Nem tudod, kik adtak engedélyt Paks II-re

2017. június 08. 08:23 - atomcsapda

És nem is fogod megtudni. Ahogy azt korábban is megírtuk, Paks II környezeti engedélye kábé ezer sebből vérzik. Az egyik: az engedélyezési folyamat full átláthatatlan. Minden elemében találunk olyat, amiről egyszerűen nem hisszük el, hogy ez így jogilag oké. Pedig az. Ilyen nincs és mégis van.

hivatal2.jpg

Az engedélyt elsőfokon a Baranya Megyei Kormányhivatal, mint területileg illetékes hatóság adta ki. Ez ellen az Energiaklub és a Greenpeace fellebbezést nyújtott be. Másodfokon a Pest Megyei Kormányhivatalt jelölték ki fellebbviteli hatóságnak. Ez csont nélkül hagyta jóvá az elsőfokú engedélyt: a fellebbezés minden tételét lesöpörte az asztalról. Így kapott Paks II. környezetvédelmi engedélyt.

A hivatalok nem elvont valamik. Ott emberek dolgoznak. De mégis kik ezek az emberek? Vajon környezetmérnökök, geológusok, reaktorelméleti szuperagyak, esetleg mélyépítők vagy éppen bolgárkertészek? Az az igazság, hogy fogalmunk sincs róla. A folyamat annyira nem átlátható, hogy a kormányhivatalok weboldalain semmi sincs feltűntetve az emberállomány képzettségéről. Az van, hogy még az ott dolgozók nevének kiderítéséhez is szükség van a magunkban rejtőző Columbo hadnagy kíváncsiságára. Az életrajzaikhoz már valószínűleg Sherlock is kevés lenne.

Nem tudjuk, milyen szakértelem, milyen képzettség, milyen képesség áll rendelkezésre az engedélyezőknél. Nem tudjuk, kik ők és egyáltalán értenek-e ahhoz, amit csinálnak. Ez pedig rendkívül megnehezíti, hogy megbízzunk a hatóságokban.

***

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

 

 

121 komment
Címkék: hatóság paks

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr3412576093

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.06.08. 09:29:49

"A hivatalok nem elvont valamik. Ott emberek dolgoznak. De mégis kik ezek az emberek? Vajon környezetmérnökök, geológusok, reaktorelméleti szuperagyak, esetleg mélyépítők vagy éppen bolgárkertészek? Az az igazság, hogy fogalmunk sincs róla. A folyamat annyira nem átlátható, hogy a kormányhivatalok weboldalain semmi sincs feltűntetve az emberállomány képzettségéről. "

Hűűű azért ehhez kell ám pofa, vastag burkolattal. Ha itt végigbogarássza az egyes munkatársak és a vezetők CV-it az ember talál kb 3 környezetmérnököt, meg két geológust/geográfust...

Van: Közgazdász,Nonprofit menedzsment szakon végzett mérlegképes könyvelő,geológus (környezet- és vízföldtan szakirányon) ,biológia-kémia tanár- kiegészítve geográfus végzettséggel és integrál pszichológia tanulmányokkal. Közgazdász-társadalomtudós szakértő, 'környezetföldrajz szakirányon végzett okleveles geográfus, Környezetgazdálkodó, környezettudományi szakértő, Közgazdász és közgazdász-tanár marketing főszakirányon, angol nyelvtanár, civil és közösségfejlesztő, agrármérnök, illetve környezetgazdász.

Antal Vali hatóanyag-sazkértőt nem találtam köztük, lehet, csak önkénteskedik :)

"Nem tudjuk, kik ők és egyáltalán értenek-e ahhoz, amit csinálnak."
Éredekelne, a felsorolt kompetenciáik alapján honnan a bátorság, hogy a témában bárki mást minősítsenek?Ha nem játszanák a hülyét, hanem belinkelnék a hatástanulmány azon szakaszát, amelyben feltüntetik a hatástanulmány elkészítésében részt vevő több mint 70 tudományos munkatárs, mérnök, kutató, szakértő , olyan emberek névsorát akik évtizedek óta ezen területek elismert szakértői. Nyilván nem a hivatalban ülőktől kell elvárni, hogy minden területen maximális kompetenciával rendelkezzenek, hanem a szakanyag elkészítésében résztvevők szakmai múltját és tekintélyét érdemes garanciául venni.
Egyébiránt itt a lehetőség, üljön össze az energiaklubos agytröszt, szedjék ízekre a hatástanulmányt de akkor már fész-tu-fész, névvel, kompetenciákat feltüntetve.. ahogyan illenék.

GyMasa 2017.06.08. 09:51:15

Tisztelt Blogszerzok!

A hivatalnak nem (feltetlenul) kell ertenie ahhoz, amit jovahagy.
Ezert kellett pl. ehhez a kerelemhez hatastanulmanyokat csatolni, mert azokban a szakertok leirjak a megoldast, es a hivatlanak csak azt kell ellenoriznie, hogy a kerelem az a formai/jogi kovetelmenyeknek megfelel-e.
Ugyanis a hatastanulmany tartalmaert a tanulmany elkeszitoje felelos.
Amennyiben nem felel meg, igenyt tarthat hianypotlasra, ahol a kerelmezo csatolhat kiegeszito dokumentumokat.
A kerelem jovahagyasa utan is folyamatosan ellenorzik mas hivatalok a vegrehajtast.
Beleertve a nemzetkozi NAÜ-t is.
Megprobalom ezt az onnok szamara is erthetoen leirni:
Onoknel nyilvan nem az irodavezeto fog elmenni a birosagra onoket kepviselni egy jogi kerdesben az ELTE TTK vegzettsegevel.
Erre egy ugyved sokkal jobb valasztas.
Az ugyvednek a felelossege, hogy felkeszuljon a perre, es sikerre vigye azt.

GyMasa 2017.06.08. 09:53:26

@Dorottya Veres:
Hat nem ugyanezek jutottak enkem is eszembe?
De neked siekrult frappansabban megfogalmazni, amire gondoltam...
Kedvelem ezt a kettos mercet a regressziv baloldalon...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.08. 12:50:05

A kormány majd szépen engedélyezi magának, hogy megépítse - és ellopja - Paks2-t. Oszoljunk, kérem, nincs itt semmi látnivaló.

2017.06.08. 13:31:54

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Mert ugye egy ilyen létesítmény megépítésébe az égadta világon senkinek nincs beleszólása Orbánékon kívül... az EU akkor miért is feszengett addig, amíg sikerült elérni, hogy EU-s cégek is kapjanak szeletet a tortából? Mert összesen ebbe tudtak belekötni. :) Minden szempontból megfelel az erőmű, csak egy baj van, Orbánék zsebe fog jól járni, nem a ballib tömbbé :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.08. 14:05:52

@Dorottya Veres: Igen, az EU egy gittegylet. Hiába vergődött Ausztria, hogy Paks2 leveri az árakat, 22 Euróról 75 eurocenttel, lepattantak. Az EU leszarja, hogy mennyire veszteséges lesz, mi fizetjük.

Azt megmondanád, hogy neked miért öröm, ha a fidesz vagy a szocik szétlopják? Vagy attól élvezel el, hogy a szociknak nem jut belőle?

2017.06.08. 15:28:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Azt megmondanád, hogy neked miért öröm, ha a fidesz vagy a szocik szétlopják?"
Nem, abszolút nem tetszik a lopás. De! Az energetika maradjon saját tulajdonunkban, a lehető legnagyobb függetlenség mellett. 60 éve nem nagyon volt EU, ki tudja meddig lesz és mekkora barátság lesz itt a szomszédsággal. A tótok lenyúlták a Dunát, tönkrevágták a szigetközt, ha érdekük kívánja, még a vezetékeket is elvágjánk felénk :) A másik, hogy nem a legjobb bót euróért villanyt venni egy forint alapú piacra...

GyMasa 2017.06.08. 15:34:39

@Dorottya Veres:
...Az energetika maradjon saját tulajdonunkban, a lehető legnagyobb függetlenség mellett....
Ezt siman ki lehet terjeszteni az alap kozmuvekre is (viz-gaz-telefon-autopalya).
Eleg csak megnezni mi lett ezekkel minddel, amikor a nagyszeru szoci kormanyok ezeket is mind eladtak.
Kerdezzel csak meg valakit Szegeden, ahol minden kozmu francia tulajdonban volt, hogy mennyire volt elegedett a szolgaltatas minosegevel, meg az araval?
A "garantalt, 8%-os haszon"-rol meg mar nem is beszelve.
Meg a vilag legdragabb M5-os autopalyaja, es tarsai...

Bencze Imre 2017.06.08. 20:04:32

Nem tudjuk, milyen szakértelem, milyen képzettség, milyen képesség áll rendelkezésre az engedélyezőknél. Nem tudjuk, kik ők és egyáltalán értenek-e ahhoz, amit csinálnak. Ez pedig rendkívül megnehezíti, hogy megbízzunk a hatóságokban.

dÉMONaDA CSINÁLMÁNYA ez az energiaklub nevezetű lóbetegség jó szokásaihoz híven ismét, újra, megint csak és kizárólag megalapozatlanul fröccsögni képes...

hüjjegyerekek gyülekezete!!! ki nem szarja le, hogy ti mit tudtok??? kik vagytok ti??? milyen barom gyülekezet tagjai??? és a tagok közül emelje fel a kezét az az agysorvadt egyén, akinek meg van a hat elemije!!! szakirányú végzettség??? azt se tudjátok, az mit jelent!! mellesleg kurvára egyszerű a képlet, mocskos hazug banda!!! ÁT KELL TEKINTENI A VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOKAT, AHOL LE VAN FEKTETVE, HOGY A HATÓSÁG SZAKEMBEREINEK MILYEN KÉPZETTSÉGGEL, SZAKTUDÁSSAL KELL RENDELKEZNIÜK!!!

SZEMÉT, ÁLNOK, MOCSOK TÁRSASÁG!!! KI A FASZOM PÉNZELI FOLYTATÓLAGOSAN ELKÖVETETT RÉMHÍRTERJESZTŐ ALJAS TEVÉKENYSÉGETEKET??? MINDEN TOVÁBBI MEGNYIKKANÁS ELŐTT ILLENÉK EGY ILYEN ECCERŰ KÉRDÉSRE VÁLASZOLNI!!!

Bencze Imre 2017.06.08. 20:07:27

azt, hogy a loncsos, lompos, zsíros hajú, mosdatlan, ápolatlan, a többnapos mosdatlanság penetráns bűzét árasztó démonada féle banda képes és hajlandó bármilyen erkölcsi korlátot áthágni - megszokhattuk :) :)

"Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat"

a környezetvédelmi engedéllyel kacsolatban JOGERŐS JÓVÁHAGYÓ BÍRÓSÁGI VÉGZÉS VAN!!! MI A SZENT SZARRÓL KUKORÉKOLTÓK???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.08. 20:40:18

@Bencze Imre: "ÁT KELL TEKINTENI A VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOKAT, AHOL LE VAN FEKTETVE, HOGY A HATÓSÁG SZAKEMBEREINEK MILYEN KÉPZETTSÉGGEL, SZAKTUDÁSSAL KELL RENDELKEZNIÜK!!!"

Szerintem pontosan ezt tették, és hiányolják az előírt szaktudást.

Te megbuknál bármilyen PISA teszten. :))

2017.06.09. 05:52:26

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "ÁT KELL TEKINTENI A VONATKOZÓ JOGSZABÁLYOKAT, AHOL LE VAN FEKTETVE, HOGY A HATÓSÁG SZAKEMBEREINEK MILYEN KÉPZETTSÉGGEL, SZAKTUDÁSSAL KELL RENDELKEZNIÜK!!!"

Szerintem pontosan ezt tették, és hiányolják az előírt szaktudást."

Akkor azt írták voln: Áttekintettük a jogszabályt és úgy találtuk, a hatóság emberei nem felelnek meg a kritériumoknak. Punkt. Ez így csak aljas sejtetés, hangulatkeltés. A szándékaikat minősíti.
Téged le sem pisálnának...

GyMasa 2017.06.09. 09:52:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
..Szerintem pontosan ezt tették, és hiányolják az előírt szaktudást....
Cicuka, ez csak az o velemnyuk.
mindenkinek joga van a velemenyehez.
Neked is, meg nekem is.
De sajnos mindenkinek tisztaban kell lennie azzal, hogy a velemenyet esetleg masok leszarjak.
Ilyen az elet...

GyMasa 2017.06.09. 09:53:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Te megbuknál bármilyen PISA teszten. :))...
Te meg egy IQ teszen buknal meg.

sírjatok 2017.06.09. 10:52:46

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Hiába vergődött Ausztria, hogy Paks2 leveri az árakat, 22 Euróról 75 eurocenttel, lepattantak. Az EU leszarja, hogy mennyire veszteséges lesz, mi fizetjük."

No akkor most döntsük má el, hogy
1. Paks annyira olcsón fog termelni, hogy leveri az árakat
2. Paks veszteséges lesz

GyMasa 2017.06.09. 10:56:25

@sírjatok:
SZerintem veszteseges lesz, de biztos-ami biztos, le is veri az arakat :-D

sírjatok 2017.06.09. 11:01:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Szerintem pontosan ezt tették, és hiányolják az előírt szaktudást."

Semmiféle ilyet nem tettek, azt írták, hogy szerintük a hivatalnokok nem értenek hozzá. Ami még igaz is lehet, ugyanis a hivatalnokok nem maguktól döntenek úgy ahogy, hanem szakértők véleményei alapján, akik viszont értenek hozzá. Ezért irreleváns, hogy a hivatalnokok mennyire értenek hozzá, és természetesen nincs is ilyen szabály, hogy "előírt szaktudás", és ezt az energiaklub is tudja.

"Te megbuknál bármilyen PISA teszten. :)) "

De hát látod, hogy te belelátsz mindenfélét a cikkbe amit nem is állított, és nem érted meg az érveléseket alatta, szóval ezt a PISA tesztet szerintem inkább neked kéne elvégezni...

DFK 2017.06.09. 12:17:08

Szánalmas energiaklubos nyekergés. Szakértelmet kérnek számon, miközben fogalmuk sincs semmiről (ahogy ezt az összes eddigi posztjukban megmutatták).

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:26:23

@sírjatok: "No akkor most döntsük má el, hogy
1. Paks annyira olcsón fog termelni, hogy leveri az árakat
2. Paks veszteséges lesz "

Az isten basszon meg, hogy lehetsz ilyen agyalágyult.

Paks annyira veszteséges lesz, hogy csak mélyen bekerülési ár alatt tudja értékesíteni az áramot.

1. Paks nagyon drágán fog termelni. A rengeteg feleslegesen termelt árammal leveri az árakat. Nem sokkal, csak 75 eurocenttel 22 Euróról.
2. A drága termelés és olcsó eladás miatt veszteséges lesz.

Ezt még egy narancskullancs is megértheti.

GyMasa 2017.06.09. 12:40:09

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Ezt még egy narancskullancs is megértheti...
Hat, Neked nem sikerult ezt megerteni!
Es, hova ez az indulatoskodas?

GyMasa 2017.06.09. 12:42:06

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Aztan magyarazd mar meg nekem, hogy ki fogja rakenyszeriteni Magyarorszagot, hogy vesztesegesen adja el a megtermelt aramot?
Most komolyan!
Vagy, ugy gondolod, hogy Magyarorszag fogja a sajat koltsegere biztositani Europa szamara az "OLCSO IMPORT" aramot?
Vagy most mirol beszelsz???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:44:04

@GyMasa: Ez a leggyűlölködőbb fideSSfasszopó a b1.blog.hu -ról. Az atomcsapda kubatov trolljai elsőáldozók hozzá képest.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:44:53

@GyMasa: "Aztan magyarazd mar meg nekem, hogy ki fogja rakenyszeriteni Magyarorszagot, hogy vesztesegesen adja el a megtermelt aramot?"

A piac.

eßemfaßom meg áll 2017.06.09. 12:50:40

Nem tudjuk, milyen szakértelem, milyen képzettség, milyen képesség áll rendelkezésre a paks2ellenes bloggerenél. Nem tudjuk, kik ők és egyáltalán értenek-e ahhoz, amit csinálnak. Ez pedig rendkívül megnehezíti, hogy megbízzunk a posztjaikban.

2017.06.09. 12:51:55

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Paks nagyon drágán fog termelni. A rengeteg feleslegesen termelt árammal leveri az árakat. Nem sokkal, csak 75 eurocenttel 22 Euróról."

Hol árulnak 6.5FT/kWh áron villanyt? Ha ennyire olcsó a villany... akkor miért olyan magasak a KÁT-os árak?

röf 2017.06.09. 12:53:13

@GyMasa:
"A "garantalt, 8%-os haszon"-rol meg mar nem is beszelve."
Ja, ez a villamos erőművek garantált -azóta megszűnt- eszközarányos nyeresége volt, amit Horn Kalinka Gyuláék vettek bele a szerződésekbe, csak hogy el lehessen adni az erőműveinket.
El is kelt mind, kivéve Paksot (azt nem adtuk), meg a Vértesi Erőművet (az meg nem kellett senkinek).

2017.06.09. 12:53:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "@GyMasa: "Aztan magyarazd mar meg nekem, hogy ki fogja rakenyszeriteni Magyarorszagot, hogy vesztesegesen adja el a megtermelt aramot?"

A piac"

No, de miért is kellene eladnunk? Túltermelés volna ? Mikor? Amikor 10-35%-t vásárolunk? ???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:55:51

@Dorottya Veres: "Hol árulnak 6.5FT/kWh áron villanyt?"

Hol kéne?

"Ha ennyire olcsó a villany."

A 22 Eurós európai árat Paks2 működésének első pár évtizedére prognosztizálták.

2017.06.09. 12:56:37

@röf: Azért ne feledkezzünk meg a Kapolyi féle System Consulting machinációiról a Vértesi Erőmű kapcsán.

2017.06.09. 12:57:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ja... szóval ezt mondják a hangok... közben meg nőnek az árak, minél zöldebb, annál drágább. (meg füstösebb).

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:59:20

@Dorottya Veres: "No, de miért is kellene eladnunk? Túltermelés volna ?"

Ja, igen.

De amikor nincs túltermelés, akkor is el kell adni valakinek. És a magyar háztartásoknak most sincs pénze négyszeres áramrra, és amilyen ütemben csúszik le az ország, évtizedek múlva még annyira se lesz. Az oktatás romokban, a versenyképességünk romokban. Napközben nagy áramszünetek lesznek, biciklivel fogsz áramot termelni a légkondidnak, mert közben globális felmelegedés is lesz.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:00:18

@Dorottya Veres: "nőnek az árak"

Évtizedes távlatban csökkennek. Fasznak ugatsz bele, ha segg vagy hozzá.

kvadrillio 2017.06.09. 13:02:57

Német mintára bontaná a paneleket a kormány

FIGYEJJJJ GECIKIRÁLY ! RÁZD MÁR MEG MAGAD ÉS TÉRJÉL MÁR ÉSZHEZ !!!!! MERT HA ENNYIRE ELKOKAINOZTAD MÁR AZ AGYADAT, MEG A KÖREID IS, MAJD JÓL FEJBEBASZ VALAKI EGY JÉGCSÁKÁNNYAL ! NEKTEK MÁR TELJESEN ELMENT AZ ESZETEK ! IGAZ, SOHA NEM IS VOLT ! :o)))

sajnos a reflektor.hu is belterjessé vált...:O)))

röf 2017.06.09. 13:11:18

@Dorottya Veres:
Igen, érdemes a részletek átolvasni, a neten hozzáférhető.
Kapolyinak szobra van az ország űber-maffiózóinak csarnokában.
Hozzá képest egy Mészáros Lőrinc csak ipari tanuló.

2017.06.09. 13:14:49

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Évtizedes távlatban csökkennek. Fasznak ugatsz bele, ha segg vagy hozzá."

Segg a jó édesanyád, gyökér.

A németeknek kifejtetted az évtizedes elméleted? Mert ott a szél térnyerésével egész szépen korrelál az emelkedő ár.
azaramara.blog.hu/2015/10/19/villamosenergia-arak_europaban_magyarorszag_kulon_utakon

"A német megújulós támogatás összege 2013-ban 16 milliárd, 2014-ben 19 milliárd euró volt, 2015-ben pedig várhatóan már 21 milliárd euró (6500 milliárd Ft!) lesz. Ez egy német állampolgárra vetítve átlagosan évente 79 ezer forint támogatást jelent. Ez akkora összeg, hogy a teljes német megújulós támogatásból évente 3-4 új paksi reaktort lehetne építeni."

Muad\\\'Dib 2017.06.09. 13:30:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Lófas*zt tettek ezek a'zenergiaklubosok.
Itt vannak a dokumentumok:
www.mvmpaks2.hu/hu/Kozerdeku/Lapok/default.aspx
Nemk ibas*ott handabanda bejegyzéseket kell írogatni, hanem azt mondani, hogy xy dokumentum z. oldalán ez, meg ez nem stimmel, erre meg erre alapozva.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:31:43

@Dorottya Veres: Hülye picsa.

"Excess supply plus depressed demand equals lower prices. Electricity prices have fallen from over €80 per MWh at peak hours in Germany in 2008 to just €38 per MWh now (see chart 2)."

www.economist.com/news/briefing/21587782-europes-electricity-providers-face-existential-threat-how-lose-half-trillion-euros

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:34:50

@röf: "Hozzá képest egy Mészáros Lőrinc csak ipari tanuló. "

Ami az észt illeti, ez stimmel. A lopott pénz mennyiségében azonban Pénztáros Lőrinc nagyságrendekkel vezet.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:35:23

@Dorottya Veres: Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.
Hülye picsa.

eßemfaßom meg áll 2017.06.09. 13:39:45

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.05. 15:17:37

Kubatov troll kézikönyve, utolsó oldal vége: "Ha elfogytak a hazug érveid, személyeskedj!" "

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBE 2017.06.09. 13:31:43
@Dorottya Veres: Hülye picsa."

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:00:18
@Dorottya Veres: Fasznak ugatsz bele, ha segg vagy hozzá. "

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:44:04
@GyMasa: Ez a leggyűlölködőbb fideSSfasszopó a b1.blog.hu -ról."

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.08. 20:40:18
@Bencze Imre:

Te megbuknál bármilyen PISA teszten. :)) "

"MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 12:26:23
@sírjatok:

Az isten basszon meg, hogy lehetsz ilyen agyalágyult."

eßemfaßom meg áll 2017.06.09. 13:41:11

Asszem egyértelmű, hogy büdösmacskét Kubatov fizeti a paks2ellenesek lejáratására :)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 13:41:51

@eßemfaßom meg áll: Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
Hülye fasz.
vv

guy 2017.06.09. 13:44:29

Nem is kell tudnotok, hogy akik kiadják az enegdélyt, azok milyen szakképesítésűek. Az az igazság, hogy semmi közötök hozzá, és amíg nem valósul meg a közvetlen demokrácia, addig nem is lesz. Ha minden hivatali ügyet minden állampolgár az utolsó csavarig végignézhetne, akkor simán visszamehetnénk a tábortűz köré, mert nem lennének utak, stb.

Tudtátok, hogy az azbeszt rákkeltő? Miért nem fellebeztek minden útépítés ellen? A biciklikerék is rákkeltő anyagokból készült, járjatok mezítláb gyalog, ja, és ne használjatok számítógépet, mert abban is sok a környezetkárosító anyag, legalább nem írnátok ilyeneket.

Szerintem a valósághoz fűződő kapcsolatotok valami miatt kissé megreccsent, tényleg minden rosszindulat nélkül javasolom szakértő bevonását.

DIODORO 2017.06.09. 13:50:56

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Ezen itt jól elvitatkozhatsz. a poszton ez mit sem segít. Energiaklubos hozzánemértő, a hivatalnok hozzáértését kéri számon, ahelyett, hogy a szakértő csapatba kötne bele...

Külön figyelemre méltó, hogy a személyek érdeklik. csak nem meg akarják őket keresni? Netán megfélelemlíteni??

2017.06.09. 13:55:08

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Értem én... úgy csökkennek az árak, hogy közben a számla végösszege nő! Ügyes, mondaná Kohn bácsi!

www.eia.gov/todayinenergy/detail.php?id=18851

Egy pohárral mindenkinek! Kubatov fizet!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 14:06:51

@eßemfaßom meg áll: Őszintén nemtom mennyit fizet nektek kubatov. Nem hiszem, hogy ez neki megér többet egy közmunkás bérnél. Től gyengén hazudtok.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.06.09. 14:09:29

@Dorottya Veres: "úgy csökkennek az árak, hogy közben a számla végösszege nő!"

Egy icipici megértés se szorult beléd, HÜLYE PICSA.

Az áramár csökken, de a németek hajlandók a végfelhasználói árban egyre jobban támogatni a megújulókat. Másoknak - köztük nekünk is - kikaparják a gesztenyát. Minden tiszteletem a Németeké.

BaitHrunner 2017.06.09. 14:18:40

@Dorottya Veres:
Jajj, ne trollkodjad már szét a topikot mindenféle tényekkel....
:)

BaitHrunner 2017.06.09. 14:21:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Egyre kevesebben hajlandóak Németországban megfizetni az ökoáram „tiszta lelkiismereti” felárát – állapítja meg az Energie & Management szaklap megbízásából készült felmérés.

A felmérésbe bevont áramszolgáltatók tájékoztatása szerin az ökoáram-felhasználás a 2013-as 29,6 milliárd kilowattóráról 2015-ben 21,2 milliárd kilowattórára csökkent. A mintegy 40 millió német háztartásból 2013-ban még ötmillió fizetett elő ökoáramra, 2015-ban viszont 4,4 millió.

Öt évvel a fukusimai atombaleset után tehát már jócskán megcsappant a németek hajlandósága arra, hogy megfizessék a környezetbarát módon előállított elektromos áram felárát."

"Minden tiszteletem a Németeké."
jaja, az enyém is!
:)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 14:48:35

@BaitHrunner: "Öt évvel a fukusimai atombaleset után tehát már jócskán megcsappant a németek hajlandósága arra, hogy megfizessék a környezetbarát módon előállított elektromos áram felárát."

Ez a németek szuverén döntése nem kéne nekünk elítálni, vagy sajnálkozni rajtuk. Egészséges, erős a gazdaságuk, megtehetik könnyedén. Ha holnap mégis másként döntenek, az is az ő joguk lesz, azért se szidhatjuk őket.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 14:50:29

@Dorottya Veres: "ott a szél térnyerésével egész szépen korrelál az emelkedő ár. "

Ez az ő döntésük, maximum kezetcsókolhatsz nekik érte.

BaitHrunner 2017.06.09. 15:01:06

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"Ez a németek szuverén döntése"... bla, bla, bla... őrület, hogy mekkora balek vagy... :)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:01:16

@GyMasa: "a velemenyet esetleg masok leszarjak."

Csak az a baj, ha ők a választott képviselőink. A szolgáink, de az urainknak képzelik magukat.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:03:18

@BaitHrunner: Ők hajlandók a jövőért most áldozni. Kicsit túltolták. Lehet, hogy visszavesznek belőle, lehet, hogy nem, az ő szuverén döntésük.

A magyarok meg nemhogy nem hajlandók a jővőért áldozni, hanem megeszik az unokáik uzsonnáját Paks2-vel.

GyMasa 2017.06.09. 15:08:32

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
MI lehet?
Nincs kedved ertelmesen irni?
Szerintem amugy meg nagyon gyorsan menj el ahhoz a proktologushoz, mert szerintem a tegnapi lo beteg lehetett...
Egy szetszakadt anusz nem trefadolog!
Rohamosan romlik az allapotod.
En mar aggodom miattad.

BaitHrunner 2017.06.09. 15:09:27

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"A magyarok meg nemhogy nem hajlandók a jővőért áldozni, hanem megeszik az unokáik uzsonnáját Paks2-vel."
Jaja... Sőt b+, a magyarok az unokáikat is megeszik :)

Istenkém... neked ennyi ésszel csak fotoszintetizálnod szabadna... :)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:13:48

@BaitHrunner: Száz évre eladósítani az országot pedig pont ezt jelenti.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:15:02

@GyMasa: "proktologushoz"

Köszi, hogy aggódsz értem, de nem tudom, miről beszélsz. Semmi baja a protézisemnek. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:16:31

@BaitHrunner: "balek vagy"

Miben vagyok balek? Érdekelne.

BaitHrunner 2017.06.09. 15:19:23

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
Jaja tudjuk, hiszen ezt te már többször bebizonyítottad.
Ja, nem... :)))

Most nézem csak... mi ez a névváltoztatás te hülyegyerek? A internet bohócának kicsinyes bosszúja?
Nagyon gagyi vagy b+... :)))

BaitHrunner 2017.06.09. 15:21:16

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"Miben vagyok balek? Érdekelne. "

Neked ez magas...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:22:01

@BaitHrunner: "Nagyon gagyi vagy"

Próbálok felnő... lenőni ehhez a bloghoz és a látogatóihoz. :))

Mondd, hogy sikerült!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:22:53

@BaitHrunner: "Neked ez magas..."

Velős érvelés, méltó bármelyik kubatov trollhoz. :))

GyMasa 2017.06.09. 15:25:58

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
..de nem tudom, miről beszélsz. Semmi baja a protézisemnek. ..
Na, eppen ezert kellene orvoshoz menni.
Nem tudom, hogy a fajdalom, a verveszteseg, vagy valmai csunya fertozes all a hatterben.
Ertem en, hogy buszkeseg, de az elet a fontosabb!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:33:31

Érdekes, hogy még egy négynapos hét végére is hogy belassulnak a trollok. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:39:28

Mindárt jön egy ökör, és kijavít, hogy a hét nem lehet négynapos.

Pedig volt hasonló 1587-ben. :))

BaitHrunner 2017.06.09. 15:43:59

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"Próbálok felnő... lenőni ehhez a bloghoz és a látogatóihoz."
Rosszul csinálod. Tudom, hogy mindig van lejebb, de te már tényleg a legalja vagy...
Felfelé próbálkozz!

BaitHrunner 2017.06.09. 15:46:57

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"négynapos hét"
Na mi van nyominger, lassan lejár a munkaidő?
Összességében akkor elmondható, hogy az e-heti teljesítményed is kritikán aluli volt.
Hétvége? Bohóc szakkör?

GyMasa 2017.06.09. 15:48:51

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
...Teljesen zizi vagy...
Nem az a zizi a te fejedben van!
Ezek szerinte akkor a verveszteseg lesz az ok!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:51:16

@BaitHrunner: "Felfelé próbálkozz!"

De én nem a sajátszínvonalamra, hanem a tiétekre igyekszem.

BaitHrunner 2017.06.09. 15:54:16

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"De én nem a sajátszínvonalamra, hanem a tiétekre igyekszem."
Ezért mondom, hogy felfelé...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:55:01

@BaitHrunner: "lassan lejár a munkaidő? "

A trolloknal valszeg. Nekem nem feltétlen, az amerikai piacok még vígan működnek.

eßemfaßom meg áll 2017.06.09. 15:56:21

Hübazmeg, sikerült új szintre emelni a nemszemélyeskedést :)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 15:56:40

@BaitHrunner: @GyMasa: :))

Ez teljesen szürreális. Nem tudom, látjátok-e magatokat.

2017.06.09. 16:01:27

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "És a magyar háztartásoknak most sincs pénze négyszeres áramrra,"
Hát... akkor ne legyen a KÁT megújulókra 34.34FT /kW, mert erre rátéve a transzport költségét, hirtelen 60+ÁFA környékén is találjuk magunkat :)

2017.06.09. 16:08:06

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA: "Ez a németek szuverén döntése nem kéne nekünk elítálni, vagy sajnálkozni rajtuk. Egészséges, erős a gazdaságuk, megtehetik könnyedén. Ha holnap mégis másként döntenek, az is az ő joguk lesz, azért se szidhatjuk őket."

A németek szuverén döntése egész nagy hatással van mások egészségére is, de ha mást nem nézek, az éghajlati változásokhoz is hozzátesznek.
Amúgy nem csak a németeknél ballag felfelé az energia végfelhasználói ára, hanem az olaszoknál és az angoloknál is. Mindenki úgy döntött, egyszer élünk, legyünk zöldek! Hun az a lignit mező? Gyúccsunk alá izibe, a szélkerekek meg majd elfújják a füstöt.

sírjatok 2017.06.09. 16:12:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Paks annyira veszteséges lesz, hogy csak mélyen bekerülési ár alatt tudja értékesíteni az áramot."

.......húbazz :D Azon már gondolkoztál, hogy a kondenzcsík hogyan tolja a repülőt? :D Nem kevered te kicsit az okot meg az okozatot?

Logikádat követve ugyanis nem attól veszteséges valami, hogy áron alul árul, hanem attól árul áron alul, hogy veszteséges :D

Jó kösz bocs de gecihülye vagy. Szerencsére ahogy látom ezzel elég sokan tisztában vannak.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 16:26:00

@sírjatok: "Logikádat követve ugyanis nem attól veszteséges valami, hogy áron alul árul, hanem attól árul áron alul, hogy veszteséges"

Nem sikerült követned a logikát, de újra próbálkozhatsz. :))

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 16:28:19

@Dorottya Veres: "A németek szuverén döntése egész nagy hatással van mások egészségére is,"

Egyetértek. Igyekeznek fejleszteni a megújulókat, másoknka is előnyös lesz, dicséret jár érte.

2017.06.09. 16:33:52

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA: Errőla vicc jut eszembe..(némiáthallással)

"Rabbi és a libák

Kohn elpanaszolja a rabbinak, hogy döglenek a libái.
- Mivel eteted őket?
- Szemes kukoricával.
- Az a baj. Etesd ezután darával!
Kohn egy hét múlva ismét panaszkodik, hogy még mindig döglenek a libái, pedig darával eteti őket.
- Mert szamár vagy! . - mondja a rabbi. - zabbal etesd őket!
Pár nap múlva Kohn megint siránkozik, hogy hiába eteti zabbal a libáit, mégis pusztulnak.
- Ostoba fajankó vagy, miért nem árpával eteted őket?!
Másnap megint megy Kohn:
- Rabelében, hiába próbálkoztam az árpával, megdöglött az utolsó libám is!
- Most már egy libád sincs?
- Egyetlen egy se.
- Kár. Pedig még annyi jó ötletem lett volna..."

Na így leszünk mi is.Beledöglünk a CO2-be, de legalább nem kell aggódni Fukushima miatt..

BaitHrunner 2017.06.09. 16:35:59

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA:
"Egyetértek. Igyekeznek fejleszteni a megújulókat, másoknka is előnyös lesz, dicséret jár érte."
Aztán mit sikerült fejleszteniük azon kívűl, hogy minél többet pakolnak le az atom helyett, annál jobban terhelik a környezetet?

nemkerekapartokbol 2017.06.09. 17:10:28

Mai világunkban azEmberek hallanak valamit, odaugranak a gépükhöz, és máris osztják az észt. Talán a Paks I. építés ötletének felvetésekor Ök még tervben sem voltak.
Pedig jó lenne, ha az illetékesek elővennék a régi dokumentumokat!
Amire biztosan emlékszem, az akkor készült tanulmányok már foglalkoztak Paks II-vel is, a helyszín is úgy lett kiválszatva, hogy folytatni lehessen szükség esetén a bővítést, söt egyes beruházások már akkor úgy valósultak, meg, hogy Paks II. igényeit is kielégítsék, pld. a megépített Dunából jövő hűtőviz és a visszatérő melegvíz csatorna kapacítása az akkori számítások szerint erre alkalmasak, ha szemléltetni akarom, azokban egy személyautóval is el lehet közlekedni.
Többször jártam ott az építkezés kezdetétől, ott tapasztaltam először, milyen is egy még nem létező objektum fegyveres örsége.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 17:14:52

@nemkerekapartokbol: Sokunkat érdekelnének az akkori történések, nyugodtan sztorizhatsz.

Régen volt, azóta a helyzet annyiban változott, hogy

1. az atomerőmű építés nagyon drága lett,

2. a megújulók pedig olcsók.

Remélem, hagyományőrző okból nem kell megépítenünk ezt a pazarló és veszteséges beruházást.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 17:16:44

@BaitHrunner: "mit sikerült fejleszteniük "

Két éve áprilisban még 92 euróért tudtak 1 MWh áramot termelni napelemmel, most februárban már 65.

eßemfaßom meg áll 2017.06.09. 17:29:39

@DOROTTYA VERES EGY HÜLYE PICSA: mennyiért fog a napelem áramot termeli 3 óra múlva?

nemkerekapartokbol 2017.06.09. 17:32:51

Paks I. sem volt olcsó, hülyeséget nem akarok írni, kb. 20-25 évről volt szó a beruházás értékének megtérülése tekintetében. Ezt követően már "csak" üzemeltetési költségek vannak.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 17:36:46

@nemkerekapartokbol: Érdekelne a forrásod, mert még azt se tudta eddig senki megmondani, mennyibe került Paks1.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 17:42:05

@eßemfaßom meg áll: Onnantól, hogy megkötik a szerződést, 10 éven keresztül rögzített az átvételi ár. Utána szabadpiacon kell értékesítenie.

Február óta eltelt egy negyed év, gondolom most már hatvan Euró körül lehet csak tendert nyerni.

2017.06.09. 17:45:06

@eßemfaßom meg áll: "mennyiért fog a napelem áramot termeli 3 óra múlva?"

:) :) :) ééés, ha megfizetem???

BaitHrunner 2017.06.09. 17:58:44

@Dorottya Veres egy hülye picsa:
"Két éve áprilisban még 92 euróért tudtak 1 MWh áramot termelni napelemmel, most februárban már 65."
Ez csak arra példa, hogy mennyire volt
rúltámogatva az ágazat.
Tehát, mit sikerült a németeknek fejleszteniük?
Csak mert a szelkerék mondjuk egyáltalán nem lett olcsóbb...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 18:03:14

@BaitHrunner: A szélkerék árakat nem tudom. guglizz utána, hogy egyáltalán tendereztetik-e. Biztos vagyok benne, hogy a csökkenő tendencia ott is határozottan kimutatható már néhány év távlatában is.

nemkerekapartokbol 2017.06.09. 18:08:07

@Dorottya Veres egy hülye picsa:
Sajnos nem tudok konkrét bizonyítékokat ez ügyben adni, de az biztos, hogy 1976. április 30-nősültem, a lakodalmunkkor éjszaka az akkor már a feleségemmel kimentem levegőzni, egy Moszkvics hátsó ülésén az egyik barátomat láttam az unokatersvéremmel félrérthetetlen helyzetben, május 1-én reggelre meg minden elfagyott. Azért május közepén Lellén már 20-21 fokos Balatonban fürödtünk a nászutunkon.

Komolyra fordítva a szót a Pakssal kapcsolatos dolgok, már amiről tudhattam belém ívódtak, sajnos az ott lévő önsajnáló kollégánkat is sokszor kellett helyettesíteni, az ott dolgozók - már akkor is pár milliót kitévő - fizetését is sokszor Én vittem a Wartburgommal egy kollégával, vagy ha volt kéznél fegyveres munkásőrrel.

BaitHrunner 2017.06.09. 18:18:18

@Dorottya Veres egy hülye picsa:
Dehogy nincs... Ne hazudozzál már!
Csak az elmúlt napokban kb. ötször linkeltem neked.
gtms1303.wordpress.com/2013/02/18/cost-analysis-of-a-wind-turbine/

2017.06.09. 18:19:28

@nemkerekapartokbol: Oké, no de hányan is dolgoztak ott? Mert az "akkor is milliókra rúgó fizetés" félinformáció..
Az akkori fizetések 3000-6000 Ft között szórtak, egy erőmű építése nemhinném, hogy annyira megtolta volna felfelé a melós bérét. Átlagosan 10-11000 ember dolgozott egyszerre a terepen. Wartburggal fuvaroztatok oda 40-60milliót? Hűűűű...

2017.06.09. 18:21:58

@BaitHrunner: "gtms1303.wordpress.com/2013/02/18/cost-analysis-of-a-wind-turbine/"

Érdemes lenne már egy linkgyűjteményt összedrótozni... a Cicafiú is sablonnal dolgozik...

BaitHrunner 2017.06.09. 18:28:10

@Dorottya Veres:
Cicafiú csak össze-vissza hazudozik.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 18:32:47

@nemkerekapartokbol: Érdekes! Mesélj még, ne figyelj a trollokra, vannak itt olyanok is, akik sose szólnak hozzá.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 18:35:40

@Dorottya Veres: "Wartburggal fuvaroztatok oda 40-60milliót? Hűűűű... "

Légyszíves, hagyd békén, ne üldözd el, inkább engem hülyézz, én már megszoktam.

Világ életemben Wartburgom volt, a csomagtartója belülről nagyobb, mint kívülről. Csak a hármast nem veszi be. Vagy a rükvercet. Vagy a hármast. Vagy a rükvercet. Vagy a hármast. Vagy a rükvercet. Vagy a hármast. Vagy a rükvercet. Vagy a hármast. ...

nemkerekapartokbol 2017.06.09. 18:41:29

@Dorottya Veres: A Wartbug csomgtartóbjában lévő összeg volt milliós. Ne haragudj, nem szoktam szájbarágósan beszélni. Kb. 2500 fő dolgozott abban az időben a Cégnél, Pakson csak folyamatos müszakban 12 órában 10+5 ös munkarendben (10 nap munka, 5 nap szabad) dolgozott 150-170 ember, a váltások napján mentünk, tehát 2 turnus 2 müszakos dolgozó fizetése volt.
Kellett a sok munkás a kb. 3 m vastag vasbeton falak elkészítéséhez, és több mint 1/2 m vastag acél nyílászárók elhelyezéséhez!
Ha nem haragszol kilépek, ha valami fontos lenne, holnap válaszolok.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 18:50:02

@nemkerekapartokbol: Válasdzolj, amikor kedved tartja, mindig szívesen látunk.

A paksi betonból hány vezető nyaralója épült a Balatonnál?

Az oroszok mennyi figyelemmel követték az építkezést?

A vezetők (in)kompetensek voltak?

Voltak "jó lesz az úgy is" megoldások?

GyMasa 2017.06.09. 19:26:07

@Dorottya Veres egy hülye picsa:
...Két éve áprilisban még 92 euróért tudtak 1 MWh áramot termelni napelemmel, most februárban már 65....
Nem, akkor még ennyit lehetett szemrebbenés nélkül elkérni, ma meg már fogytán van az emberek türelme.
A Német áramár eljutott arra a szintre, ahol már nem igazán van mozgástér a további emelésre, ugyanis a kormány sajnos nem tudja igazolni az eredményét az eddig elvert irtózatos mennyiségű pénznek.
Igazi kánaán majd akkor fog eljönni, ha a megújulók is a piacon kell, hogy eladják a megtermelt ármjukat, és nem lesz kötelező az átvétel.
Abban a pillanatban óriásit fog zuhanni a megújuló áram ára, és tömegesen fognak csődbemenni az arra alapozott vállalkozások.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.06.09. 19:41:19

@GyMasa: "óriásit fog zuhanni a megújuló áram ára"

Igen.

"és tömegesen fognak csődbemenni az arra alapozott vállalkozások."

Lehet, hogy te ennek örülnél - miért is? - de akkor már pénzüknél lesznek a beruházók, minden nap csak ajándék.

BaitHrunner 2017.06.09. 19:49:03

@GyMasa:
De nem érti az isten barma... Azt hiszi(hazudja), hogy két év alatt annyit fejlesztettek a németek, hogy 30%-ot esett az áram ára.
Egyszerűen fogalma nincs mi miért történik. A rendszer jelenlegi formájában fenntarthatatlan, ezért tendereztetik a telepítéseket. Mindössze évi 600MW-ra írják ki. A változás érzékeltetéséhez jó tudni, hogy 2011-12-ben az újonnan telepített napelem-kapacitás Németországban 7000-8000 MW között volt. Ez később, a támogatások megnyirbálásával már jelentősen, évi 1500-3700 MW-ra csökkent. Most meg 600...
No comment...
Továbbá:
"Németország egyes régióiban az átviteli hálózat kapacitásszűkülete miatt a tervek szerint vagy egyáltalán nem lehet szélerőművet építeni (pl. 2021-ben az Északi-tengeren), vagy az elmúlt 3 év új szélerőmű-építési átlagtempójának 58%-ában korlátozzák az új beépítéseket... ...A német minisztérium szerint nem lesz többé „túltámogatás” (ami nyilván azt is jelenti, hogy az eddigi rendszerben az jelen volt alaposan). Az átvételi ár rendszere megmarad, azonban a megújulós projektekbe beruházók versenyre kelnek a támogatásért, s aki kevesebb támogatással tudja a projektjét megvalósítani, az nyer."

GyMasa 2017.06.09. 19:53:09

@Dorottya Veres egy hülye picsa:
...Lehet, hogy te ennek örülnél
Nem. De ez akkor is tény.
... - miért is? -...
Támogatás nélkül az időjáráfüggő energiatermelés kurvaszar üzlet.
És, mivel a világ alapvetően kapitalista berendezkedésű, így, amíg nem lesz magában is megtérülő ÉS hasznot hozó befektetés, addig kizárólag állami támogatással lehet rávenni az embereket az ebbe való befektetésre.
...de akkor már pénzüknél lesznek a beruházók, minden nap csak ajándék...
Igen, de sem a napelemek, sem a szélerőművek nem tartanak örökké.
És, ha támogatás nélkül szar üzlet, akkor nem fognak belefektetni a cégek.
Tehát, támogatás nélkül - jobb esetben - szépen lassan el fognak sorvadni, rosszabb esetben, ha akkora a bukta, hogy viszi a pénzt, akkor pedig ott fognak maradni a mezőn, és szépen lassan, elpusztulni.

GyMasa 2017.06.09. 19:59:03

@BaitHrunner:
... (ami nyilván azt is jelenti, hogy az eddigi rendszerben az jelen volt alaposan)...
Hogy a csipába' ne lett volna!
Ha 35 EUR az import áramár, akkor a 95 az igen durván túl van árazva...
De igazából nem is a támogatás a baj, magáben, hanem a kötelező átvétel.
Ez az igazán szar ügy.
- Hiszen az időjárásfüggőnek nem kell vesződnie azzal, hoyg tervezzen akármit is s termelésével kapcsolatban.
- Plusz, túltermelés esetén a hagyományos erőművek szívnak, mert őket viszont súlytja a SPOT piaci ár, (amiért nem mellesleg pont a szél- meg naperőművek felelősek - Ugye a "hírek" amik szerint "ma negatív volt az áramár". Na, az ilyen időszakok pont a hagyományos termelőket állítják a farok rossz végére.) Tehaát nekik valódi veszteségük kelethkezik pontosan amiat, mert rájuk vonatkoznak a (torzított) piaci törvények.

BaitHrunner 2017.06.09. 20:15:08

@GyMasa:
Igen persze, de nem nekem kell ezt megmagyarázni, hanem ennek tökkelütöttnek...
Hogy a bánatba lehet valaki ennyire debil, hogy semmit nem fog fel?
A tények mint olyanok egyszerűen hidegen hagyják...

eßemfaßom meg áll 2017.06.10. 07:44:36

@BaitHrunner: Dehogy debil, azért kapja a fizut Kubatovtól, hogy eljátssza a debil atomellenest akivel égő egy platformra kerülni. És valljuk be jól csinálja, aki kételkedne az atomerőmű hasznosságában, elolvasva a macskásságát már szaladna "i szív paks2"-t tetováltatni a homlokára.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.06.12. 12:44:08

Ezen blogbejegyzést ki írta és a többit? Ja EK, ennyit a névtelenségről. Faszkalpok...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.06.12. 12:51:16

Látom büdös kiscica elvan, még propaganda blogot is üzemeltet most már..

gigabursch 2017.06.16. 13:13:21

@röf:
Vértesi Erőmű?

Dehogynem. Kapolyinak.
Jól meg is élt belőle, míg meg nem halt...

röf 2017.06.18. 08:15:25

@gigabursch:
Nagy tetű volt az öreg.
Azt tervezte, h megveszi az erőművet, leköt sok energiaeladást, aztán az ukrán kapcsolatait felhasználva behoz olcsó ukrán vellanyt. Kis idő múlva be is zárja a Bokodi erőművet.
süti beállítások módosítása