Tudtad, hogy a fűtőelem kiégése után még évezredekig melegszik?

2017. április 30. 08:00 - atomcsapda

Sajnos az a helyzet, hogy a fűtőelem kiégése nem jelenti a sugárzás végét. Optimista becslések szerint egy kiégett fűtőelem többszázezer évig veszélyt jelent az emberre és a természetre.

A kevésbé optimisták egymillióval számolnak.

Amikor a fűtőelem kiégett, az atomerőmű üzemanyagaként szolgáló uránatomok egy részének atommagja a maghasadással hőenergiáját leadta. Azaz a fűtőelem által kibocsátott hőenergia már nem elegendő ahhoz, hogy az erőmű gazdaságosan tovább működjön. A fűtőelem ettől kezdve hulladék.

cikk_8.gif

Viszont a fűtőelem ekkor még mindig melegszik. Bár már nem megy végbe benne nukleáris láncreakció, a radioaktív bomlások folytatódnak, amely további hőfejlődést eredményez. A fűtőelemeket ezért néhány – pl. Pakson 5 – évig egy nagy kádban (pihentető medencében, hűtővíz alatt) tartják. A vizet folyamatosan cserélik, hogy a hőt elvezessék. Ezután a fűtőelemeket egy másik átmeneti tárolóba helyezik, ahol a - levegővel, leegyszerűsítve természetes huzattal hűtik. Erre mindaddig szükség van, amíg a fűtőelemeket véglegesen el nem tudják helyezni többszázezer évre, de ennek gyakorlati megvalósítására megnyugtató módon egyelőre nem került sor.

**

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

298 komment
Címkék: fűtőelem

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr10012467793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Quas! 2017.05.02. 16:05:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: akkor megint győztek az észérveid. LE AZ ATOMMAL, ÍRTSUNK KI MINDEN ATOMOT A FÖLDÖN!!!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 16:05:46

@CoolKoon: Legalább százezer éve háziasítjuk az állatokat, növényeket. Mélyebb megértés nélkül is rengeteg tapasztalatot szereztünk. A géneket meg tudjuk változtatni szinte tetszés szerint, de nem értjük a működésüket. Borzasztó felelőtlenség lenne a csak a saját hasznukat néző tőkéseket szabadon ráereszteni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 16:06:40

@Quas!: "LE AZ ATOMMAL, ÍRTSUNK KI MINDEN ATOMOT A FÖLDÖN!!!"

Az atomipar magától is haldoklik. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 16:09:02

@CoolKoon: "cinikus ideológusok borgőzös szlogenjeivel akarja megindokolni "

Pont te csináltad. :))

CoolKoon 2017.05.02. 16:10:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ó, igazán? Pedig ez történt a kutyákkal is a 19. században: az unatkozó arisztokraták mind abban versenyeztek egymással, hogy melyiknek sikerül extravagánsabb és érdekesebb kutyafajtát kitenyésztenie. Szerintem nagy bajt ezzel nem csináltak, de te mintha még mindig nem értenéd, hogy mocskos állat lemez- és filmstúdiók "üzleti" modelljének a mezőgazdaságra való kiterjesztése az, ami miatt a génmódosítás igazán veszélyes. Ez a legfontosabb szempont, ami miatt sok helyen még mindig nem kérnek a GMO-kból. A körülötte keringő agyatlan összeesküvés-elméletek igazából csak porhintés.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 16:20:20

@CoolKoon: "ami miatt sok helyen még mindig nem kérnek a GMO-kból"

Igen, nem a valódi veszély miatt idegenkednek a GMO-tól. De addig jó nekünk, míg bármi miatt is nemet mondanak.

2017.05.02. 16:34:28

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Ez nem igaz! Az egyetemen a tanáraim erről teljesen mást mondtak!!! (igen, ez is irónia volt)"
Aztán mit mondtak? Nincs univerzális, a Föld minden pontján egyaránt alkalmazható megoldás. Engem nem érdekel a Mohave sivatag vagy az Izlandi lehetőség, sem a svéd vízenergiában rejlő lehetőségek.

"A GMO egész más, létrehoznak valami teljesen újat, de nem értik az alapvető folyamatokat."

Ez sem igaz...max te nem érted. Egy ilyen beavatkozáshoz tökéletes ismeretek kellenek az adott növény és adott rovar és baktérium genetikai térképére vonatkozóan. 'Rovarálló' kukorica és egyéb haszonnövények. Tudják pontosan, melyik gént és hová kell bemontírozni, hogy a megfeellő toxint termelje. csak az baj, hogy általában a fő károsítót célozzák meg, nem az összeset és a kártevő is mutálódik :) Vagy éppen blokkolnak bizonyos géneket (csökkentett keményítő tartalmú kukorica) Az nem zavar, ugye, hogy gyógyszereket is előállítanak génmanipulált baktériumokkal és nem is kis mennyiségben. Utóbbiaknál megoldható hogy ne következzen be ellenőrizetlen (nemkívánatos) géntranszport, a szántóföldi kulturáknál nem igazán..és lassan azt vesszük észre, hogy mindenki a Monsantonak fizet.

"Nos, én úgy tudom, hogy a biodízel rögtön sajtolás és szűrés (esetleg némi vízmentesítés) után már szinte a módosítatlan dízelmotoros járművekbe is beletölthető."

Ja... a növény meg megterem magától, monokulturában, szántóföld igénybevétele nélkül...majd pedig a szél behordja a sajtolóba.

"Ez nagyon nagy baj egy nettó mezőgazdasági exportőrnek, mint Magyarország?" Nem, egyáltalán nem... addig amíg minden gazda el nem kezd bio üzemanyaghoz alapanyagot termelni, mert az éri meg neki jobban.

"a lithium-ion battery with 560 kWh storage capacity and a redox flow battery with 1.6 MWh storage capacity were installed" Én mondjuk a redox flow-ra csak 1200MWh-t olvastam, de mondjuk akkor te nyertél...
Ezen kapacitás évi fenntartási/kezelési költsége 248millió forinta rúg...

2017.05.02. 16:37:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Már megint jössz a rögeszméddel...ezt kb ötször cáfoltuk, de ne is zavartasd magad... 2050.-ig százas nagyságrendben terveznek reaktorokat üzembe állítani, még olyan országokban is tervezik a beruházást, ahol van nap és szél rogyásig...plusz gáz és olaj is :)

2017.05.02. 16:50:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Az elkövetkező években minden fogyasztót felokosítanak, fillérekbe kerülő csipekkel, tényleg nem lesz annyi a kőccség, hogy számítana. :))"

Azt érted, hogy mit is jelent a smart vételezés, és hogy mik is a korlátai??? Ugye nem, mert akkor nem állítanál olyan hülyeségeket, hogy ezzel számottevő fogyasztáscsökkentés lenne elérhető, de még az egyenletesség terén sem hozna túl sokat. Megnézem azt a fogyasztót, aki az aktuális energia-árakhoz igazítja a fogyasztását és a hűtőt akkor kapcsolja be, amikor éppen olcsó a villany és nem akkor amikor a termosztát szükségét érzi, vagy éppen akkor főz teát, amikor hajnal háromkor olcsó a villany, vagy majd akkor centrifugál, vagy mos.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.02. 16:57:15

@Dorottya Veres: Majd ez a zseni felkel hajnali 3-kor, mert akkor már lesz áram a netezéshez, mert a többiek alszanak...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 16:59:25

@Dorottya Veres: "Megnézem azt a fogyasztót, aki az aktuális energia-árakhoz igazítja a fogyasztását"

Ennyire hülye vagy, vagy ennyire hazug? Guglizz utána, ha csak tudatlan vagy. Az éjszakai áram környékén keresgéljél!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:00:56

@Dorottya Veres: "Tudják pontosan, melyik gént és hová kell bemontírozni, hogy a megfeellő toxint termelje."

Akkoor miért nincs a csirkének foga? :))

Quas! 2017.05.02. 17:04:52

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hogy egy klasszikust idézzek: veled vitatkozni olyan mint sajtreszelővel rejszolni. Először kicsit szórakoztató, de inkább fájdalmas.

2017.05.02. 17:06:37

www.origo.hu/kornyezet/20140523-etanol-biodizel-kornyezetvedelem-eletciklus-uveghazgaz-kibocsatas-kell-e-nekunk-a-biouzemanyag.html

Vannak benne érdekes megállapítások, de az élelmiszerárakra gyakorolt hatását úgy nagyjából mindenki elég hátrányosnak tartja és az energiamérleg sem valami rózság, talán a CO2 kibocsátás némi csökkenése (nem teljes, közel sem) a motorikus felhasználás terén ami pozitívum... csak az a fránya éhenhalás, az ne lenne.

2017.05.02. 17:10:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Az mire is lenne jó??
(Az elírásokon való lovaglásod végképp szánalmas.)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:11:43

@Quas!: Ha fáj, hogy felkészületlen vagy, akkor olvass utána! Rengeteg közepes szintű tudás elérhető akár az interneten is.

Paks2: www.energiaklub.hu/

GMO témában sajnos nem tudok ennyire gazdag forrást adni.

Vigyázz, mert pont GMO és atomenergia témakörben rengeteg a dezinformáció!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:14:16

@Dorottya Veres: "Az elírásokon való lovaglásod "

Mire gondolsz? Kicsit túlfejlett az üldözési mániád. :))

A kérdést érted egyáltalán?

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2017.05.02. 17:15:15

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Magyarország legnagyobb ellensege a liberalizmus, meg a magadfajták

2017.05.02. 17:15:31

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Mármint a vezérelt áramra gondolsz? Hát... kösd rá a hűtődet. Azon fogyasztók kiszolgálására találták ki, amik rendelkeznek valamiféle (lényegében hő) tárolókapacitással. Egy mosógép nem ilyen. FElfűti a vizet, majd elveszik az áramot, egy óra múlva újra fel kell fűtse és ha mázlija van, még ki is moshat vele, de a vizet majd csak hajnalban fogja leszivattyúzni, centrifugálni meg ráér másnap délelőtt. A reggeli kávéd lehet, hogy már hajnal ketőkor lefő.. kurvára életszerű és energiatakarékos is egyben...

GyMasa 2017.05.02. 17:16:34

@Quas!:
@molnibalage:
@Dorottya Veres:
Emberek! Egészen pontosan erről beszéltem!
Teljesen felesleges a cicás csávóval szóba állni.

2017.05.02. 17:18:25

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Én írtam: "megfeellő toxint termelje."
Te válaszoltál:
"Akkoor miért.. "

Vagy amikor az angolna helyett "angona"-t írtam rögtön kijelentetted, te nem is tudod, mi ez... mindegy..

2017.05.02. 17:20:42

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Azért ehhez nagyon nagy mértékű cinizmus kellett, hogy legyen képed leírni ... az energiaklub, mint információ forrás...
Az új poszt is egy hányadék... a kétszázezer évig kikapcsolhatatlan erőmű...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:23:53

@Dorottya Veres: "Azon fogyasztók kiszolgálására találták ki, amik rendelkeznek valamiféle (lényegében hő) tárolókapacitással. "

Ügyi vagy! Most néztél utána, vagy hazudtál?

"Egy mosógép nem ilyen."

Márpedig az is jó példa. Este beteszem a ruhát, és ponnleszarom, hogy reggelig mikor mossa ki.

A hűtőgép is jó példa, mindegy, mikor hűt, ha megadott intervallumban tartja a belső hőmérsékletét. A fagyasztószekrény még jobb példa.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:28:02

@Dorottya Veres: Nah, a paranoiádat pihentesd. Képes vagy egy "o" betűből összeesküvéselméletet rittyenteni. Szánalom. :))

Szóval akkor (egy ó-val) miért nincs a csirkének foga? :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:31:33

@Dorottya Veres: ""angona"-t írtam rögtön kijelentetted"

Én tuti nem. Minden kijelentésed kb. ilyen szilárd alapokon áll. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:32:53

@GyMasa: Ne magadból indulj ki, nem mindenki olyan felkészületlen, mint te. :))

GyMasa 2017.05.02. 17:38:43

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hát, arra az idiótizmusra, amit most produkálsz én már fel vagyok készülve.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:44:20

@GyMasa: Vehetnél példát Dorottyáról, kűzd, mint disznóa jégen, hogy hazugságokkal, terelésekkel fenntartsa a látszatot, mintha felérne egy minimális vitapartneri szintre. :))

2017.05.02. 17:47:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Márpedig az is jó példa. Este beteszem a ruhát, és ponnleszarom, hogy reggelig mikor mossa ki."

Az lehet, de ha közben kétszer kell felfűtse a vizet, mert közben kihűl, az miért is takarékos? nem véletlen, hogy a hőtárolós kályhán és a boyleren kívül úgy nagyjából más fogyasztót nem szokás vezérelt mérőre kötni.

"Szóval akkor (egy ó-val) miért nincs a csirkének foga? :))" Miért, kellene arra 4 hónapra amíg vágásérett nem lesz? Viszont vannak hús és vannak tojástermelésre szelektált hibridek... a megfelelő géneket rakják össze, csak kromoszóma szinten, in vitro és nem kell darabolni a dns-t , sokkal olcsóbb a megoldás természets úton, főleg, hogy nem különböző fajok között kell specifikus géntranszportot végezni.

BaitHrunner 2017.05.02. 17:48:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Tényleg csak kíváncsiságból... Le tudnád írni, hogy képzeled el a dolgot atomerőmű nélkül?
Elég annyi, hogy:
X% szél
X% nap
X% y
X% ...
Csak, hogy lássuk mennyire komolyan vehető a te verziód.

2017.05.02. 17:49:21

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Hazudnék? Aztán hol is van erre példa? Arrogáns bunkó vagy, nem lepne meg, ha te is az atomcsapda műhelyéhez tartoznál.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 17:57:35

@Dorottya Veres: "Hazudnék? Aztán hol is van erre példa?"

Megszámlálhatatlan. Ahol azt írtam, hogy vagy hazudsz, vagy csak annyira tudatlan vagy. (Innen eldönthetetlen.) Olvass vissza.

Ja, pl. a szélenergiáról nyilvánvalóan hazudtál.

2017.05.02. 18:01:01

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Megszámlálhatatlan??? Hazugságokat és terléseket írtál nem tévedéseket.
A szélenergia kapcsán hol a hazugság?

GyMasa 2017.05.02. 18:05:57

@Dorottya Veres:
...Hazudnék? Aztán hol is van erre példa? Arrogáns bunkó vagy, nem lepne meg, ha te is az atomcsapda műhelyéhez tartoznál...
Nem-nem, a cicás csávó független idióta.
A többivel egyetértek.
Ja, és egészen biztosan szórakozásból csinálja. Mondjuk, szerintem gyök-szánalmas, dehát ez van...
Az az egyetlen megoldás, ha nem álltok le vele - khm - vitatkozni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:06:10

@Dorottya Veres: "kétszer kell felfűtse a vizet,"

Okos fogyasztóról beszélek, nem olyan butáról, mint te. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:06:53

A töbi olvasónak: Az éjszakai áram az okos fogyasztóra emléákeztető, egy régóta működő, de elég primitív megvalósítás. Az áramszolgáltató hangfrekvenciás vezérléssel távolról, a központból kapcsolja be a fogyasztót, mondjuk egy bojlert, és azt garantálja, hogy napi 8 órában lesz bekapcsolva. Cserébe az elfogyasztott áramot olcsóbban adja a szolgáltató.

Az okos fogyasztó kicsit "okosabban" működhetne. Az áramszolgáltató megmondja, mikor mennyibe kerül az áram, és a fogyasztó (intelligens lakás, üzem) dönti el, milyen stratégiával igyekszik a fizetendő díjat minimalizálni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:09:19

@GyMasa: "szórakozásból csinálja"

Na, egyszer neked is lehet igazad. Téged a Kubatov fizet, hogy itt trollkodjál, én meg a magam szórakozására kommentelek. :))

"Az az egyetlen megoldás, ha nem álltok le vele - khm - vitatkozni. "

Ha nincs érved, akkor tényleg az egyetlen. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:10:30

@Dorottya Veres: "A szélenergia kapcsán hol a hazugság? "

Ahol mondtam, hogy hazudtál. Olvass vissza.

GyMasa 2017.05.02. 18:16:33

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
...Na, egyszer neked is lehet igazad. Téged a Kubatov fizet, hogy itt trollkodjál, én meg a magam szórakozására kommentelek. :))
Ezek azért elég erős szavak egy macskától.
AZ OK, ha te hobbiból vagy hülye, mert azzal nincsen semmi baj, hiszen aapvető emberi jog hülyének lenni.
Azonban rohadtul nem tudsz rólam semmit.
Pl. én aggódhatok amiatt is, hogy a most 70+ éves szüleimnek, ha megérik azt az időt, ne kelljen a napi áramszünetekkel, meg a 300HUF/kWh villanyárral szenvedniük.
Ja, és az a rész is megvan, ugyen hogy a többi közmű is igen erősen a villamosenergetikai ellátáson alapul?
Különben meg nyugodtan gondolj, ammit akarsz mert pont nem érdekel.
Részemről befejeztem.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:23:45

@GyMasa: "elég erős szavak egy macskától."

Kutya vagyok. Bár sokakat megtéveszt az avatarom. :))

en.wikipedia.org/wiki/On_the_Internet,_nobody_knows_you%27re_a_dog

"rohadtul nem tudsz rólam semmit."

Csak a szellemi képességeidről. Illetve képtelenségeidről. :))

"most 70+ éves szüleimnek, ha megérik azt az időt, ne kelljen a napi áramszünetekkel, meg a 300HUF/kWh villanyárral szenvedniük."

Szóval mégis a drága és megbízhatatlan Paks2 ellenzője vagy. Helyes! Elég sokáig tartott, mire meggyőzhettelek. :))

2017.05.02. 18:29:51

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Mégis, hogyan néz ki a te okos mosógéped? Hol árulják? A pökhendi bunkóságod és kinyilatkoztatásaid helyett kurvára jó lenne, ha az állításaid mögé néha tények is felsorakoznának...mit csinál, ha szolgáltató mégis kénytelen megvonni az áramot, mert hamarabb állt el a szél, vagy egy jókora zivatar állt be a napelemei fölé? Ugyan-ugyan...

"Az okos fogyasztó kicsit "okosabban" működhetne. Az áramszolgáltató megmondja, mikor mennyibe kerül az áram, és a fogyasztó (intelligens lakás, üzem) dönti el, milyen stratégiával igyekszik a fizetendő díjat minimalizálni."
Amennyiben az áramszolgáltató képes a széljárás és a felhőátvonulások pontos menetrendjének jóslására (a meteorológusok jelenleg nem...) akkor ez Magyarország adottságai mellett nem működik. A Pellworm sziget példája azt mutatja, hogy máshol sem :) Még rohadt drágán sem...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:40:14

@Dorottya Veres: "Mégis, hogyan néz ki a te okos mosógéped? Hol árulják?"

Most is meg lehetne csinálni egy hagyományos mosógép és egy Rasberry PI összeházasításával. De okos fogyasztóhoz okos mérőóra és a szolgáltató által adott információ is kell , hogy "okos" és hasznos döntést tudjon hozni. Nyugi, tele lesznek okos fogyasztókkal a boltok, mire valóban szükség lesz rájuk. Fontosabb, hogy mikor hoz a kormány okos energiastratégiát.

"szolgáltató mégis kénytelen megvonni az áramot"

Nem vonja meg az áramot. Ha kevesebb van, akkor drágábban adja.

"Amennyiben az áramszolgáltató képes a széljárás és a felhőátvonulások pontos menetrendjének jóslására"

A meteorológusok képesek az időjárás rövidtávú, elég pontos előrejelzésére. Így az áram árát néhány órával előre elég pontosan megbecsülheti a szolgáltató, az okos mosógép meg eldöntheti ez alapján, hogy érdemes-e a következő mosási ciklusnak nekimennie. Ugye nem olyan buta, hogy kétszer fűtsön fel, mint ahogy azt gondoltad.

2017.05.02. 18:41:11

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:

Az általad hivatkozott, az energiaklub által is szentesített tanulmány pont azt mutatja meg, hogy az összes többivel szemben az atomenergia az egyetlen, ami a beépített kapacitásának jó közelítéssel 100%-át képes konstans leadni, az atomenergiára építő szcenárió költségvonzata nem szignifikánsan magasabb, mint a "zöld" és O&M költségek terén is jobba teljesít..ehhh... ha közelebb lenne Budapesthez, irtózatos mennyiségű hőenergiát is lehetne hasznosítani.

GyMasa 2017.05.02. 18:41:50

@Dorottya Veres:
...hamarabb állt el a szél, vagy egy jókora zivatar állt be a napelemei fölé?.
Hát, még mindig nem érted?
Majd olcsón importálunk!
Kérlek, hanyagoljátok ezt az idiótát!

BaitHrunner 2017.05.02. 18:42:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
:)))
Ez komolytalan.
Elolvastad egyáltalán mit linkeltél?
Ne bohóckodj már...
Tehát mégegyszer: Hogy képzeled el az ország energiaellátását atom nélkül?
Nem kell a humbug, meg mindenféle feltételezés, hogy majd 40%-al csökken a felhasználás, meg hasonló baromságok, mert sci-fit bárki tud írni. Ne terelj, ne ködösíts, ne beszélj mellé. Konkrét számokat és technológiákat írj. Mit, milyen hányadban, a jelenlegi felhasználás mellett. A költségeket megsaccoljuk a jelenlegi ismereteink alapján, összevetjük Paks II-vel, utána lehet vitatkozni olyan dolgokról, hogy ellátásbiztonság, CO2 kibocsátás, meg hogy miért annyi az amennyi. Csak előtte várnék tőled valami konkrétumot, amit mondjuk ha előadnánk az iparnak, az nem kezd el fejvesztve menekülni innen.
Várok...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:44:46

@Dorottya Veres: "az atomenergiára építő szcenárió költségvonzata nem szignifikánsan magasabb"

Paks2 költségét alulbecsülték, a megójulókét túlbecsülték.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:47:21

@BaitHrunner: "Konkrét számokat és technológiákat írj."

Németországban tíz évi 65 EUR/MWh átvételi árért cserébe vállalják a befektetők hogy önerőnből, minden más támogatás nélkül naperőművek építését. És ennél rohamosan olcsóbb lesz, két éve még 92 Euró volt.

Pkas2 testvérek között is 65 Euróért termel, és ez folytonosan nő, a megújulók 65 Euró alatt, és folytonosan csökkennek.

2017.05.02. 18:48:53

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Ha nem tud elegendő energiát termelni, akkor el fogja venni a villanyt, ahogy most is elveszi, mert csak arra vállal garanciát, hogy napi nyolc órát biztosít, de hogy milyen eloszlásban, arra nem.
A meteorológusuk képtelenek 10km-nél nagyobb pontossággal meghatározni egy zivatar/esőfelhő/felhőgomoly helyzetét. 100 méteren belül változik a megvilágítás és a szél esetében sem tökéletes a jóslás, még átlagszél terén sem.
Az okoskodó mérőid és fogyasztóid nagyon a jövő zenéje kategóriába tartoznak, egyelőre csúfos kudarc volt pedig csak nagyon kevés fogyasztót kellett egy 3 termelőből (4 a gyorssegély biztosító köldökzsinórral) álló szolgáltatói rendszerrel összehangolni.
Képzeld el ezt száz, többszáz kiserőmű esetében...a mavir meg szarjon sünt, igaz?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:50:41

@GyMasa: "hamarabb állt el a szél, vagy egy jókora zivatar állt be a napelemei fölé?."

Igen, egész Európában szélcsend lesz, meg egy EU méretű fekete felhő. :)) De ha ilyen lenne, akkor be lehet röffenteni a gázerőműveket. Paks2 mellé is kétszer annyi kapacitású fosszilis erőművek kellenek.

Szánalmas az erőlködésed. :))

2017.05.02. 18:54:32

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Logikus... tehát akkor az egész tanulmányt ennyire lehet komolyan venni? Vagy mazsolázgassuk ki a nekünk tetsző megállapításokat? Mindkét szcenárióhoz volt minimum és maximum becslés, és a különbségek nem 2-3%-ra rúgnak. Ennyire dilettáns lenne a számítási metodika és alkalmazója?
Paks II szükségessége mögött sok év tapasztalata és azokon alapuló számítások állnak, a megújulós rögeszme pedig mi lenne ha alapú feltételezések tömkelegére épül. Vannak az országnak széljárta területei, meg elég csendes vidékei is... a szélerőműveket viszont szét kellene pakolni aztán várni a jó szelet, kapitány. Ez nem tengerpart, hogy reggel egyik, este a másik irányba, de legtöbbször mozog a levegő (főleg nyáron).

GyMasa 2017.05.02. 18:54:36

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
szerintem ez félrement, de nem baj, erőlködj csak.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:56:06

@Dorottya Veres: "arra vállal garanciát, hogy napi nyolc órát biztosít, de hogy milyen eloszlásban, arra nem. "

Kevered az okos fogyasztót a vezérelt fogyasztóval.

"Az okoskodó mérőid és fogyasztóid nagyon a jövő zenéje kategóriába tartoznak"

Paks2 jobban. 20 év múlva termelne 60-80 évig.

Az okos fogyasztónak, mérőnek semmi technikai/technológiai akadálya nincs, csak akarat kérdése.

Megfigyelted, hogy most az először elfelejtettél személyeskedni? :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 18:57:13

@GyMasa: "ez félrement"

Ez IS. Mint minden más kommented. :))

2017.05.02. 18:58:58

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Nem Paks II mellé, hanem ahhoz kapcsolódva, azt kiegészítendő de építhetünk kicsit nagyobb Paksot is , legfeljebb eladjuk a villanyt, mint a hülye franciák. A németek vevők mindenre.... ha megújulókból építesz rendszert, azokhoz is kell tartalék ... pont annyi, amennyi a megújuló, 'ha elfelejeted végre a hol inne, hol onnan veszünk villanyt ha kell' agymenésed. Milyen transzportrendszer kellene ahhoz? Milyen veszteségekkel és költséggel? Ki tartaná fenn? Ki fizetné? Haggyá má' ...

2017.05.02. 19:05:13

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Paks II nem azért a jövő zenéje, mert jövőre nem lehetne építeni, hanem azért, mert egyelőre még fut Paks I és majd leváltja, ha időszerű lesz.
Az okos fogyasztónak és mérőknek akadálya nincs... csak éppen bebizonyosodott, hogy gyakorlati haszna se nagyon... (mondjuk ez igazából akadály) Egy idealizált és erre kihegyezett projekt is zátonyra futott..
"Kevered az okos fogyasztót a vezérelt fogyasztóval."
A célja mindkettőnek azonos: a termelés és a fogyasztás szinkronba hozása. Az egyik körmönfontabb módon vesz rá, mondjuk 20-szoros tarifával veszi el a kedved a villany használattól, a másik egy kapcsolóval, ami a mavir szőrős mancsának befolyása alatt áll. Ha meg nincs input energia, akkor kurva drágán sincs. Először az ipar kap enni, utána a te okos mosógéped.

2017.05.02. 19:09:37

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Igen, egész Európában szélcsend lesz, meg egy EU méretű fekete felhő. :)) De ha ilyen lenne, akkor be lehet röffenteni a gázerőműveket. Paks2 mellé is kétszer annyi kapacitású fosszilis erőművek kellenek."
Azért néha, főleg télen, vannak elég rendes kitejedésű felhőrendszerek, néha elég sokig rostokolnak egy helyütt, némi szmoggal köddel borítva országnyi területeket... de hogy a nap rendszeresen elbúvik, az tuti. A gázerőmű fenntartása meg akkor is pénzt visz, amikor csak őrlángon megy, mert másként nem 10 perc elindítani. Ez lényegében a megújuló energiák árához számolandó tétel... úgy is annyira olcsó?

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:21:03

@Dorottya Veres: "Vagy mazsolázgassuk ki a nekünk tetsző megállapításokat?"

Igen. Minden gondolatból magunkká tehetjük a hasznosakat.

"Paks II szükségessége mögött sok év tapasztalata és azokon alapuló számítások állnak"

:))

orbán: - El fog fogyni 2020-ban, de legkésőbb 2027-ben az EU-segély. Mit fogunk akkor ellopni?

lázár: - Hmm... eladhatnánk az országot az oroszoknak jópénzért.

orbán: - Oszt azt hogy?

lázár: - Hát építtethetnénk velük egy második Paksi atomerőművet aranyáron.

orbán: - De nincs rá pénzünk.

lázár: - Akkor kérünk kölcsön.

orbán: - Kitől? Most is 74% az államadósság, ki fog annyi kölcsönt adni, hogy 100% fölé vigyük?

lázár: - Hát maguktól az oroszoktól. Hiiiihihhhi!

orbán: - Ennek semmi értelme. Akkor ennyi erővel felépíthetnék maguknak.

lázár: - Csak 10 milliárd Euró kölcsönt kérünk, majd azt mondjuk a birka fidesz szavazóknak, hogy csak 12 milliárdba kerül, azok mindent bemondásra elhisznek. A többi szavazó meg nem számít. Elhallgatjuk a hálózatfejlesztési, biztonsági, duzzasztógáti, satöbbi költséget. Meg amit ellopunk, azt is. Hiiiihihhhi!

orbán: - De mi lesz, ha nem az oroszok nyernek a tenderen?

lázár: - Nem lesz tender. Kijelöljük az okoszokat, mondván, hogy másképp nem lesz az új paksi erőmű "kompatibilis" a régivel. Hiiiihihhhi!

orbán: - De akkor 150 EUR/MWh áron fog termelni az új erőmű!

lázár: - Majd azt mondjuk, hogy "csak" 65 Euró áron.

orbán: - De ki fog derülni előbb-utóbb.

lázár: - Majd 30 évre titkosítjuk, akkor már hol leszünk! Rég elévül a hazaárulásunk. Hiiiihihhhi!

orbán: - De a megújulók olcsóbban fognak termelni!

lázár: - Betiltjuk. Mondjuk településektől 12 kilométernél közelebb nem lehet új erőművet létesíteni.

orbán: - Dehát az valójában az egész ország!

lázár: - Pont ez a lényege a betiltásnak. Hiiiihihhhi!

orbán: - És a napelem?

lázár: - Hm... Az eleve drágább... Majd kivetünk rá "környezetvédelmi" adót. Hiiiihihhhi!

orbán: - Hú, te igazán nagy geci vagy!

lázár: - A legjobb iskolám volt, felségedtől tanultam!

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:24:56

@Dorottya Veres: "Vannak az országnak széljárta területei, meg elég csendes vidékei is."

Igen. Ezért érdemes szeles helyekre tenni szélerőműveket, nem szélárnyékba.

Egy 2 GW-os szélerőmű Magyarországon 50 millió Ft áramot termel évente. (Támogatással 100 milliót.) A bekerülési költsége 400 millió.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:27:16

@Dorottya Veres: "Ez nem tengerpart"

Ezért érdemesebb külföldről venni az áramot, ahol 4-szer hatékonyabban termelik, sokkal megbízhatóbban, a szállítási költség meg kisebb 10%-nál.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:29:45

@Dorottya Veres: "ha megújulókból építesz rendszert, azokhoz is kell tartalék ... pont annyi, amennyi a megújuló"

Ez gyakori tévedés. De legyen, ahogy akarod. A magyar csúcsfogyasztás több, mint 3x Paks2, tehát Paks2 mellé pluszban KÉTSZER annyi fosszilis tartalék erőmű kell.

BaitHrunner 2017.05.02. 19:31:22

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Te most vagy nem érted mit akarok kérdezni, vagy nappal szeretnéd kiváltani Paks II-t. Nem tudom melyik a rosszabb...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:33:58

@Dorottya Veres: "egyelőre még fut Paks I és majd leváltja, ha időszerű lesz."

Tíz évvel hamarabb, minthogy időszerű lenne. :(

"Az okos fogyasztónak és mérőknek akadálya nincs... csak éppen bebizonyosodott, hogy gyakorlati haszna se nagyon."

Nem.

"Először az ipar kap enni, utána a te okos mosógéped. "

Ki mennyit akar fizetni. A (szabályozott) szabadpiac nagyon hatékony tud lenni.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:37:17

@Dorottya Veres: "A gázerőmű fenntartása meg akkor is pénzt visz, amikor csak őrlángon megy, mert másként nem 10 perc elindítani."

Egy egész Európára kiterjedő szél- és napcsendet 10 percnél előrébb tudják jelezni.

Paks2-nél ugyanez a helyzet, csak 2-szer nagyobb kapacitást akarsz tartalékban tartani. Plusz az még előre se jósolható az okos fogyasztók hiánya miatt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:42:56

@BaitHrunner: Nincs Paks2, nincs mit kiváltani.

Atomerőmű építésnél van olcsóbb alternatíva. Ha Paks2-re van pénz, akkor azokra mégannyira van.

Szél, nap, geotermikus, biomassza, energiatakarékosság, energiahatékonyság, okos fogyasztók, import, tartalék fosszilis... Nincs szükség többszörös áron atomerőműre.

Ne akarjon Magyarország energiatermelő nagyhatalom lenni, máshoz sokkal jobbak az adottságaink, sokkal okosabban el lehet költeni azt a pénzt.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:46:58

@Dorottya Veres: Zsinórban hatodik kommented, hogy nem hülyéztél le. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 19:51:13

Energiatakarlkossággal, az energiahatékonység növelésével töredék áron lehet az energiaéhséget csökkenteni, mint atomerőművel a termelést növelni.

Paks2 veszteséges befektetés. Az oktatásba fektetett pénz megtérülése messze a legjobb, minden létező tőzsdei befektetésnél több hasznot hoz. Jó minőségű gyerekanyaggal jól el vagyunk látva, atomtechnológiával alig. Akkor miért az oktatást rontjuk, és az atomra költünk???

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 20:10:22

@Quas!: Ha mindenki szembe megy veled az autópályán, nem biztos, hogy te mész jó irányba. :))

BaitHrunner 2017.05.02. 20:11:40

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Szél, nap, geotermikus, biomassza, energiatakarékosság, energiahatékonyság, okos fogyasztók, import, tartalék fosszilis... Nincs szükség többszörös áron atomerőműre."
Na, akkor ezzel kb. be is áraztad magad.
Köszönöm!
(Halkan jegyzem meg, hogy talán mindannyian jobban járnánk, ha nem Magyarország energiapolitikáját szeretnéd megreformálni)

Quas! 2017.05.02. 20:18:44

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Hazudozol, csúsztatsz, kiforgatod mások szavait, helyesírási hibákba kötsz bele, totálisan figyelmen kívül hagyod a tényeket és csak ismételgeted magad. Ez nem egy tökéletesen felépített érv rendszer, hanem butaság. Saját magad és hál istennek ezt az egész blogot minősíted.

BaitHrunner 2017.05.02. 20:28:20

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Érveltél te helyetten is, semmit nem kell már ehhez hozzátennem. Rajtad kívűl, ez valószínűleg mindenki számára világos.
;)

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 20:38:19

@Quas!: "Hazudozol"

Mondj egy hazugságomat, és hamut szórok a fejemre.

"csúsztatsz"

Mondj egy csúsztatást, és hamut szórok a fejemre.

"kiforgatod mások szavait"

Mondj EGY kiforgatást, és hamut szórok a fejemre.

"helyesírási hibákba kötsz bele"

Mondj egy példát, és hamut szórok a fejemre.

Elmebeteg vádjaid vannak. :))

"figyelmen kívül hagyod a tényeket""

Pl.?

"és csak ismételgeted magad. "

Következetes vagyok. Ugynarra a hülye kérdésre ugyanaz a válasz.

"minősíted"

Teljességgel alaptalan, minden konkrétumot totálisan nélkülöző hülyeségeiddel csak magadat minősíted. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 20:40:01

@BaitHrunner: "semmit nem kell már ehhez hozzátennem"

Értem én, ennyik voltak az érveid. Nagggyon kemény. :))

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.02. 22:12:06

@Dorottya Veres: Ez a hülye macska kb. szívlapátot érdemelne...

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 22:23:40

@molnibalage: Szívlapát, mint koherens fideszes érvrendszer. Gtratulálok! :))

Egyetemeket bezárni, könyveket égetni, ahhoz ért a csürhe, de egy értelmes mondatot böfögni, azt nem. :(

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.02. 22:26:19

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Látom az elkerülte a figyelmedet, hogy narancsos bandának is ugyanazt utalnám ki, mint neked..

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 22:29:17

@molnibalage: Szomorú, hogy még csak föl se vállalod. :(

Hiába tagadod, a vezér mantrájának kritikátlan, értelmetlen ismételgetése csak a fideszesek sajátja. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.02. 22:35:50

Fideszesek mindig azt hiszik, hogy a szájkarate az egy sport. És nekik való. De humorérzékük az nulla. :(

2017.05.03. 07:51:07

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: "Igen. Minden gondolatból magunkká tehetjük a hasznosakat." Nem, te a nagy tekintélyű energiaklub által bérmunkában megíratott tanulmánnyal jöttél, mint mindet elsöprő végső érvvel, aztán amikor véletlenül olyan is belecsúszott, ami messze nem a te elképzeléseid alátámasztása, úgy azt gyorsan kisatíroznád. Egyiket, a másik után...

"Egy 2 GW-os szélerőmű Magyarországon 50 millió Ft áramot termel évente. (Támogatással 100 milliót.) A bekerülési költsége 400 millió."
Biztos jók a számok??? Sőt... kétszer akkora támogatással már 150milliót termelne... a 400millió mit foglal magában? Egy darab tornyot? A hozzá kapcsolódó infrastruktúra mibe kerül?A rendszeres karbantartás mennyit visz el? Már az is jókora támogatás, hogy a backupról nem a szélerőmű park tulajdonosa kell gondoskodjon. Ha éves szinten a névleges teljesítmény átlagosan 20-25%-os mértékben és véletlenszerűen áll rendelkezésre az azért ad némi feladatot a hálózat üzemeltetője számára.. Ha megnézed a MAVIR adatsorait, akkor láthatod, hogy a tervezett és a leadott, valós energiamennyiség még a relatíve kis (~400mW-nyi beépített) kapacitás mellett is csak néha kerül fedésbe... a megtérülésre én az eddigi legoptimistább becslést is valami 10-12 évre láttam. Tehát a beruházás itt sem térül meg hamarabb, mint egy atomerőműnél...

"Egyetemeket bezárni, könyveket égetni, ahhoz ért a csürhe, de egy értelmes mondatot böfögni, azt nem. :("
Ennek egyik fele nettó hazugság, a másik csak ordenáré nagy csúsztatás. Vagy te olyan okos, hogy ezt tudd, csak ilyenkor bukik ki, hogy neked fontosabb a propaganda, mint a tájékoztatás... ez baj, mindegy, melyik oldalon is állj.
"Szánalmas egy csapat a fideszeseké. :("
Szubjektív vélemény, de lehet, igazad van... csak azt nem tudom, itt ennek mennyi relevanciája van? Miért gondolod, hogy a veled ellenkező véleményt megfogalmazók csakis fidesz utasítás alapján, fidesz brossúrákból tájékozódva írják amiket írnak? Azon nyűglődsz, hogy függeni fogunk az oroszoktól. Ez részben igaz, de szerintem semmivel nem jobb függenünk más országok bankjaitól, más országok energetikai helyzetétől és azt is látni lehet, hogy az EU számára mindig is másodlagos fontosságú ország maradunk. Az EU (illetve a németek és franciák) nem agódnak az orosz energiafüggőség miatt, vidáman vesznek tőlük földgázt, építenek erre erőműveket és használják fűtésre/hmv-re.

"Energiatakarlkossággal, az energiahatékonység növelésével töredék áron lehet az energiaéhséget csökkenteni, mint atomerőművel a termelést növelni."
A hőszigetelés nem fog villamos-energia megtakarítást eredményezni, sőt, inkább akár növekvő fogyasztást is eredményezhet. Pl. többen állnak át gázról légkondis fűtésre (ha csak részben is) vagy többen próbálkoznak talajhőre alapuló hőszivattyús megoldásokat üzemeltetni. A világítás naygon kis hányada a teljes elektromos energia igénynek ott megfogni akkora mennyiséget nem tudsz. Viszont cserébe nem olcsók és nem megbízhatóak a ledes fényforrások. Biztos vannak olyanok is, de a lakossági forgalomban nem pont azokat kapod és az áruk sem a legkedvezőbb. Nem erőműre költesz, hanem elektronikai hulladékra... bravo.
Valamint jönnek a dodzsemek, amik ugrásszerűen meg fogják tolni a villamos energia iránti igényt és ez még a hálózatok jelentős fejlesztését is magával kell hozza. Aki megvesz egy tizen-huszon milliós járművet, az nem öteltszerűen és nem szakaszos üzemben akarja működtetni. Kellenek majd a gyorstöltők.

"Paks2-nél ugyanez a helyzet, csak 2-szer nagyobb kapacitást akarsz tartalékban tartani. " ?????

GyMasa 2017.05.03. 08:22:54

@Dorottya Veres:
A LED-es fenyforrasok szerintem megbizhatoak. 3,5 fel eve koltoztunk a mostani hazunkba, es mindegyik lampaba LED-es fenyforrasokat vettem.
Azota 1 db ment csak tonkre.
Az a titok, hogy nem a legolcsobb LED-es lampat kell megvenni, az IKEA szint mar elfogadhato, es nem tul draga.
Illetve a legjobb megoldas erre a kifejezetten LED-re meretezett feny komplett lampak.
Valojaban a hosszu eletu LED egyetlen titka a jo hutes.

2017.05.03. 11:53:39

@GyMasa: Jó, akkor mondjuk azt, hogy vegyes a felhozatal. A jobb minőség árvonzattal is jár és a megtakarítás mértéke talán folyamatos üzem mellett hoz belátható idő (meghibásodást megelőzve) megtakarítást. Nme tudom, az előállítás öko-lábnyoma mekkora, összemérve a hagyományos izzóéval?
Plusz (de ez tényleg szubjektív) bizonyos célokra én sokkal jobban kedvelem a hagyományos (esetleg halogén) fényforrásokat. Az én szemem jobban elvan azzal a spektrummal és szóródással amit az ósdi (békebeli) izzók produkálnak. Jól dimmelhető, télen meg a meleg sem vész kárba :)
Sajnos a minőség már ezekre sem egyformán jellemző. huszon-harminc éves izzóm is van, ami még sok le-felkapcsolás után is vidáman szolgál, meg vannak amiket évente lehet kukázni..

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.05.03. 12:56:46

@Dorottya Veres: Szegény akkora faszságot írt megint, hogy csoda, hogy nem roppan bele a blogmotor...

A vilég eddigi legolcsóbb szélerőműve, amire adatot találtam az kb. 1700 USD/kWe áron épült a névleges max. teljesítményt nézve. Tehát ezzel számolva egy 2MWe-s szélkerék az 3,4 M USD ami 285-ös USD árfolyammal nézve 970 millió HUF.

GyMasa 2017.05.03. 13:00:11

@Dorottya Veres:
mindenbol vegyes a felhozatal...
A megtakaritas nem csak a hasznalat fuggvenye. Pl. WC-be is tokeletes ahol az energiatakarekos kompakt fenycso eleg hamar elpusztulna.
Aztan, ahol ugye gyerekek vannak, ott mindig egenk a lampak, mert valahogy a kolkoket sehogy nem lehet raszoktatni, hogy lekapcsoljak maguk utan a villanyt...
Ha meg mar vilagit, akkor legalabb ne legyen draga.
De, mindent egybevezte, az azert erdekes, hogy az Nemet villanyszamlam, meg figyelembe veve a 3x-os arat, meg hogy itt villanytuzhelyunk van, csak egy kicsivel magasabb. mint a magyar volt, pedig most egy oriasi hazban lakunk, es nem egy 2,5 szoban lakasban.
Hagyomanyos izzot normalis teljesitmennyel mar evek ota igen korulmenyesen lehet csak beszerezni (talam max 40W-ig?). A LED fenyforrast normalis eletronikus hulladekkent kell kezelni, mint pl. a mobilokat. Semmi kulonosen mergezo nincs bennuk, szemben a kompakt fenycsovekkel.
A LED-ek szine az lehet gond, de mar eleg szeles valasztekban elerhetoek. Erdemes kiprobalni oket.
Sot, letezik dimmelheto LED fenyforras is ami nem is nagyon dragabb, ha egyaltalan.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.03. 13:17:21

@Dorottya Veres: "energiaklub által bérmunkában megíratott tanulmánnyal jöttél"

Mivel te nem tudsz jönni a Paks2 előnyeit bizonyító tanulmánnyal, ezzel behozhatatlan előnyre tettem szert. :))

Valaki kért itt részletes információt, ezzel tudtam jönni. Ez nem jelenti azt, hogy minden szavával egyet kell értenem.

" a backupról nem a szélerőmű park tulajdonosa kell gondoskodjon."

Igen, ez nem az ő feladata. Ahogy az atomerőműtől se várjuk el, hogy a csúcsidei áramszükségletről gondoskodjon.

"a megtérülésre én az eddigi legoptimistább becslést is valami 10-12 évre láttam."

Legyen 12 év. Az atomerőmű meg az idők végezetéig nem térül meg. Az több idő. :))

"Miért gondolod, hogy a veled ellenkező véleményt megfogalmazók csakis fidesz utasítás alapján, fidesz brossúrákból tájékozódva írják amiket írnak?"

Mert a fidesz hazug "érveit" szajkózzák. Persze lehet, hogy nem pártutasításra, hanem hobbiból. Ahhoz képest azonban nagyon szenvednek, hogy itt kell nekik kommentelniük.

"többen próbálkoznak talajhőre alapuló hőszivattyús megoldásokat üzemeltetni"

Szóval szerinted hülyeség a hőszigetelés? Ez eddig a legfurább érvelés a hőszigetelés ellen. :))

"nem olcsók és nem megbízhatóak a ledes fényforrások."

Téged valaki nagyon átvert. :))

A boltban 5-700 Ft egy hagyományos százas izzó, egy 10 W-os led körte 7-800 forint.

A haverom pár éve kicserélte a társasházi lépcsőház tucatnyi villanykörtéjét ledesre. Előtte azon sírt, hogy havonta kell cserélni. Azóta nem cserélt.

"semmivel nem jobb függenünk más országok bankjaitól"

Úgy érted, hogy bezárunk minden bankot, és 60 évig csak egy orosz bank lesz Magyarországon?

"jönnek a dodzsemek, amik ugrásszerűen meg fogják tolni a villamos energia iránti igényt"

Azt mondod, hogy hamarosan megoldják a drága és nehéz akkumulátorok problémáját? Akkor a méregzöldek malmára hajtod a vizet, mert a legnagyobb problémájuk megoldását ígéred. Fontold meg, mit mondasz, te a szereped szerint az atomlobbi oldalán kéne álljál.

2017.05.07. 17:48:14

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
"Téged valaki nagyon átvert. :))

A boltban 5-700 Ft egy hagyományos százas izzó, egy 10 W-os led körte 7-800 forint."
Szokás szerint hazudsz. Egy hagyományos izzó, 100Ft-tól indul, még egy 150W-os sincs 350-nél több. 7-800 Ft-ért a leggagyibb szart kapod ledesből, Ezer alatt nagyon-nagyon necces, kb 3000Ft környéke a talán kibírja 5 évig kategória. Plusz... vakoskodj kedvedre a ledes 10W-osod szar szűk nyalábú fénye melett. kintről nagyobb tételben mindkét fajta olcsóbban rendelhető, de marhára mellé lehet ám nyúlni ledes téren ...
A havonta csere egy normális hagyományos esetében azért tendenciózus túlzás.

""többen próbálkoznak talajhőre alapuló hőszivattyús megoldásokat üzemeltetni"
Szóval szerinted hülyeség a hőszigetelés? Ez eddig a legfurább érvelés a hőszigetelés ellen. :))"
"
??? Nem, nem hülyeség, de ahhoz, hogy a ház komfortját megőrizd, messze nem elég a 15-20cm sztirolhab, mert akkor lesz egy fasza kis akváriumod, hanem kell egy megfelelően méretezett légtechnika, hőcserélővel, vagy valami minőségi klíma, vagy valami olyan szigetelés, amibe nem fullad bele a ház. Bármelyiket választod, elég rendesen meglódul a költségvetés, az emberek nagy része a hitelből épített házát hitelből korszerűsíti, vagy eleve akár 30-50%-al drágábbra veszi, osztán talán 25év után egálba kerül a megtakarítás és a beruházás.. arról nem is beszélve, hogy a hőtechnikai korszerűsítésre fortdított milliók mekkora hozammal bírtak volna az évek alatt.
""semmivel nem jobb függenünk más országok bankjaitól"

Úgy érted, hogy bezárunk minden bankot, és 60 évig csak egy orosz bank lesz Magyarországon?"
nem, nem így értettem, ne ferdíts.
"" a backupról nem a szélerőmű park tulajdonosa kell gondoskodjon."

Igen, ez nem az ő feladata. Ahogy az atomerőműtől se várjuk el, hogy a csúcsidei áramszükségletről gondoskodjon.
"
Aha.. ahogy móricka elképzeli. Az atomerőmű teljesíti a vállalásait, 7/24 termeli a névleges kapacitásának 95%-át. A szélerőmű ehhez képest mit csinál? Totálisan kiszámíthatatlanul szolgáltat. A szélerőműtől sem várjuk el, hogy alaperőműként funkcionáljon, hiszen igazság szerint semmilyen formában nem képes egymagában kiszolgálni stabil hálózatot.
A franciák 76%-át a termelésüknek atomra alapozzák. Lehetne 100%-is mert a németek megvennék, de simán eladhatnák másoknak is.Ott is hülye oroszok befolyása alatt van az energetika..

""a megtérülésre én az eddigi legoptimistább becslést is valami 10-12 évre láttam."

Legyen 12 év. Az atomerőmű meg az idők végezetéig nem térül meg. Az több idő. :))
"
Ja... az egyik alátámasztható . statisztikailag helytálló, a másik a te propagandaszöveged.

" "energiaklub által bérmunkában megíratott tanulmánnyal jöttél"

Mivel te nem tudsz jönni a Paks2 előnyeit bizonyító tanulmánnyal, ezzel behozhatatlan előnyre tettem szert. :))"
Nem vagyok az inasod. tele a net Paksot elemző írásokkal, ez az egyik... a másik, hogy az általad idézett tanulmány pont a te állításaid cáfolta több ponton is.. mekkora öngól... többször, egymás után. Azért erre ne verd a melled.Több gól, valóban, na de a kapu is számít.

2017.05.07. 18:02:34

@GyMasa: Hagyományos izzó (max. halogén lesz) kapható akár 150-200 Wattig is. Interneten és kb. minden villanyszerelési-világítástechnikai szaküzletben.
https://www.lampak.hu/hagyomanyos-izzok/?par=foglalat|e27&sort=high (hogy a legtriviálisabbat nézzem... ha kint élsz a németeknél, az ottani aktuális viszonyokat nem ismerem..
A világítás meglepően keveset visz el a háztartás fogyasztásából, csak kezdj el számolni. Villanytűzhely, mosógép, szárítógép, vasaló, porszívó légkondi, ezek csak a kW-os dimenziójú fogyasztók. A többi már barátságosabb, de sok van azért... kávéfőző, mikró, grillsütő, kenyérpirító, hűtők...
Az meg, mint írtam, szubjektív, ki miként viseli a ledes fényt. Én utálom pedig elhiheted, elég sokat tapasztaltam és már ki is próbáltam párat... old school vagyok :)
A hulladékkezelés talán tényleg nem akkora hókuszpók, ez igaz. Bedarálják, kioldják a fémeket osztán ennyi. A forraszanyag már ólom és kadmium mentes.

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.08. 09:18:40

@molnibalage: "A világ eddigi legolcsóbb szélerőműve, amire adatot találtam az kb. 1700 USD/kWe áron épült"

Akkor keresd kicsit tovább, mert Európában 1100 Eurótól épülnek. Az egy 2 MW-os erőműre vetítve 680 millió Ft. Jó, elbasztam, 400-at írtam, nem szoroztam be kettővel, 800-at kellett volna. Vessél a mókuusok elé. De legalább egyszer örülhetsz, hogy igazad van, úgyis elszoktál tőle. :))

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.08. 09:22:27

@Dorottya Veres: "7-800 Ft-ért a leggagyibb szart kapod ledesből"

Ha neked V-TAC "leggagyibb szar", akkor szakápolóra van szüókséged. :))

vtac.hu/10w

10W - 570 Ft

MIÉRT NINCS MINDEN MSZP.ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN 2017.05.08. 09:26:19

@Dorottya Veres: "Az atomerőmű teljesíti a vállalásait, 7/24 termeli a névleges kapacitásának 95%-át. "

Igen, az atomerőmű nagy hátránya, hogy a termelés nem alkalmazkodik az igényekhrz. Trollkodsz, mert ezt már megbeszéltük.

2017.05.08. 12:17:23

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN:
Jajj... a V-TAC... 2 év garanciával, meg az örökélet és kettő az egyben... led-lámpa és stroboszkóp. Neked pont jó lesz.

"Igen, az atomerőmű nagy hátránya, hogy a termelés nem alkalmazkodik az igényekhrz. Trollkodsz, mert ezt már megbeszéltük."

A megújulók nagy hátránya, hogy termelésük gyakorlatilag soha nem az igényekhez igazodó, maximum lekapcsolni könnyű azokat, de ha nincs szél, nincs napsütés, akkor bizony maradnak a jó öreg gáz és szénerőművek, ha az atom büdös... ha ugyanazt a hülyeséget szajkózod, arra ne várj más választ. Az atomerőművekkel szemben soha sehol nem elvárás, hogy a hálózatot jellemző napi ingadozásokat kövesse. Az, viszont, hogy egy megújuló energiaforrás függ a széljárástól, a napjárástól, a felhőktől mindentől, ami bizonytalan függjön...hááátt. Ha te ezt előnyként fogod fel, valami nagyon el van billenve odabenn.
Tudod, nekem egyre inkább a raiffeisen elhíresül reklámjának banki ügyintézője jut eszembe...lalalallalalllalallaal

DFK 2017.05.15. 13:48:30

@MIÉRT NINCS MINDEN MSZP ÉS FIDESZ TOLVAJ BÖRTÖNBEN: Vazze, te még nem csináltál nagymosást. Ahhoz akkor egész éjjel fenn kell lenned...
süti beállítások módosítása