Nem fogod elhinni, pedig igaz: a szomáliai kalózkodás is az atomiparnak köszönhető

2019. április 13. 22:00 - atomcsapda

Az olasz maffia a drogüzlet és a szerencsejáték után a veszélyeshulladék-bizniszben találta meg a számítását. Több ezer hordó atomszemetet süllyesztettek el a tengerbe, amin az évek során legalább 20 milliárd dollárt kerestek, mellékesen rengeteg embert öltek meg és elpusztítottak egy fél országot.

acs-3-006_1200x630_v1.jpg

Szemét alakok a maffiában

A maffiához általában közvetlenül erőszakos bűncselekményeket társítunk. Rablás, zsarolás, védelmi pénz, bérgyilkosok, fegyverkereskedelem, kábítószer, leszámolások, lövöldözés és autós üldözés. Főleg, ha az olasz szervezett bűnözésről van szó. Pedig a valóság más, mint amit a filmekben látunk, és van más üzlet is, ami ugyanolyan jövedelmező, mint kokaint árulni. Ez pedig a szemét. A szemétben rengeteg pénz van: a számítások szerint a dél-olasz maffia pár év alatt nagyjából 20 milliárd dollárt keresett rajta.

acs-3-006_1200x630_v2.jpg

De milyen szemétről van szó?

Lehetőleg veszélyes hulladékról. Minél gázosabb, annál jobb. Rengeteg az elektronikai hulladék, régi mobiltelefon, kiszuperált tévé, számítógép, de van bőven lejárt gyógyszer és mindenféle kemikália. Nyilván minél inkább meg akarnak szabadulni gazdái a dzsuvától, és minél többe kerül a legális módszer, vagyis az ártalmatlanítás, annál többet lehet nyerni a hulladék illegális eltüntetésén.

Mi a legveszélyesebb hulladék? Bingó, a radioaktív hulladék, az atomszemét!

Nukleáris szeméttel illegálisan kereskedni atombomba üzlet. Az atomerőművekben kiégett fűtőelem a világon keletkező legveszélyesebb hulladék, ezek a kiszerelés után még nagyon sokáig sugároznak: a felezési idő alapján legalább 240 ezer évig, de sokan inkább az egymillió évet tartják reálisnak. Ennyi időre kell mindentől elszigetelni ahhoz, hogy ne okozzon súlyos károkat a természetes környezetben és az élővilágban. Az elhasznált üzemanyag annyira mérgező, hogy ember több százezer évig nem mehet a közelébe sem anélkül, hogy halálos sugárdózist ne kapna. Bár ez a legparább, nem ez az egyetlen.

Az atomerőművekben a fűtőelemeken túl, azoknál sokkal nagyobb mennyiségben keletkezik úgynevezett kis- és közepes aktivitású hulladék: szerkezeti elemek, csövek, tárolóeszközök, radioaktivitással érintkező bármilyen anyagok, reaktorközelben használt szerszámok, kesztyűk, védőruhák, cserealkatrészek satöbbi. Ez a szemét természetesen szintén mérgező, évszázadokig tart, mire a sugárzása annyira lecsökken, hogy többé nem tekinthető veszélyesnek. Illegális szemétbiznisz szempontjából ez a legjobb áru, hiszen sokkal könnyebben szállítható és sokkal nehezebben követhető az útja, mint a fűtőelemek esetében, az eltűntetés ára viszont magas. Ezek azok az anyagok, amiket fémhordókban, műanyag tárolókban, sőt akár nejlonzsákokban is be lehet pakolni egy konténerbe, és föl lehet rakodni egy teherhajóra. A hulladék extra para, így az árfolyama is ennek megfelelő, de ha az ember ismeri a sötét utat, jól el lehet tüntetni.

Sugárzó hulladék a föld alatt

A dél-olaszországi illetőségű 'Ndrangheta maffiaszervezet az 1980-as években szállt be a szemétüzletbe, miután nagyobbik testvére, a Camorra már egy évtizede hatékonyan űzte az ipart. Campania környékén olcsón földeket vásároltak, ahol illegális hulladéklerakókat létesítettek. De nem ám háztartási szemetet ástak el, hanem többek közt Bulgáriából és Németországból származó radioaktív hulladékokat. Óriási mennyiségben, a becslések szerint kábé 10 millió tonnányit. A környéken a szennyezés olyan mértékű, hogy a daganatos megbetegedések aránya 50 százalékkal múlja felül az országos átlagot, nem beszélve az egyéb súlyos betegségekről. Egy 2008-ban készül amerikai haditengerészeti jelentés a Nápoly környéki régióban nemhogy ivásra, de főzésre, sőt fogmosásra sem ajánlja a csapvizet. A minták alapján a talajvíz szennyezése miatt az fogyasztásra alkalmatlan, az ebből eredő egészségügyi kockázatok elfogadhatatlanok. Az olasz katonaság 2014-ben katasztrófaelhárítás címén megszállta a területet, a hírek elapadtak, a szemét pontos sorsáról keveset tudni.

A tengerbe vele?

Az 'Ndrangheta nevéhez köthető még ennél durvább szemétbűnözés is. Az olasz maffiózók ugyanis úgy döntöttek, remek ötlet (főként) nyugat-európai atomerőművekből származó sugárzó hulladékot úgy eltüntetni, hogy hajóra pakolják, majd a Földközi-tengerbe süllyesztik. Hajóstul, konténerestül, mindenestül. A Cunsky teherhajó 1992-ben Calabria kikötőjétől mintegy 20 tengeri mérföldre süllyedt el egy robbanás következtében, fedélzetén 100 hordó radioaktív hulladékkal. Persze nem baleset történt. A robbantó, egy Fonti nevű ex-maffiózó beismerő vallomása szerint ő maga három ilyen robbantásban vett részt, de több tucat hasonló eset történt a kilencvenes években. A nyomozóhatóság szerint összesen 32 esetről van szó az olaszországi vizeken.

Mikor forró lett a talaj, a maffiózók új vizek felé kormányozták az atomszemét útját. A központi kormányzattal gyakorlatilag nem rendelkező, hadurak által ellenőrzött Szomália remek célpontnak tűnt. Ehhez persze kellett némi segítség, amit a polgárháború sújtotta országban meg is találtak. Az európai bűnözők fegyverrel fizettek a különböző szomáliai félkatonai csoportoknak a közreműködésért, az igazat pedig bizonyára nem mondták el arról, hogy miféle hulladék is az, amit segítenek elsüllyeszteni a partjaik mentén.

Kicsodák a kalózok ma?

A szomáliai kalózokról pár éve szinte minden nap lehetett hallani. Valami szörnyűt. A hírekben eltérített hajók, emberrablás váltságdíjért, fosztogatás és gyilkosság szerepeltek feszt. A nyugati ember megrettent. Jé, hát még vannak kalózok? Ma is megtörténhet ilyen? Igen, és ami még meglepőbb, hogy a történet nem ilyen fekete-fehér. Napjaink kalóza kicsit más, mint amit a Fekete Vitorlák világából megismertünk. Legtöbbjük eredetileg halász, mások természetesen sokat próbált bűnözők, sőt zsoldosok is akadnak köztük. Céljaik is különbözőek. Egyesek az európai és amerikai szervezett bűnözéssel állnak kapcsolatban, másuk csak maguknak élnek. Akadnak, akik szabadságharcosnak tartják magukat. Sőt, a halászból lett kalózok önmegnevezése badaadinta badah, ami nagyjából annyit tesz: a tenger megmentői. Magukat szegény, de büszke halásznak tartják, akiknek a betoldakodók tökretették tengereit, elvették megélhetésüket, beszennyezték életterüket. Valódi központi kormányzat és nemzetközi segítség nélkül pedig nem marad más választásuk, mint kezükbe venni a sorsukat és megvédeni az érdekeiket. Úgy, ahogy tudják, például fegyverrel fosztogatva.

A bizonyítékot partra mosta a tenger

Az egész szisztéma úgy működött, hogy az olasz maffia mindenféle különösen veszélyes hulladékot importált Szomáliába, elsüllyesztette a partok mentén, a helyi lázadók segítségét pedig fegyverrel fizette ki. Így a bűnszervezet nemcsak ökológiai és egészségügyi katasztrófát okozott az elmaradott országban, hanem a polgárháborús vérontást is támogatta. A folyamatos szennyezés éveken át folyt, amire a vízi élővilág pusztulása árulkodó jel lehetett volna, de 2004-ben egy hatalmas szökőár sokkal konkrétabb bizonyítékokkal szolgált. A víz levonulása után a szomáliai tengerparton több száz fémhordó hevert. A partvidék kilúgozott pusztasággá vált, a környéken élő emberek rejtélyes és kevésbé misztikus betegségeket kaptak, rengetegen életüket vesztették. 2005-ben az ENSZ megállapította, hogy a hordók radioaktív urániumot, ólmot, kadmiumot, higanyt és egyéb mérgező anyagokat tartalmaztak, a hulladék elsősorban olasz, német és francia erőművekből, üzemekből, kórházakból származik. A vizsgálat nem volt zökkenőmentes, mert a helyiek nem voltak túl segítőkészek az idegenekkel. 2006-ban egy helyi kezdeményezés már sokkal jobb lakossági közreműködés mellett felmérte a szennyezést. Ekkor nagyjából 15 konténernyi sugárzó atomszemetet szedtek össze a partról és közvetlen közeléből, amit a szökőár mosott ki. A tenger mélyén ennek nyilvánvalóan többszöröse lehet még ma is.

waste1.jpg

A Szomáliai partvidék ma kilúgzott, halott pusztaság. A Világbank jelentése a közvetlen kárelhárítás (vagyis a hulladék elszállításának) költségét 42 millió dollárra becsülte, vagyis ennyi nemzetközi segélyt irányáozott elő, amiben nincs benne sem a rekultiválás, sem a betegek gyógyításának ára. Valljuk be, hogy nevetséges összegnek hangzik ahhoz képest, hogy az olasz maffia legalább 25 milliárd dollárt keresett a szemétbizniszen.

Kalózok a szennyezők ellen

Mindezek után talán kicsit más megvilágításba helyeződik a kalózkodás maga is. 2008-ban szomáliai kalózok elfoglalták a Faina ukrán teherhajót, amely harckocsikat és más értékes katonai felszerelést szállított Afrika keleti partvidéke mentén. A kalózok szóvivője közölte, 8 millió dollár váltságdíj fejében engedik el a hajót, amit az ország partjai mentén 20 éve folyamatosan elsüllyesztett mérgező szemét ártalmatlanítására kívánnak fordítani. Hozzátette azt is, hogy ez az összeg semmi ahhoz képest, hogy az országot elpusztította az európai veszélyes hulladék. A teherhajó négy hónapos fogság után szabadult ki, a váltságdíjat végül megfizette a tulajdonos ukrán cég.

Atom: a legmocskosabb energia

Az atomenergia használata nem tiszta. Ez a Földön a legmagasabb fokú ártalom és környezetszennyezés. Az uránbányászat, a fűtőelemek előállítása, az atomerőművek megépítése, működtetése és a keletkező hulladékok kezelése mind-mind elképesztően ártalmas, és veszélyes tevékenység. Az atommal termelt áram minden kilowattjához vér tapad, a környezeti károkat pedig még megbecsülni is nehéz. Az olasz maffia mocskos üzelmei, a szomáliai kalózkodás és a tengeri élővilág pusztulása csak egy kis része mindannak a tragédiának, ami a nemzetközi atomipar képében mindannyiunkat sújt. De akkor kinek jó ez? És kizárólag a nemzetközi atomlobbi és az iparágban érdekelt cégek részvényesei járnak jól vele. Már ameddig, hiszen végülis nekik is ezen a Földön kell élni.

123 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr8314760640

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

midnight coder 2019.04.14. 12:37:33

Ja. A szomáliai kalózok valójában németországi zöldek, csak nagyon lebarnultak a napon.

midnight coder 2019.04.14. 12:38:23

Valójában viszont minél közelebb kerülsz az egyenlítőhöz, a népek annál inkább szarnak a környezetvédelemre.

röf 2019.04.14. 12:39:22

"....Bulgáriából és Németországból származó radioaktív hulladékokat. Óriási mennyiségben, a becslések szerint kábé 10 millió tonnányit. A környéken a szennyezés olyan mértékű, hogy a daganatos megbetegedések aránya 50 százalékkal múlja felül az országos átlagot, nem beszélve az egyéb súlyos betegségekről...."
"Az atomenergia használata nem tiszta. Ez a Földön a legmagasabb fokú ártalom és környezetszennyezés. Az uránbányászat, a fűtőelemek előállítása, az atomerőművek megépítése, működtetése és a keletkező hulladékok kezelése mind-mind elképesztően ártalmas, és veszélyes tevékenység. Az atommal termelt áram minden kilowattjához vér tapad, a környezeti károkat pedig még megbecsülni is nehéz."
Annyi de annyi fszság. Gondosan ügyeltek arra, hogy semmi konkrétumot ne írjatok, valószínűleg nem is tudnátok olyat írni, ami az "igazatokat" támasztaná alá.
Izzadtságszagú erőlködés minden írás ezen a blogon.
Ez a legfrissebb talán a legsivárabb....
Már nem tudtok mit kitalálni.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2019.04.14. 12:46:12

Olasz, német, francia? Én azt hittem, Nyugaton az atomenergia csupa biztonság, és csakis az oroszok veszélyeztetik a világot.

Tervezhetünk mi akármilyen biztonságos hulladékkezelést, mindig lesznek gazdag tetvek, akik inkább zsebre tesznek még egy kis pénzt, a világ pedig megdögölhet. Érdekelne, hogy a fent említett biztonságos országokban megindult-e már a nyomozás azok után, akik lepasszolták a veszélyes szemetet.

bontottcsirke 2019.04.14. 12:54:20

Remek írás megint, atom- nyalogatóknak kötelező. Nem fogják fel nem létező agyukkal mennyire veszélyes ez az energia. Az oroszok és a kínaiak is ezt csinálták , kihasználva a kaotikus szomaliai helyzetet. Néhányan bele is lőttek a hordókba hogy gyorsabban süllyedjen.

midnight coder 2019.04.14. 13:20:00

"Az oroszok és a kínaiak is ezt csinálták , kihasználva a kaotikus szomaliai helyzetet."

Én ebben csak azt nem értem, mi a fasznak vinne valaki nukleáris, vagy egyáltalán bármilyen hulladékot Szomália partjához, ha ez bárhol elengedheti az óceán közepén is ? Szeret veszélyesen élni ?
Nem mellesleg pedig erősen kétlem, hogy a valóban veszélyes kimerült fűtőelemeket bármelyik állam is hagyná csak úgy ellenőrizetlenül elásni bárhol. Még az oroszok sem igen szeretnék a kiégett fűtőelemeiket piszkos bombaként viszontlátni.

Kelly és a szexi dög 2019.04.14. 13:31:30

Az atomenergia nem veszélyes, be kell tartani az előírásokat - a maffia veszélyes!

silverrant 2019.04.14. 14:01:26

Az atommal nincs semmi baj. A kapzsisaggal van, a bunozessel van.

Janos Vegetary 2019.04.14. 14:04:58

@röf: nekem eleg konkretnak tunt sokminden a cikkben.

lpt1 2019.04.14. 14:10:04

10 millió tonna nukleáris hulladék? Meg a többi? Szépen feltölthették vele a szomáliai partokat, nem is hajózhatnak arrafelé tengerjárókkal...

lpt1 2019.04.14. 14:18:39

Bocsánat, Olaszországot töltötték fel vele???

Club Sandwich 2019.04.14. 14:26:58

Olaszorszagban nincs atomipar, ugyhogy onnan nehezen szarmazhat barmifele hulladek...
Ez az egesz firkalmany egy nagy sz@r propaganda...

pushup 2019.04.14. 14:41:33

már a cikk felvetése ... hogy feltételezi az olvasóról, hogy maffia olyan, mint a rajzfilmekben. 8 éves szinten 8 évesek írnak 8 éveseknek.

csak annak, aki nem ismerné még ezt a blogot

féligazságok és csúsztatások. kiégett fűtőelem, mi? hát ki dobná azt a tengerbe, amikor a szélsőségesek (bármilyen vallásúak) fizetnének is érte és állnák az elszállítást is

az baszki, a kalózok nem kalózok, hanem környezetvédők. az öngyilkos merénylők nem terroristák, hanem szabadságharcosok, ti meg nem hülyék vagytok, hanem ... ööö ... de

röf 2019.04.14. 14:51:20

@Janos Vegetary:
Csak egyetlen példa.
"Az atomerőművekben kiégett fűtőelem a világon keletkező legveszélyesebb hulladék, ezek a kiszerelés után még nagyon sokáig sugároznak: a felezési idő alapján legalább 240 ezer évig,"
Mi van?
Ergo kiégett fűtőelemeket süllyesztettek el? No ne röhögtess.
A "felezési idő alapján 240 ezer évig sugároz"? Ne bsszki velem... az előző hónapban még sugároz, aztán meg semmi? Komolyan? Ez a konkrétum?

haXXXor 2019.04.14. 15:00:30

Tehat a nemet, iszonyuan agyonszabalyozott, hipergazdag atomeromuvek az olasz maffiaval asattak el a szemetuket?! Wtf :D

Magán?Véleményem? 2019.04.14. 15:14:35

@Janos Vegetary: " ... nekem eleg konkretnak tunt sokminden a cikkben ... "

Így van, elég sok minden konkrét faszságnak tűnik, amit az atomtudós úr leírt a cikkjében.

Vegyük észre azt is, hogy nem csak az atomszeméttel bizniszelt az olasz maffia, hanem mindenfélével, így ezentú itt a blogon tessenek követelni az ÖSSZES IPARI TEVÉKENYSÉG beszüntetését!

De megoldás lehet az is, hogy az atomcsapdás faszfejek elmennek a parlament elé és jó alaposan felgyújtják magukat tiltakozásul.... de szóljanak, mert megyek szalonnát sütni, ha szépen égnek :-)

Bár égnek így is, amennyi faszságot itt leírnak :-)

Csaba121 2019.04.14. 15:17:52

Az itt leírtakból szerencsére szinte semmi sem igaz. A blog írója tök hülye...

Az a százezer év valójában csak száz év, igaz, vannak sokkal nagyobb felezésidejű atommagok is a hulladékban, de azok aránya jóval kisebb, így azok messze nem sugároznak annyira, mint a többi, de hamar lebomló részek. Továbbá a különféle atommagok kémiailag is különböző atomokhoz tartoznak, ezért kémiailag is elkülöníthetők, ami igen egyszerű és OLCSÓ folyamat.

Nem beszélve arról, ha lenne tízmillió tonna hasadóanyagunk, akkor már rég ingyen adnák az áramot az egész földön...

AK76 2019.04.14. 15:25:56

Persze, kiégett fűtőelemeket adnak el nyugat európai nukleáris létesítmények, az olasz maffiának, akik olasz területeken azt a földbe temetik illegális hulladéklerakókba...
Aki ezt a szennyoldalt üzemelteti nyilvánvalóan olyan kurva hülye az egész témához, hogy az szóra sem érdemes, csak az ostoba szélsőbalos zöld propaganda fröcsög itt magas nyomáson, semmi egyéb...

luis5 2019.04.14. 15:45:00

Istenem. A radioaktivitas leginkább blogger agysejteiben végzett pusztitast ha elhiszi a sok baromságot amit leirt. Ezt add el egy szelbal-zold aktivista sejt gyulesen....

Janos Vegetary 2019.04.14. 15:52:48

@röf: ok, 240ezer ev utan csokken a sugarzas az egeszsegugyi hatarertek ala. Pongyola fogalmazas volt, a lenyeget nem erinti. Last meg szorszalhasogatas.

korxi 2019.04.14. 16:07:52

Ne húzzátok fel magatokat, szerintem ez csak egy szándékos trollblog.
Már az a címadás is erre vall hogy "Nem fogod elhinni, pedig igaz"...:)

Benbe · http://www.benbe.hu 2019.04.14. 16:17:41

10 millió tonna nagyon sok. Az talán a föld összes atomreaktorának, erőművének, hajójának és tengeralattjárójának összes radioaktív anyaga a fűtőelemtől a gumikesztyűig (a paksi atomerőmű heti néhány száz kilogramm szemetet termel, aminek jórésze egyáltalán nem sugároz mérhetően, csak a forrása miatt kell úgy kezelni).
25 milliárd dollár? Ennyi pénzt senki sem költött hulladékokra. Nem, hogy ez lett volna az olcsóbb megoldás...

Visceroid 2019.04.14. 16:34:28

@midnight coder: Viccelsz? Mindenért a fehér ember a felelős! Szegény négerek csak áldozatok, ezért jönnek most ide!

eßemfaßom meg áll 2019.04.14. 16:37:51

A poszt alapján egyértelműen be kell tiltani a vegyipart/gyógyszeripart és persze az elektronikai cikkek előállítását is.

eßemfaßom meg áll 2019.04.14. 16:41:19

"Atom: a legmocskosabb energia"
atomcsapda: a legmocskosabb propagandista

Szeremcsére annyira idióták vagytok, hogy észre se veszitek mennyire kontraproduktiv a hazudozásotok. De legalább nem éheznek a gyerekek a blog aktív hónapjaiban.

exterminador 2019.04.14. 17:27:34

Jó tudni, hogy a kalózok valójában csak radikális környezetvédők! Szegényeket hogy félreértette eddig a világ!

röf 2019.04.14. 17:31:28

@Janos Vegetary:
Bazzeg, nincs itt "egészségügyi határérték".
Kockázat van.
Kisebb, nagyobb.

padisah 2019.04.14. 18:09:16

@silverrant:
az atomenergia veszélytelen, azzal nincs semmi probléma
ezzel a bloggal van, meg a társaival, talán stop paks vagy milyen néven fut

fel kéne jelenteni őket rémhírterjesztésért, az már bűncselekmény, letöltendő jár érte
amúgy meg polgári pert indítani a paksi atomerőmű részéről, jó hírnév megrontása címén, és rájuk verni 40-50milliós kártérítést

legalább annyit hogy ha esetleg fosszilis energiaipari cégek tolják mögé a lóvét, akkor azt elégetni, ne maradjon pénz a működtetésre

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.14. 19:02:32

Le az atommal!!! Naperőművet minden településre lignit backuppal!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.14. 19:04:31

@padisah:

Ne viccelj! Ez a blog annyira amatór és átlátszóan ellenséges, hogy még azt is el tudom képzelni, hogy rejtett módon Fidesz vagy a Roszatom pénzeli, ezzel is hiteltelenítve az atomellenes sötétzöldeket. Ennyire hülyén ui. még egy sötétzöld sem hirdetheti az igét.

padisah 2019.04.14. 19:09:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: kint van index címlapon, elolvasta 10k indexes olvasó
namost nincsenek illúzióim a tipikus indexes olvasó természettudományos, műszaki és fizikai ismereteivel kapcsolatban

a közvélemény atomellenesre hangolása egy zajló, sikeres folyamat
ami épp csak az objektív valóságnak mond ellent, de ez ugye vallás-teremtőket, ideológusokat nem szokott zavarni

Janos Vegetary 2019.04.14. 19:27:07

@röf: van egy, onkenyesen megallapitott, sugarzas dozis ami alatt, valoszinuleg, mar nem artalmas.

padisah 2019.04.14. 19:27:51

www.energiaklub.hu/files/page/Eves_jelentes_2017.pdf

van itt minden, német atomellenes zöld politikai szervezet, norvég alap, meg visegrad fund vagyis a magyar kormány által adott pénz is ide szivárog vissza

a blogot az energiaklub hozta létre, nem kell itt duplagondolt sejteni, ez egyszerűen egy atomellenes kampány, szájba hazudják az egész országot

cso zsi 2019.04.14. 21:16:18

Az olasz maffiózók Szomáliában laktak?
Import = behozatal
Export = kivitel

Rwindx 2019.04.14. 21:52:33

Jaj, már megint írtatok valami szép mesét :D :D

kvadrillio 2019.04.14. 22:02:34

JAHHH.......ORBÁN HITLER UTOLSÓ KATONÁJA !!! :o)))
ÍÍÍRTJA A MAGYAROKAT VESZETTÜL !!! 50 napot kell várnunk, ha kardiológushoz akarunk bejutni

Átlagosan több mint három hetet kell várnunk egy szakorvosi vizsgálatra. Egy szövetség felmérte a várakozási időket.

DRASZTIKUSAN CSÖKKEN A MAGYAROK LÉLEKSZÁMA, MILLIÓK VÁNDOROLTAK KI, KÉTSZHER TÖBBEN HALNAK MEG MINT SZÜLETNEK...STB....ÉS EZ A ROTHADT GYILKOS VÁRÓLISTÁKKAL IS IRTJA A MAGYAR NÉPET !!!!! A BETEGEK KÉSŐN JUTNAK ORVOSI KEZELÉSHEZ ÉS EBBEN MIND TÖBBEN BELEHALNAK !!! A COCILIZMUSBSN A BETEG AZONNAL ORVOSI ELLÁTÁST KAPOTT !
VAGY LELÖVIK ORBÁNT VAGY HAMAROSAN KIHAL A MAGYAR EBBEN AZ ORSZÁGBAN !!!!!
MÁR ÍGY IS MILLIÓK TELEPÜÓLTEK BE IDEGENEK, FALVAKAT VÁSÁROLNAK FEL FOLYAMATOSAN.....ORBÁN EGY KURVA RAVASZ, BIGOTTAN ÁJTATÓS ZSIDÓ GYILKOS !

ennyike.

szepipiktor 2019.04.14. 22:02:36

Ez már a laposfölf-hívők szintje...
Már a mértékegységekkel sem vagytok tisztába, aztán keveritek az ipari alapú radioktív hulladékot az atomerőművek fűtőelemeivel.
Remélem az Energiaklub emberkéinek szeretett hozzátartozóinak kezelése nem lesz lehetséges...

Levezetem: Szerintük (Energiaklub) az orvosi izotópok sokmillió tonnás hulladékát az olasz maffiózók megvásárolták, hajóra rakták, megkerülték Afrikát (mivel a kalózok az egyenlitő felől érkező hajókat támadták), majd a part mellett feltöltötték a tengerfenéket. És a szennyezőanyak skálás nejlonzacskókban voltak, amikbe bele keleltt lőniük, hogy azok lemerüljenek.
Aztán a hős környzetvédők kalozóknak álcáták magukat és környzetvédelmi önvédelmi fegyverekkel megtámadták az UKRÁN!!! teherhajót, bosszúból és nem zsarolásból, hogy a kapott pénzből mentesíthessék a tengerparti részt.
Igen, ez Hollywood.
Ott ma hasít a genderalapú, aktivistajellegű propagandaműfaj.
A Star Wars XXIII-ban szüke néger feminista leszbikus nő lesz a 007-es kém, aki a hímsovinoszta, keresztény heteró olasz maffiózókat fogja üldözni. Akik anyagvizsgálatokhoz használatos izotópokat zsákolnak éppen nejlonzacskókba, hogy azt elvigyék valamelyik baráti, demokratikus országhoz és ott a tengerbe hajítsák. Mind a 50 millió tonnányit. hetente!

szepipiktor 2019.04.14. 22:03:25

laposfölf-hívők - laposföld-hívők

kvadrillio 2019.04.14. 22:05:19

"""

pendulum
politika

Ami Orbánt az államférfiúi nagyságtól elválasztja
"""

mivel nem engednek kommentelni itt mon dom el erre a választ: ...Ami Orbánt az államférfiúi nagyságtól elválasztja... az, ...AZ EMBERTELENSÉGE !

szepipiktor 2019.04.14. 22:05:23

@cso zsi: Nem.
A fél Szomália olasz gyarmat volt, így csak hazavitték a szemetet.

apro_marosan_petergabor 2019.04.15. 06:39:20

Hihetetlen primitív "írás", hangulatkeltő, méregzöld - de inkább agyatlan - írás.
A sugárzó anyagok (a hulladék szállítása is) kemény, nemzetközi előírások alapján történik, a nemzetközi atomenergia ügynökség rajta tartja a szemét. Minde gramm anyaggal el kell számolni. "Komoly" levezetést láttunk a mobil telefon hulladéktól az atomhulladékig, néhány érdekes fordulattal...
Arra lenék kívácsi mennyit fizetnek a "szerzőnek" egy ekkor baromság megírásáért?

NEM KELL NEKÜNK ERŐMŰ MI AZ ÁRAMOT A KONNEKTORBÓL VESSZÜK!

midnight coder 2019.04.15. 07:14:15

@kvadrillio: Halkan megjegyezném, hogy a várólistákat anno Fletó vezette be, miután bezárt egy rakás egészségügyi intézményt. Nem mintha Orbán jobban kezelné az egészségügyet.

midnight coder 2019.04.15. 07:27:25

@padisah: Szánalmas. Az elnökségben van jogász, közgazdász, képzőművész, de senki akinek bármi köze van az energetikához, vagy bármilyen reál végzettsége van. Nem csoda, hogy ekkora baromságok vannak ezen a blogon.

jandera 2019.04.15. 07:43:47

@Androsz: Említett gazdag tetvek bőven vannak kis hazánkban is.

Wildhunt 2019.04.15. 08:50:39

@Janos Vegetary: nem önkényesen megállapított, hanem mért, bevizsgált, és garantáltan biztonságos. És még egy dolog, remélem itt utoljára: nem a hosszú, hanem a rövid felezési idejű anyag a veszélyes. A felezési idő ugyanis fordítottan arányos az aktivitással.

yourmomtits 2019.04.15. 09:12:48

@Janos Vegetary: mert egy orbitális balfasz vagy

Pipas 2019.04.15. 09:44:55

@Wildhunt: "És még egy dolog, remélem itt utoljára"

Egyféleképpen tudom elképzelni, hogy ez utoljára hangozzék el... feladod. :D A cikkekben ezentúl is a brutálisan erős sugárzás és a csillió éves felezési idő fog lejönni, mert ez hangzik jól.

Nincs közöttünk csicska 2019.04.15. 09:45:33

Figyu, ertem az erzekenyitest, de nem kell szomaliai migrancs (se).

Pipas 2019.04.15. 09:48:20

@Magán?Véleményem?: "Vegyük észre azt is, hogy nem csak az atomszeméttel bizniszelt az olasz maffia, hanem mindenfélével"

Mondjuk annyi, hogy a rádioaktív hulladékokkal való üzletelésre nincs semmi bizonyíték. Ami elég fura, mert olyan nincs, hogy rádioaktív hulladék eltűnik, nyilván egy köbméter ilyen hulladékhoz kell három köbméter dokumentáció.

Nincs közöttünk csicska 2019.04.15. 09:51:40

A maffia a migrancsimporton kereste magat hulyere.

Errol 3 eve meg mindenki azt irta hogy az olasz maffia vot, ma viszont mar azt kell irni hogy az orosz maffia vot.

Caesar viszont kiirtotta a kalozokat a mediterraneumbol meg consul koraban, Salvininek csak kovetni kell az osok mintajat.

padisah 2019.04.15. 10:36:28

@midnight coder: nem feltétlenül kell szakmabelinek lenni, hogy legalább az alapokat értsék (és azt sem, vagy legalábbis úgy tesznek). Szerintem az a leglogikusabb feltételezés, hogy ezek pontosan tudják hogy minden itt leírt szó hazugság.

De ez felel meg az ideológiai célnak = atomerőművek végleges bezáratása a világ minden táján.

yoshida 2019.04.15. 11:34:42

Aki szerint biztonságos az atomenergia, árulja már el, hogy Csernobil, és Fukusimában mi a végleges megoldás? Csernobilban az új szarkofágot már most EU pénzzel lehetett csak megépíteni, ez se fog örökké tartani, 50-100 évente húzunk majd egy újabb, még nagyobbat rá? Fukuban pláne a sziklákon mi a f*szt kezdenek a helyzettel? Azóta is sokan azon dolgoznak, hogy rendes hűtése legyen a maradéknak (csrillió liter szennyezett víz megy közben az óceánba), de meddig????
Itthon is nyáron már trükközniük kellett a mérésekkel, amikor túl meleg lett a Duna, lesz még sekélyebb, pláne ha lesz Paks2 is... Románoknál is volt már takarékra állás 2011-ben az alacsony vízállás miatt. Meg előtte 2003-ban. Akkor ezek mellé is építsünk tartalék erőműveket, ha nyáron leállnak?

A cikk túl van tolva, mint a legtöbb itt, de átlagjózsi ebből felfogja hogy van azért gond, bőven...

Nincs közöttünk csicska 2019.04.15. 12:15:11

@yoshida: Fukusimaba mar most koltoznek vissza.

Janos Vegetary 2019.04.15. 12:54:21

@Wildhunt: Ez sokkal bonyolultabb de persze laikusokat könnyü átverni. Lehet hogy az energetikához értesz de a biológiához fix hogy nem (lásd még szakbarbár). Kezdjük azzal hogy rendben van, a rövid felezési idejü anyag veszélyesebb, de azért nem mindegy a mennyiség. Mondjuk hogy egy gramról van szó vagy egy tonnárol.
"nem önkényesen megállapított, hanem mért, bevizsgált, és garantáltan biztonságos" Tévedés, ugyan nincs konszenzus de többé-kevésbé általánosan elfogadott hogy nincs biztonságos dózis. Magyarul a kockázat soha nem megy le nulla százalékra. Egyetlen gamma foton is eltalálhat egy rossz gént rossz helyen és utána már csak azon mulik hogy a repair észreveszi vagy nem.
Másodszor nagyon nem mindegy hogy milyen izotópról van szó. Ha inert (nem épül be a szervezetbe), akkor nem különösebben ártalmas. Ezért lehet beadni valakinek intravénásan 10-20 millicurie tecnetiumot diagnosztikus okokból, anélkül hogy különösebb károsodást okozna de nem ajánlom hogy megpróbáld ugyanezt mondjuk foszforizotóppal, pedig az nem is gamma sugárzó. Ha igaz lenne hogy a a rövid életidejü izotóp sokkal veszelyesebb mint a hosszu akkor mondjuk a jód sokkal veszályesebb lenne mint a stroncium vagy a cezium, ezzel szemben Chernobil után 5 vagy 6 ember halt meg a sok ezer pajzsmirigy rákos közül merthogy a pajzsmirigy rák jól kezelhető még az ukrán egészségugyi viszonyok közepette is, a stroncium-cézium páros viszont szépen beépül a csontodba és előbb-utóbb szarkómát okoz. Van ideje. Mit gondolsz miért égetik el a mai napig a Németországban lőtt vaddisznok többségét? Mert sok gombát esznek ami Chernobil óta tele van sugárzó stronciummal és céziummal. A jód meg 2 hónap után már sehol sem volt. Látod milyen fasza a hosszú lebomlási idejü sugárzás?
Ugyhogy szeretnélek megkérni hogy az én kedvemért ne játszd itt tovabb a szakértőt.
Köszönöm.

tireless treehugger 2019.04.15. 12:54:33

A partmenti vizek szennyezése érthető, ezek nem high seas óceánjáró hajók, hanem kisebb kereskedelmi hajók, néhányszáz/ezer tonnásak, tízezrével vannak a vörös tenger útvonalon, nem feltűnő, kicsi pénzért könnyedén átjut a nagyon korrupt egyiptomi/jemeni vízi felügyeleten.

Ha a tengerpattól számított 12 mérföldes zónán kívül szennyez akkor nemzetközi ellenőrzésbe eshet és abból komoly vizsgálat lesz. A világtengereket nemzetközi koalíció felügyeli, elég eredményesen. Szomáliának nincs működőképes tengeri felügyelete, így szabad préda. Legfőképp sérülékeny a 12mérföldes övezet, mert az automatikusan hozzájuk tartozik és abban az időben még nem mondtak le róla. Ma már nemzetközi koalíció felügyeli a 3mérföldön kívüli vizeket. (így véget ér az izraeli-olasz-görög-spanyol szennyezés és halfosztogatás)( ne keverd a tengeri zónákat!!!)

Ma már jelentéktelen a radioaktív szemét mennyisége, kialakultak a módszerek hogy kevés hulladék keletkezzen és hogy nagy része újrahasznosítható vagy újrafeldolgozható legyen. Viszont amikor paksot el kell majd bontani komoly költséget fog jelenteni, mai áron 8-10mrd€, de ej ráérünk arra még.

A kalózok között nagyon sok különböző indítékú van (zöld, közösségi, kommunális, rabló, fosztogató, ....) filmes élményekből nem kellene világnézetet felépíteni.

Pipas 2019.04.15. 13:54:32

@Janos Vegetary: "Magyarul a kockázat soha nem megy le nulla százalékra. Egyetlen gamma foton is eltalálhat egy rossz gént rossz helyen és utána már csak azon mulik hogy a repair észreveszi vagy nem."

Okés, akkor a repülőket, az orvosi műszereket meg még egy halom dolgot be kell tiltani? Mi a helyzet a háttérsugárzással? Mindenki burkolja be magát ólomba és vegyen kis levegőket, vagy mi?

Ó, de várjunk, semminek a kockázata sem megy le nullára! Mi van, ha a fejemre esik egy meteorit? Mi van, ha kiderül, hogy mégis egy szimulált világegyetemben élünk és valaki lekapcsolja a villanyt? Ezek miatt is aggódni kell?

Janos Vegetary 2019.04.15. 13:59:11

@Pipas: Teljesen igazad van. Kerdes, hogy mi az elkerulheto kockazat es mi az ami nem. En a magam reszerol Chernobyl es Fukushima utan es latva a nuklearis hulladekkezeles megoldatlan problemajat, ezt inkabb kihagynam.

Pipas 2019.04.15. 14:04:36

@Janos Vegetary: "Kezdjük azzal hogy rendben van, a rövid felezési idejü anyag veszélyesebb, de azért nem mindegy a mennyiség. "

Tehát a csávónak igaza volt. Azt meg, hogy mindegy lenne a mennyiség egy szóval sem mondta.

Janos Vegetary 2019.04.15. 14:11:14

@Pipas: Ha kicsit tovabb olvastad volna, megtalalod hogy miert rosszabb a hosszabb ideju. Mert me'g az unokainkat is gyilkolni fogja. A chernobyli jod 131 semmilyen hatassal nincsen senkire-semmire aki-ami 1985 utan szuletett. A cezium ezzel szemben egy mas tortenet.

Pipas 2019.04.15. 14:17:54

@Janos Vegetary: "Teljesen igazad van. Kerdes, hogy mi az elkerulheto kockazat es mi az ami nem. "

A legbiztonságosabb erőművek bezárásáért kampályolsz, miközben a sokkal több szenvedést okozó dolgokról egyszerűen megfeledkezel. Amikor arra hivatkozol, hogy "mi az elkerülhető kockázat", akkor egyszerűen kihagyod, hogy "mi okoz valójában halált".

Mondok eg ypéldát: az alkohol és a cigaretta sokkal-sokkal-sokkal több halálesetet okoz csak magyarországon egy évben, mint ahány halálesetet okoztak a nukleáris erőművek. Miért nem mondod, hogy a cigi meg az alkohol elkerülhető kockázat? A cukorfogyasztás? A repülőgépek?

Nem, nem a kockázat csökkentése a cél, mert ha az lenne, akkor a kockázatos dolgokkal foglalkoznál.

Egyébként fukushimában hány ember halt meg a sugárzás miatt? Egy sem? Hányan haltak meg a földrengés és a cunami miatt? Cirka húszezren? És akkor mi a fenének hívják nukleáris katasztrófának?

Pipas 2019.04.15. 14:22:45

@Janos Vegetary: "Mert me'g az unokainkat is gyilkolni fogja."

A probléma a sugárzással az, hogy nagyon-nagyon kis mennyiségben is kimutatható. Odatartod a GM szenzort a banánhoz és recseg mint az állat. Aztán meg nyomod, hogy mer' az "unokáinkat is gyilkolni fogja". Ez baromság, ha kaptál 5 CT vizsgálatot az elmúlt években, vagy sokat utaztál repülővel már több sugárzás ért, mint a csernobilból kitelepített lakosságot.

Ha megeszel egy banánt nyilván több sugárzás ér, mint a német gombáktól. Csak jó dolog rémisztgetni az embereket, mert akkor úgy tűnik, hogy te tudsz valamit.

Pipas 2019.04.15. 14:28:29

Bhopalban volt egy gázszivárgás. Félmillió embert károsított, vagy húszezren meghaltak. Percek, órák alat, hatalmas kitelepítések voltak, rengeteg halott.

Egy rozsdás tartályból szivárgott ki mérges gáz egy vegyi erőműben. Atomerőműnél ilyen nem fodulhatott volna elő, egyszerűen nem foglalkoztak a veszéllyel, nem érdekelt senkit, hogy szét van rohadva a tartály. Mégis miről hallasz? Fukushima! Tiltsuk be az atomerőműveket, csináljunk inkább napelemet. Vegyi üzemekben, kínában, ahol már most olyan szmog van, hogy nem látsz az orrodig. Kerüljük el a veszélyt, mi?

Janos Vegetary 2019.04.15. 14:44:52

@Pipas: Nem cigizek. A sörömtől meg el a kezekkel. Fine, nem haltak meg. Es mikor fognak visszaköltözni? Mert a japánoknak olyan sok felhasználható területük van, ugye? És mennyibe fog kerülni a helyreállitás?

Janos Vegetary 2019.04.15. 14:46:01

@Pipas: Káliumra szükséged van, ha nem banánból akkor más forrásból. Ceziumra, stronciumra nincsen.

Pipas 2019.04.15. 14:46:21

Az usának és oroszországnak van cirka 15 ezer nukeáris robbanófeje. Ezek után magyarként azon hörögni, hogy nehogy már a magyaroknak legyen 1 darab atomerőművük, mert a sugárzás az bizony rossz, igen beteg dolognak tűnik.

Fenének nem mentek és kampányoltok, hogy az atomfegyvereket semmisítse meg mindenki? Azokat ARRA CSINÁLTÁK, hogy felrobbanjanak, másra nem is lehet haszálni őket, semmi hasznuk nincs, azokat azért csinálták, hogy veszélyesek legyenek!

Majd ha nem lesz egyetlen atombomba sem, hidrogánbomba sem, akkor térjünk vissza a témára, döntsük el, hogy ki szereli le az atomerőműveit és ki nem.

Pipas 2019.04.15. 14:51:50

@Janos Vegetary: "Es mikor fognak visszaköltözni? Mert a japánoknak olyan sok felhasználható területük van, ugye?"

Ha nem atomerőmáveket építettek volna, hanem például szénerőműveket, akkor sokan közülük meghaltak volna tüdőrákban. Meg bányarobbanásban. Magyarországon is meghaltak bányarobbanásban, az atomerőmű életeket ment.

Pipas 2019.04.15. 14:52:36

@Janos Vegetary: "A sörömtől meg el a kezekkel."

Vizet prédikálsz és sört iszol? :D

Janos Vegetary 2019.04.15. 15:07:57

Tulajdonkeppen mit vitattok? Azt hogy nem is mosott a viz partra Szomaliaban radioaktiv hulladekkal toltott kontenereket? Vagy? Tudtok alternativ tenyeket?

Wildhunt 2019.04.15. 15:15:17

@Janos Vegetary: értem. Te vagy az, aki megveszi a deutérium mentes vizet.

Janos Vegetary 2019.04.15. 15:25:29

@Wildhunt: Nope. Bar ismerem szemelyesen aki kidolgozta az "elmeletet". Miert gondolod hogy aki ovatos az hulye is?

Wildhunt 2019.04.15. 15:58:44

@Janos Vegetary: nem gondolom. Az a hülye, aki mert óvatosnak tartja magát, elveti azt, amit egy fizikus mond az atomenergiáról, mert az szakbarbár, de benyalja amit az atomcsapda bölcsészei összehordanak. Óvatosságból.

Wildhunt 2019.04.15. 15:59:42

@Janos Vegetary: ha ismered: aljas gazember is, vagy csak szimplán hülye?

eßemfaßom meg áll 2019.04.15. 16:03:07

@Janos Vegetary: te nem óvatos vagy hanem hülye.

Pont.

Pipas 2019.04.15. 16:06:47

@Janos Vegetary: "Azt hogy nem is mosott a viz partra Szomaliaban radioaktiv hulladekkal toltott kontenereket? Vagy? Tudtok alternativ tenyeket?"

Hol hallottad, hogy ilyen konténereket találtak? Ilyan atomcsapda blog szintü forrásokkal nem ér jönni, komolyab forrásokat szívesen elolvasnék.

Janos Vegetary 2019.04.15. 16:14:17

@Wildhunt: Az indulasnal hitt benne. Akkor meg nem is volt kizart hogy letezik egy ilyen szabalyozas. Hogy most hisz e benne azt nem tudom. Nagyon konnyu egy otletbe beleszeretni es hozza igazitani a valosagot.

Janos Vegetary 2019.04.15. 16:55:49

@Pipas: Miert en mondjak, Google a baratod. Ird be hogy "Somalia nuclear waste". De segithetek, tobb tucat cikk fog kijonni, koztuk tobbek kozott ilyenek, mint The Guardian, BBC, Spiegel, Telegraph, peer reviewed publikacio a Nature-ben, stb. Nem tudom, eleg e?

Janos Vegetary 2019.04.15. 17:00:13

@Wildhunt: Tanultam atomfizikat, bar nem vagyok fizikus, de a fiam az, ugyhogy o"t szoktam megkerdezni ha valamiben nem vagyok biztos. Most is megtettem.

Wildhunt 2019.04.15. 17:12:46

@Janos Vegetary: ha azt mondta, hogy az erőművek hulladékát 250000 éven át erős intenzitású sugárzást bocsát ki, akkor nagyon rossz fizikus.

Wildhunt 2019.04.15. 18:13:04

@Pipas: Nyilvánvaló hülyeség. Tetszőleges atomerőmű igazán radioaktív hulladékán, mint pld. a fűtőelemek meg az azzal érintkező dolgok, megtalálható az adott erőmű "ujjlenyomata", vagyis ha volt/lett volna ilyen, azóta a kedves termelőt szénné perlik+kötelezik a helyreállításra. Minimum az ENSz szintején - lásd az olajtársaságok eseteit a környezetkárosítással.

zsoci 2019.04.15. 20:15:05

Milyen végtelenül ostoba, szűklátokű ember az, aki ilyen baromságot leír, hogy az atomenergia alegpiszkosabb energia? Ez egy orbitális hazugság!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.15. 22:01:14

@Pipas:

Annyiban hadd pontosítsak, hogy Bhopalban nem vegyi erőmű, hanem egy vegyi üzem működött, ha jól emlékszem, növényvédő szereket gyártottak.

Vegyi üzem jóval több működik a világon, mint atomerőmű, így nem csoda, hogy baleset is több fordul elő. Ám egy atomerőmű védelmi szintje összehasonlíthatatlanul magasabb, mint egy vegyi üzemé, ráadásul egy vegyi üzem jó eséllyel több egészségre káros ill. környezetszennyező anyagot bocsájt ki normál üzem során is, mint egy atomerőmű. Én a magam részéről eléggé félnék egy vegyi üzem közeében lakni, míg Paks mellett minden aggodalom nélkül mernék lakni.

Pipas 2019.04.15. 22:16:30

@Janos Vegetary: "Miert en mondjak, Google a baratod. Ird be hogy "Somalia nuclear waste". De segithetek, tobb tucat cikk fog kijonni, koztuk tobbek kozott ilyenek"

Párba beleolvastam, azok nem írták, hogy találtak volna bármit is. Ott a kép valami tartályrólmeg hazmat ruhás emberekről, de valójában nem írják, hogy találtak valamilyen rádioaktív hulladékot. Ezért kérdem, te honnan vetted?

Pipas 2019.04.15. 22:18:40

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Természetesen elírás volt a részemről a "vegyi erőmű" kifejezés. Nem is tudom mi az, gondolom nincs ilyen kifejezés, csak gyorsan gépeltem és feltaláltam valami újat. :)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.15. 22:33:01

Az Atomcsapda blog posztjainak színvonala általában is a béka segge alatt van, de a maié még az eddigieket is mélyen alulmúlja. Talán csak ahhoz mérhető, amely arról szólt, hogy Paks is csak egy elavult gőzgép.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.15. 22:35:28

Egy szempontból azonban becsülöm a blog gazdáit: Nem alkalmaznak semmiféle cenzúrát, ami pedig a hasonló dezinformáló blogok esetén igencsak gyakori.

Janos Vegetary 2019.04.16. 10:21:14

@Pipas: Most tenyleg ragaszkodsz hozza hogy masoljak ide minden reszletet? Olvasgassal, ossze fog allni a kep (felteve hogy tudsz angolul). Itt egy kis izelito:
Guardian, 2009, Sept. 21
“it also carried a story about a shipwreck discovered in 480 metres of water off the Italian coast. Detectives found the ship after a tip-off from a mafioso. It appears to have been carrying drums of nuclear waste when the mafia used explosives to scuttle it.”

“Italian prosecutors are investigating the scuttling of a further 41 ships. But most of them weren't sunk, like Fonti's vessel, off the coast of Italy; they were lost off the coast of Somalia. When the great tsunami of 2004 struck the Somali coast, it dumped and smashed open thousands of barrels on the beaches and in villages up to 10km inland. According to the United Nations, they contained clinical waste from western hospitals, heavy metals, other chemical junk and nuclear waste. People started suffering from unusual skin infections, bleeding at the mouth, acute respiratory infections and abdominal haemorrhages. The barrels had been dumped in the sea, a UN spokesman said, for one obvious reason: it cost European companies around $2.50 a tonne to dispose of the waste this way, while dealing with them properly would have cost "something like $1,000 a tonne." On the seabed off Somalia lies Europe's picture of Dorian Gray: the skeleton in the closet of the languid new world we have made.”

BBC, 2005, March 2
“Tsunami waves could have spread illegally dumped nuclear waste and other toxic waste on Somalia's coast, a United Nations spokesman has said.”

"It appears that the tsunami broke open the containers and scattered a lot of these toxic substances around," Mr Nuttall told the BBC's Focus on Africa programme.

"We are talking about radioactive chemicals, heavy metals, medical waste.. you name it," he said.

Telegraph, 2009, Sept. 16

Mafia accused of sinking ship full of radioactive waste off Italy
Italian authorities are investigating claims that the Mafia sank a ship filled with radioactive waste in the Mediterranean.

A regional prosecutor, Bruno Giordano, said that if the exploration of the wreck does produce evidence of toxic waste, authorities will start a hunt for more sunken vessels. They believe there could be up to 32 in Italian waters.
The introduction of more stringent environmental legislation in the 1980s made illegal waste disposal a lucrative business for organised crime groups in Italy.
"The problem of ships loaded with radioactive waste and sunk deliberately is an Italian mystery that should have been resolved years ago,"

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 10:33:46

@Janos Vegetary:

"felteve hogy tudsz angolul"

Tudok angolul.

"It appears to have been carrying drums of nuclear waste"

A fenti mondat jelentősen eltér attól, hogy it has been carrying nuclear waste. Talán nem véletlen az eltérés.

"According to the United Nations, they contained clinical waste from western hospitals, heavy metals, other chemical junk and nuclear waste."

"a United Nations spokesman has said."

Én egy tudományos alapossággal elvégzett szakértői jelentésnek jobban hiszek, mint annak, hogy "according to the UN" vagy "a UN spokesman said". Ám az előbbire nincs egy szó utalás sem.

"Mr Nuttall told the BBC's Focus on Africa programme"

Ha valóban sugárzó huladékot találtak volna, akkor arról nem csak a BBC műsorában hallhattunk volna. Kissé nagyobb botrány lett volna belőle.

"Italian authorities are investigating claims that the Mafia sank a ship filled with radioactive waste in the Mediterranean."

Ha jól tudok angolul, akkor csak állítások alapján nyomoznak.

"if the exploration of the wreck does produce evidence of toxic waste..."

If-if-if... Az idézett cikk 2009-es. Azóta mi hír van a nyomozások eredményéről???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 10:35:49

Pontosabban:

Az idézett cikk 2009-es. Azóta eltelt 10 év. Mi hír van a nyomozások eredményéről???

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 10:48:05

Még pontosabban:

A Telegraph cikke majdnem 10 éves. Az elmúlt 10 év alatt sikerült megvizsgálni a roncsot? Találtak sugárzó hulladékot? Avagy olyan rövid volt a felezési idő, hogy mire eljutott az anyag a laborba, már egyetlen sugárzó atomot sem találtak?

Janos Vegetary 2019.04.16. 11:38:43

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A nemzetkozi journalism mar csak ilyen. Minden "allegedly" meg "supposedly". Jelentosen kulonbozik a magyar standardtol. Ezek kiragagadott reszletek voltak. Olvasd vegig Magad es dontsd el, engem meggyozott.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 12:17:35

@Janos Vegetary:

Engem nem győzött meg. Engem egy tudományosan megalapozott módszerrel elvégzett, hivatalos vizsgálat eredménye győzne meg, mely arról szól, hogy VALÓBAN sugárzó hulladékot találtak. Az általad idézett cikkek egyike sem hivatkozik ilyenekre. Pedig mennyivel nagyobbat robbanna egy ilyen jelentés, mint az allagedly, claimed, supposedly etc. Kétlem, hogy ezeket kihagyná a sajtó, ha lennének ilyenek.

(Csak zárójelben: a "clincal nuclear waste" esetleges kidobálása mennyiben az atomerőművek hibája? Szerinted hány ember halálát okozná, ha nem léteznének ilyen vizsgálati módszerek? És még ha a kórházak kidobják is ezeket a hulladékokat, az mennyiben az előállító reaktor üzemeltetőjének a bűne? Tudtommal mellesleg nálunk a KFKI kísérleti reaktorában állítják elő a vizsgálati célokat szolgáló izotópokat, persze biztos nem mind onnan való, az viszont nem atomerőmű.)

Pipas 2019.04.16. 12:24:13

@Janos Vegetary: “it also carried a story about a shipwreck discovered in 480 metres of water off the Italian coast. Detectives found the ship after a tip-off from a mafioso. It appears to have been carrying drums of nuclear waste when the mafia used explosives to scuttle it.”

Hát ez az, én is ilyeneket találtam. Azt írja, hogy "szintén körbejárt egy történet" meg "úgy látszik". Ezek a cikkek a pletykákat írják le, amiket te is terjesztesz. Rólad is fognak ilyet írni, hogy "meg nem nevezett forrásból úgy tudjuk".

"According to the United Nations, they contained clinical waste from western hospitals, heavy metals, other chemical junk and nuclear waste."

Aha! Szóval a gyógyászatban keletkezett hulladék volt, ami az UN szerint akár nukleáris hulladékot is tartalmazhatott. A gyógyászatból. Akkor mi a fenének az atomerőműveket akarod betiltani? :D

Tudod miben van még nukleáris hulladék? A füstérzékelőkben. ;)

“Tsunami waves could have spread illegally dumped nuclear waste and other toxic waste on Somalia's coast, a United Nations spokesman has said.”

Szóval igen, a cunami illegálisan lerakott nukeáris hulladékot sodorhatott oda. Nincs rá bizonyíték, de megtehette. Ez megint egy olyan cikk, amiben azt írják, hogy nincs bizonyítékuk, de olyan cikket akarnak írni, amire odafigyelnek az emberek.

Én meg megnyerhettem a lottó ötöst és hatalmas bulit rendezhettem belőle. Igazából nem elképzelhetetlen, nagyon is lehetséges ez a forgatókönyv, de neked itt most elmondom, hogy ilyesmi nem történt. :D

Pipas 2019.04.16. 12:27:30

@Janos Vegetary: "A nemzetkozi journalism mar csak ilyen. Minden "allegedly" meg "supposedly"."

Ha tényleg lenne bizonyíték, akkor azt az ensz, meg még vagy nyolc nemzetközi szervezet megvizsgálta volna. Akkor az lenne a cikkeidben, hogy a helyszínen található sugárzó anyagot az ensz nukeáris mittudomén milyen bizottsága vizsgálja, előzetes tájéékoztatójuk szerint feltenetően illegális úton odakerült atomerőművi hulladékokról lehet szó.

De a nemzetközi szervezetek nem látják érdemesnek, hogy vizsgálódjanak, te meg már arról beszélsz, hogy mit találnának, ha vizsgálódnának.

Pipas 2019.04.16. 12:40:41

"Mafia accused of sinking ship full of radioactive waste off Italy"

Engem gyíkká változtattak. :D Szóval igazából mekkora bátorság kell ahhoz, hogy valaki úgy általában a maffiát vádolja valaki valami ilyesmivel? Mindenféle bizonyíték nélkül? A sajtóban...

Wildhunt 2019.04.16. 13:46:51

@Janos Vegetary: Nézd, vannak ilyen begyöpösödött, vaskalapos emberek, mint én is, egy olyan tulajdonsággal, hogy fenntartom az ártatlanság vélelmét. Pld. attól, hogy a fél index és tsai azt nyomja, hogy minden pap pedofil buzi, még nem hiszem el. Még akkor sem, ha előásnak valahonnan egy gyereket, aki könnyes szemmel zokogja ezt a kamerába.
Ha veszed a fáradságot és olvasol, kb. minden felvetésedre kaptál már választ. De persze ez nem elég, mert jött az ultima ráció: külföldi újságcikek, meg a fiad, aki fizikus.
Nomost a külföldi újságcikkekkel amíg vélnek, gondolnak, tippelnek, akár ki is törölheted. A fiaddal kapcsolatban meg kb. két lehetőség van:
1. Túl rendes ahhoz, hogy közölje veled, hülye vagy az atomenergiához.
2. Hagyja ott a fizikát és menjen inkább kapálni.

Janos Vegetary 2019.04.16. 14:27:14

@Wildhunt: nem kaptam valaszt, Toled aztan vegkepp nem. Peldaul a felvetesre hogy a szerinted artalmatlan, hosszu felezesu ideje isotop ha beepul a szervezetbe, sokkal tobb kart tud okozni mint a nem beepulo rovid felezesi ideju es igy tovabb, de minthogy semmi eselyet nem latom annak hogy meggyozzuk egymast, nem folytatom. Tovabbi szep napot.

Wildhunt 2019.04.16. 14:45:13

@Janos Vegetary: Kaptál, csak nem fogadod el. Pedig állítólag értesz a biológiához IS. Akkor szájbarágósan:
1. Nincs szerteszéjjel szórva körülötted mindenütt mindenféle radioaktív anyag. Itt kellett volna véget érjen az egész, de akkor a kedvedért tovább:
2. A szervezetbe gyakorlatilag egyetlen magas aktivitású izotóp tud jelentős mennyiségben beépülni, ez pedig a radioaktív jód. Ennek a felezési ideje pár óra, vagyis NEM fog beépülni a szervezetedbe, hacsak nem kezded el kézzel átválogatni a paksról frissen kihozott holmikat.
3. Gyenge aktivitású anyagok. Ezek közül miből viszonylag sok kerülhet a szervezetedbe, az a kálium, amit másnapra kipisilsz. Lehetne még kalcium is, de az nem igazán van benne a bomlási sorban (ezt Kurt úrfi, a fideszallergiás troll már letolta volna a torkodon), meg a vashordó anyagában is elég keveset találsz belőle. Az összes többi ún. nyomelem. Tudod mi az a nyomelem? Olyan elem, ami nyomokban van csak meg a szervezetedben.
Amúgy meg nem meggyőzni akarlak. Próbálok neked némi alapvető fizikát tanítani, ha már az atomfizikus képzéseddel a mengyelejev táblázatig sem jutottál el. Te már menthetetlen vagy, de más még olvashatja ezt a blogot.

Janos Vegetary 2019.04.16. 14:59:52

@Wildhunt: hat nem tudom melyikunknek van tobb gondja mengyelejevvel. Ja, a jod 135 half life time az 7 ora, a jod 131 viszont, amibol tobb keletkezik, az 8 nap. (csak abbol nem lesz reaktor mereg ugyhogy teged gondolom nem erdekel). A stroncium es cesium meg tokeletesen helyettesiti a kalciumot a gombak kitinjeben ugyanugy mint a te csontjaidban. Ennyit a beepulesrol.

Janos Vegetary 2019.04.16. 15:10:11

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Itt két különböző dolog keveredik.
1) Atomerőművek betiltása. Az eredeti blog ugyan nem erről szólt (csak Nektek jut mindenről ez az eszetekbe☺), de legyen. A dolog megintcsak kétfelé osztható. a) fölrobban az atomerőmű. Ez egy tipikus “low risk high impact” eset. Azt hogy a kockázat nulla, két eset után nehezen állithatjátok. Azt sem hogy a hatás nem jelentős. Hasonló kategória még mondjuk a kisbolygó becsapódás meg a világjárvány de azokat nem lehet betiltani. Az atomerőműveket igen.
b) valamit kell kezdeni a kiégett fűtőelemekkel. Egyszerűen nem megoldott. Az USA-ban kijelöltek egy tározót a Yucca hegységben több száz méter mélységben 1987-ben és azóta azon vitatkoznak hogy szabad e oda szállitani a hulladékot vagy nem. Addig is amig el nem döntik, inkább nem szállitjak, marad ott ahol keletkezett (nekik ugy latszik még nem jutott eszukbe a maffiához fordulni). Nekem nem tűnik ugy hogy a megoldás ki lenne dolgozva.
2) nuklearis hulladék (akármilyen forrásból származó) kezelése. Persze, isotopokra sok mindhez szükség lesz a jövőben is. A blog és a vita szempontjából teljesen mindegy hogy rádióaktiv hulladékról van szó vagy csak simán toxikusról. Ugy indult a thread hogy a veszélyes hulladékok kezelését illetően komoly problémák vannak és sokan, jó pénzért, sulyosan visszaélnek vele.
De most már tényleg hagyom mert dolgoznom is kellene...

Janos Vegetary 2019.04.16. 15:14:44

@Pipas: “Tsunami waves could have spread illegally dumped nuclear waste and other toxic waste on Somalia's coast, a United Nations spokesman has said.”
"Szóval igen, a cunami illegálisan lerakott nukeáris hulladékot sodorhatott oda. Nincs rá bizonyíték, de megtehette. Ez megint egy olyan cikk, amiben azt írják, hogy nincs bizonyítékuk, de olyan cikket akarnak írni, amire odafigyelnek az emberek."
A mondatban a feltételes mód nem arra vonatkozik hogy odasodorta e hanem hogy illegal dumping-ból származott e (és nem mondjuk véletlenül elsüllyedt egy hajó ami teljesen legálisan veszélyes hulladékot szállitott, akármennyire is valószinütlen).

Wildhunt 2019.04.16. 16:03:32

@Janos Vegetary: Éééés így legyen ötösöm a lottón. A 7-8 napot elnézem neked, bár ha van is, mire elúszik Afrikáig abból sem sok marad. A cézium-stroncium mikor keletkezik? Mennyi lesz belőle e paks 2 típusú reaktorban? Hova megy és miért nem? Tudod-e már miért nem a wikipédiáról tanulunk fizikát?
Bónuszkérdés: HA valóban illegális lerakóból jött erőművi hulladék, nem pedig egészségügyi/bányászati/vegyészeti/katonai (amivel ugye semmit nem tudsz kezdeni, de nem is ez a blog témája) miért nem azonosították be és kötelezték a gyártót a helyreállításra?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 17:44:02

@Janos Vegetary:

"Hasonló kategória még mondjuk a kisbolygó becsapódás meg a világjárvány de azokat nem lehet betiltani. Az atomerőműveket igen."

Ahogy a vízierőműveket is be lehet tiltani. Lásd a 230 ezer halálos áldozatot követelő 1975-ös kínai gátszakadást, ami önmagában több halált okozott, mint minden atomerőmű a világon összesen. Haláleset per PWh alapján vsz. még többet. És ugye ez is low risk high impact volt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 17:45:19

@Janos Vegetary:

Tényleg, mutass nekem olyan atomerőmű-balesetet, amely 230 ezer halálos áldozattal járt.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.16. 18:23:13

@Janos Vegetary:

Már jópárszor belinkeltem statisztikákat, itt van pár:

ourworldindata.org/what-is-the-safest-form-of-energy

www.nextbigfuture.com/2011/03/deaths-per-twh-by-energy-source.html

www.statista.com/statistics/494425/death-rate-worldwide-by-energy-source/

www.forbes.com/sites/jamesconca/2012/06/10/energys-deathprint-a-price-always-paid/#2553279e709b

Valahogy mindenhol az atomenergia jön ki a legkevésbé halálosnak, biztos az atomlobbi összeesküvése, nem igaz?

De te is rákereshetsz, keyphrase: "deaths per twh for all energy sources".

Pipas 2019.04.16. 20:08:42

@Janos Vegetary: "A mondatban a feltételes mód nem arra vonatkozik hogy odasodorta e hanem hogy illegal dumping-ból származott e "

Ah, grammar inambiguity, te így értelmezed, mert hinni akarsz.

Pipas 2019.04.16. 20:14:15

@Janos Vegetary: "valamit kell kezdeni a kiégett fűtőelemekkel. Egyszerűen nem megoldott. "

Sokkal inkább megoldott, mint mondjuk a szénerőművek, a kocsik, a gázerőművek esetén. Ott nem megoldott. Itt az atomerőműnél tárolják. Ez a megoldás. Aztán egy részükből lőszert csinálnak, más részüket meg tovább tárolják. Nem a legmegnyugtatóbb megoldás, de például jobb, mint beleengedni a co2-t a légkörbe.

eßemfaßom meg áll 2019.04.16. 20:20:28

@Janos Vegetary: "csak Nektek jut mindenről ez az eszetekbe" Ez a blog deklaráltan atomerőműellenes, szóval nem kell mórickának lenni ahhoz, hogy minden atomellenes poszjtukban (csak ilyen van) atomerőműellenességet lássunk.

kolomparlole1114 2019.04.19. 20:19:21

A sztori nem rossz, csak kár hogy ilyen "az atom rossz, ééérteeem?" színvonalú neoprimitív uszító a blog. Azt gondolom véletlenül se tudja a cikkíró mi kéne helyete. Napelempark az Északi sarktól a déliig? Közé szélpropeller minden bokorba? Ennek legyártása mennyire környezetszennyező? Mennyi áramot tudna megtermelni abból a kurvasokból amit az atom tud? És azt hogy juttatná el a felhasználási helyre, mennyi lenne rajta a veszteség? És mi van ha esik az eső, akkor nincs otthon Maunka só meg Baszó Világ? 1 konténer atomszemét mellé tegyük már oda a hőerőmű cénmonixid/dioxid termelését, vagy az előpbb felsoroltak ÖSSZES környezetszennyezését! Így is szar az atom? Naugye...

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.19. 21:17:56

@kolomparlole1114:

A zatom azér szar, mer a Zorbán klikkje fogja ellopni az ellophatót, nem az ellenzék.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.19. 21:34:42

@Pipas:

A gyorstenyésztő reaktorokban (ezek több fűtőanyagot termelnek, mint amennyit felhasználnak) további fűtőanyagot lehet készíteni a kiégett fűtőelemekből. A technológia évtizek óta megvan, világszerte üzemelnek is tenyésztő reaktorok, de nem igazán terjedtek el. Ennek több oka is van:

- drágábbak a hagyományos reaktoroknál
- van urán bőven, nem sürgős az újrafeldolgozás
- fegyverkészítésre alkalmas plutóniumot is termelnek, ami biztonsági kockázat
- nem annyira kiforrott még a technológia biztonsági oldala (nátriumhűtés).

Ha és amikor a kiégett fűtőelemek tárolása eléggé megdrágul, megindul a feldolgozásuk.

eßemfaßom meg áll 2019.04.20. 20:44:35

bazmeg

www.napi.hu/nemzetkozi_gazdasag/atomeromu-sugarzas-paks-nuklearis-szennyezes-carbonfree-jacobson.682755.html

az atomerőmű nem karbonsemleges mert amíg építik addig a munkagépek üzemanyagot égetnek.

bazmeg

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.20. 21:24:44

@eßemfaßom meg áll:

Ez végül is igaz, csak hát az építés során elpöfögtetett üzemanyag mennyiségét viszonyítani kellene az atomerőmű 80-100 éves üzemideja alatt megtermelt energiához.

Persze ez még így sem igaz, mert figyelembe kellene venni a kezelő személyzet által a lélegzés során kibocsájtott CO2-t is. Ha meg munka előtt babot ettek, akkor az általuk kifingott metán üvegházhatását is.

GyMasa 2019.04.24. 14:33:56

@Kovacs Nocraft Jozsefne:
Hja, meg akkor mar mondjuk illene azt is megvizsgalni, hogy mennyi CO2-t pofognek a legkorbe az atomeromu elettartama soran kb 5-8x ujraepitendo szeleromuvek eseten?

Xezs7 2019.04.27. 09:46:57

Eltévedtem volna, és a Blikket nyitottam meg? Hol vagyok? Mi ez?

Xezs7 2019.04.27. 11:02:57

Csernobil, na. Legyen már magyarul légyszi.
süti beállítások módosítása