Ha csak egy kezdeményezést támogatsz idén, ez is lehet az - VIDEO

2017. augusztus 04. 17:39 - atomcsapda

**

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat:https://www.energiaklub.hu/tamogassKöszönjük!

88 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr6312720686

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2017.08.04. 19:19:45

A drog ROSSZ, értem?

Janossz 2017.08.04. 19:32:01

@Dorottya Veres: Talán korlátozd a fogyasztását.

2017.08.05. 06:36:12

@Janossz:Tudomásom szerint a jelenleg hatályos törvények rendelkeztek erről. Csak be kell tartani azokat. :)

GyMasa 2017.08.05. 10:35:38

@Dorottya Veres:
Egyébként meg egyáltalán nem BIZTOS, hogy be van Marci állva.
Én egyszer találkoztam egy lánnyal, aki színjózanul is hasonlóan beszélt.
És, ráadásként anyukája logopédus volt....

2017.08.05. 14:01:02

@GyMasa: :)
"Nem elég tisztességesnek lenni, annak is kell látszani"
/ Kósáné Kovács Magda/
:P

eßemfaßom meg áll 2017.08.05. 21:52:01

OFF ennek a blognak a videoi honnan vannak beágyazva? Az ublock vagy a noscript olyan szépen kiszedi, hogy soha nem tudom miről van szó.

2017.08.06. 06:18:21

@eßemfaßom meg áll: Majd feltesszük az ncore-ra :)

gigabursch 2017.08.19. 06:41:22

Nagy a csend...
Elfogyott a szufla?

2017.08.19. 12:02:56

A fészbúkon van valami kis mozgás, ott viszont moderálnak is :)
Amúgy az adományok is elapadtak valamikor egy hónappal ezelőtt... ha nincs kontent, nincs taps...

gigabursch 2017.08.21. 08:01:00

@Dorottya Veres:
Ezek szerint a(z egykori potenciális) mecénások tudnak olvasni és a "szakértőkkel" szemben tudnak számolni is.

Hijjja, nagy dolog a kockáspapír-ceruza kombó.
Az csak a romkocsmákban és a bölcsészlózungokban nem dívik.

gigabursch 2017.08.21. 08:01:01

@Dorottya Veres:
Ezek szerint a(z egykori potenciális) mecénások tudnak olvasni és a "szakértőkkel" szemben tudnak számolni is.

Hijjja, nagy dolog a kockáspapír-ceruza kombó.
Az csak a romkocsmákban és a bölcsészlózungokban nem dívik.

2017.08.28. 05:51:30

Jáj, jáj, jáj.... há' nem alakulnak jól a dolgok. Kezdheti mindenki ásni a zatombunkert. Ha ÉKorea nem robbantja fel a világot előbb, akkor PaksII-re hárul a feladat. Hőseinknek apró malőrök folyományaként nem sikerült keresztbe feküdni a Magyarországot adóssággal terhelt atomsivataggá változtató nemzethalálnak.
Látványosabb lett volna, ha mondjuk megdobálják a bíróság épületét lufikba töltött ételfestékkel. Ezen a téren már vannak harcedzett veteránjaik, viszont a jogászkodás még ismeretlen terep számukra.

DIODORO 2017.08.28. 15:56:28

lassan egy hónapja nincs néphülyítés....

Nincs lóvé nincs poszt??

GyMasa 2017.08.28. 18:04:39

@Dorottya Veres:
Akkor most nem perelnek, vagy mi van???
mongyadmaaaaaaaaa'n!!!
:-)

2017.08.29. 05:41:43

@GyMasa: Szerintem inkább magyarázzák a bizonyítványt. Beadták a keresetüket, de tartalmi meg formai okok miatt az Orbán-rezsim (most ez a kedvenc jelzős szerkezetem) által kézivezérelt hazugságszolgáltatás visszadobálta, így kicsúsztak a határidőből. Jájj-jájj. Persze nem adják fel, lendületük töretlen, ugyanúgy, ahogy a megújulók ára is napról napra csökken.
Most éppen jogászokkal konzultálva felülvizsgálják a helyzetet... meg hasonló bullshitek...
Harc az élet...na...
Azé elgondolkodom, több dolgon is.. Egyrészt, hogy milyen diktatúra az, ahol a kormány(a hatalom... vagy rezsim, kinek mi tetszik) bajszának cibálásáért nem viszi el a fekete Pobeda a kekeckedőt, hanem az szépen takarosan megél ebből.. Másrészt vannak emberek, akik a diplomahalmozás mellett abból kényszerülnek megélni, hogy effektíve a rombolásra teszik fel az életüket. (Éertem én, hogy walesi atomerőmű építés NÉZÉSÉBŐL kevés olyan ismeretet és tudást lehet felhalmozni, ami egyéb, építő, hasznos tevékenység folytatásához szüksége, de mégis...
Nyilván arra válasz soha nem fog érkezni, hogy ugyanezen társadalmilag kétes értékű 'munkát' akkor is végezné a magasan kvalifikált kis csapat, ha valamely őrült küldetéstudatos self-made messiás nem finanszírozná. Szerintem elég frusztráló lehet, ha valaki sok évet áldoz az életéből olyan tudás birtokába jutáshoz, amivel szerencsés esetben ócska zsoldosává válik egy hagymázas vízió megvalósításának... vagy megy a levesbe, mosogatni Londonország egyik moslékoltatójának fülledt konyhájára.
Ha csak negyed annyi idő alatt kitanulta volna a bádogos szakmát, már biztosabb és prosperálóbb jövő elé tekinthetne.
dr. Szabó Jenő PhD, bádogos, vízvető és oromszegély szakértő, a csapadékelvezetés tudományának kandidátusa.
Tudom, rohadt háládatlan perszóna vagyok, aki még azt sem ismeri fel, hogy a javamat akarják, értem teszik.

GyMasa 2017.08.29. 11:16:06

@Dorottya Veres:
Na, es akkor lesz per vagy nem?
A diktaturas dolog meg tok igaz.
Ez az egesz viccblog lete a legekesebb pelda ra, hogy Magyarorszagon NINCS diktatura.
SIman honapok ota nyomathatjak itt a hazug propagandajukat nyiltan a kormany ellen, es meg egyikuket sem vittek el valami koncepcios perre...

eßemfaßom meg áll 2017.09.01. 16:18:04

csak én érzem úgy, hogy ez a project beleállt a földbe a pokolba lovaglás közben?

GyMasa 2017.09.04. 16:56:09

@eßemfaßom meg áll:
Hat, igen kellene mar valamit kezdeni a kuncsorgo videoval a cimlapon, mert elegge kinos ez igy...

Arcade Macho 2017.09.13. 22:13:24

@Dorottya Veres: na ez a tudatlan farok macskosz barcsak felfogna ezt...
www.portfolio.hu/vallalatok/energia/aszodi_paks_mellett_a_megujulokra_is_szukseg_van.5.262143.html

"Az atomenergia és a megújuló energiahordozók egymást kiegészítő felhasználása teheti biztonságossá, olcsóvá és környezetkímélővé Magyarország villamosenergia-ellátását - hangsúlyozta Aszódi Attila"

jajo ne legyen atomeromu hanem majd az okosórák betoljak a gridbe a powat...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.14. 12:25:08

@Arcade Macho: "Az atomenergia és a megújuló energiahordozók egymást kiegészítő felhasználása teheti biztonságossá, olcsóvá és környezetkímélővé Magyarország villamosenergia-ellátását - hangsúlyozta Aszódi Attila"

Ez nettó fasság. Az atom és a megújulók nem hogy egymást nem egészítik ki, hanem konkrétan egymás ellen dolgoznak, egymás megtérülését rontják az idő jelentős részében. Csalódtam A.A.-ban. Azt tudtam, hogy hazug geci, de azt hittem, legalább ért valamennyire ahhoz, amiről beszél.

DIODORO 2017.09.15. 11:54:46

@Paks2: Talán ha elolvasnád azt amit ír....

DIODORO 2017.09.15. 11:56:13

Egyébként másfél hónapja semmi hülyeséget nem írtak a blogba....

Nos ingyen nem dolgoznak, vagy a Gazda rájött hogy totál hülyét csináltak magukból és az energiaklubból is.....

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.15. 14:27:18

Évek óta megy már a tolvajlás Paks2 kapcsán. Pedig az atomhülyék megígérték, hogy pont ebből nem fog lopni a fidesz.

atlatszo.hu/2017/09/13/a-kozerdekvedelmi-kozpont-kozzetette-a-paksi-bovites-elokeszitese-soran-kotott-szerzodeseket/

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.21. 13:11:59

•Global nuclear power generation increased by 1.4% in 2016, due to a 23% increase in China, although the share of nuclear energy in electricity generation stagnated at 10.5% (–0.2%).

•Ten reactors started up in 2016, of which one-half were in China. Two reactors were connected to the grid in the first half of 2017—one in China, one in Pakistan (by a Chinese company)—the first units to start up in the world whose construction started after the Fukushima disaster began.

•Three construction starts in the world in 2016—two in China, one in Pakistan (by a Chinese company)—down from 15 in 2010, of which 10 were in China. One construction start in India in the first half of 2017, none in China or in the rest of the world.

•The number of units under construction is declining for the fourth year in a row, from 68 reactors at the end of 2013 to 53 by mid-2017, of which 20 are in China.

•Globally, wind power output grew by 16%, solar by 30%, nuclear by 1.4% in 2016. Wind power increased generation by 132 TWh, solar by 77 TWh, respectively 3.8 times and 2.2 times more than nuclear's 35 TWh. Renewables represented 62% of global power generating capacity additions.

•New renewables beat existing nuclear. Renewable energy auctions achieved record low prices at and below US$30/MWh in Chile, Mexico, Morocco, United Arab Emirates, and the United States. Average generating costs of amortized nuclear power plants in the U.S. were US$35.5 in 2015.

www.worldnuclearreport.org/The-World-Nuclear-Industry-Status-Report-2017-HTML.html

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.25. 12:55:22

A kormány azt mondja, hogy Paks 2 majd 55 euró/MWh áron fog termelni, az MVM korábban legalább 75-öt mondott. Vizsgálta a Corvinus Egyetem bázisán működő REKK, ők azt mondták, hogy állami támogatás nélkül 106 alatt nem térül meg. A most épülő angliai Hinkley Point 110 euróval kalkulál finanszírozható működőképességet. Az európai irányadó áramtőzsdén mostanában 31-40 euró/MWh között vannak a piaci jegyzések, igaz, ezek csak a húszas évek elejéig mutatják az irányokat, de ha mértékadó elemzőket olvasunk, ők a 40-es évek után is inkább árcsökkenést várnak a megújulók terjedése miatt.

index.hu/gazdasag/2017/09/25/paks2_innen_nincs_visszaut/

Arcade Macho 2017.09.26. 00:00:05

@Paks2: na elemezzuk ezt a szosszenetet:
"Ez nettó fasság. Az atom és a megújulók nem hogy egymást nem egészítik ki, hanem konkrétan egymás ellen dolgoznak, egymás megtérülését rontják az idő jelentős részében. Csalódtam A.A.-ban. Azt tudtam, hogy hazug geci, de azt hittem, legalább ért valamennyire ahhoz, amiről beszél."

1., alpari kinyilatkoztatas
2., kinyilatkoztatas folytatasa, ervek nelkul, csak es szintisztan a kinyilatkoztatas
3., szemelyes buziskodas

ERV az SEMMI nem volt
megszokhattuk ezt a farok macskosztol

Arcade Macho 2017.09.26. 00:04:06

@Paks2: ez igy totalis nagy humbug amit eloadtal
zsinoraram es aramtozsde az egymast uto fogalmak, ezt mindenki tudja
amugy meg idiota vagy mint koztudott
eddig azt hittem hogy csak kicsit vagy idiota, es poenbol nyomod a kretenseget, de most mar kiderult, hogy fullba nyomod a kretent

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.26. 10:27:14

@Arcade Macho: "fullba nyomod a kretent"

Kérlek, hogy fejtsed ki, mely megállapítás számít neked kreténségnek, és helyette mit kellene mondani szerinted.

Egyébként a kijelentések Mártha Imrétől (energetikai szakember, az MVM egykori vezére) származnak, ott a link az alján, ahonnan idéztem. Na most vagy bebizonyítod M.I. kijelentéseiről a kreténséget, vagy magadról állítottad ki ezt a bizonyítványt. Én most csináltam magamnak egy kávét, csak hátradőlök, és figyellek...

DIODORO 2017.09.26. 11:14:31

@Paks2: Nos. Mártha Imre konkrétumok nélkül állít valamit.

Talán neki/neked kellene igazolnia, hogy állításai megalapozottak.

Kávézás helyett....

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.26. 11:24:53

@DIODORO: "konkrétumok nélkül állít"

Nem, ti vagdalkoztok konkrétumok nélkül. M.I. ismert tényeket sorol fel. Mondj EGYET, ami szerinted nem igaz.

"Kávézás helyett...."

Okafogyott, a kávézás már megvolt, de a pisilésre még lehetnek javaslataid, mit szeretnél, jobb- vagy bal kézzel fogjam?

DIODORO 2017.09.26. 15:09:31

@Paks2:

Semmilyen tényt nem sorol fel.

Jó lenne ha tényekkel, adatokkal támasztaná alá amit mond, akkor komolyan lehetne venni.

Veled kapcsolatban csak azt szeretném ha az eszed használnád...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.09.26. 20:02:10

@DIODORO: "Paks II. megtérüléséhez a mostaninál jóval magasabb piaci áramárak kellenek, sokak szerint nem reális ez a várakozás. Ön hogyan látja?

– A számításaink az ilyenkor elvárható konzervativizmussal készültek, alapul véve nemzetközileg jegyzett elemző cégek, vagy például a német gazdasági minisztérium hosszútávú áramár-előrejelzéseit. A villamos energia nagykereskedelmi piaci árát sok tényező befolyásolja. Az erőművek kapacitása és a villamosenergia-igény (kereslet-kínálat) viszonyán túl hatással bír rá többek között a tüzelőanyagok ára, a szén-dioxid kvóták ára és a megújulók támogatása is. A magasabb nagykereskedelmi árakra egyébként nem is kell már várni, hisz ha rápillant az idei évben mögöttünk lévő csaknem két hónapja hazai tőzsdei árainak alakulására, akkor láthatja, hogy szinte nem volt olyan hétköznap, amikor az árak megawattóránként 50 euró alatt lettek volna, sőt, a januári hétköznapokon 3 héten keresztül folyamatosan 80-100 eurós árakat tapasztaltunk, de 150 euró/MWh-ra is volt példa. Mindezt annak fényében kell értékelni, hogy az új paksi blokkok megtérüléséhez kb. 55 euró/MWh árakra van szükség."

www.vg.hu/velemeny/interju/mar-csak-brusszelre-var-paks-2-483833/

Tehát a kormány szerint: "az új paksi blokkok megtérüléséhez kb. 55 euró/MWh árakra van szükség." Ez tény. Ugyanezt Mondta M.I. Tényt közölt. Mit kell ezen alátámasztani?

Eszedet használni tudnád, magad is kigugliznád. Vagy csak trollkodsz. Nemtom melyik a rosszabb.

Arcade Macho 2017.09.26. 21:13:55

@Paks2: Csalódtam Mártha Imrében. Azt tudtam, hogy hazug gane, de azt hittem, legalább ért valamennyire ahhoz, amiről beszél.

amugy te veletenul nem trollkodsz MrZed001 alatt?
total idiota barom, aki pont olyan dagalyosan seggfejkedik mint te...

Arcade Macho 2017.09.26. 21:18:14

@Paks2: na puff neki nem fog megterulni, hanem enyhen veszteseges lesz, aztan amikor 20 evente egyszer a szomszedaink eppen felszopjak Putyint, akkor a mi Viktorunk az egyenes derekkal fog ott allni es nem fog rabukni...

ez nekem boven megeri!!!

Arcade Macho 2017.09.26. 21:29:55

@DIODORO: valo igaz hogy van osszefugges az aramtozsde es a kozott, hogy mennyiert termel egy eromu, mert ha ki lehet valtani akkor leallitjak
na most egy orszaghoz tartozo zsinoraramot biztosito eromuvet nem fogjak leallitani

hiszen ez a zsinoraramot eloallito eromu az nem egynehany hipszter kis buzzancsnak az okosorajat tolti, hanem pl. a vegire oda van drotozva a PVC gyartosor, vagy az ivkazan vagy az autogyarto lakkozouzem, es nem hinnem, hogy ilyen bagatell aproval kellene szarakodni

es azt is hozzatehetnem, hogy az aramot ott nem kWh -ban vagy MWh -ban veszik, hanem teljesitmenyt vesznek, aminek a karakterisztikaja a zsinorra emlekeztet

DIODORO 2017.10.09. 16:10:07

Háát... Most éppen az EU rátette a nagy pecsétet, hogy az Paks II 7,35% éves átlagos haszonnal üzemel ...

Nos akkor számoljunk sötétzöldek módszertanával....

14 év alatt behozza a befektetést és utána 46 évig ingyen termeli az áramot.....

2017.10.13. 07:23:40

"Háát... Most éppen az EU rátette a nagy pecsétet, hogy az Paks II 7,35% éves átlagos haszonnal üzemel ..."

Tessék... ezek sem olvasnak mértékadó szakmai blogokat.. ehh...
(Mondjuk az, hogy ingyen termel, az kissé túlzás, mert azért számtalan költség merül fel, de nekünk már az is elegendő, hogy nyereséges. :) )

Osztán amúgy mi a helyzet a ződek háza táján? Megunták és hazamentek? Most így ki véd meg minket a szőnyeg alá söpört gammasugárzástól?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.29. 20:56:09

@Womb Raider: "7,35% éves átlagos haszonnal üzemel"

:))

Húztak egy vonalat, hogy az elkövetkezendő 70 évben 100 EUR/MWh ár lesz, abból kijött 2 tizedes jegy pontossággal a várt haszon. Bohóckodás.

Egyébként is tele van baromsággal a jelentés. Összeollóztak egy csomó bekezdést, letudták a feladatot, és felmarkolták a fizetésüket. Brüsszelt meg kéne állítani.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.29. 20:59:03

"A legnagyobb – 770 millió eurós – turbinagyártási kiírásra az amerikai General Electric (GE) magyar leányvállalata, a GE Hungary Kft. és az Alstom Power Systems konzorciuma, valamint a szentpétervári érdekeltségű Szilovije Masini adott be érvényes pályázatot. Bár erről hallgatnak idehaza, de az orosz közbeszerzési dokumentációból is kiviláglik, amire már többen fölhívták a figyelmet: a paksi beruházás drágább lehet a tervezettnél. Ugyanis már ebből az elsők között kiírt tenderből kiderül: az eredetileg tervezett árnál jelentősen drágább ajánlatot adott le a két cég."

mno.hu/gazdasag/dragabb-lehet-paks-ii-a-tervezettnel-2415300

Lehet, hogy módosítani kell az előrejelzéseket, és csak 7,34% éves átlagos haszonnal fog üzemelni?

Atombohócok. :))

2017.10.30. 05:56:16

Űűűűű.... azonnal hívd Brüsszelt és a Rotschildokat, hogy elszámolták magukat.
Annyira jó, hogy te vagy nekünk és mindenkinél okosabbnak hiszed magad. Ja..és te vagy az egyetlen, aki látja a jövőt, a trendeket. Mindenki más már Putyin zsebéből pislog a világra.

Ritka nagy hólyag vagy....

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.30. 13:30:20

@Womb Raider: "te vagy az egyetlen, aki látja a jövőt"

Bárki láthatja, aki nem atomvak. Egyre olcsóbb az áram termelése, drágább már nehezen lesz.

De ha a számodra kellemes scenario jön elő, és 100 Euró lesz megawattórája, az se nyerő, mert a megújulók akkor is töredék áron állítják elő ugyanazt az áramot.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.30. 13:31:55

Nah, igen, ezt ismerjük, érve nincs a trollocskának, marad a személyeskedés.

2017.10.31. 07:23:07

@Paks2: Há' de mit is lehet írni az öntel észosztásodra? Szerinted en bloc mindenki inkompetens, az EU ezzel foglalkozó szakemberei/szakértői nem látják a trendeket, nem ismerik a körülményeket, megvette őket kilóra a Rosatom és Orbán....

Mivel a te számításaid soha nem voltak nyilvánosak, soha nem árultad el, miként épülne fel az általad olcsóbban termelőnek minősített megújulós energetikai rendszer így csak találgatni lehet. Az látszik, (érezhető) hogy a beépített kapacitást is jól alultervezted és a tartalékokról sem gondoskodtál különösebben, illetve még nem igazán létező megoldásokkal terveztél.
Egyébként tényleg, egyre olcsóbb a megújulós technika... már, ha lehet kapni... ha Kína is hozzájárul. Olcsó a villanyautó is, amíg ingyen tankolod és az "üzemanyagért" nem kell megfizetni azokat az adókat, amiket a többi autósnak viszont igen. Nos, már látszik a változás...

Az érv ugye nem azt jelenti, hogy 'szerintem' vagy 'én azt mondom'? Nálad kb így fest a dolog.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.31. 12:19:02

@Womb Raider: Ha nincs mondanivalód, akkor ne mondj semmit, így legközelebb könnyen elkerülöd a parttalan személyeskedést.

Nem mindenki inkompetens, vannak kompetens gecik, akiket csak a haszonszerzés vezérel.

Lehet, hogy vannak az EU-nak kompetens szakemberei, de ők ennek a jelentésnek a közelében nem voltak. Ezt csak összeollózták, tipikus alibi munka. Ellenőrizetlen állítások sokasága. Elolvashatod te is, nem egy bonyolult iromány.

Nem kel találgatnod, itt tudsz olvasni néhány példát 100%-ban megújulókon alapuló energiatermelésről:
megujulok.blog.hu/2017/09/15/100_megujulo

Egyébként azt, amit az atomlobbi javasol, hogy állítsuk elő az áram egy részét drága atomerőművekkel, a maradékot meg fosszilissel, azt a megújulók most is helyből tudják, csak jóval olcsóbban.

Egyébként atomerőműnek is lehet létjogosultsága, ha sikerül elérni, hogy ne tízszeres áron épüljön meg és üzemeljen. Pl. lehetne Paks1-et húsz év múlva további húsz évre meghosszabbítani. Van rá 10 évünk, hogy eldöntsük, mi legyen. Paks2 csak a pénzlopásról szól.

Az utóbbi 30 évben lehetett kapni azt a megújulós nap-szél technikát, ami évi 4%-5% árcsökkenést szenvedett el, nem tudom miről beszélsz.

De lehet, hogy te se, mert villanyautókról nem beszéltem.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.31. 12:26:39

@Womb Raider: Egyébként szólj majd, ha egyszer véletlenül tényleg öntelt észosztásra vetemednék, önkritikát fogok gyakorolni.

2017.10.31. 12:57:35

Jó... akkor toljuk át Magyarországot valami tengerparti helyre, az ideális valami jó kis sziget lenne...
Komolyan ennyire hülyének hiszel mindenkit? Nem a családod körében vagy... az összes felhozott példa a Magyar adottságokat messze meghaladó lehetőségekre épül, teljesen irreleváns a mi helyzetünket nézve. Nincs semekkora tárolókapacitás így teljesen értelmetlen a skót példával vagdalkozni.
Tiszta olcsó a szélenergia... kell belőle hétszeres kapacitás, és másfél napi energiamennyiség tárolására alkalmas rendszer/eszköz. Vagy gyünnek a csúnya gázerőművek...Há' hiszen te aszontad, elég egy szélkerék és gyün az ingyenvillany... ejj... hazudós gyerek vagy te.
Az angol példa is jó... bár némi disszonáns hang is keveredik a nótába... építenek éppen most egy atomerőművet. (Drágábbat, mint mi :) biztosan ellopja a fidesz..)
Amúgy meg nézd meg, hogyan is áll jelenleg a PV-cella piac az EU-ban... jééé.... hiány... 0db van a raktárakban... az ügyesebbek most söprik ki a hulladékot, aztán várakozó álláspontra helyezkednek. A szegény projektgazdáknak meg fő a feje, hogyan fogják határidőre átadni a PV farmokat, hogy a támogatásokat ne bukják...

És igen... a 'mi' tanulmányunk jó tanulmány, mert minket igazol, minden más fércmunka, propaganda... logikus... az igazság forrása pedig a saját blogod :) Te, kis helikopter....
Ja... pont az hiányzik, hogy Paks I üzemidejét meghosszabbítsák... nap mint nap hallgathatnánk Szél Bernadett sipákolását hogy atomgomba nő a Duna partján... eriggymááá..

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.10.31. 14:34:41

@Womb Raider: "a Magyar adottságokat messze meghaladó"

Megújulókkal való energiatermelés esetén még inkább európai léptékben kell gondolkodni, tervezni, nem szűk országhatárok között. Egyébként az atomlobbi is nagymennyiségű importot vizionál.

Semmi nem akadályoz meg benne, hogy a dán tengerpartra építs szélerőművet.

Szegeden a napos órák száma 2100.

"tárolókapacitás"

Nem kell tárolókapacitás. Az atomerőmű feleslegesen megtermelt éjszakai áramát se tárolod, hanem fillérekért eladod. (17 Ft/kWh, amiből eleve 15 Ft a hálózat használati díj, marad 2 Ft, azaz KETTŐ forint.)

Egyébként ha mindenáron SZET-et akarsz építeni, itt vannak körben a Kárpátok.

Szerintem Szél Bernadett befolyását a jelenlegi kormányzat döntéseire messze túlértékeled.

2017.11.02. 05:59:47

Hű... fotel-energetikus :) Így megy ez! Oda építünk szélerőművet, ahová csak jólesik, hiszen pénz nem számít! (Megtennéd, hogy kiszámolod az ingyenvillany ilyentén tárolásának és transzferének költségeizt?)
Aztán csak egy villanyvezeték, és dől a villany... persze bekábelezzük rögtön a Kárpátok bérceiig, mert ott tároljuk a felesleget! A románokkal olyan puszipajtások vagyunk, hogy ezer hektárokat felszabadítanak ingyen, hogy mi magyarok tároljhassuk valahol a villanyunkat. :) Figyi... szerintem építsünk tározót az Annapurna tövébe, az magasabban fekvő terüet, ott még több energiát tudnánk besűríteni egy liter vízbe! A serpák felhordanák jégkocka formájában, a gleccserek meg lehoznák és indulna a körforgás.
A szélerőmű villanyát azért tárolom, mert összevissza képződik, nem azért, hogy a legdrágább áron tudjam értékesíteni. Ugyanúgy kénytelen vagyok szélcsendes (meg egyéb esetben is) éjjeleken fingért eladni a szeles villanyt, ahogyan az atomerőműét is. Lehet, hogy a termelés költsége nem túl magas, ám a tárolási veszteségek és a tárolók költségei nem két forinzot tesznek ki, ugye? Az atomerőműét legalább tárolni nem kell és nem kell 7 atomerőmű, hogy egységnyi fogyasztást lefedjek :)
A matekod sem jó, a 17 Ft/kWh (amúgy inkább csak 15Ft, áfval...) csak az energia ára, erre rájön a rendszerhasználati díj , pluszban. Sehol nem kapsz lakosságiként 15FtÁfás áron villanyt :) www.eon.hu/Aram_informaciok_arak
Egyéb ?

Ja... az atomlobbi csak azért számol importtal, mert a buta és rövidlátó népet a sok ződterrorista terrorizálja a hülyeségével és folyton atomhalált huhog (már , ha van, aki finanszírozza a huhogás költségét. Ha nem... kis pénz, kis huhogás.. gondolom a szakértő úr is lement nézni, hogyan épül Hinkley Point C.. hogy szükség esetén újra szakértő huhogóként tudjon bérhuhogni.
Ja, Szél valóban csak egy pillangó szárnysuhintása a tornádóban, de azért folyton szerepelni vágyik és amíg Paks II felépül, rekedre fogja magát huhogni ő is a Parlamentben... a látszat kedvéért. (A másik szakterülete a migránssímogatás, de az itt irreleváns..)

Kösz, hogy tájékoztatsz a Szegeden várható villanyban gazdag órák számát illetően.. évente van 8760 így már csak 6660 órányi időre kell valami energiaforrás után néznünk! Például lehetne telepíteni hétszeres kapacitású szélkerekeket (jó, legyen csak ötszörös) meg egy jókora tározót az Uralba... Putyin haverhez!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 06:49:09

@Womb Raider: "Oda építünk szélerőművet, ahová csak jólesik, hiszen pénz nem számít!"

A fordítottját mondom. Oda építesz szélkereket, ahol a legjobban megéri.

"csak egy villanyvezeték"

Nagyon sok villanyvezeték. Most is erősen össze vagyunk kötve a szomszédainkkal minden irányban, de a megújulókhoz még ennél is több kell.

"ezer hektárokat felszabadítanak ingyen"

A terület használatát mindig mindenhol meg kell fizetni. Az mindig része a kalkulációknak.

"összevissza képződik"

Igen, az atomenergia és a megújulók abban hasonlóak, hogy a termelés hektikusan eltér a fogyasztási igényektől.

A fogyasztást a mostaninál sokkal jobban a termeléshez kell igazítani. Változó áramár, okos fogyasztók, stb. Lapozz vissza, korábbi posztoknál ezeket már megbeszéltük.

"Az atomerőműét legalább tárolni nem kell"

Nem nem kell, hanem nem tudod. Ezért adod el nyomott áron.

"az atomlobbi csak azért számol importtal,"

Mindegy, miért számol importtal, rosszindulatból vagy hülyeségből. A lényeg, hogy a javaslatuk az, hogy a következő 70-90 évben maradjon minden úgy, ahogy most van. Ugyanezért* a németeket ekézik, hogy mennyire környezetszennyezőek.

"rekedre fogja magát huhogni"

A fasz gyurcsány is azt mondta, hogy a fidesztől nem tudott kormányozni. Semmit nem számít, ez csak kifogás a tehetetlenkedésre.

Sok más hülyeségre nem reagálok, talán csak vicces akartál lenni, vagy valami.

* megujulok.blog.hu/2017/06/20/magyarorszag_szendioxid_kibocsatasa

2017.11.02. 07:06:18

@Paks2: "Igen, az atomenergia és a megújulók abban hasonlóak, hogy a termelés hektikusan eltér a fogyasztási igényektől."
Ember... az egyik folyamatosan termel (nálunk a minimum igényt el nem érő szinten) és tervezhető, biztos alap. A másik termelése néha olyannyira eltér az igényektől, hogy konkrétan akár napokig, de ritkán még hetekig nem termel semmit...ezen kellemetlen tulajdonsága csak nagy költségekkel kompenzálható. innentől nagyon nem ingyen van a villany..

Szóval akkor mégse építsek Dániába szélkereket? Mért nem mindjárt Tohuvabohut említetted? Azért aranyos, hogy folyton a dán (még csak tervekben létező) smart griddel jössz, de amikor arról van szó, hogy ránk nem adoptálható (az adottságok eltérő volta miatt) az ami ott még nem tudjuk, beválik-e, akkor csak megvonod a vállad és teszel egy semmitmondó, konkrétumot nélkülöző megjegyzést: oda kell építeni, ahol megéri! Nebassz... és hol is van az? Ha már elhelyeztük a térképen, rögtön számolható a transzfer költsége.
Maradjunk annyiban, hogy az energiatermelés az az ipar, amit a lehető legnagyobb mértékben célszerű a határokon belül tartani...

Na... erről ennyit, meg arról is, hogy kínosan kerülöd a konkrétumokat... szóval hogyan álllunk a 2 Ft-os éjszakai villannyal? Ja... hogy hazudtál hogy az állításod alátámaszthasd? Még ilyet....

2017.11.02. 07:09:35

Ja... a CO2 emisszió... remélem a német termelést is hasonló metodikával számolod és minden importot fosszilisnak veszel :) hogy bizonyítsd a tény ellenkezőjét, (amit amúgy mindenki elfogad, rajtad kívül...) hogy Németország Lengyelország mögött a második legnyagyobb CO2 exportőr a széles nagy EU-ban

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 07:32:11

@Womb Raider: "nálunk a minimum igényt el nem érő szinten"

Éjszaka feleslegesen termel, ezért kell éjszakai áramként eladni.

"tervezhető"

A szélenergiát egy nappal előre 5% pontossággal ismerik.

"hetekig nem termel semmit."

Olyan nincs, hogy Európában hetekre leáll minden megújuló.

"nagyon nem ingyen van a villany."

Megint olyat próbálsz a számba adni, amit soha nem mondtam. Feleslegesen erőlködsz.

A tapasztalat az, hogy kb. fele annyiba kerül, mint az atom.

"mégse építsek Dániába szélkereket?"

Szabadon építhetsz bárhova. Ha egy csöppnyi eszed van, akkor oda építesz, ahol a legnagyobb profitot tudod elérni.

"ránk nem adoptálható"

Egész Európára viszont adoptálható. Magyarország az EU része.

"Maradjunk annyiban, hogy az energiatermelés az az ipar, amit a lehető legnagyobb mértékben célszerű a határokon belül tartani."

Ne maradjunk! 3 db Paks2-t kell hozzá építened, mert 6,7 MW a fogyasztási csúcs. Ezer évre eladósítanád vele az országot, a ruszkik kénye kedvére.

"számolható a transzfer költsége"

Igen, kizárólag megújulókat használva a transzfer költség/veszteség a teljes termelés 10%-15%-a lehet. Ezt messze kompenzálja, hogy fele annyiba kerül, mint az atom.

"hogyan állunk a 2 Ft-os éjszakai villannyal?"

19,68 Ft. A nappali áram rendszerhasználati díja 14,07 Ft. Marad 5,61 Ft. Bocsesz, tévedtem, nem 2 Ft, hanem 5,61 Ft. Nagykaland. Mindenesetre messze elmarad az áram valódi árától, 13,33-22,22 Ft-tól. Önkritikát gyakorlok, vessél a mókusok elé!

Egyébként ezeket a dolgokat részletesen megbeszéltük már, lapozz vissza a régebbi posztok kommentjeihez.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 07:50:07

@Womb Raider: "minden importot fosszilisnak veszel"

Igen, mert ha úgy lenne, ahogy te szeretnéd, hogy országhatáron belül termeljük meg, akkor azt csak fosszilissel lehet.

Az nem nagy eredmény, ha 100% importálunk, és így 0% a széndoxid kibocsátásunk. Hasmis melldöngetés lenne csak az eredmény.

2017.11.02. 08:41:38

@Paks2:
I. Áramdíjak (Ft/kWh, nettó)
II. Felhasználó által fizetendő rendszer- használati díjak, valamint törvény által meghatározott egyéb
pénzeszközök (Ft/kWh, nettó)
III. ÁFA értéke (Ft/kWh)
IV. Áramdíjak összesen (Ft/kWh, bruttó)*
A1 - I. tömb I. II. III. IV.
(1320 kWh/év fogyasztásig) 13,84 13,97 7,51 35,31
A1 - II. tömb
(az éves fogyasztás 1320
kWh-t meghaladó része) 15,76 13,97 8,03 37,75
A2 - csúcsidőszak 20,23 13,97 9,23 43,43
A2 - völgyidőszak 11,85 13,97 6,97 32,79
B 11,24 7,30 5,00 23,54
H 11,24 7,30 5,00 23,54

Nettó 11.24 +ÁFA alatt hol is látsz te energiadíjat? Azt, hogy a rendszerhasználati díjakat ebből LEVONOD ahelyett, hogy HOZZÁADNÁD... de mindegy, a nettó energiaaárral számolj, ez meg ugye picit több, mint a te sajátos matekodból származó 5,61Ft ....A rendszerhasználati törvényileg meghatározott, 13.97 vagy 7.30Ft (netto)

www.eon.hu/Aram_informaciok_arak :) szívesen

Azt meg légyszíves elmagyarázni, hogy miért is csak fosszilissel termelhetrő energia a határainkon belül???? Jelenleg sem éppen ez a helyzet...Azt meg továbbra sem értem, hogyan jön ki, hogy az import csakis fosszilis... miközben a franciák 75%-ban atomenergiát termelnek... és a németek is éppenséggel a túltermelt szélenergiájukat szokták volt rátolni Európa többi országára. Annyi ponton vérzik az elméleted és már annyian és annyiszor próbáltuk megértetni veled , miért is faszság amin lovagolsz, hogy össze sem lehet számolni.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 08:49:34

@Womb Raider: "miért is csak fosszilissel termelhető energia a határainkon belül?"

Mert nincsenek lezsírozottan álló vízerőműveink vagy szélkerekeink, kihasználatlan naperőmű telepeink, amiket be lehetne izzítani.

Egyébként a geci - a nevéhez méltón - betiltotta új szélerőművek létesítését. ÉS különadót vetett ki a napelemre.

2017.11.02. 09:01:00

@Paks2: Látod! Ezért jó az atomenergia!!!! Abból is van a határainkon belül... meg van némi szélerőművi kapacitás, vannak (és épülnek) PV farmok.. Igazából jó lenne mégy legalább egy blokk PaksII-re... de a hozzád hasonló elvakultak miatt már örüljünk annak is, ami megépül.

Abban igazad van, hogy nincs 40GWp szélerőművünk :( és még nem dúcoltuk alá a Balatont Eiffel-tornyokkal, hogy legyen PWSS a sok ingyenvillanyt tárolandó... na, de majd mire megépül a dán Okos Hálózat, addigra nálunk is megvalósulhat.. álmok álmodói.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 09:22:47

@Womb Raider: "jó lenne mégy legalább egy blokk PaksII"

Miért lenne jó az esztelen pénzszórás?

"a hozzád hasonló elvakultak"

Milyen tekintetben lennék szerinted elvakult?

"mire megépül a dán Okos Hálózat, addigra nálunk is megvalósulhat."

Nem. Atomerőmű nem kompatibilis a megújulókkal, egymás gazdaságosságát rontják. Meg 150% államadósság fölött pénzünk se lesz rá. Biciklivel kell majd áramot termelned, hogy ilyen okosságokat nyomhassál az internetre.

2017.11.02. 09:47:50

Nem megy neked ez a matek... Paks legyen mondjuk 4000mrdHUF (hogy már az ezermilliárdos lopást is belerakjam, amit az ellenzék vizionál...) jelenleg 26000mrdHUF az államadósság, ez a GDP 75%-a....
Ha neked lenne (na, de miért is lenne? ) igazad, akkor valami 53000mrd körüli adósságunk lenne, amihez kb 6 Paks II-t kellene ellopna Orbánéknak. Ez még Merkeléknek is lassan ment az Energiewende hadművelet leple alatt...
Szóval: hazudsz, hazudsz,hazudsz.
(Ja... miért is kellene kompatibilis legyen a megújulókkal? Veszünk sok lendkereket, vagy építünk tározót a Kárpátok bérceire... vagy ahol megéri :) oszt nad öööé bódottá!!!

Osztán akkor mit fogtok csinálni, ha az atomerőművek manőverezhetősége eléri azt a szintet, hogy lehet vele követni a napi terhelés változásokat? Akkor még tározó se nagyon kell, vagy egészen kicsi is megfelel... mondjuk mint egy lendkerekes autó ;) Vagy egy kerti zuhany a hobby telken Csömörön! Az atomenergetika is fejlődik nem csak a szélmalmaid...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 11:31:10

@Womb Raider: "4000mrdHUF "

:))

Hinkley Point’s cost to consumers surges to £50bn

www.telegraph.co.uk/business/2017/07/18/hinkley-points-cost-consumers-surges-50bn/

"A legnagyobb – 770 millió eurós – turbinagyártási kiírásra az amerikai General Electric (GE) magyar leányvállalata, a GE Hungary Kft. és az Alstom Power Systems konzorciuma, valamint a szentpétervári érdekeltségű Szilovije Masini adott be érvényes pályázatot. Bár erről hallgatnak idehaza, de az orosz közbeszerzési dokumentációból is kiviláglik, amire már többen fölhívták a figyelmet: a paksi beruházás drágább lehet a tervezettnél. Ugyanis már ebből az elsők között kiírt tenderből kiderül: az eredetileg tervezett árnál jelentősen drágább ajánlatot adott le a két cég."

mno.hu/gazdasag/dragabb-lehet-paks-ii-a-tervezettnel-2415300

És akkor "Mr.20%" még meg se szólalt.

"mit fogtok csinálni, ha az atomerőművek manőverezhetősége eléri azt a szintet, hogy lehet vele követni a napi terhelés változásokat?"

Az ingünket-gatyánkat is ráfizetjük - veled együtt -, mert 3x Paks2 árban lesz, de csak félig kihasználva.

Hiába vergődsz, az atomenergiának leáldozott*, alig néhány ország épít atomerőművet, túl drága, és egyre drágább, míg a megújulók ára exponenciálisan csökken.

* megujulok.blog.hu/2017/06/12/az_atomenergia_alkonya

2017.11.02. 12:00:15

Nevetséges vagy... ahogyan a saját blogodba összeollózott és vicces következtetésekkel összefércelt poszttal igazolod önmagad álmodozását.
A többi meg végképp fikció. Paks II rögzített áras, maximum a kiegészítő beruhátásokon lehet némi szaft a haveroknak. Az, hogy Hinkley Pointtal jössz, rohadtul nem megható... max szemlélteti, hogy a világon mindenhol lop a slepp a nagyberuházásoknál. Legyen az angol, német, belga vagy magyar.
A megújulóknak addig nem fog felkelni a nap (ha már az atomnak leáldozott) amíg nem lesz épkézláb tárolási lehetőség.

És nem olcsó... na... ha 5-7szeres kapacitást kell jókora tározóval kiépíteni, akkor kurvára nem olcsó. Már 2-3szoros többletkapacitásnál sem. Számolj már utána.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 12:28:42

@Womb Raider: "igazolod önmagad"

Nem igazolom. Nem kell ezredszer idemásolnom, oda összeszedtem a hivatkozásokat, művelődj.

"Paks II rögzített áras"

:))

Lásd feljebb.

"a világon mindenhol lop"

Ezt a hazugságot a fidesz szekértolói terjesztik, igazolásul a gazdájuk tolvajlására.

"A megújulóknak addig nem fog felkelni a nap"

Már felkelt, ébresztő! A létező legolcsóbb* áramtermelési mód. Rohamléptekkel terjed, míg az atomenergia folyamatosan visszaszorul. Pont most atomerőmű építésbe kezdeni a legnagyobb ökörség. Mi több, bűn. Pláne, hogy nincs is most rá szükség, tíz év múlva kell róla döntést hozni.

* megujulok.blog.hu/2017/06/12/mi_az_olcsobb

2017.11.02. 13:05:01

Aha... ha te mondod... az ember, aki mindent jobban tud és soha nem hazudik. Bár az aktuális energia árakba is belegabalyodik...

Mitől a legolcsóbb, te eszement... 2.4GWp atomerőmű, vagy 5*2.4GWp szélerőmű, plusz kb. 80-100GWh tárolókapacitás? (Persze ez sem elég, de már így is látszik, hogy mesélsz.)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.02. 14:22:55

@Womb Raider: Személyeskedéssel nálam nem jutsz sehova.

eßemfaßom meg áll 2017.11.06. 11:38:36

Elvonási tüneteim kezdenek lenni,. kikopott az indexcímlapról a paks2fika

eßemfaßom meg áll 2017.11.06. 11:39:41

@Paks2: szólok: folyamatosan öntelt észosztást folytatsz

GyMasa 2017.11.08. 10:12:35

@Paks2:
...Az nem nagy eredmény, ha 100% importálunk, és így 0% a széndoxid kibocsátásunk. Hasmis melldöngetés lenne csak az eredmény...
Igen, es akkor a HELYBEN MEGTERMELT villamos energia CO2 kibocsatasa egeszen pontosan 0% lenne.

GyMasa 2017.11.08. 10:16:08

@Paks2:
.... Atomerőmű nem kompatibilis a megújulókkal, egymás gazdaságosságát rontják. ..
Az idojarasfuggok SEMMIVEL NEM kompatibilisek.
A fosszilis eromuveknek ugyanugy rontjak a gazdasagosssagat.
(tudod, ha szelkerek nelkul egy szeneromu az ev 90%-aban termel teljes kapacitassal, akkor az allando koltsegei alacsonyabbak lesznek, mintha csak az ev 70%-aban termelne)

GyMasa 2017.11.08. 10:17:40

@Womb Raider:
...Ez még Merkeléknek is lassan ment az Energiewende hadművelet leple alatt...
Annyira azert nem. Evente koltik el 2 komplett Paks2 arat a lakossag adoztatasabol az idojarasfuggok tamogatasara.

GyMasa 2017.11.08. 10:20:08

@Paks2:
...Személyeskedéssel nálam nem jutsz sehova...
Veled ervekkel sem lehet sehova jutni...
:-)

GyMasa 2017.11.08. 10:21:36

Eeeees, ahogy tobben megjosoltuk elore, a franciak maris elkezdtek a "rugalmas elszakadast" a valasztasi igeretuktol...
index.hu/gazdasag/2017/11/07/franciaosrzag_atomeromu_kornyezetvedelem/
Micsoda meglepetes...

2017.11.08. 10:35:22

@GyMasa: A racionalitás felülkerekedik a politikai játszmákon.
Megérjük még, hogy a németek és a japánok is újra alágyújtanak az atommáglyáknak... szegények biztos nem olvasták a PaksII blogjában megjelent írást az atomenergetika alkonyáról... :(

GyMasa 2017.11.08. 10:43:22

@Womb Raider:
Cicuka viccblogja hemzseg a csusztatsoktol, es a nyilt hazugsagoktol.
Teljesen ertelmetlen leallni vele vitatkozni, mert write-only uzemmodban van.
Egyesek szerint egy MI-kiserlet resze, es nem is igazi ember.
Ebben mondjuk en nem vagyok biztos, mert nem latok jelentos fejlodest ha ez igy is lenne...

2017.11.16. 07:40:49

Na, az IEA is Orbán kottájából játszik! (Amit Putyintól kapott...)

www.portfolio.hu/vallalatok/sokkolo-megallapitast-tett-az-energiaugynokseg-atomeromuvek-menthetik-meg-az-emberiseget.268053.html

Megen egy sötét (atom)középkorban rekedt dilettáns banda, ahová nem jutott el a megujolok.blog fénye. Pedig akkor tudhatnák, hogy az atom öl, butít és nyomorba dönt!

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.11.16. 09:51:43

@Womb Raider: "atom öl, butít és nyomorba dönt"

Nem vicces. A csernobili likvidátorok mesélhetnének, ha nem haltak volna bele kínok között a sugárbetegségbe.

2017.11.16. 12:52:06

@Paks2: Jajj... kicsit kínos az erőlködésed... de tetszik, hogy mindenkinél okosabbnak hiszed magad.
Szóval akkor az IEA is az olaj/atomlobbi csicskája... ha te mondod...nyilván érdekük, hogy a megújulók melett még az atomenergia is minél nagyobb szeletet hasítson a tortából. Mert az csak a te buta rögeszméd, hogy fosszilis csakis az atomenergia mellé kell.
Tényleg... a Fraunhofer Intézet irományának azon részét miért is nem linkeled be, amiben arról írnak, hogy az energiamixek közül az atomot is tartalmazók CO2 lábnyoma a legkisebb? ??? Ja... hogy az pont nem téged igazol.

(a csernobili áldozatok száma nagyságrendekkel marad el a megújulókkal egyelőre szimbiózisban létező fosszilis backupokkal összefüggő halottak és egészségkárosodottak számától. Sőt... az n-szer linkelt ide vonatkozó statisztikák alapján egyelőre még mindig a legkevésbé veszélyes és letális energia termelési módszer.Abban talán lehet igazad, hogy sugárbetegségben meghalni kevésbé szórakoztató és kellemes mint tüdőrákban ... erre vonatkozó összehasonlítást nem ismerek. Ja... a szénerőművek salakja is okozhat galibákat )

GyMasa 2017.11.17. 10:24:13

@Womb Raider:
...a Fraunhofer Intézet irományának...
Jaj, nemar'!
Nekem fajt vegigolvasni azt a nyomorult fercmuvet...
Nem tudom, hogy adhatta a nevet a Fraunhofer Institut egy ilyen dilettans szarhoz!

2017.11.17. 14:31:10

@GyMasa: Ja... primer mazochizmus végigszenvedni... de van, amiben igazuk van és ez az egyik. Amúgy meg pézé korpásodik a haj és burjánzik a hüvelygomba...

GyMasa 2017.11.17. 20:21:55

@Womb Raider:
Az OK, de a "100%-ban fosszilis-mentes mezőgazdaság"-ot olvasva hamar felszaladt a szemöldököm....
Meg, amikor keverik (összemossák?) a hő- és a villamos energiát...
És, 20 éven belül 80%-os energiamegtakarítást vízionálnak.
AZért ezek mind eléggé ... khm... ambíciózus elképzelések...

2017.11.20. 08:48:27

@GyMasa: Vicces... gyerekkorom (azé' sejthető, nem mostanában volt...) volt egy szovjet/orosz mesekönyv (Ez: www.regikonyvek.hu/kiadas/nemtudomka-napvarosban-1-1961-mora-ferenc-konyvkiado )
Na, ebben már akkoriban napelemes kombájnokat vízionált az író (sok egyéb mellett...) amelyek köralakú táblákat műveltek, egy karóhoz kikötve, körbejárva, spirális vonalban... (Nyilván a GPS-en alapuló önirányító mezgaz gépek még a jövőn túl voltak...
Amúgy igen, néhol mintha túltoták volna a gombát..

GyMasa 2017.11.20. 16:17:42

@Womb Raider:
Huhh, ez nekem nem volt meg, de nagyon kemeny lehetett...
Nekem csal a fules macko ezustos borondje maradt meg, amiken gombok voltak, es mindenfele dologg atalakult, ami eppen kellett neki...
Az se' volt am semmi...

2017.11.21. 16:01:18

Eftá'sakkk! Éberség! A Majakból megszökött egy kis 106Ru.. oszt egy fránya poszt, annyi se' figyelmeztette a népet..ejjej...tőletek Paks is felrobbanhatna...

Magyarország államformája ... Válsághelyzet 2018.01.14. 13:42:33

@Womb Raider:

Egy kis sugárzás mindenkinek kell.
A karosszékből álljanak most fel!
Párezer sievert néhány percen át,
Ne tessék félni senkinek sem árt.

Ez a kis sugárzás ugye jól esett.
Mindenki frissebb, fiatalabb lett.
Ionizálásra öt perc nem is nagy idő,
És minden életben ismételhető.

2018.01.18. 07:08:29

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Vicces :) csak hamis... de ide ez is megteszi. Tényleg.. az oké, hogy az erőmű hulladékának eltakarítása nem teljesen megoldott, de ezt a blog-hulladékot el fogja valaki takarítani? Vagy örökre itt fogja szennyezni az internetet?
süti beállítások módosítása