németország kibocsátási értéke 532 gCO2/kWh, annak ellenére, hogy a német villamosenergia-rendszerbe egyre több nap- és szélerőművi kapacitást építettek be. Jelenleg 40 230 MW naperőművi és 48 580 MW szélerőművi kapacitással rendelkezik a német rendszer, de mint ismert, a megújulók értékelhető teljesítménye csak töredéke a beépített teljesítménynek az időjárási viszonyok változékonysága miatt. Ha nem fúj eléggé a szél és nem süt a nap, akkor ezen erőművek helyett szén- és gázerőművek képesek csak biztosítani a német villamosenergia-termelés döntő részét.
2016 decemberében a német villamosenergia-termelés döntő részét a biomassza, a nukleáris, a szén- és a gázerőművek biztosítják. A naperőművi beépített 40 000 MW kapacitás pár ezer MW-os órával szinte értékelhetetlen. A szélerőművi mintegy 48 500 MW kapacitás pedig láthatóan jelentősen függ az időjárástól, hiszen néhány szeles naptól eltekintve az értékelhető teljesítmény csupán átlagosan pár ezer MW.
2016. január 1. és 2016. december 19. között a németországi villamosenergia-termelés mintegy 65%-t továbbra is a szén-, atom- és gázerőművek biztosítják. A nap- és szélerőművek a hatalmas, közel 90 000 MW beépített kapacitás ellenére a termelésnek csak 21 százalékát tudták biztosítani. A dobogón első helyezést ért el a szénerőművi termelés (termelés: 228 TWh, beépített teljesítmény: 49,28 GW), második helyezett a nukleáris alapú (termelés: 77,68 TWh, beépített teljesítmény: 10,8 GW), harmadik helyezett pedig a szélerőművi termelés (termelés: 75,77 TWh, beépített teljesítmény: 48,58 GW). A közkedvelt napenergia pedig csak 6. helyezést tudhat magáénak (termelés: 37,25 TWh, beépített teljesítmény: 40,23 GW).
A német környezetvédelmi minisztérium legújabb elemzése szerint a németországi villamosenergia-termelésben a nagymértékű szén- és gázerőművi részarány miatt nem érhető el a 2020-ra megfogalmazott kibocsátás-csökkentési cél!!! Egy német kutatócsoport becslése szerint a megújuló energiaforrások fokozódó alkalmazása ellenére 2016-ban közel 1 százalékkal lesz magasabb német a szén-dioxid-kibocsátás. A szénerőművek közel 40 százalékos részesedése mellett nagyon jó példa a gázerőművek egyre nagyobb szerepe is. 2015-ben a német gázerőművek „csak” 30,12 TWh villamos energiát termeltek, ezzel szemben az idei évben, 2016. december 20-ig a gázerőművek már 41,62 TWh villamos energiát tápláltak a német rendszerbe.
Svájc
Svájc láthatóan Németországtól eltérően már zöld színnel jelenik meg a térképen, mivel ott a villamosenergia-termelés döntő része víz- és atomerőművekből származik. A közelmúltban tartott népszavazáson a svájci választók közel 54 százaléka elutasította, hogy az üzemelő 5 atomerőművi blokk közül hármat már 2017-ben bezárjanak. A szavazók egyértelműen kinyilvánították, hogy kizárólag Svájc nemzeti érdekeit nézik, nem pedig a zöld cégek gazdasági érdekeit.
Franciaország
Franciaország egyértelműen zöld, hiszen a francia villamosenergia-termelés döntő 70-75 százalékát atomerőművek állítják elő. Emellett pedig szintén rendelkezésre áll a vízenergia és kismértékben szél- és napenergia is.
Lengyelország
Lengyelország a térképen fekete színnel jelenik meg, hiszen a lengyel villamosenergia-termelés döntő része szénerőművekből származik, ezért Európában ők a legnagyobb szennyezők. 2015-ben a lengyel villamosenergia-termelés 90 százalékát a fosszilis erőművek biztosították.
Magyarország
Magyarországon 2016-ban a villamosenergia-termelés mintegy 63 százaléka (atom és megújuló) származott szén-dioxid-kibocsátás mentes forrásból.
Ugyanakkor a hazai villamosenergia-fogyasztók igénye csak 30%-os import áram felhasználásával biztosítható. Az import főleg külföldi szénerőművekből származik.
Paks2 ellenzői nem szoktak arról beszélni, hogy ez az import nem zöld, hanem fekete. A magas import Magyarország ellátásbiztonságát is veszélyezteti. Jogos a kérdés: kinek is jó a magas villamosenergia-import? A válasz egyszerű: kizárólag az energiakereskedőknek

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.26. 15:55:05

@Bencze Imre: Ez mind szép. De hol van a megújulókból a tárolási kapacitások költsége, ha két hétig nem fúj a szél és nem süt a nap? Plusz a gyors reagálású gázerőművek készenlétben tartása?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 15:56:39

@BaitHrunner: "Miért kéne tárolni az atomos modellnél?"

Mert csak az átlagfogyasztásnak megfelelő atom és fosszilis erőművet terveszted be. Ha a csúcsfogyasztást (7,6 GW) is ezekkel akarod kielégíteni, kell harmadszor is 2,4 GW. Most tényleg ennyire egyszerű vagy, vagy csak trollkodsz?

BaitHrunner 2017.05.26. 15:57:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Igen, ha termel. Viszont az esetek tobbségében nem termel, és akkor nincs mit eladni. Ezért (is) kib*szott drága, és abszolút nem stabil módja ez az energia termelésnek. Nem tudom mikor akarod ezt megérteni...

BaitHrunner 2017.05.26. 16:00:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
De b+, ilyen hülye nem lehetsz... Ez egy elméleti példa volt. 2x fogyasztással, ahol mondjuk 1x a minimum 2 meg a csúcs. A megújulós modell esetén is annyival több kell az általad említett esetben. Ott mindig több kell egy atomerőművinyel. Ezen mi f*szomat nem lehet már megérteni???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 16:00:55

@BaitHrunner: "nem termel, és akkor nincs mit eladni."

Látod, még így is a legolcsóbb energiaforrás a szél!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 16:02:01

@BaitHrunner: "Ez egy elméleti példa volt."

Igen, de még annak is fasság. Ezért javítottam ki.

Bencze Imre 2017.05.26. 16:02:17

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: ???? remélem, legalább te érted, amir írtál :)

2017.05.26. 16:23:28

@Dorottya Veres: ezért jár a pusza ! :) :P

Nem olvasok eleget a világról... Tudatlan vagyok... Mea culpa... :)

Tanulságos olvasmány...

BaitHrunner 2017.05.26. 16:30:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Ilyen szinten nem lehetsz retardált...
Hogy néznek ki szerinted akkor a modellek?

2017.05.26. 16:31:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

"Magyarország jelenlegi stratégiája nagyon jó, a lehető legolcsóbb forrásokra támaszkodik, az importra, Paks1-re, ami néha még az oimport árnál is olcsóbb, és fosszilis erőművekre, az elhanyagolható menntiségű megújulók mellett. Ezt az elvet kellene fenntartani, elvetni a veszteséges Paks2 projektet, és a rohamosan fejlődő, egyre olcsóbb megújulókra koncentrálni."

IGAZÁN JELLEMZŐ A HOZZÁSZÓLÁSAIDRA !!!
EGYSZER AMELLETT ÉRVELSZ HOGY PAKS2 NEM JÓ, AZTÁN MEG AZÉRT HOGY TALÁN MÉGIS JÓ...
EGYSZER JÓ A MEGÚJULÓ, AZTÁN MÉGSEM...

AMERRŐL A KOMMENTSZÉL FÚJ SEGGFEJKÉM ?!?
JÓ LENNE LEGALÁBB, HA LEGALÁBB 1 ÁLTALAD IGAZNAK VÉLT ÁLLÍTÁSOD MELLET KIÁLLNÁL...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 16:37:15

@mentolos lecsó: "EGYSZER AMELLETT ÉRVELSZ HOGY PAKS2 NEM JÓ, AZTÁN MEG AZÉRT HOGY TALÁN MÉGIS JÓ...
EGYSZER JÓ A MEGÚJULÓ, AZTÁN MÉGSEM..."

Neked szerintem negatív lenne a PISA teszted. :))

Paks2 elsősorban azért rendkívül kártékony, mert hatalmas ráfizetés az országnak. Olyat sehol nem mondtam, hogy ez jó.

A megújulóban rengeteg potenciál van, évről-évre hatalmas a fejlődés, mire Paks1-et leállítják, minden bizonnyal a legolcsóbb áramtermelési mód lesz. Sose mondtam, hogy mégsem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 16:37:58

@BaitHrunner: "Hogy néznek ki szerinted akkor a modellek?"

Milyen modellekről szeretnél tudni?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 16:40:19

@Dorottya Veres: "nuclear power has the lowest lifecycle emissions of any electric generating technology, except for wind energy.​"

www.nei.org/Issues-Policy/Protecting-the-Environment/Life-Cycle-Emissions-Analyses

Bumtara bumm.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 17:02:24

Ha az üvegházhatású gázok kibocsátátsa miatt aggódtok, akkor legyetek vegetariánusok, a tehenek, disznók, rengeteget finganak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.26. 17:04:25

"Technology g CO2 per kWh electricity
Solar power, water power and wind power 10 - 40
Nuclear power plants 90 - 140
Combined heat and power in private houses 220 - 250
Gas buring plants 330 - 360
New coal burning plants 1'000 - 1'100 "

timeforchange.org/co2-emission-nuclear-power-stations-electricity

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2017.05.26. 18:07:17

@Bencze Imre: Én melletted vagyok. Csak a számításaidból hiányoznak ezek a pluszköltségek. A megújulókat nem elég túl méretezni, hanem hosszútávú tárolást, pluszkapacitást (90%) valamint gyors reagálású kapacitás is kell a hálózati teljesítmény fenntartásához. Felfűtve, üzem készem tartva. Ez mind qrva drága és hozzáadódik a megújulók árához.

Janossz 2017.05.26. 18:59:41

Kedveskéim! (És kevésbé kedveskéim!)
Mire ez a sok indulat? Muzsikáljunk inkább!
www.youtube.com/watch?v=0EBTn_3DBYo

Bencze Imre 2017.05.26. 19:00:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Technology g CO2 per kWh electricity
Solar power, water power and wind power 10 - 40 JA, PUBI, UGYE EBBE NEM SZÁMÍTOD BELE A NAPELEMEK, SZÉLKEREKEK GYÁRTÁSÁHOZ SZÜKSÉGES CO2 MENNYISÉGET??? HÁÁÁT, ÚGY KÖNNYŰ :) :)
Nuclear power plants 90 - 140 AGYAMENT BAROM!!! MODJUK, HA AKÁR EGYETLEN EGY SZÓBAN TMEGTUDNÁD MAGYARÁZNI, HOGY EGY ATOMERŐMŰ ESETÉBEN HUNNAN GYŐ A CO2 AZT TUDNÁM ÉRTÉKELNI :) :) esetleg egy magyarázat van :) :) az üzemzavari-biztonsági diesel-generátorok kéthetente kötelező próbája során kibocsátott mennyiség :) :)
Combined heat and power in private houses 220 - 250
Gas buring plants 330 - 360
New coal burning plants 1'000 - 1'100 "

Bencze Imre 2017.05.26. 19:03:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Paks2 elsősorban azért rendkívül kártékony, mert hatalmas ráfizetés az országnak" MIÉRT HAZUDSZ, PUBI??? MIÉRT VAN AZ, HOGY BÖDÜLETES BAROMSÁGAIDAT SOHA EGYETKLEN TÉNNYEL, ADATTAL NEM VAGY KÉPES ALÁTÁMASZTANI??? KI A FRANC PÉNZELI MOCSKOOS HAZUGSÁGKAMPÁNYODAT??? DÉMONADA???

Janossz 2017.05.26. 20:08:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ilyen volt a piszkos ballib propaganda az NSZK-ból 75-ben. 42 éve. Biztos akkor is a Soros volt mögötte.

Janossz 2017.05.26. 20:10:51

@Bencze Imre: Aki nem beszél arabusul, ne beszéljen arabusul, Pubi!

Bencze Imre 2017.05.26. 20:19:59

@Janossz: what are you gassing 'bout, fuckingale?? would you, please, keep jaw shut??? о чем ты пиздиш, мудазвон? ? заткнысь, ебанный ты в рот!!! O co ty gadasz, szczur?? zamknij pułapkę!!!

Janossz 2017.05.26. 20:23:55

Te, az itt bemutatott stílusod, produkciód alapján minden nyelven méreten aluli vagy.
Urdul is. Aschloch, hogy tanulj egy német szót is! Pá!

Bencze Imre 2017.05.26. 20:58:20

@Janossz: pubi, de legalább nem ugatok bele ezerrel olyan dolgokba, amihez kurvára nem értek :) ez a ti műfajotok :) :)

Bencze Imre 2017.05.26. 21:00:08

@Janossz: te viszont, a fityisz-nyalonc agyhalott haveroddal együtt legalább minden nyelven méretes pénixek vagytok :) :)

BaitHrunner 2017.05.26. 21:28:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Szerinted?
Te most direkt csinálod, vagy tényleg ennyire hülye vagy?

BaitHrunner 2017.05.26. 21:35:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Technology g CO2 per kWh electricity
Solar power, water power and wind power 10 - 40
Nuclear power plants90 - 140
Combined heat and power in private houses220 - 250
Gas buring plants330 - 360
New coal burning plants1'000 - 1'100 "
Na és akkor képzeld el, hogy 80%-ban a fosszilis megy a megújulód helyett.
Hajjaj... Róka, róka...
:)

BaitHrunner 2017.05.26. 21:39:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Paks2 elsősorban azért rendkívül kártékony, mert hatalmas ráfizetés az országnak."
Akkor viszont óriási szerencsénk van. Most képzeld el mi lenne velünk az négyszer-ötször drágább megújulóval...

2017.05.27. 06:51:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Bumtara bumm."

Nem tudsz továbbra sem értőn olvasni..(se)

Az amerikaiak állítása arra vonatkozik, hogy maga a két erőmű kb egyforma CO2 lábnyomot hagy...arrólviszont elegánsan megfeledkezik, hogy a szélerőművek backupját számításba vegye. Pluszban arról semszól, hogy azonosfogyasztási igények kielégítéséhez mennyi beépített kapacitás kell szélerőműből és mennyi az atomerőműből...
Nem tudsz olyan , értékelhető mennyiségű termelést adó megújulós modelltmutatni, amelyiknek kisebb CO2 emissziója lenne, mint egy nukleáris alaperőműves hálózatnak. nincs ilyen... na...Ha beviszel kompenzációt igénylő szelet vagy napot... már bukott isamutatvány. Drága is lesz, meg büdös is.

2017.05.27. 07:20:17

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja... így is lehet... ostoba érvelés. Ha szar, akkor legyen nagyon szar... logikus...
Csak akkor nem értem, minek aggódsz azon, mi lesz itt 240000 év múlva?

GyMasa 2017.05.27. 10:47:38

@BaitHrunner:
...Hogy néznek ki szerinted akkor a modellek?...
SZerintem a kovetkezo modellt hasznalja:
Simcity Sandbox modban.
- Igeny 1000MW energiara.
- Menubol "szelkerek kivalaszt"
- klikkelgetes a terkepen.
- A mutato szepen kizoldul, van eleg aram
- Emberek happik.
- Problem solved!
- Nem kerult semmibe.
Win-win.

GyMasa 2017.05.27. 10:52:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Neked szerintem negatív lenne a PISA teszted. :))...
Latom, tapasztalatbol beszelsz :-D

...Paks2 elsősorban azért rendkívül kártékony, mert hatalmas ráfizetés az országnak. Olyat sehol nem mondtam, hogy ez jó....
Kar, hogy ezek mind csak feltetlezesek, amiket mar joparszor sokan megcafoltak.
Neked eddig mindig csak arra telt, hogy elohuztal ujabb es ujabb szorzokat, amelyikkel - szerinted- mostmáraztán tényel veszteséges lesz Paks2.
Amit aztán ismét megcáfolt valaki.

...A megújulóban rengeteg potenciál van, ...
Máshol igen, Magyarországon sajnos nem
...évről-évre hatalmas a fejlődés, mire Paks1-et leállítják, minden bizonnyal a legolcsóbb áramtermelési mód lesz...
És, akkor arra jó 5-10 évre, amíg MÁR nem lesz Paks, de MÉG nem lesz meg a szupi szélfarmod, addig mit fogunk csinálni? Majd tekered a dinamót, vagy mi?

GyMasa 2017.05.27. 10:54:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Milyen modellekről szeretnél tudni?...
Szerintem mostanra joval alacsonyabban van a léc, mert már mindenki megértette, hogy mire számíthat tőled, úgyhogy mára elég lenne egy "időjárásfüggők - fosszilis - import" "tervnél valamivel részletesebben kidolgozott is...

GyMasa 2017.05.27. 10:57:15

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
...Ez mind qrva drága és hozzáadódik a megújulók árához....
Egészen biztosan nem, hiszen a Simcity Sandboxben ezekről nem láthatunk semmi, az pedig egy valós szimulátor.
Tehát
Elég lesz az a szélkerék egyedül.
;-)

BaitHrunner 2017.05.27. 12:18:02

@GyMasa:
De milyen fejlődésről beszélünk egy szélkerék esetében? Mert tök jó, hogy 30-40 éves számokból megpróbálunk következtetéseket levonni, de ez orbitális baromság. Először k*rva drága volt, mert új iparág kis volumen. Aztán érkeztek a fejlesztések, a termelés "felfutott" az árak meg esni kezdtek. Ez tartott a 2000-es évek elejéig.
Itt a majom által linkelt oldal:
www.awea.org/falling-wind-energy-costs
Látható, hogy már kb. 15 éve stagnálnak a telepítési költségek. Nincs itt semmiféle trend amit ez az ökör emleget. Egy dolog befolyásolta ezeket a költségeket az elmúlt években, az pedig az acél meg a réz ára. A hatékonyságán sem lehet már túl sokat javítani. Persze nyilván reszelgetnek majd még rajta, de az annyira lesz max elég, hogy ne ötször, hanem csak négyszer legyen drágább az atomnál életciklusra vetítve.

GyMasa 2017.05.27. 16:18:25

@BaitHrunner:
Főleg, hogy a járulékos költségek, mint a föld, amit meg kell tenni, meg a betáplálás kiépítése, meg a megfelelő minőségű utak, hogy egyáltalán fel lehessen építeni, meg lehessen karbantartani, azok szintén elég drágák.
És ezeknek már nem fog az ára csökkenni, mert ezek már régen elérték a határköltségüket, viszont elég költséges dolgok.
Amúgy pedig tökmindegy amúgy is, mert ha az atomerőművel pontosan egyenértékű szélfarmot akar valaki építeni, akkor már az első telepítéskor többe lesz a szélfarm. Legalábbis ma.
Tehát a "jövőbeli" ára a szélkeréknek nulla is lehet, de akkor is többe fog kerülni azt telepíteni.
És, ez igen nagyvonalúan nem számol a tárolás/backup erőművekkel semennyire. Sem a szükséges hálózatfejlesztések árát sem (mert ugye 4x akkora beépített kapacitás 4x akkora energiát fog termelni, amikor éppen működik, ami zgye frankón nem +10-20%...)
Az meg, hogy mennyit képzelünk be x év múlva árnak, az MA teljesen lényegtelen.
Tudomásul kell venni, hogy az időjárásfüggő energia is ugyanolyan befektetés, mint aranyat , meg részvényeket venni.
Sajnálatos módon a világ alapvetően a kapitalista szemlélettel működik.

Arcade Macho 2017.05.27. 20:51:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Mert csak az átlagfogyasztásnak megfelelő atom és fosszilis erőművet terveszted be. Ha a csúcsfogyasztást (7,6 GW) is ezekkel akarod kielégíteni, kell harmadszor is 2,4 GW. Most tényleg ennyire egyszerű vagy, vagy csak trollkodsz?"

helyes, igazad van te farok
kell a Paks2 2 uj blokkja melle 2 masik uj

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:00:31

@Arcade Macho: "igazad van"

Persze. Szinte már kellemetlen, hogy mindig. Nem igazán élvezetes pancserekkel vitatkozni. :(

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:03:20

@GyMasa: "joparszor sokan megcafoltak."

Ilyen nem volt. Pedig elég lenne egynek egyszer.

"jó 5-10 évre, amíg MÁR nem lesz Paks, de MÉG nem lesz meg a szupi szélfarmod, addig mit fogunk csinálni?"

Remélem 5 évre nem építünk egy atomenrőművet. Az még a mostani Paks2 tervnél is nagyobb baromság lenne.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:05:40

@Dorottya Veres: "ostoba érvelés."

Amiatt már az unokáinknak kell aggódniuk. Csak nem szeretnék rájuk hagyni egy terhet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:11:03

@Dorottya Veres: "a szélerőművek backupját számításba vegye"

Nagyon nem értesz hozzá. Nincs olyan, hogy backup. Az az elszigetelt, hálózatba nem kötött termelésre vonatkozik.

""Nem tudsz olyan , értékelhető mennyiségű termelést adó megújulós modelltmutatni, amelyiknek kisebb CO2 emissziója lenne, mint egy nukleáris alaperőműves hálózatnak. "

Pont ilyen a szélerőmű. Ökölszabálynak vehetjók azt, hogy a gyártás során kiengedett széndioxid arányos az árral. Mivel a szélerőmű négyszerese feleannyiba kerül, jó közelítéssel a széndioxid is feleannyi.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:11:56

@BaitHrunner: "képzeld el, hogy 80%-ban a fosszilis megy a megújulód helyett."

Igen, akkor több megújulót kell építeni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.27. 22:16:45

@GyMasa: "...Neked szerintem negatív lenne a PISA teszted. :))...
Latom, tapasztalatbol beszelsz :-D"

Igen. Láttam már jópár ilyen ökröt. Szövegértés nem nulla, egyenesen negatív. :))

BaitHrunner 2017.05.27. 22:40:12

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Tök mindegy, hogy mennyit telepítesz te birka. Azért időjárásfüggő mert ha nem fúj a szél akkor a kettő szelkerék ugyan úgy nem fog forogni mint a harminc.
A németek aztán tényleg teleraktak mindent, mégis az atom meg a fosszilis adja a 80%-ot.
nol.hu/velemeny/az-atomenergia-ara-1572955
Tényleg takarodjál már valahova a hazugságaiddal! Felháborító amit csinálsz...

2017.05.28. 08:33:47

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nagyon nem értesz hozzá. Nincs olyan, hogy backup. Az az elszigetelt, hálózatba nem kötött termelésre vonatkozik. "

Aha... aztán minek nevezed azt az erőművi kapacitást, ami nélkül a megújulóidat öngyilkosság bekötni a hálózatba? Azt akapacitást, ami egyébként jellemzően gáz és amúgy önmagában elegendő lenne a hálózat terhelésingadozásainak kompenzálására is, de a megújulóid miatt sokkal hektikusabban kell működtetni azokat???
Mert az oké, hogy amikor túltermelés van frontátvonulás miatt és órákig fúj és elég intenzíven a szél és a megtermelt szélenergia arányában takarékra veszed a gázosokat,lecsökkented az importot, ákszióóós kiárusítást tartasz ződ villanyból és mindenki boldog, hogy aznap nem lesz atomhalál. Ám mi van akkor, amikor elvonul a front és 3 napig csak a gatyádban lengedez a szél? Töltesz egy kis petróleumot a lámpába, kiviszed a húst ajégverembe, az asszony meg parazsat tesz a vasalóba? Amúgy meg nincs is jobb egy nyílt tűzön főtt bográcsos paksi halászlénél!
Lényegében mi más egy olyanerőmű, ami a kieső időkben hátára veszi az energiaellátás feladatát, ha nem backup? Na, ez az ami egy atomerőmű mellé nagyjából soha nem kell és megújuló meg nem képes enélkül jószerivel semmire. Az év 75-85%-ában.
Ki kellett volna b@szni téged is a hasonszőrű képzelgőkkel a Pellworm szigetre, elvágni a szárazfölddel összeköttetést adó távvezetékeket és boldog lehettél volna az ötszörös áron és ötletszerűen feszültséget szolgáltató konnektoroddal.
Ezzel az erővel már kaparós sorjegyen is lehetne villanyt elosztani. "Sorry, most nem nyert!" A nyeretlen szelvények beküldői között gyertyákat és petróleumot sorsolunk ki!

2017.05.28. 08:35:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Igen, akkor több megújulót kell építeni."

Oké... mondd meg, hová! Ezt kérjük egy hónapja. Kb. odáig jutottunk:aprobléma adott, meg kell oldani. Mindegy, van 240000 évünk, aztán az utolsó fűtőanyag kazetta is kihűl :)

GyMasa 2017.05.28. 16:57:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Igen. Láttam már jópár ilyen ökröt. Szövegértés nem nulla, egyenesen negatív. :))...
Mondjuk én SAJÁT tapasztalatról beszéltem...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.28. 21:53:34

@BaitHrunner: "ha nem fúj a szél"

Nincs olyan, hogy egész Európában mindenhol nem fúj a szél, hülyegyerek.

"A németek aztán tényleg teleraktak mindent,"

Seholsincsenek.

@GyMasa: "én SAJÁT tapasztalatról beszéltem."

Igen, saját tapasztalatom. Itt az atomcsapdán túl sok ökröt is láttam.

2017.05.29. 06:57:35

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Nincs olyan, hogy egész Európában mindenhol nem fúj a szél, hülyegyerek.
"

Oké... nincs olyan... aztán az a hányad, ahol éppen fúj (valamennyire...) az elegendő szélkerékkel van-e lefedve ahhoz hogy kiszolgálja azokat a területeket, ahol éppen setét éjszaka és szélcsend honol? Biztos erre van méretezve a transzportrendszer? Ezer kilométerekről beszélünk...
na, Simcityzzél még egy kicsit...

BaitHrunner 2017.05.29. 07:36:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Sóskajóska... Csinálhatnál egy csoportképek az atomcsapdával, mert két ilyen baromnál nagyobb reklám nem kell Paks II-nek.
:)

"Nincs olyan, hogy egész Európában mindenhol nem fúj a szél, hülyegyerek."
Aztán hány kontinensnyi kapacitást akarsz lepakolni, te madár?
Azt tudod, hogy csak Magyarország ellátásához 2500 négyzetkilométernyi szélfarm kellene?
Tudod, hogy a magyar fogyasztás mennyi európai viszonylatban?
Elárulom: bolhafing
Tudod mi kéne ahhoz, hogy mondjuk a Portugáliában megtermelt áramot eljuttasd mindenhova?
Aztán ha csillagászati költségeken mindent be is telepítenél, és a szállítást is megoldanád, akkor is mi biztosítaná, hogy az igényeket minden körülmények között biztosítani tudod majd?
Egyáltalán van halvány fogalmad arról amiről beszélsz?

Neked amúgy fizetnek azért, hogy ennyire hülye legyél, vagy megoldod szorgalomból?

Na gyorsan húzzál vissza kitalálni a következő hazugságodat, mert eddig ez volt a leggyengébb...
"hülyegyerek."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.30. 01:36:48

@BaitHrunner: Amerikában sincs olyan, hogy minden állam energiatermelésének önellátónak kell lennie. Egy kontinensnyi hálózat van Amerikában is, Európában is.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.30. 01:38:03

@Dorottya Veres: Mindig is meg tudták építeni a hálózatot a szükségletnek megfelelően. A megújulók ezen gyökeresen nem változtatnak.

GyMasa 2017.05.30. 09:36:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Mindig is meg tudták építeni a hálózatot a szükségletnek megfelelően. A megújulók ezen gyökeresen nem változtatnak...
Nem, meg a peldamutato Nemetorszagnak is az a problemaja, hogy nincs megfelelo halozati kapcsolat az eszaki reszek - ahol az aramot megtermelik, meg a deli reszek - ahol a nehezipar van - kozott.
Lehetnek epiteni HVDC rendszert, de az meg szereny 25 milliard EUr lenne, es nem holnapra van keszen...
Ezert, amikor idojarasfuggo domping van (napos-szeles tavaszi vasarnap) akkor szepen az osszes felesleges aramot, amit nem tudnak felhasznalni ratoljak a kornyezo orszagok villamosenergetikai rendszerere, aztan kapjak be szepen azok.
Eddig csak dormogtek ezek az orszagok, de mostantol Nemetorszagnak kompenzaciot kell fizetnie nekik, ami evente jo 1-1,5 milliard EUR.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.30. 20:46:16

@GyMasa: Ezt a sok baromságot, amit idehánytál! Figyusz, a németek miatt nem kell aggódnod. Megoldják. Mindent megoldanak. És még csak nem is lesz ellopva a négyszerese. Képzeld!

GyMasa 2017.05.30. 22:50:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Most törhetném magam, hogy megcáfoljalak, de teljesen felesleges.

2017.05.31. 07:40:18

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "És még csak nem is lesz ellopva a négyszerese. Képzeld!"

Mesélj még, kérlek! Pl. A berlini reptérről...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.31. 08:26:26

@Dorottya Veres: Nebazz, találtál EGY német nagyberuházást, amit elbasztak? Ügyi vagy!
Akkor kerress egy magyart, amit NEM basztak el.

2017.05.31. 08:41:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: nnnnaaa... azért ezt nem kellett annyira keresni, ráadásul még nem látszik, hogy lesz-e belőle valami, mert már az is felmerült, hogy itt-ott le kellene bontani.

BaitHrunner 2017.05.31. 11:12:03

Korrupció mindenhol van, mese, hogy csak nálunk lopnak. A politikus az mindenhol politikus...

"Piszkos üzlet tiszta árammal

Hogy mekkora politikai és gazdasági probléma alakult ki a szélenergiával kapcsolatban Németországban, jól lemérhető a német közszolgálati ARD televízió egy hónappal ezelőtti exkluzív riportjából. A 30 perces film bemutatja, hogy a szélenergia-hasznosítás erősen zavarja azon családoknak a mindennapi életét, akiknek a házára "ránőttek" a szélerőművek. Az egyszerű fogyasztó durva áramár-növekedést volt kénytelen elszenvedni az elmúlt években a megújulók kényszerített kiépítése miatt. Helyi vezetők ugyanakkor saját gazdasági érdekeik mentén hoznak döntéseket, a riport több olyan esetet mutat be, amikor egy település úgy engedélyezett szélerőműpark-építést, hogy valamelyik helyi döntéshozó saját földjére került szélkerék és ebből komoly éves bérleti díjat tud realizálni. A kormányzó CDU helyettes frakcióvezetője amiatt panaszkodik, hogy soha ilyen brutális lobbival nem volt még dolguk, mint a szélenergia esetén."

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.31. 13:52:00

@BaitHrunner: "Korrupció mindenhol van, mese, hogy csak nálunk lopnak."

Ez a fideszes szarevők gyakran hangoztatott ordas hazugsága.

Igen, máshol is lopnak csokit a boltból, de nem lopják el az egész boltot az épülettel együtt.

2017.05.31. 18:45:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az előbb még te is azt hazudoztad, hogy magyar specialitás... ja.. mégse... akkor mi legye? Megvan! a magyarok(FIDESZ) sokkal jobban lop! Ez az,ez beválik!
Azé a berlini 'csoki' nem vót olcsó, durván 1000-1200 mrdFt a lopás... és még úgy tűnik, nincs is vége.
Nyugodt lehetsz, Orbán nem fogja Felcsútra vinni Paksot...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.01. 12:54:15

@Dorottya Veres: "azt hazudoztad, hogy magyar specialitás."

Nah, még egy PISA negatív fideszbérenc. Soha nem mondtam ilyet. Az EU-ban a maffiaállam fidesz specialitás. Ilyen csak Oroszországban lehetséges, Fehéroroszországban, vagy fekete Afrikában.
süti beállítások módosítása