Tudtad, hogy az orosz atomenergia lényege a fegyverkezés? Ha nem, most megtudod.

2019. április 27. 21:36 - atomcsapda

Vlagyimir Putyin orosz elnök 2018-as bejelentése óta már bizonyítást nyert az új orosz nukleáris arzenál felszerelése, a fegyverrendszereket pedig úgy tervezik, hogy a világ bármely részén, akár Amerikában is csapást lehessen mérni velük. Atomcsapást. A hivatalos forrásokban megjelent információk alapján úgy tűnik, olyan fegyverek ezek, amelyek ellen mai tudásunk szerint nem lehet védekezni, pusztítóerejüket tekintve pedig a földdel egyenlővé tehetnek egy Los Angeles méretű metropoliszt vagy akár egy Anglia méretű szigetet.

blog_img_acs-3-008_v2.jpg

Nem csoda, ha a magyar közvélemény széles köre érzi most úgy, hogy lemaradt valamiről, hiszen eddig a nehézsúlyú médiafogyasztó is azt hihette, hogy a hidegháború már nagyjából két évtizede véget ért. Nem teljesen van ez így. A fegyverarzenál bejelentésére válaszul Donald Trump amerikai elnök olyan új műholdakból és szenzorokból álló védelmi rendszert jelentett be, amely képes az űrben azonosítani az új orosz rakétákat.

Milyen fegyverek lehetnek ezek? Nos, Putyin nem árul zsákbamacskát. Az új orosz nukleáris arzenál egy részét maga prezentálta élő tévéadásban, másokról védelmi minisztériuma által hozatott nyilvánosságra fotókat és teszteredményeket. Amerikai és angol hírszerzési információkról pedig az interneten sok helyen lehet olvasni. Az alább felsorolt fegyverek biztosan léteznek, tesztelik őket, némelyik már a csatarendbe állítás előtti utolsó fázisban van, vagy már bevetésre kész.

Avangard hiperszónikus interkontinentális rakéta

A fegyver egy úgynevezett hiperszónikus ICBM (interkontinentális ballisztikus rakéta), amely atomfegyver célba juttatására képes. Ez azt jelenti, hogy a hangsebességnél legalább ötször gyorsabban repül, eközben kilép a Föld légköréből és képes atomcsapást mérni egy másik földrészen található célpontra. Hasonló rakéták régóta léteznek, klasszikus működési elvük nem bonyolult: miután fellövik őket a silóból, nagyon magasra emelkedve Föld körüli pályára állnak, célpontjuk fölé repülnek, majd előre meghatározott röppályán becsapódnak.

Az Avangard azonban forradalmi újítást hoz. Ez a rakéta két részből áll, akárcsak az űrhajók: egy nagy hordozó- és egy szárnyas siklórakétából. Nincs előre meghatározott röppályája. Ez a felépítés lehetővé teszi, hogy a támadás a légkörön kívülről induljon meg, majd a csapásmérő eszköz leváljon a hordozóról és földközelben manőverezzen, így láthatatlan maradjon a(z amerikai) rakétavédelmi rendszerek számára. Szinte hihetetlen, de a célpontot 24000 km/h sebességgel képes eltalálni, tesztelt hatótávolsága pedig 6000 km. A hírek szerint a fegyver tavaly elkészült, és 2019-ben már szolgálatba is áll az orosz hadseregben.

RS-28 Sarmat interkontinentális ballisztikus rakéta

A nyugati világban csak Sátán II becenéven emlegetett RS-28 szintén képes másik földrészen atomcsapást mérni célpontjára, igazi újítása a lényegesen nagyobb hatótávolság. A régi ICBM-ek a lehető legrövidebb úton, előre programozott pályán közelítették meg az ellenséget. A Sarmat viszont képes óriási kerülőt tenni az Északi- vagy akár a Déli-Sark fölött is, ilyen módon egyszerűen megkerüli az amerikai rakétavédelmi rendszerek által megfigyelt légteret, vagyis a hátsó ajtón át tör be a házba.

A rakéta nem véletlen kapta a sátáni nevet, hiszen akár 20 nukleáris robbanófejet is képes hordozni, így pusztítóereje ötszöröse a korábbi hasonló fegyverekének. Putyin maga jelentette be, hogy az RS-28 Sarmat tesztelése sikeresen befejeződött, a Kreml pedig megerősítette, hogy 2020-ban hadrendbe állhat. Jelenleg ez a rakéta tűnik a világ legfélelmetesebb fegyverének, amely egy Anglia méretű sziget vagy egy Texas méretű szárazföldi terület elpusztítására lehet képes.

Poseidon legénység nélküli atomtengeralattjáró

Mind ismerjük a drónokat. Naponta repkednek a fejünk fölött, gyerekjátékként vásárolhatók, ismerjük filmes-fotós felhasználásukat és sokan hallhattak már az áruszállításban nekik szánt forradalmi szerepről is. Ne gondoljuk azonban, hogy a drónok csak a levegőben és csak békés célokra alkalmazhatók. Sőt. A Poseidon egy orosz vízidrón, vagyis valójában matrózok nélküli tengeralattjáró. Atommeghajtású és atomfegyverrel felszerelt, vezető nélküli vízalatti harcjármű, amely gyakorlatilag a világ bármely részén képes csapást mérni.

Mégpedig többféle ördögi csapást: vízalatti kobaltbomba-robbantással 500 méter magas radioaktív szökőárt indít el, amely elpusztítja és beszennyezi az ellenséges partszakaszokat, amelyek nagy területen évekig megközelíthetetlenek lesznek. Képes arra is, hogy kis méretét és nagy merülési mélységét kihasználva észrevétlenül behajózzon kikötőkbe, majd ott felrobbantsa magát, elpusztítva ezzel az ott állomásozó hajókat, sőt akár egy egész hadiflottát. Ugyanezen az elven támadhat meg repülőgéphordozókat vagy hagyományos tengeralattjárókat is.

A Poseidon tengeralattjárók torpedőcsövéből indítható, de a tengerfenéken is tárolható, majd tetszőleges időben aktiválható. Tesztjei a hírek szerint 2018-ra befejeződtek, védelem ellene jelenleg nem ismert, az orosz haditengerészet pedig várhatóan 30 darabot állít csatarendbe a 2020-as évtized elején.

Kh-47M2 Kinzhal hiperszónikus rakéta

A Tőr becenévre hallgató, levegőből indítható rakétát már hadrendbe állította Oroszország, erre a célra 10 darab MiG-31s típusú vadászrepülőt alakítottak át. Különlegessége, hogy miután a harcigép kilőtte, néhány másodperc alatt a hangsebesség tízszeresére gyorsul föl, és ilyen sebesen képes repülni akár 2000 kilométert is a célpontig. Közben a levegőben végig cikázik és szabadon manőverezhető marad. Ehhez hasonló fegyvere az oroszokon kívül jelenleg a világ egyetlen hadseregének sincsen, és nincs ismert rakétaelhárító rendszer, amely védekezni tudna ellene.

9M730 Burevestnik atommeghajtású cirkálórakéta

A Burevestnik nagyjából hasonló fegyver, mint az amerikai Tomahawk rakéta, viszont annál sokkal veszélyesebb. A Tomahawk atomfegyverrel szintén felszerelhető, de hagyományos üzemanyaggal működik, hatótávolsága ezért legfeljebb 2500 kilométer, így nem képes másik földrészen csapást mérni. A 9M730 viszont atommeghajtású atomfegyver, ebből adódóan a világ bármely pontján eléri az ellenséget, ha pedig ez taktikailag szükséges, kerülőt tehet vagy hosszabb időre várakozópályára is állhat. Az orosz források szerint hatótávolsága gyakorlatilag végtelen, köszönhetően a hajtóműben felszerelt atomreaktornak. A Burevestnik az amerikaiak szerint még nem kész a csatarendbe állításra, de 13 sikeres vagy részben sikeres tesztrepülést már végrehajtott vele Oroszország. Ha ez a forradalmi fegyver hadrendbe állna, alaposan átrendezhetné a geopolitikai viszonyokat.

Roszatom, a nem éppen jó atom 

Vlagyimir Putyin orosz elnök atomprogramja korántsem békés. Az általa kézivezérelt állami atomkonszern a világ számos országában épít atomerőműveket, szállít és vásárol vissza kiégett fűtőelemeket reprocesszálásra. Odahaza pedig fejleszt. Reaktort és rakétát egyaránt. A Roszatom, vagyis ugyanaz a cég, amelyik Magyarországon Paks II megépítésére és ellátására szerződött le a kormánnyal, atombombákat épít Oroszországnak. Közvetetten a mi segítségünkkel. Amerika persze válaszol, a hidegháború fagyos szele pedig megint a spájzból fújdogál.

blog_img_acs-3-008_v1.jpg

169 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr5714790090

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nemecsekerno_007 2019.04.29. 10:27:23

Ennyi erővel a kanyaró-oltás betiltásáról is írhatnátok :)))

citrix 2019.04.29. 10:35:02

Az oroszok megint irdatlan összegeket fordítanak fegyverkezésre, ebbe már becsődöltek egyszer de úgy látszik nem tanultak. A meglévő fegyverzetet se lehet használni csak elrettentő szerepük van. Az újabbak se jók másra, használni (szerencsére) senki se meri mert abban a pillanatban a válaszcsapás leradírozná a térképről a nagyobb és kisebb orosz városokat. Ebben a partiban csak vesztes van, nyertes nincs, tehát senkinek se jó. Arra jó hogy brutál összegeket el lehet rá égetni, elvonva a forrásokat a jóléti rendszerből. Ha az oroszoknak a Brezsnyev féle életszínvonal és rendőrállam tetszik, nosza rajta.

2019.04.29. 10:35:48

@MAXVAL bircaman közíró: á, semmi. Valami hadgyakorlat, lövészet, vagy ilyesmi. Spongyát rá!

Berelhetoreklamfelulet 2019.04.29. 10:41:17

Az index mindig is fakenews gyár volt, nem tudom mit kell ezen meglepődni :D
Ide amúgy is röhögni járnak az emberek, nem híreket/tényeket megtudni.

cselaxi 2019.04.29. 10:47:06

Figyelő szemeteket a BRICS-re vessétek. hu.wikipedia.org/wiki/BRICS

2019.04.29. 10:51:58

@citrix: "Az oroszok megint irdatlan összegeket fordítanak fegyverkezésre, ebbe már becsődöltek egyszer de úgy látszik nem tanultak."
Ne fárassz már.. Mi a jóistent tehetnének? Egyrészt fegyver eladásból is élnek, másrészt meg a védelmi potenciáljukat kénytelenek fenntartani. Az usa a kifárasztásukra játszik. Egyszer már majdnem bevált..csak közbejött Putyin.

citrix 2019.04.29. 11:01:44

@Womb Raider: Putyin mint ex szovjet kgb ezredesből lett teljhatalmú örökös Nagyvezér tudhatná hogy a csillagháborús húzásba egyszer már belerokkantak. Az ötlet Reagané volt aki azt mondta: adjatok nyolc évet és kifektetem az oroszokat. A csillagháborús fegyverkezéssel odadobott kesztyűt felvették a szovjetek és bele is buktak. Irdatlan összegekbe kerül a csúcstechnológiás fegyverkezés, pláne ha az a pénz nincs is meg. Illetve a megélhetés elől kell elvenni és cserébe rendőrállamot, diktatúrát fenntartani a "rend" érdekében. Most a szovjet ezredes újra belelép ebbe a játszmába, hát hajrá. Semmire se megy vele, az az egy biztos, csak az elnyomást konzerválja és a szovjet ideológiát.

Nancsibacsi 2019.04.29. 11:01:49

Az atomfegyverek ellen kb 50 éve csak elrettentéssel lehet védekezni, nem rakétapajzs, meg hasonló marhaságokkal. Az ICBM becsapódási sebessége - a 40 évesé is - 20-25ezer km/h között van. Azt elég nehéz bármivel is eltalálni, sőt észlelni is. A rakétapajzs hiába szed le mondjuk 100 rakétából 90-et (vagy esetleg 17-et), a maradék rendet rak.
Az atomfegyver nem támadófegyver, hanem bosszúálló. Arra való, hogy ha pl. az Oroszokat megtámadja az USA, ÉS nem tudják őket feltartóztatni, ÉS minden elveszett, akkor megnyomják a gombot, és csinálnak az USA-ból egy szép üvegsivatagot 20 perc alatt. Mivel azonban erre 20 perc elég, gyakorlatilag infrastruktúra nélkül is működik, és mivel a teljes pusztítás nyilvánvalóan KÖLCSÖNÖS - így nem kell vele kapkodni.

Nancsibacsi 2019.04.29. 11:05:59

@citrix: "Arra jó hogy brutál összegeket el lehet rá égetni, elvonva a forrásokat a jóléti rendszerből."
Az atomfegyverek nélkül Oroszország már az USA tagállama lenne réges régen. Ez garantálja nekik a függetlenségüket. Egyáltalán nem véletlen, hogy minden olyan kisebb állam, amely (jogosan) tart az USA által történő leigázástól, az atomfegyvert, és minél nagyobb hatótávú hordozórakétát fejleszt. És az se véletlen, hogy az USA az ilyen próbálkozásokat megpróbálja csírájában elfolytani - holott ettől ezek az államok még sokkal gyengébbek volnának mind nukleáris, mind hagyományos fegyverzetben mint az USA, csak hát onnan kezdve nem lehet őket BÜNTETLENÜL leigázni.

pushup 2019.04.29. 11:21:47

@Womb Raider: azért ez meglep (nem, igazából nem. régen tudom, hogy az ostobaság hegyeket tud megmozgatni)

tehát a ruszkik lenyomtak minket ... az amerikaiak meg nem mentettek meg ... logikus, hogy ezért az amerikaiaknak a kurva anyjukat és inkább dörgölőzzünk a ruszkikhoz ...
édesfaszom

a blogra szót sem érdemes. saskabaré

invalid user name 2019.04.29. 11:41:58

@Nancsibacsi:

kb ez a lényeg.

és ennek játékelméleti modellezéséért kapott nobelcsontot Tom Schelling vagy 15-20 éve.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.29. 11:42:18

@Androsz: Biztos nehézvízzel van töltve..:)

2019.04.29. 11:43:44

@pushup: "tehát a ruszkik lenyomtak minket ... az amerikaiak meg nem mentettek meg ... logikus, hogy ezért az amerikaiaknak a kurva anyjukat és inkább dörgölőzzünk a ruszkikhoz ...
édesfaszom"

öööö... te hol is olvastad tőlem, hogy 'dörgölőzzünk' a ruszkikhoz? Egyben igazad van.. képes lehetsz hegyek mozgatására..

2019.04.29. 11:47:12

@citrix: Ja... igazad van.. választhatná a "Merjünk kicsik lenni" naccerű..bár picit szervilisnek ható doktrínát..esetleg felemelt kézzel (+ sóval-kenyérrel) várhatná az első demokrácia-exportőröket.. vagy ilyesmi.

Hogy van bőr a pofáján az oroszoknak...

engedélyes pinaellenőr 2019.04.29. 12:06:23

@Larrikin: A Kalibr manőverező robotrepülőgép rendszert is sokan blöffnek tartották, ami a hatótávolságát illeti, aztán csak néztek mint a moziban:

index.hu/tech/2015/10/15/a_kaszpi-tengerrol_szeretettel/

---

citrix 2019.04.29. 12:11:14

@Nancsibacsi: A szovjetek aligha nevezhetőek irgalmas nővéreknek vagy szamaritánusnak. Előszeretettel gyarmatosították a balti országokat és egyéb szovjet tagköztársaságokat, Kubát és szerették volna Finnországot, Afganisztánt is. A lengyelekkel ismerjük a történetet, legalább olyan "szépen" elbántak mint a nácik akikkel a szovjetek az ominózus Barbarossa hadművelet előtt puszi pajtások voltak. A keleti blokk se azért csatlakozott a szovjetekhez mert a lakosság azt akarta, erről szó se volt. Aztán hogy papíron így volt, azt tudjuk mennyire tükrözte a valóságot. Putyin szeretné visszaállítani az orosz (ex szovjet) érdekszférát és ennek érdekében szó szerint mindent elkövet, ám a volt érdekszféra aligha akar visszakerülni a putyini rezsim védő szárnyai alá. Ugyanis bőven elég volt 40 év a barátságból, szeretetből és elvtársi csókokból. Védjék meg magukat ha akarják, anyagilag egyszer belebuktak a fegyverkezésbe... Költsenek ész nélkül aztán meglátjuk a sztori végét. Putyin egy ex-szovjet kgb ezredes, nem is lehet tőle más politikát, világnézetet várni.

citrix 2019.04.29. 12:17:22

@Womb Raider: Tőlem aztán azt csinálnak az oroszok otthon (sic!) amit akarnak. Más országokat hagyjanak ki a játszmából, ne tolják ide az ügynökeiket, a propagandájukat, aljas kis húzásaikat. Maradjanak otthon, van elég nagy országuk, legyen elég az nekik. Otthon szórakozzanak a hülyeségeikkel, égessék a pénzt rakétákra és űrfergyverekre és ne itt vagy más őket a legkevésbé se óhajtó országokban nyomuljanak.

2019.04.29. 12:22:34

@citrix: "Putyin egy ex-szovjet kgb ezredes, nem is lehet tőle más politikát, világnézetet várni."

Akkor nézzük már meg, mely ország növelte az elmúlt évtizedekben a befolyását szerte a világban..és melyiknek csökkent?
Valójában az oroszok már azzal is kiegyeznének, ha a határaik mentén semleges övezet alakulna ki.. ezzel szemben a NATO (amerikai hadsereg..) lassan más spájzba is betette a lábát.(Tudom, az oroszoktól rettegő országok kérésére..most éppen Grúziát kóstolgatja a NATO.. azé' ugye csak jól jönne egy kvótázható vevő a jó amerikai fegyvergyártók listájára..

"Kubát és szerették volna Finnországot, Afganisztánt is"
Volna.. és mégis, a rettegő Finnország lakosainak egyötöde szeretne a NATO védőszárnyai alá tartozni..

Fánkevő Fáncsi 2019.04.29. 12:23:26

Jó nagy hanta. Propaganda amit a csóró ruszkinak találtak ki, hogy erősnek és okosnak érezzék magukat.
Hát nem azok.

Magyarulaszlo 2019.04.29. 12:24:38

Jól értem, hogy az itt vinnyogók nagyrészt azt az álláspontot képviselik, hogy:
- az atomfegyverkezésben nincs semmi új, felesleges parázni, illetve,
- nem kell félni az oroszoktól.

Ez minimum tévedés.

Az atomfegyver-versenyzés a legostobább módja a költekezésnek, az eddig a földön felrobbantott kb. 2100 atomtöltet kurvára nem tett jót senkinek és a bolygónak sem, rosszat annál inkább. Szomorú, félelmetes és nagyon elítélendő, hogy a két nagyhatalom ismért az atomcsuzlik méretében látja a tárgyalások megoldását/helyettesítését.

A világ nagy szarkavarója perpillanat Putyin, a felcsúti mentora, aki a gazdasági csődöt, az orosz jólét elmaradását a szokásos módon hódítással (Krím, Donyeck) ökölrázással és katonai soro(so)zással képes csak megoldani.
MIndez azt bizonyítja, hogy Putyin elnökként valójában elégtelen munkát végez , Oroszországot a szolgálatok irányítják.

Oroszokban nem szabad bízni!

2019.04.29. 12:26:55

@citrix: "Más országokat hagyjanak ki a játszmából, ne tolják ide az ügynökeiket, a propagandájukat, aljas kis húzásaikat. Maradjanak otthon, van elég nagy országuk, legyen elég az nekik. "

ROTFL... igazad van..éppen elég nekünk, hogy a jó szövetségeseink néznek be még a se....kbe is..nem kellenek mg a ruszkik is. A világhekkelő oroszok..
Ja.. láttad a NYT klafa kis karikatúráját? Nekem úgy tűnt, a Trumpot vezetgető kutyus bilétáján nem sarló és kalapács látszott ;)

citrix 2019.04.29. 12:28:07

@Womb Raider: Eddig aki csak tudott, szabadult az oroszok "védő szárnyai" alól. Ha ennek a NATO tagság volt az ára, akkor inkább azt választotta mert nem szeretne még véletlenül se úgymond "önként" az oroszok alatt találni magát ismét.

engedélyes pinaellenőr 2019.04.29. 12:37:01

@Fánkevő Fáncsi: Mégis meghekkelték az amerikai elnökválasztást Hillaryék szerint. Nem érzel ellentmondást?

engedélyes pinaellenőr 2019.04.29. 12:39:15

@Magyarulaszlo: "A világ nagy szarkavarója perpillanat Putyin, a felcsúti mentora,"

Ehhez képest Gyurcsány járt úgy hatszor Vladimir Vladimirovicsnál, és az ő időszakában világították át ruszkik az NBH-t..

2019.04.29. 12:43:57

@citrix: Kezdesz untatni.. Te csak úgy tudod a létezésed elképzelni, hogy valakinek a f...át szopod? Kértelek, mutasd már meg, hol mondtam-írtam, hogy vissza kellene térnünk orosz fennhatóság alá? Egyet mondtam-írtam: az amerikai/német befolyásoltság sem jobb, csak másabb.. és legyünk őszinték.. a többségnek egyetlen előnye származott: nyithat Bécsben kávézót. ;)

2019.04.29. 12:46:09

@citrix: " Eddig aki csak tudott, szabadult az oroszok "védő szárnyai" alól."

Ja..igen.. éééés már mekkora boltot is csináltak az ukránok ugye? ..és mekkora jólétett hozott az arab térségben megnövekvő amerikai jelenlét!

midnightcoder2 2019.04.29. 12:55:01

@Magyarulaszlo: A világ szarkeverjõje kb. a II világháború óta az USA. Atomfegyverek nélkül pedig már rég a negyedik világháborúnál tartanánk.

citrix 2019.04.29. 13:03:06

@Womb Raider: Az arabokba mindenkinek beletört a bicskája. Spanyolnak, franciának, orosznak, angolnak, németnek és amerikainak. És lássuk be, saját magukkal se tudnak meglenni, ha éppen nincs külső ellenség/gyarmatosító akkor dobnak egy laza polgárháborút vagy törzsi háborúkat. Mit lehet ilyen népséggel kezdeni? Afrika dettó ugyanez. Ukrajna szeretne önálló lenni, de az oroszokkal való viszony történelmileg köti őket, amolyan se veled se nélküled a szerelem közöttük. Szerintem ők az oroszokhoz tartoznak ma is. De ez csak priv gondolat.

DG300 2019.04.29. 13:14:18

Csodás álzöld összeesküvéselmélet...
Energetikai reaktorból reprocesszált plutónium - amelyre ugye ez az írásocska is utalni akar - csak energetikai felhasználásra alkalmas. Bombába nem. Nagyon nem. en.wikipedia.org/wiki/Weapons-grade_nuclear_material#Weapons-grade_plutonium
De amúgy jól hangzik ez az "atomfegyfverkezés tartja el az atomerőműveket" szlogen, csak épp soha nem volt igaz.
Amúgy meg : mindkét oldal (az USA és a SzU is) olyan szinten bespájzolt alapanyagból a hidegháború évei alatt, hogy teljesen felesleges lenne ezért egy komplett iparágat fenntartani.

sírjatok 2019.04.29. 13:25:03

@Magyarulaszlo: "Az atomfegyver-versenyzés a legostobább módja a költekezésnek,"

Mióta vannak atomfegyverek, nem ugrott egymásnak két világhatalom, szerintem ez elég jó.

jágör68 2019.04.29. 13:38:37

Tudtad, hogy az USA a '80- as években súlyosan leragadt.
A Minuteman- III ICBM- jeik meg igazából a '70- es évekből valók.

A blogíró elfelejtette kifejteni az orosz nukleáris fegyverkezés okát:
1) 2002- ben az USA egyoldalúan felmondta az 1972- ben kötött Rekétavédelmi Egyezményt (ABM) és ezzel párhuzamosan az orosz határig vitte a NATO- t (az 1991- esBush- Gorbacsov Paktum megsértése) és egyúttal ún. Rakétavédelmi Rendszereket telepített Lengyelországba, Romániába az állítólagos "iráni fenyegetés" ellen... Ezzel csúnyán felborította az orosz nukleáris erők elrettentő erejét. Putyin már az elején megmondta, hogy aszimmetrikus választ fognak adni. No, ez az.
2) Az USA felmondta a 1987- ben kötött Rövid- és Közepes Hatótávú (5.00- 5.500km hatótávú) Nukleáris Erők (INF) Tilalmáról szóló szerződést is, ami a szárazföldi telepítést tiltotta meg. Állítólag az oroszok megsértették 2014- ben egy Iszkander- teszttel, ami lehetséges;
viszont az USA a már említett Rakétavédelmi Rendszereknek nevezett kilövőállások telepítésével már jóval azelőtt megsértette, ugyanis ezek az Mk- 41- es kilövőállások tökéletesen képesek támadó jellegű, nukleárisan felszerelhető és 500 km- nél nagyobb hatótávú Tomahawk- cirkálórakétákat is kilőni. Az a magyarázgatás az amcsik részéről, hogy ahhoz át kellene programozni az indító- szoftvert- érthetően nem nagyon hatotta meg az oroszokat...
3) A már említett NATO- bővítés és az iraki, afganisztáni kalandok által szinén létrehozott bázisok Oroszországban komoly fenyegetettség- érzést váltanak ki- ami nem meglepő, a lengyelek, Napóleon és Hitler kaladnozásai után....

Szóval nagyon úgy néz ki, hogy derék szövetségesünk, a jueszé Európát tolva maga előtt szeretne
a) minél több orosz rakétát ránk irányíttatni, hogy rájuk már kevesebb maradjon
b) a nukleáris hordozókban lemaradt versenyhátrányát úgy akarja csökkenteni, hogy Európát telerakja közepes hatótávú rakétákkal és rakétavédelmi rendszereknek hazudott, valójában kettős (támadó- elfogó) funkciójú kilövők telepítésével.
Plusz, ugye ezekhez jön(ne) még a THAAD, Aegis- rombolók a Földközi- és Fekete- tengerre küldése és
a már említett Space Force.

VT Man 2019.04.29. 13:42:36

@engedélyes pinaellenőr:
"Ehhez képest Gyurcsány járt úgy hatszor Vladimir Vladimirovicsnál,"

Neeem, az nem ugy volt!

Az ugy volt, hogy mar keso este volt, Gyurcsany nagyon megehezett, de mar minden etterem zarva volt, kiveve egyet.
Na, oda ment be Ferenc, viszont minden asztal tele volt, kiveve egyet, ahol Putyin ult. Ferenc megkerdezte, hogy szabad-e ott ket szek, majd leult vacsorazni Putyinnal szemben.

Igy keszult az a bizonyos foto, amin Gyurcsany es Putyin egyutt lathato, amint egy asztalnal vacsoraznak.

ételizésítő 2019.04.29. 14:07:18

@invalid user name:
Személyautót lehet, hogy nem, de annak egy háborúban nem sok hasznát vennék.
A katonai repülőgépeiket elég jól összerakják.

ételizésítő 2019.04.29. 14:13:58

@szepipiktor:
Egyszer majd vegyél egy földgömböt meg némi cérnát, és méregess.
Gondolom, az megvan, hogy a Föld nagyjából gömb alakú.

Ami meg a Gripen kontra MiG-29-et illeti, a Topi becenevű, egyébként nemzetközi katonai légibemutatót (amit nálunk az újságok világbajnokságként aposztrofáltak, de hivatalosan nem az) is nyert vadászpilóta repült mindkettővel, és élménybeszámolója szerint a MiG verné éleben a Gripent. Persze mit érthet ő hozzá, hiszen csak pár évet repült mint a kettővel. És a Szu-27 egy generációval újabb gép, mint a MiG-29.

ételizésítő 2019.04.29. 14:18:00

@Womb Raider:
Ezt a sok baromságot komolyan is gondolod?
Hallottál róla, hogy Magyarországot a szovjetek szabadították fel a fasiszta iga alól/szállták meg, ízlés szerint, és hogy nem egészen ok nélkül, mert nem ők kezdték a buzizást?

ételizésítő 2019.04.29. 14:23:43

@citrix:
Azért ha nincs Gorbacsov, nem hiszem, hogy Reagan célt ért volna.
Azt ugyanis nyilván az orosz tudósok hamar kiszámolták, hogy az űrfegyverkezés, amivel Reagan riogatott, a technika akkori (és mai) állása szerint a Disney-filmek kategóriája, üres duma. Szóval e téren Gorbacsovnak vannak inkább érdemei, nem a levitézlett másodvonalbeli westernhősnek.

ételizésítő 2019.04.29. 14:29:39

@Nancsibacsi:
"Az atomfegyverek nélkül Oroszország már az USA tagállama lenne réges régen."
Hát nem biztos, hogy ezzel rosszabbul járnának.
Az USA-ban éltem, Oroszországban jártam, valamennyire mindkettőnek beszélem a nyelvét is (az oroszból azért sokat felejtettem a nyelvvizsgám óta eltelt 30+ évben), hát ha választani kellene, akkor az USA rendszer, de az orosz lelkivilágú emberekkel (mínusz a maffia persze, de az mindkét országban van, bár az orosz a hírek szerint kíméletlenebb). Szóval e tekintetben szerintem mindenki jobban járna, ha Oroszország az USA tagállama lenne. Az oroszok is. De mi is meg a világ is.

ételizésítő 2019.04.29. 14:36:03

@Womb Raider:
És arról milyen értesülésed van, hogy Finnország lakosainak hány százaléka szeretne orosz fennhatóság alá tartozni?
Beleértve azt is, hogy Karjalát, a mai Finnország területének kb. felét és akkori lakosságának kb. negyedét az oroszok elvették tőlük a '40-es években (és a mai napig nem adták vissza)?
Valamint úgy, hogy két háborút vívtak a SZU ellen akkoriban, és egyiket sem a finnek kezdték (viszont nem adták olcsón a bőrüket)?

ételizésítő 2019.04.29. 14:49:41

@Womb Raider:
Azt tudtad, hogy az oroszoknak már nem sarló és kalapács a címerük, hanem sas? Talán ha 27-28 évvel vagy lemaradva.

@Magyarulaszlo:
De, az orosz ember a legmegbízhatóbbak egyike. Dolgoztam együtt sokkal. Az utolsó ingüket odaadják, ha látják, hogy rá vagy szorulva. Még kérned sem kell.
Hogy államilag mi van Oroszországban, az más kérdés. Kb. mint Izrael állam meg a zsidó emberek. Nagy hiba összemosni a kettőt.

@citrix:
Persze, mert Oroszország bölcsője a Kijevi Rusz volt. De ez kb. olyan, mintha mi bejelentenénk az igényünket Levédiára meg az Etelközre. Az időszak is kb. ugyanakkor volt.

@jágör68:
"5.00- 5.500km hatótávú"
Azaz 5 km és 5500 km közötti?
Tanulj már meg magyarul írni. A magyarban a számok hármas tagolásánál nincs pont. 10 ezer fölött szóköz: 11 254; alatta meg semmi.

@VT Man:
Lehet, hogy így volt, lehet, hogy nem.
Az viszont tény, hogy nem adta el az országot és nem nyalta a seggét Putyinnak, mint az O1Gecigány. Akinek a seggét meg te nyalod. De remélem, legalább ízlik a cigányszar. Olyankor azt gondolod, hogy csokoládé?

citrix 2019.04.29. 14:55:03

@ételizésítő: A csillagháború arról szólt, ki bírja tovább anyagilag a csúcstechnológiás fegyverkezést. Borítékolható volt hogy nem a szovjetek. Ráadásul nyakig benne voltak az afganisztáni kalandban ahová (mint mindig) segíteni mentek és békés szándékkal. Csak egy volt a bibi, elfelejtették ezt megbeszélni az afgánokkal. Az UA kapva kapott a lehetőségen, revansot vett a kommunistákon a vietnami fiaskóért és bőven ellátta kézi fegyverekkel, Stingerekkel az afgánokat akik a helyi viszonyokat jól kihasználva gyakorlatilag kivéreztették a szovjeteket. Mind technikailag, mind a személyi állományt leamortizálták. Így együtt a csillagháborús fegyverkezés anyagilag/technikailag és az afgán totális vereség kinyírta a szovjeteket. Sok választási lehetőség nem volt Gorbacsov előtt.

ételizésítő 2019.04.29. 15:38:23

@citrix:
Csúcstechnikás. A technológia a gyártási folyamatot jelenti.
Nem, arról szólt, hogy Reagen egy műholdas rendszert lebegtetett be, amivel majd támadni tudják a SZU-t, meg lelövik a rakétáikat (gondolom, látta előtte a Csillagok háborúját, és nem szóltak neki, hogy nem dokumentumfilm). Ez a technika mai állása szerint is max. röhögéshez jó, a valóságban megoldhatatlan. 40 éve pláne az volt.
Ami Afganisztánt illeti, azóta az amcsik vannak ott segíteni és békés szándékkal, mint mindig. Mivel is jutottak többre, mint a ruszkik?
Az afgánoknál nem volt semmiféle totális vereség, csak simán nem tudtak mit kezdeni az oroszok az afgánokkal. Ahogy azóta az USA és NATO együtt sem. Magyarokat is hoztak onnan haza halva.
Gorbacsov előtt lett volna választási lehetőség bőven, folytathatta volna, amit az elődei. Azt ugyanis simán kiszámolták az orosz tudósok, hogy Reagen hagymázos lázálmai egetverő ökörségek. De Gorbacsov már korábban előjött a glasznoszttyal meg a peresztrojkával. És először a szocialista országok felé nyitott ebben a kérdésben.

2019.04.29. 15:44:37

@ételizésítő: "Hallottál róla, hogy Magyarországot a szovjetek szabadították fel a fasiszta iga alól/szállták meg, ízlés szerint, és hogy nem egészen ok nélkül, mert nem ők kezdték a buzizást?"

öööö.. te nagyvonalúan összemosod a 'felszabadítást' az 'elfoglalással'..és mennyire igazad is van! 'Felszabadították..majd azon melegében ide is kvártélyozták magukat.. ahogyan jelenleg tesz az usa is..meg az amúgy háborút vesztett németek is.

"Azt tudtad, hogy az oroszoknak már nem sarló és kalapács a címerük, hanem sas?"

Húúú... annyira, de annyira jó , hogy te jöttél.. és hozod a szokásos humorérzéked :)

"És arról milyen értesülésed van, hogy Finnország lakosainak hány százaléka szeretne orosz fennhatóság alá tartozni?"
Nincs.. de a statisztikából nekem az jön le, hogy a lakosság egynegyede sem tart ilyetén inváziótól :)

"Lehet, hogy így volt, lehet, hogy nem.
Az viszont tény, hogy nem adta el az országot és nem nyalta a seggét Putyinnak, mint az O1Gecigány. Akinek a seggét meg te nyalod. De remélem, legalább ízlik a cigányszar. Olyankor azt gondolod, hogy csokoládé?"

Ez, bár nem nekem írtad, arra késztet, hogy fejet hajtsak szárnyaló intellektusod előtt.

"De, az orosz ember a legmegbízhatóbbak egyike. Dolgoztam együtt sokkal. Az utolsó ingüket odaadják, ha látják, hogy rá vagy szorulva. Még kérned sem kell."
Az orosz ember a legkiszámíthatóbbak egyike. Az utolsó ingedet, a karórádat is leveszik, ha szükségét látják.. sőt, kérés nélkül teszik ezt :) Ha kell, elvágják a torkod és megdugják a nődet .(ez rád nem vonatkozik)
..ez már csak ilyen 'néplélekből' fakadó dolog náluk.

Nancsibacsi 2019.04.29. 15:45:24

@citrix: "A szovjetek aligha nevezhetőek irgalmas nővéreknek vagy szamaritánusnak."
Én ezt sehol se írtam, csak arra hívtam fel a figyelmet, hogy a nukleáris potenciál megőrzése Oroszország számára nem választás, hanem simán létkérdés. Innen kezdve az, hogy majd jól kiéheztetjük őket esélyes hogy bukik, mert ha lesz valamire pénzük, akkor az a nukleáris potenciál fenntartása lesz.

Nancsibacsi 2019.04.29. 15:47:43

@Magyarulaszlo: "Az atomfegyver-versenyzés a legostobább módja a költekezésnek, az eddig a földön felrobbantott kb. 2100 atomtöltet kurvára nem tett jót senkinek és a bolygónak sem"
Ha megelőzte a 3. világháborút, már megérte a sok bébifóka meg kib.szott atoll.

Nancsibacsi 2019.04.29. 15:50:14

@ételizésítő: ""Az atomfegyverek nélkül Oroszország már az USA tagállama lenne réges régen."
Hát nem biztos, hogy ezzel rosszabbul járnának."
Jövőbe senki se lát, szóval az se biztos hogy jobban. De akárhogy is legyen: keress csak egy országot, amely önként és dalolva feladná a szuverenitását. Nem fogsz találni.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.29. 16:51:58

@MAXVAL bircaman közíró: "Könnyebb atomfegyvert gyártani, mint atomreaktort," És szerinted az atomfegyverek anyagát hol állatják elő? Hülye vagy te ehhez! Egy reaktor összedobni nem kunszt, Fermiék egy teniszpálya lelátója alatt összedobták.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.29. 17:11:51

@invalid user name: " kobalt60-nal csak piszkos bombát lehet csinálni. " - Ez nem így van. Atom vagy hidrogén bombát vesznek körül kobalttal (Co-59) amiből a robbanás során Co-60 lesz az pedig durva 1,7 és 1,3 MeV-es gammasugárzó. De ilyet a jelenlegi ismereteink szerint senki sem készített, mert olyan sugárzást kelt ami az azt bevető országra is visszahat.

ételizésítő 2019.04.29. 17:16:30

@Womb Raider:
Hülye segg vagy, mint mindig.
Szerintem életedben nem találkoztál oroszokkal.

@Nancsibacsi:
Ami az Oroszország mint az USA tartománya dolgot illeti, a kb. 200 millió oroszból legalább 199 millió jobban járna, mint most. Minden téren.
Másrészt Magyarország felőlem azonnal lehetne az USA tagállama. De akár Németország tartománya is.
Legalább az O1Gecigánytól megszabadulnánk. Már megérné.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2019.04.29. 17:21:15

@DG300: Pontosan. Az erőműből reprocesszált plutónium már sok Pu-240-et tartalmaz és annak spontán hasadása miatt atomfegyvernek alkalmatlan. Már régóta felesleg van katonai minőségű plutóniumból.

sírjatok 2019.04.29. 17:34:04

FIGYELEM FIGYELEM NE HASZNÁLJON SENKI TÜZET MERT A NOTRE DAME IS ODALETT!!!

VIZET SE HASZNÁLJATOK MERT A TITANIC ELSÜLLYEDT!

gigabursch 2019.04.29. 19:48:51

Azzal már korábban tisztába kerültem, hogy az atomenergiához mennyire hülyék vagytok, sőt úgy általában az energiához és környezetvédelmi, közgazdasági kérdésekhez is, de nekem úgy tűnik, hogy a fegyverekhez ugyanilyen agyatlan barmok vagytok.

Folytassátok csak.

A gazdátok majd hamarosan lapátra tesz bennetek.

zeddez 2019.04.29. 20:17:18

@ruzsa sandor: és? az USA-hoz képest hol vannak?
Admiral Kuznyecov meg csak nem is atomeghajtasú, és gőzkatapultja sincs
a repülők egy sísáncon indulnak el saját erőből
csakhogy emiatt nem lehet rajtuk sok fegyverzet meg üzemanyag sem
ideális csapásmérő :)
janem
eleve a ~40 harci gép lehet csak rajta és annak is a fele helikopter

bármelyik CVN ennél egyedül is 8-10x tűzerővel rendelkezik, és kb 10x annyi is van belőle
vagy SR-71, F-117A ruszki ekvivalensei...? ezeket már kivonták a USAF hadrendből is
F-22? F-35??

az AK47-t már feldughatják már maguknak, azzal nem lehet háborút nyerni 70 évig
mindíg is csak futottak az amcsik után technikában :D
nézd mega katonai kiadásaikat
USA egyedül többet költ erre, mint az őt követő 7 ország a listán együtt (2-8)
akkor miről beszélünk?

szepipiktor 2019.04.29. 21:35:48

@ételizésítő: Ismét nem értelek, mi is a célod az érezhetően negatív kommenteddel?
Mos a Föld milyen ne firtassuk, egy kommentársunknak fogok erről írni.
A gépek bármiféle összehasonlítgatása, Topival vagy anélkül. farokméregetés!
Más korszakok, más célra fejlesztett gépek, más felhasználási mód stb.
A Szu-27 és a Mig-29 pontosan azonos időpontú gépek, mindkettő 77-ben repült először és 83 és 84-ben állították hadrendbe őket, a Szu légifölény elfogó, az F-15 "párja, a MiG meg egy frontvadász, némi csapármérő képességgel. 4. generációsak, mert a szovjetek nem is tervezték a hálózatalapú üzemmódokat, hiszen náluk a földi irányítás az alap az autonóm célfelderítéssel szemben.
A Gipen 88-ban repült először és 96-ban állították hadrendbe. És 4+-os, multirole full hálózatos kialakítású.
Nem összevethetők sem korban, sem tudásban.
A felhasználás meg nem a demorepülések, akkor a orosz PAK FA verné a mezőnyt.
.
De továbbra sem értem, miért hoztad fel a témát? Mi köze ennek a poszthoz?

ételizésítő 2019.04.29. 22:08:41

@sírjatok:
A Titanic sós vízben, úgyhogy csak azt nem szabad használni.

@szepipiktor:
Persze, igazad van, mit érthet ehhez egy vadászpilóta, aki használja, meg esetleg az élete múlik rajta.
Ellenben te, aki sosem láttál ilyet, csak monitoron, majd te tudod a tutit.
Mondjuk hülyeségeket írsz a gépekről, de ez láthatóan nem zavar. Hülye tények, majd te megmutatod nekik, hogy mit lehet és mit nem.

Nincs olyan magyarul, hogy demorepülés. Tanuld meg az anyanyelvedet. Még hasznodra lehet.

2019.04.30. 07:08:58

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: "Az erőműből reprocesszált plutónium már sok Pu-240-et tartalmaz és annak spontán hasadása miatt atomfegyvernek alkalmatlan. Már régóta felesleg van katonai minőségű plutóniumból."

Hát valahogy így.. olyan 130-150tonna közé teszik a felhalmozott plutóniumkészletet..ez 18 000 bombához elegendő (konstrukciótól függően)
A reprocesszált fűtőelemekből nyert plutónium egy része amúgy is visszakerül a MOX fűtőanyagot használó termikus reaktorokba. A franciák is tervbe vették, hogy megszüntetik a saját hatáskörben végzet feldolgozást, de végül mégsem dobnak ki ennyi pénzt az ablakon.Egyébként ezen a területen ők nagyobb volumenben végeznek feldolgozó tevékenységet, mint bárki. Másfelől az ALMR vagy más gyorsreaktorok és a pyrometallurgia amúgy is teljesen át fogja rendezni a nagyaktivitású hulladékok és a fűtőelemgyártás területét..és nem 400 000 év múlva. Már csak ezért sem lenne szabad feladni a nukleáris energiatermelést, mint lehetőséget. ..és ehhez már bányászat sem kell, bár nyilván nem minden veszélyt nélkülöző technlógia. Valamelyik régebbi Hadmérnökben volt egy hosszabb írás arről..Akkoriban a 2020.-as évekre várták a gyorsreaktorok üzembe állását..ami a transzuránok tárolásának problémáit lenne hivatott megoldani..

2019.04.30. 07:14:50

@ételizésítő: "Hülye segg vagy, mint mindig.
Szerintem életedben nem találkoztál oroszokkal."

Ha te mondod.. mit kell még tudnom magamról?

"Másrészt Magyarország felőlem azonnal lehetne az USA tagállama. De akár Németország tartománya is."
Te meg ennek alapján azt valószínűsíted, hogy nem találkoztál németekkel ;)

"Legalább az O1Gecigánytól megszabadulnánk. Már megérné."
Ez a lényeg.. az életed fókusza.

citrix 2019.04.30. 07:26:03

Az orosz emberek úgy általában jó fejek. Ez jó. A pártállam az ami nem tetszik. A szovjet kgb ezredes és oligarchái az ami nem teszik. Az orosz himnusz ma is a szovjet himnusz, minimális módosítással. A Kreml csúcsdísze ma is a hatalmas vörös csillag. Ezek tények, a szovjet orientációt mutatják. A fegyverkezési versennyel saját magukat lövik lábon, konzerválják a szegénységet, elmaradottságot, az autokráciát. Okés, csak legyenek szívesek a szarkavarásukból a világ többi részét kihagyni, nem akarunk ismét szovjet-orosz gyarmat lenni.

2019.04.30. 07:35:52

@citrix: Ez nálad valami komplexus?? Német gyarmatnak lenni jó..vagy csak jobb? Kínai gyarmatként havaj-bugi..vagy mégsem?

"Az orosz emberek úgy általában jó fejek."
Persze.. amíg az érdekeik mást nem kívánnak..de ez általában mindenkire jellemző :) Addig semmi baj, amíg függőségi viszony nincs. Akkor a haláli laza francia, a fapofa német, vagy a bulikirály angol is kimutatja a foga fehérjét. Feltör a zsigeri nacionalizmus, rögtön másodrendű román cigány leszel :) Egyébként mint magánemberek, haverok-barátok..mindegyik rendben van, de ennyi.

2019.04.30. 07:40:19

"@citrix: "A fegyverkezési versennyel saját magukat lövik lábon, konzerválják a szegénységet, elmaradottságot, az autokráciát."

Basszus.. fogd már fel.. magukat védik..és ehhez az ütközőzóna fenntartása is hozzátartozik.
"Okés, csak legyenek szívesek a szarkavarásukból a világ többi részét kihagyni,"
Óóóó..ha valóban ők lennének a legnagyobb szarkavarók..de ennél jobb a helyzet és jelenleg is éppen az usa szarkavarásának hatásait érezzük közvetve és közvetlenül. Sőt..nem csak mi, de a fél kontinens is. (Az egyszerűség kedvéért az USA alatt az usa gyökerű multinacionális válalalatokat, az usa rezidens tőkét értem, nem John Doe nebraskai autószerelőt..)

citrix 2019.04.30. 08:45:08

@Womb Raider: Az oroszok otthon, a saját szemétdombjukon azt csinálnak amit akarnak. Nekik Putyin (szovjet kgb ezredes) kellett, tessék megvan. Autokrácia, rendőrállam kell? Megvan. Oligarchák (lakosság 3%-a) kezében az ország vagyonának 89%-a? Ez is megvan, Jó nekik? Valószínűleg igen igen, legyenek boldogok. Fegyverekre szórják el a pénzüket? Nosza, úgy se mennek vele semmire, akár a WC-n is lehúzhatnák azt a pénzt. Törődjenek a saját országukkal, virágoztassák fel és ha elérték az USA vagy Németország, Svájc életszínvonalát akkor szólj. Én leszek az első hogy bevallom: tévedtem és mea culpa. Attól tartok, ez nem a következő pár évezredben várható.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.30. 08:59:28

@citrix:

"Az oroszok otthon, a saját szemétdombjukon azt csinálnak amit akarnak."

Pontosan ezt teszik. Ezzel szemben az USA más országokban is azt tesz, amit akar.

Vedd már észre, hogy az USA-nak az egész világon vannak támaszpontjai, ezen felül pedig az orosz határt teleszórta a saját támaszpontjaival. Az oroszokat beszorította a saját határaik közé, miközben az USA az egész világra sajátjaként tekint. Az oroszok kénytelenek védekezni, nem túl nehéz belátni.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.30. 09:00:53

A blog következő posztja arról fog szólni, hogy az oroszok Paks2-ben titokban atomfegyverhez való hasadóanyagot állítanak majd elő.

citrix 2019.04.30. 09:30:48

@Kovacs Nocraft Jozsefne: A nagy túróst azt teszik. Kavarnak Szíriában, Venezuelában, Iránnal, Ukrajnával, támogatják Észak-Koreát. például így nagy hirtelen. Kémkednek és beavatkoznak a választásokba, ellenséges ügynőki munkát végeznek az EU-val kapcsolatban. A legkevésbé se jó szándékú, békés ország. Meg lehet nézni milyen szabadság és életszínvonal várt azokra az országokra ahová betették a lábukat, ezt a saját bőrünkön is volt lehetőség megtanulni. Minél messzebb vannak, annál jobb. A fegyvereiktől a legkevésbé se tartok személy szerint, olyanok mint az ostoba fajankó: a farkával dicsekszik mert semmi más nincs neki.

2019.04.30. 10:17:18

@citrix: " Kémkednek és beavatkoznak a választásokba, ellenséges ügynőki munkát végeznek az EU-val kapcsolatban. "

Vannak, akik a saját szövetségeseiket is lehallgatják, megfigyelik.. Az usa már abba is belepofázik, ha nem tőlük veszel hálózati eszközöket :) Szerinted??? Az usa az ötvenes évek óta ezt csinálja, Dél-Amerika volt gyakorlótér, aztán jött Dél-kelet Ázsia.. Milton Friedman volt a gyarmatosító stratégia kidolgozója és a helytartó elit képzésében is tevékenyen részt vett.. Chicagó volt a fészek..valami olyasfajta módon, ahogy most pl. a CEU
Kavarnak az oroszok, naná.. de már kértem, hogy hasonlítsd össze, melyik állam növelte hatalmi potenciálját az elmúlt 50 évben..és melyik szorult vissza teljesen?

"Meg lehet nézni milyen szabadság és életszínvonal várt azokra az országokra ahová betették a lábukat, "
Muhaha.. nézz már végig az arab világon.. ahol valban mindig volt némi gebasz.. de mostanra sikerült a középkorba visszatolni a nagy részüket és az ott élőkből sikerült biológia fegyvert barkácsolni ..és az Eura irányozni..

"A fegyvereiktől a legkevésbé se tartok személy szerint, olyanok mint az ostoba fajankó: a farkával dicsekszik mert semmi más nincs neki."
:))) Akkor mitől félsz, bucifül? Mert kb ez az egyetlen, amitől az amerikaiak is tartanak, hogy a maci visszaüt..és kurva nagyot, hogy kő kövön nem marad. A jenkik is csak ott merik verni a nyálukat, ahol ilyentől nem kell tartani.

gigabursch 2019.04.30. 10:54:01

Uraim és Hölgyeim!

Aki van olyan bolond, hogy @ételizésítő (egybként megegyezik cardiobaszkurálós 1-től n-ig nicckel) reakcióira reagál, az magával cseszik ki.
Ha még nem vettétek volna észre mindig, mindenkinél okosabb és mindent jobban tud.
Emellett irgalmatlan tahó módon mindenkit kioszt és lefikáz.

Hagyjátok!

Hozzá képest Qudrillió, Cicus, WMiki , Brendel és társaik jószándékú, értelmes, intelligens, problémamegoldásban érdekelt vitapartnerek.

citrix 2019.04.30. 10:54:39

@Womb Raider: Világosan és érthetően leírtam bucifül hogy a legkevésbé se félek az orosz csodafegyverektől. Semmire se jók, csak arra amire a bolond ember farka: dicsekedni vele. Mert ez az egy amivel a sors megáldotta, eszet már nem kapott hozzá. Volt már nekik 50 megatonnás cárbombájuk is, a hajukra kenhették úgy ahogy van. Irdatlan pénzt költöttek a hadseregre, az életszínvonaluk a béka segge alatt van. Biológiai fegyverekkel, idegmérgekkel, nukleáris arzenállal és minden elképzelhető tömegpusztító fegyverrel felszerelkeztek de a templom egere egy Krőzus a lakossághoz képest. Nekik ez jó, legyenek boldogok a hatalmas elrettentő arzenál mutogatásával. Az orosz életszínvonalról eleve elmond mindent hogy a kutya se akar oda költözni, oda emigrálni. Nincs gondjuk bevándorolni szándékozókkal mert legfeljebb elmebetegek tévednek arra de leginkább azok se. Tehát annyira nem jó arrafelé az élet.

2019.04.30. 11:31:34

@citrix: Az oroszok a saját szuverenitásuk árát fizetik meg egy meglehetősen nagyra nőtt agresszorral szemben.. akinek annyi előnye van, hogy a hódításai költségeit ügyesen porlasztja a 'szövetségesek' között..
Te és én közvetve/közvetlenül fizetjük az orosz nyomor..és az usa jólét árát. Vannak, akik egészen odáig mentek lelkesedésükben, hogy az életüket áldozták a jó ügyért :)

Te feláldoznád bármelyik gyereked egy demokratikus, szabad naplementéért Key Westben?

citrix 2019.04.30. 12:23:36

@Womb Raider: Nem vagyok hittérítő, se pártkatona. Mindenkinek megvan a maga világnézeti képe, hovatartozása. Ez nálam nem változott, nem is fog változni. Nem vagyok (nem is voltam) fideszes hogy az orosz, kínai és egyéb kommunista autokrata rezsimek érdekinek lojális kiszolgálója legyek. Elvi síkon se. Másnak mi az ingerenciája, vágyakozása az az ő dolga. Meggyőzni nulla eséllyel tud. De biztos vannak vevők a szép orosz és egyéb rokonszenves világra.

2019.04.30. 12:43:48

@citrix: "De biztos vannak vevők a szép orosz és egyéb rokonszenves világra."

Hihetetlen, mennyire egybites vagy.. "Aki nem utálja a Oroszországot, az Putyin fan ... istenem..mennyire egyszerű lehet az életed.

citrix 2019.04.30. 13:01:58

@Womb Raider: Szerencsére nem vagyunk egyformák :-) Örülök hogy magas szinten iskolázott, széles látókörű, érdeklődő és a világra nyitott embert tisztelhetek személyedben! :D

2019.04.30. 13:09:24

@citrix: Kedves vagy..de ez rajtad nem segít.

" Meggyőzni nulla eséllyel tud. "
:)))

citrix 2019.04.30. 13:17:13

@Womb Raider: Na még egyszer, hátha sikerül fogni az adást: nem vagyok hittérítő, se fideszes pártkatona. Hogy is akarnék vitatkozni egy magasan kvalifikált, tanult, világot látott és értő, nyitott gondolkozású embert az egybites kis életem beszűkült világával. Dehogy tennék ilyet, eszem ágában sincs.

2019.04.30. 13:34:11

@citrix: Semmi gáz... sőt..tetszik az elhivatottságod. Neked küldetésed van, meg fóbiáid.. a végén még az is kiderül, hogy orosz felmenőid is akadnak :)
Kicsit Mórickás, de tényleg cuki, hogy felvetted a fonalat..és azóta le sem lehet lőni. Ilyen kitartással hamar be fogod bizonyítani, hogy a Putyin vezette Oroszország a világ rákfenéje.. de ha nem..úgy Orbánnak és a fidesznek van hatalmas szerepe bolygónk válságában. Tőled valahogy semmi egyebet nem láttam még az évek során. E két démonnal küzdesz teljes pályafutásod során. És megbízhatóan, pöccre indulsz ;)

Nem térnél át a termikus reaktorokból kikerülő, plutóniumot (meg egyéb transzuránokat) tartalmazó fűtőelemek és az orosz hadiipar összefüggéseinek tárgyalására?

citrix 2019.04.30. 14:00:49

@Womb Raider: Igen, bevallom küldetéstudatom, fóbiáim vannak. Orosz felmenőim és lehet lemenőim is, nem emlékezhetek minden görbe estére. A Szovjetunióban is voltam, ismerkedtem a helyi specialitásokkal. A családfát kutatva bevallom, Soros is a rokonom. Talán maga Kunta Kinte is, bár ebben még nem vagyok biztos, kérlek erősíts meg benne. Démonokkal küzdök, hagymázas álmok gyötörnek teljes pályafutásom során. Egy igazi pszichomókus veszett el benned, egy zseni vagy. Kellett egy kis idő hogy kialakuljon közöttünk olyan bizalmas viszony hogy megnyíljak és kitárjam kis egybites életem ezen titkait, akár ország-világ előtt. Egy zseni kellett hozzá akit bölcs személyedben megtaláltam :-)

ételizésítő 2019.04.30. 14:28:23

@gigabursch:
Mi van, faszfejkém, narkó volt a cigányszarban, amit ma nyaltál az O1Gecigány seggéből?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.04.30. 15:50:14

@citrix:

"Kémkednek és beavatkoznak a választásokba"

Az USA meg fegyveresen avatkozik be több országban, kormányokat buktatnak meg demokráciaexport címén. Milyen csinos demokrácia is lett az Arab Tavasz nyomán több arab országban...

"ellenséges ügynőki munkát végeznek az EU-val kapcsolatban."

Az USA nyilván csupa jó szándékkal hallgatja le a szövetségeseit, egyebek között Angela Merkelt is.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.01. 18:49:11

"Ez a mi féltekénk – hangoztatta a Monroe-elv szellemében az amerikai elnök nemzetbiztonsági tanácsadója a Fehér Ház előtt összesereglett újságíróknak. „Ez nem az a hely, ahol az oroszok beavatkozhatnak."

Akkor ugyanez érvényes Ukrajnára is, nemdebár? Az meg az oroszok féltekéje, és nem az a hely, ahol az amerikaiak beavatkozhatnak. Meg ugyanez állt Vietnamra, Afganisztánra, és áll a Közel-Keletre is, igaz? Az sem az jenkik féltekéje.

2019.05.02. 08:16:05

@citrix: Na.. az üres russzofóbián és a maszatolós-terelős hablatyon túl többre, látom nem futotta. Persze nem is kell..neked elég annyit tudnod: PaksII+Putyin=Atombomba .. illetve: Oroszország rossz, USA jó!

Menj, vár a többi blog, terjeszd az igét!

2019.05.02. 08:20:16

@Kovacs Nocraft Jozsefne: "Ez a mi féltekénk"

:))) Világos, egyenes beszéd!

citrix 2019.05.02. 09:07:11

@Womb Raider: Megyek, terjesztem az igét az egybites kis fejecskémmel. Maximálisan elismerem és tisztelem egy olyan magasan iskolázott, széles látókörű, olvasott és a világra nyitott, idegen országokat jól ismerő (nem fotelből!) ember véleményét és tanácsait mint a tiéd. Csak azt az egyet nem értem, egy ilyen mérhetetlenül nagy tudású, önmagára és környezetére igényes ember miért itt tölti a drága idejét és fecsérli el ilyen egybitesekre mint pl. szerény személyem? Ha ezt a nem kevés időt pénzre konvertálnád, már régen gazdagabb lehetnél Mészáros Lölőnél is. :-)

2019.05.02. 10:07:25

@citrix: Önmagad ismétled..de érdemben hozzátenni valód van valami?

"Csak azt az egyet nem értem, egy ilyen mérhetetlenül nagy tudású, önmagára és környezetére igényes ember miért itt tölti a drága idejét és fecsérli el ilyen egybitesekre mint pl. szerény személyem? "
Nem célom, hogy fényt vigyek az éjszakádba.. csak azt is nehéz elnézni, hogy szamárságokat terjesztesz.

" Ha ezt a nem kevés időt pénzre konvertálnád, már régen gazdagabb lehetnél Mészáros Lölőnél is. :-)"
Ezt bízd rám :) ..megnyugtatásodra: én mások idejét konvertálom pénzre.. ;) és nem Lölö a vezércsillagom.

citrix 2019.05.02. 10:34:18

@Womb Raider: Önmagad ismétled..de érdemben hozzátenni valód van valami?

Egybitesen mi mást tehetnék? Két választási lehetőség van binárisan (mint tudod): 1 v. 0
Hozz fényt az éjszakába, és legyél nagylelkű: taníts :-) Mások idejét hogyan konvertálod pénzre, ez számomra rejtélyes kissé, de hogy is érthetnék meg egy ilyen hihetetlenül intelligens, szinte polihisztor tudású embert...

2019.05.02. 11:05:26

@citrix: "Mások idejét hogyan konvertálod pénzre, ez számomra rejtélyes kissé"

Nem olyan bonyi ám ez... gondolkodj kicsit ;)

"de hogy is érthetnék meg egy ilyen hihetetlenül intelligens, szinte polihisztor tudású embert..."
Szenvedhetsz.. de még mindig nem vagyunk a tárgynál.. és elszomorítalak.. te láthatóan másokat sem értesz meg...
A személyeskedést elhagyva volna bármi ami a tárgyhoz, a posztban felvetettekhez szorosabban kapcsolódik?
Mert az abban felsorolt tengernyi tévedés, hazugság, csúsztatás egyikén sem akadtál fel, de Pavlovi reflexeid azonnal működésbe léptek a "Putyin" karaktersor láttán. Láttam már hasonló állatkísérleteket!

citrix 2019.05.02. 11:14:25

@Womb Raider: Hol láttál már ilyen állatkísérleteket? Putyint állatnak tekinted?

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.05.04. 15:10:39

A cikk címe kicsit "erős", mert nyilván a polgári atomenergia felhasználás az teljesen békés vagyis nem hadiipari, de az sajnos igaz, hogy az izotóp dúsító berendezés, annak függvényében hogy "híg" atomerőművi, vagy koncentráltabb hadiipari célra dolgozik, az biza kettős célú. :-(

Az orosz csodafegyverekben vagy hiszek vagy nem, de ha minden igaz mindegy is hogy vannak-e ezek a "csodák," mert ha élesben megtudjuk, akkor nekünk annyi. :-(

Ami pedig a bérkommer szekciót illeti? :-) Csak tudnám, hogy egy magyar polgárnak miért fáj az ha az oroszokat NATO gyűrű öleli körbe? Már ha van ilyen gyűrű. Mert azért Nicaraguától Kubáig, Venezuelától Angoláig elő elő fordulnak széles-e sártekén a szojvet, ma orosz katonák, haditechnika, miazmás.

Amúgy én is jobban örülnék, ha Kamcsatka és Alaszka között lenne ez a képzeletbeli frontvonal, nem pedig nálunk, de valamiért nekünk ez a szerencsés "sors" jutott, hogy pl. a múlt században 2 db vh is átgázolt rajtunk. :-( Úgy tűnik most is fontosabb a donbaszi kőszénbánya mint az amúri lazac. :-(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.05. 09:52:34

@rdos:

"egy magyar polgárnak miért fáj az ha az oroszokat NATO gyűrű öleli körbe?"

Megmondom: mert a sarokba szorított állat végső elkeseredésében akkor is támad, ha amúgy nem tenné. Mi pedig itt vagyunk a szomszédságában, mi lennénk az első áldozat. Ha EZ nem fáj valakinek, akkor vajon mi?

Aztán meg ha az amerikaiaknak joguk van gyűrűbe venni az oroszokat, akkor nekik meg joguk van ezellen úgy védekezni, ahogy tudnak. Ugye nem nehéz felfogni?

"Mert azért Nicaraguától Kubáig, Venezuelától Angoláig elő elő fordulnak széles-e sártekén a szojvet, ma orosz katonák, haditechnika, miazmás. "

Azért számold már össze, hány külföldi telepítésű orosz támaszpont van az USA határai mentén és hány amerikai az orosz határ közelében. És összesen hány amerikai ill. orosz az egész világon.

"Ami pedig a bérkommer szekciót illeti? :-)"

Ja, aki nem a te egyoldalú USA-párti véleményedet osztaja, az már bérkommer... Ha nálad ez a bérkommer definíciója, akkor vállalom, hogy én a magam objektív és pártatlan, az oroszok érdekeit és jogait is figyelembe vevő és elismerő véleményemmel bérkommer vagyok.

Csak azoka a fránya bérek nem nagyon akarnak megérkezni. :(

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.05. 09:55:08

@rdos:

"én is jobban örülnék, ha Kamcsatka és Alaszka között lenne ez a képzeletbeli frontvonal, nem pedig nálunk"

Akkor talán nem kellene olyan nagy elánnal támogatnod, hogy az USA gyűrűbe szorítja az oroszokat. Talán Ukrajna NATO-tagságáért sem kellene annyira törnöd magad. Az oroszoknak ütközőzónára van szükségük, ez erre mifelénk Ukrajna. Addig jó nekünk, amíg erre nem lesz közvetlenül határos a NATO és Oroszország.

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.05. 09:58:19

És még valami. Ha elnézem, mi lett a Közel-Keleten az USA demokráciaexportjának eredménye (Arab Tavasz), akkor minden vágyam az, hogy Oroszországba ne exportálja a demokráciáját. Erre pedig a jelen politikai helyzetben a legjobb garancia az oroszok fegyverkezése.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.05.05. 17:38:53

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Gyűrűbe szorítás. A 3 balti ország, Lengyelország és Norvégia ma is szárazföldi határral bír Oroszország felé. Közvetlen tengeri határa van Alaszkának (USA-nak) az oroszokkal. Nemzetközi vizek választják el az amúgy szomszédos NATO tagokat (Dánia, Izland, Norvégia, Törökország, Románia, Bulgária) az oroszoktól. Bár nem NATO tag, de nem kérdés hogy Japán hol áll, nekik is tengeri határuk van az oroszokkal.

Ha az oroszoknak kedve volna belépni a NATO-ba, központi helyen lennének. :-)

Abban igazad lehet hogy az amik demokrácia exportja pl. nálunk is elég gyengére sikeredett. :-( Állandóan megy a sorosozás, ami szerintem is teljesen jogos. Csak nem úgy. A fideszt a Sorosnak köszönhetjük. :-( Értem én hogy jót akart, de a nertársi eredménye az ötvenes éveket alázza. :-(

2019.05.05. 17:53:29

@rdos: "Ha az oroszoknak kedve volna belépni a NATO-ba, központi helyen lennének. :-) "

Eltekintve a ténytől, hogy a NATO a VSZ ellensúlyozására született..így annak felbomlásakor meg is szűnhetett volna.. ám a szeg kibújt a zsákból..hogy valójában az USA nagyhatalmi törekvésének eszköze és finanszírozója is részben.

" Nemzetközi vizek választják el az amúgy szomszédos NATO tagokat (Dánia, Izland, Norvégia, Törökország, Románia, Bulgária) az oroszoktól."
Ami azért is jó, mert így az amerikai rakétahordozó tengeralattjárók egészen közel merészkedhetnek ;)

"Állandóan megy a sorosozás, ami szerintem is teljesen jogos. Csak nem úgy. A fideszt a Sorosnak köszönhetjük. :-( Értem én hogy jót akart, de a nertársi eredménye az ötvenes éveket alázza. :-("
Ja..tényleg másfajta lenne a demokrácia. Soros megvette volna az államadósságot, a saját nevelésű helytartói meg kézbe vették volna az ügyeket. Talán mi lettünk volna az első nyílt társadalom.. ország állam (állami tulajdon) nélkül..vagy már szét is osztottak volna minket a lelkes privatizátorok..
Írj még, olyan vicces vagy!

axisoflogic.com/artman/publish/Article_74683.shtml ...jó a kép is ;)

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.05. 21:16:57

@rdos:

Az ugye volt már, hogy atomfegyvert is egyedül és kizárólag az USA vetett be eddig, ráadásul polgári lakosság ellen. Venezuelában is az íusa tervezget katonai beavatkozást, nem az oroszok - és minő véletlen, Venezuela tele van olajjal.

Senki normális ember nem vevő a russzofób dumádra. De arra azért gondolj néha, hogy aki eddig kikezdett az orosz medvével, az mind nagyon megjárta. Az USA-nak sem kellene túlfeszítenie a húrt, mert van az a pont, amikor a sarokba szorított ellenfél támadni fog. A gond az, hogy ennek csak vesztesei lesznek, de sajnos van olyan helyzet, amikor ez is vállalható opció egy sarokba szorított fél számára.

rdos · http://h2o.ingyenweb.hu/tema/6.html 2019.05.06. 06:35:51

@Womb Raider: ".. a NATO a VSZ ellensúlyozására született" Vombi! Mi volt előbb? A NATO, vagy a VSZ?

Nem baj ha tovább nem olvastalak?

@Kovacs Nocraft Jozsefne: Kedves Józsiné! Sminked rendben? :-) "mi lennénk az első áldozat. "

Margit! Aztán eztetet meg hogyan képzelted?A kalinyingrádi orosz tüzérek Lengyelországra céloznak, de véletlenül túllőnek a célon, de meg a Felvidéken is túl? Elárulom. de csak neked. Fizikai lehetetlenség. Ja? Hogy a sminkre rúbelben kapod a fizut. Így már értem Oroszország mániád. :-(

Amúgy meg rendesen csúszik a dolog, csak sehol sem címlapos.

mfor.hu/cikkek/vallalatok/varga-mihaly-megjarta-moszkvat-es-megallapodott-a-paksi-hitelszerzodes-modositasarol.html

Kovacs Nocraft Jozsefne 2019.05.06. 14:54:34

@rdos:

"Kedves Józsiné! Sminked rendben?"

Értelek, már eljutottál oda, hogy csak a személyeskedésre futja. Részvétem.
süti beállítások módosítása