Te elhiszed, hogy egy atomerőműben nem történhet baleset?

2017. július 09. 09:44 - atomcsapda

A tudomány szerint a váratlan balesetek lehetősége egyszerűen kódolva van ott, ahol komplex rendszerek működnek. Egy atomerőmű pont ilyen. Vagyis a balesetek benne vannak a pakliban. Törvényszerűen. Az elmélet a gyakorlatban is bebizonyosodott: a világon számos alkalommal történt már nukleáris baleset. Ezeket sem lehetett megelőzni.

A balesetmegelőzés érdekes kérdés. Egy balesetnek ugyanis pontosan az a legfőbb sajátossága, hogy nem lehetett megelőzni. Pont azért jött létre. Meg lehet próbálni kivédeni az olyan eseteket, amik balul sülhetnek el. Paks II környezetvédelmi engedélyének 1.2.31 pontja feltételül szabja a balesetek megelőzését, amikor így rendelkezik: „az indokolatlan, nem várt, vagy nem ellenőrzött radioaktív kibocsátásokat megfelelő műszaki és szervezési intézkedésekkel meg kell előzni”.

A balesetek tehát nem megelőzhetők teljesen. Nemcsak Pakson nem. A világon sehol. Így nem. Ha pedig az engedély ilyen feltételt szab, akkor az lenne ésszerű, hogy az engedély nem adható meg mindaddig, amíg senki sem tudja garantálni a baj megelőzését.Paks II környezetvédelmi engedélyét a hatóság felelőtlenül adta meg. Ez a hatóság zöld utat adott úgy, senki nem tudja, hogyan is lehetne teljesíteni az ominózus 1.2.31 pontban szereplő kitételt a balesetmegelőzésről. Éppen ezért a legjobb az, ha nem vállalunk felesleges kockázatokat: nem építünk olyan technológiát, aminek kordában tartására nem vagyunk képesek. És amíg a hatástanulmányok készítése és az engedély megadása így működik.

Jelenleg az a helyzet, hogy minden, amit az atomenergiáról, annak kockázatairól, az erőművek környezetterheléséről, a kiégett fűtőelemek és más radioaktív hulladékok jelentette veszélyről tudunk, azt támasztja alá, hogy atomerőművek építése teljes felelőtlenség az állampolgárokkal, a környezettel és a jövő nemzedékekkel szemben. Ez mindaddig igaz, amíg a radioaktív hulladékok végleges elhelyezése nem megoldott, a terrorizmus veszélye nem csökken, a környezeti terhelés nem ellensúlyozható, az engedélyeztetés pedig olyan, mintha hétévesek kapnának a bizi mellé jogosítványt.

 ***

Az Energiaklub bíróságon támadja meg Paks 2 környezetvédelmi engedélyét, mert a beruházás a környezetet és a lakosságot is veszélyezteti. Ha Neked is fontos a biztonság, segítsd támogatásoddal a perrel kapcsolatos munkánkat: http://www.energiaklub.hu/tamogass. Köszönjük!

646 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://atomcsapda.blog.hu/api/trackback/id/tr2612650165

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

GyMasa 2017.07.13. 12:59:13

@abdul hackeem:
Mivan, akkor reventov ur is cicuka alias-a?
...Ja, mert az idézett hsz-ed az volt...
Szerintem igen, mert az elotte levo, nekem szolo hozzaszolasrol irtam meg a velemenyemet.
Nyilvan, elkepzelhetonek tartom, hogy SZERINTED nem az volt, es ehhez a velemenyedhez termeszetesen minden jogod megvan!
...De ha már ennyire gebeszkedsz tessék: Ha egy esemény bekövetkezési valószínűsége minimális is, az idő előrehaladtával a bekövetkezési valószínűség növekedni fog...
Hat. ezt igy kijelenteni elegge tulzott leegysezrusitese a dolgonak.
Elegge regen hallgattam amr Valszamot, de szerintem, amit te mondasz, az eppen a "Szerencsejatekos tevedese".
De cafolj meg, ha tevedek.
hu.wikipedia.org/wiki/Szerencsej%C3%A1t%C3%A9kosok_t%C3%A9ved%C3%A9se
...Vagyis attól függetlenül, hogy mit hiszel, lesz kisebb-nagyobb baleset....
Nem tudom, honna veszitek a kaptar agyatokkal, hogy barki is azt gondolja, hogy nem fog baleset tortenni barmelyik atomeromuben!
Ujra-es-ujra elojottok ezzel, pedig senki nem mondja, hogy nem fognak balesetek tortenni, csak annyit, hogy figyelembe van veve az alap valoszinuseguk, a varhato hatasaik, es a hatasok minimalizalasa.
(Es, akkor itt most elore latom, hogy be fogod masolni valamelyik hozzaszolasomat, amelyik majd - szerinted - alatamasztja a mondanivalodat, ugye? Tudod, eppen az "Atmos , igy nagybetuvel" (NEM szo szerinti idezet!!!) idezeted ota nincsenek illuzioim, hogy nem fogsz valmai hasonloval beprobalkozni...)
...A másik dolog, az pont a paksi 2-es blokk tisztító medence balesete volt. Annak kommunikálása, bagatellizálása mutatja, hogy hogyan kezelik errefelé a veszélyes technikákat...
Melyik resze volt nem megfeleloen kommunikalva?
hvg.hu/gazdasag/20120411_paksi_atombaleset_2003_Perger_Energiaklub
Nos, elolvastam az irast!
Esetleg menne az is, hogy egy kevesse elfogult, es sokkal jobban targyilagos cikket IS belinkelsz?
Mert en ezt talaltam a "most serious nuclear incidents" Google keresessel:
en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_and_radiation_accidents_and_incidents
Nos, ebben a listaban egy szo sincs errol a balesetrol.
Azt nem tudom miert, de nagyon szeretnem, ha megmagyaraznad ezt nekem.
...A többit kombináld össze te...
Oszinten, nem mindig tudlak kovetni, de nem is igazan akarok most barkobazni...
Komolyan, annyira nehez egy Google kereset inditani, es vegig is olvasni a kiadott cikkeket, mielott elkezdesz szemelyeskedni?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 13:21:52

@GyMasa: "Ha egy esemény bekövetkezési valószínűsége minimális is, az idő előrehaladtával a bekövetkezési valószínűség növekedni fog...
Hat. ezt igy kijelenteni elegge tulzott leegysezrusitese a dolgonak."

Nem túlzott.

Ha a bekövetkezési valószínűség évente "p", akkor két év alatt 2*p-p^2, ... Az idő előrehaladtával folyamatosan nő, és egyhez tart, legyen "p" akármilyen kicsi pozitív érték.

GyMasa 2017.07.13. 13:29:16

@Paks2:
...Nem túlzott...
De igen, tulzott, olvasd el a linkelt Wikipedia oldalt, jo?
Persze, nyilvan meg kel lmagadat vedeni a masik nickeden, szoval megertem en!
...Ha a bekövetkezési valószínűség évente "p", akkor két év alatt 2*p-p^2, ... Az idő előrehaladtával folyamatosan nő, és egyhez tart, legyen "p" akármilyen kicsi pozitív érték...
Akkor ezek szerint te nem hallgattal Valszamot Vetiernel.
Mert akkor egeszen biztosan ismerned a kovetkezo (sajnos, csak hozzavetolegesen pontosan) idezett mondatot:
"A biztos esemenyek sem biztos, hogy bekovetkeznek, es a lehetetlen esemenyek is bekovetkezhetnek"

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 13:29:22

@GyMasa: "Merthogy egyaltalan nem is volt ez az egesz ujdonsag.
a 2011-es cikk meg ma is a 8. helyen szerepel a keresesben a Google-n a "Paks, Földrenges" keresesre."

Nemtom mennyire volt újdonság, de a cikk írója 2011-ben nem tudott róla.

"A Pannon-medence töredezett, de az adott földtani körülmények között általában nem tud akkora rugalmas energia felhalmozódni, hogy az a felszínen tapasztalható relatív elmozdulást okozzon"

fizikaiszemle.hu/archivum/fsz1104/katona1104.html

"a Paksi Atomerőmű telephelyének közelében több helyen is tízezer évnél fiatalabb, felszínig hatoló elmozdulásokat okozó földrengések nyomait találták."

atlatszo.hu/2017/07/10/nem-foldrengesmentes-a-paksi-atomeromu-telephelye-megszereztuk-a-foldtani-kutatas-eltitkolt-eredmenyeit/

Ha tudtak róla, annál szégyenletesebb, hogy titkolták, hisz törvényellenes ide atomerőművet építeni.

"2011-es magyar kormányrendelet értelmében tilos olyan helyre atomerőművet építeni, ahol 10 km sugarú körben olyan törésszakasz található, amelynél az utolsó százezer évben felszíni elmozdulás volt."

GyMasa 2017.07.13. 13:35:00

@Paks2:
...Ha tudtak róla, annál szégyenletesebb, hogy titkolták, hisz törvényellenes ide atomerőművet építeni...
Aztan, kerlek mondd mar el nekem, hogy lehet valamit "Eltitkolni", amit egy egyszeru Google keresessel az elso 10 talaltban megtalalhat barki???
Ez mostmar komolyan erdekel!!!
"2011-es magyar kormányrendelet értelmében tilos olyan helyre atomerőművet építeni, ahol 10 km sugarú körben olyan törésszakasz található, amelynél az utolsó százezer évben felszíni elmozdulás volt."
Errol a reszerol tudod mar a velemenyemet:
Ha nem biztonsagos oda epiteni, akkor uj helyet kell neki keresni.
Ezert felesleges volt irnod.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 13:37:16

@GyMasa: Baromság.

A biztos esemény bekövetkezik.

Az egy valószínűségű esemény szinte biztos, hogy bekövetkezik. Véges számú próbálkozás során nincs esélyed, hogy ne következzen be.

A lehetetlen esemény nem következhet be.

A nulla valószínűségű esemény szinte biztos, hogy nem következik be. Véges számú próbálkozás során nincs esélyed, hogy bekövetkezzen.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.07.13. 13:40:02

Ki pénzeli ezt a blogot és az EK-t? De tényleg? Miből élnek meg ezek a meg nem értett zsenik, akik "biziről", meg osztályokról hadoválnak úgy, hogy a jelek szerint a középiskolás fizika és matek megugorhatatlan akadály nekik nemhogy a műszaki tudományok alapjai. Számomra egyszerűen elképesztő, hogy valaki ennyire kretének és ezt ebben a formában felvállalják és egy rakás képzett mérnökkel szembemenve ezek a senkiházi idióták azt hiszik, hogy értenek is a témához...

GyMasa 2017.07.13. 13:40:57

@Paks2:
..@GyMasa: Baromság. ..
Akkor, szerintem maris nevezz be az idei Nobel dijra, matematika temaban!

GyMasa 2017.07.13. 13:41:50

OK, most nem ertem:
- Megette a blogmotor a hozzaszolasomat?
- Vagy megis van finom cenzura???

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 13:48:42

@GyMasa: "Mert en ezt talaltam a "most serious nuclear incidents" Google keresessel:"

Mert még guglizni se tudsz.

www.theguardian.com/news/datablog/2011/mar/14/nuclear-power-plant-accidents-list-rank

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 13:52:41

@GyMasa: "Megette a blogmotor a hozzaszolasomat?"

2006 óta ismert hibája a blogmocinak, hogy nem mutatja a legutolsó hozzászólást. Ilyenkor kell küldeni egy "Gagyi blogmoci, MÚÚÚKOGGY!"* tartalmú kommentet, és akkor megjeleníti a hiányzót.

Sokszor jeleztük a hibát az elmúlt évek alatt.

Olyat is tud a blogmoci, hogy véglegesen elveszti a kommentet, de az nagyon ritka.

* Uri Geller munkássága nyomán

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 14:06:52

Nem vagyok Soros Györgyhöz mérhető patrióta, de remélem, hogy az én adományom hozzájárult, hogy az Átlátszó lebuktatta hazug faszokat.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 14:12:31

"Forrásaim szerint az örvendetes eredményeket a tudományos közvéleménnyel ismertető, május 17-én az MTA székház nagytermében tartott konferenciát olyan szorosan felügyelték az erőműpárti szakemberek, hogy Aszódi Attila, a Paks II. projekt kormánybiztosa az egészet előzetesen elpróbáltatta a felszólalókkal, a hivatalos narratívának ellentmondó kifejezésekre vadászva a mondandójukban."

GyMasa 2017.07.13. 14:18:59

@Paks2:
..@GyMasa: "Mert en ezt talaltam a "most serious nuclear incidents" Google keresessel:"

Mert még guglizni se tudsz.

www.theguardian.com/news/datablog/2011/mar/14/nuclear-power-plant-accidents-list-rank..
Milyen erdekes!
PONT EZT a hozzaszolasomat ette meg a blogmotor.
Marmint azt, amelyikben sorra belinkeltem kb az eslo 10 talaltot, amelyik kijott es EGYEDUL a Guardianos listan volt ott az incidens...
SEMELYIK masik linken egy szot sem lehetett rola talani a "legsulyosabb atomkatasztrofak kozott".

GyMasa 2017.07.13. 14:22:20

@GyMasa:
En erre kerestem ra:
www.google.de/search?sourceid=chrome-psyapi2&rlz=1C1CHFX_enDE675DE675&ion=1&espv=2&ie=UTF-8&q=most%20serious%20nuclear%20incidents&oq=most%20serious%20nuclear%20incidents&aqs=chrome..69i57j0l2.7944j0j8
Es, ebbol a talalti listabol az elso oldal utolso linkjet nem neztem meg, AZ osszes tobbi kozul, kizarolag a The Guardian listajan volt megtalalhato az esemeny.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 14:31:31

@GyMasa: Nem kellett volna a teljes keresési stringedet kiadni, mert az azonosítód alapján így belenézhettem a korábbi kereséseidbe... hú, mennyi állatos pornó... :))

2017.07.13. 14:47:48

@GyMasa: ""A biztos esemenyek sem biztos, hogy bekovetkeznek, es a lehetetlen esemenyek is bekovetkezhetnek""

Hoppá!!! Fel van készítve Paks II a lehetetlen eseményekre? Nincs! Azonnal vonják vissza a létesítésre vonatkozó engedélyeket. Felelőtlenség lenne így megépíteni egy fél Mo.-t nukleáris sivataggá változtatja előbb, vagy utóbb.

GyMasa 2017.07.13. 14:48:06

@Paks2:
...így belenézhettem a korábbi kereséseidbe... hú, mennyi állatos pornó... :))...
Örülök, hogy jol erzed magad!

2017.07.13. 14:52:20

@Paks2: "Az egy valószínűségű esemény szinte biztos, hogy bekövetkezik. Véges számú próbálkozás során nincs esélyed, hogy ne következzen be."

Na, ez így hülyeség... fejétől a farkáig. Paks nem kockadobálgatás. Főleg, hogy a kiindulási feltételek sem állandóak. Változik (általában növekszik a biztonság) így egyes események valószínűsége is időről időre változik.

GyMasa 2017.07.13. 14:54:52

@GyMasa:
...így belenézhettem a korábbi kereséseidbe...
Tökre ügyi lehetsz, mert nem vagyok bejelentkezve a google-be...

2017.07.13. 14:55:16

@Paks2: "Forrásaim szerint"

Értsd: Mondták a hangok...

GyMasa 2017.07.13. 14:55:52

@Dorottya Veres:
...Na, ez így hülyeség...
Igen, az.

abdul hackeem 2017.07.13. 16:15:29

@GyMasa:2003. április 25. 585-ik WISE bejegyzés. Különös tekintettel a Nyitottság (Openness) fejezetre. Az osztrák Global2000 civilszervezetet konkrétan rendőrök akadályozták, hogy talajmintákat vegyenek és kiderítsék, hogy szilárd szennyezés is történt.
www.wiseinternational.org/nuclear-monitor/586/serious-incident-hungarian-paks-2-reactor
Ugyanígy Paks2 titkosítása.
A cicukázást meg nyugodtan megtarthatod a NER-társaidnak, mert régóta elég idiótának tűntök vele. Meg azzal is, hogy MINDENÁRON véditek a védhetetlent, minden hivatkozást minden eszközzel ignoráltok.
Nem nagyon van beszélnivalónk. Neked ez a munkád, én meg tudom, hogy a nukleáris technika túl veszélyes, nem humán kézbe való. Túl nagy árat fizethetünk a z alkalmazásával.

GyMasa 2017.07.13. 17:29:44

@abdul hackeem:
...Különös tekintettel a Nyitottság (Openness) fejezetre...
OK, ezt IS elolvastam.
Nem tartod kulonosnek, hogy minden egyes cikk, amit belinkelsz valamikeppen kapcsolodik az Energiaklubhoz?
"The Energy Club has urged the responsible authorities to reveal the details about the accident and the releases of radioactivity into the environment. Until now they have not been satisfied with communication from the plant itself. They criticize the Hungarian government which is venting statements like "no problem" and "calm down" and thus neglecting the seriousness of what happened at Paks (14)."
...Az osztrák Global2000 civilszervezetet konkrétan rendőrök akadályozták, hogy talajmintákat vegyenek és kiderítsék, hogy szilárd szennyezés is történt...
Hat, elegge egyoldalu az informacio forrasod, azt kell, hogy mondjam!
"On 17 April they measured the radiation levels next to the plant and found 90 to 130 nanoSievert per hour, which is a level of normal natural background radiation. But at that time, a week after the incident, discharges from the chimney were back to normal."
Tehat, semmi rendelleneset nem talaltak.
...Radiation levels immediately after the incident could have been much higher...
Spekulacio.
...Therefore the RAMOS team wanted to collect soil samples near the plant (to check for radioactive fallout) but were interrupted by the police...
Es, vajon mi a rendje egy ilyen minta beszerzesenek?
Kovettek azt?
Nekem itt valami nem kerek.
...RAMOS has demanded full openness by the Hungarian authorities and the release of all data on radiation levels after the incident (15)...
OK, ertem, ez a szokasos szoveg. Megkaptak az adatokat?
...Ugyanígy Paks2 titkosítása...
OK, most elore elnezest kerek, de mi az allitmany bben a mondatban?
Mit szerenel ezzel kapcsolatban tudni, vagy kozolni?
...A cicukázást meg nyugodtan megtarthatod a NER-társaidnak, mert régóta elég idiótának tűntök vele...
Ezt a NER-tarsazast nyugodtan megtarthatod a sötetzöld ökoterrerista haverjaidnak, mert mar nagyon unalmas.
...Meg azzal is, hogy MINDENÁRON véditek a védhetetlent, minden hivatkozást minden eszközzel ignoráltok...
Mar ne haragudj, de idejossz, azt' beboksz mindenfele adatokat, amiket csak az energiaklub hivatkozasaival tamasztasz ala" es sehol mashol nem lehet semmit talalni rola, hogy igaz lenne-e a dolog.
Hiaba kertem, hogy NE CSAK energia klubos linkeket kuldjel, de latom ezt total leszarod.
...Nem nagyon van beszélnivalónk...
Hat, amig nem vagy hajlando leszallni az erkolcsi magas lovadrol, addig nem is nagyon lesz, de azt megigerhetem, hogy minden egyes, nagykepo csusztatasodba, es hazugsagodba bele fogom verni az orrodat.
... Neked ez a munkád,...
Fogalmad sincs rola, hogy mi a munkam, maradjunk annyiban, de latom, a batorsagot azt siman veszed magadnak itt az itelkezesre, meg a gunyolodasra.
... én meg tudom, hogy a nukleáris technika túl veszélyes,...
Te csak AZT HISZED, hogy tudod.
AZert az nem ugyanaz.
Eddig nem sikerult meggyoznod arrol, hogy akarcsak egy kicsit is kompetens lennel ezt a temat megitelni, szoval, bocs, de megertem, hogy van velemenyed, de egyet nem ertek vele.
Ahogy latom, meg alapveto szovegertesi problemaid is vannak.
...nem humán kézbe való...
Ideologia.
...Túl nagy árat fizethetünk a z alkalmazásával...
Ideologia.
Azert, gondolom, hogy jol esik, hogy van mindig aram olcson a konnektorban, ami lehetove teszi, hogy sertegessel itt olyan embereket, akiket tulajdonkeppen nem is ismersz.

GyMasa 2017.07.13. 17:33:08

@abdul hackeem:
...The magazine of the global anti-nuclear community. Twenty times a year, since 1978...
Szoval, ez neked a "hiteles forras"?
Komolyan???
Szegyellhetned magad, hogy rabolod itt masok idejet ezzet a propagandaval!

Janossz 2017.07.13. 18:13:41

@abdul hackeem: Na, te is kibillentetted a Hisztigolyót! Megnézheted magad!
Ennek még erre is előregyártott paneljei vannak: Az erkölcsi magas ló a kedvence. A héten volt már...
Most jön az a rész, hogy ordenáré bunkó vagy, aki mindenkit az ilyen-olyan anyjába küldözget, meg úgy an bloc lehülyéz lépten-nyomon.
Esetleg idéz tőled valamit macskakörmökkel, amit sose mondtál/ írtál le.
Tudós emberek/ némberek vitakultúrája ez, hiába.

GyMasa 2017.07.13. 18:18:16

@Janossz:
...Na, te is kibillentetted a Hisztigolyót! Megnézheted magad!
Ennek még erre is előregyártott paneljei vannak: Az erkölcsi magas ló a kedvence. A héten volt már...
Most jön az a rész, hogy ordenáré bunkó vagy, aki mindenkit az ilyen-olyan anyjába küldözget, meg úgy an bloc lehülyéz lépten-nyomon.
Esetleg idéz tőled valamit macskakörmökkel, amit sose mondtál/ írtál le.
Tudós emberek/ némberek vitakultúrája ez, hiába...
Van erre egy jo angol szo:
Butthurt.
Abdulka nem tanult a te karodon.
Majd fog a sajatjan.
:-D

abdul hackeem 2017.07.13. 18:20:54

@GyMasa: "Ahogy latom, meg alapveto szovegertesi problemaid is vannak.
...nem humán kézbe való...
Ideologia.
...Túl nagy árat fizethetünk a z alkalmazásával...
Ideologia." Hát erre ideologizálsz: magyarnarancs.hu/riport/mert-nem-ert-ra-a-daru-91393
Azert, gondolom, hogy jol esik, hogy van mindig aram olcson a konnektorban, ami lehetove teszi, hogy sertegessel itt olyan embereket, akiket tulajdonkeppen nem is ismersz. " Pont leszarom a kicsinyességedet, meg a rezsicsökkentő hapci szilárdos ideológiádat. Annyiba kerül, amennyit a piacon ér. Még ha viktorod pont az én pénzemből is lopta/lopja magát gennyesre, és fizet benneteket.
"Szegyellhetned magad, hogy rabolod itt masok idejet ezzet a propagandaval! " A propot ti toljátok itt, és próbáltok mindenkit szédíteni a megbízható és olcsó paksi áram igéretével. Nem jött be.
Azért elárulhatnád, hogy ki a f@sz fizet neked Németországban azért, hogy itt trollkodsz a neten egyfolytában.
Na pá.

abdul hackeem 2017.07.13. 18:29:50

@Janossz: Kösz a figyelmeztetést. Szeretem etetni a trollokat. Mindig felvidítanak.

GyMasa 2017.07.13. 18:44:02

@abdul hackeem:
...Hát erre ideologizálsz: magyarnarancs.hu/riport/mert-nem-ert-ra-a-daru-91393...
Azt hiszem, ezt mar el sem fogom olvasni. Bocs.
...Pont leszarom a kicsinyességedet, meg a rezsicsökkentő hapci szilárdos ideológiádat...
Nyugodtam, erezd magad a vendegemnek!
Tudod, szolasszabadsag.
Nekem nincs vele problemam, latod, Janossz is beleszolhatott.
Nem en kezdtem el a propaganda hadjaratot.
...Annyiba kerül, amennyit a piacon ér...
Tudod, en pl. Zöld aramot veszek. Itt eppen az a legolcsobb.
Nem annyiba kerul eppen, mert ugye fizetek meg a PIACI ar felett 16 ct-t, de egye fene.
Es, te sem annyit fizetsz, int a piaci ar, mert Magyarorszagon is jelen van a KAT, ami ott is piactorzito, csak ott meg nem kezelhetetlen.
MEG.
...Még ha viktorod...
Nekem ugyan nem a viktorom!
Megint csak vagdalkozol.
Erveid mar nincsenek?
...pont az én pénzemből is lopta/lopja magát gennyesre,...
Ezt most nem ertem!
Akkor piaci aron van-e?
Mert, ha igen, akkor mit is lop el, es kcisoda?
Ha meg lopnak, akkor nincsen piaci aron!
Most akkor melyik?
...és fizet benneteket....
Aranyos vagy, de megallok en a sajat labamon is, semmi szuksegem nincsen masokra ehhez.
... A propot ti toljátok itt, és próbáltok mindenkit szédíteni ...
Ki szedit kit?
Nem en ideztem be itt CSAK bevallottan sötetzöld, ökoterrorista honlapokat, mint megcafolhatatlan forrasokat.
Nemtudom, eszrevetted-e, hogy inkabb a Google keresesre hagyatkozok, es fuggetlen hirforrasokat linkelek, mert tok egyszeru lenne mondjuk az atomenergia inforol linkelni, de az ugyanolyan, - khm kevesse partatlan - honlap, mint a te altalad eddig linkeltek.
...a megbízható és olcsó paksi áram igéretével...
Miert, melyik resze nem igaz a Megbizhato, olcso aramnak?
Raaadasul meg CO2-ben is magasan veri az idojarasfuggok + gazturbinas megoldast, amivel elojonnek mindig az ugynevezett "kornyezetvedok".
Meg, ha esetleg kilepsz a Write-only uzemmodbol, el is olvashatnad teganprol az en javaslatomat a megoldasra.
Kepzeld, az meg ZERO atommal is mukodokepes lenne.
HA letezne ra a technologia.
Tudod, olyan, amit MA meg lehet epiteni, es ipari leptekben is kepes eloallitani a termekeit.
Aztan beszeljuk meg azt.
OK?
Vagy, esetleg nyitott vagyok a te javaslatodra is.
Megirod, hogy kepzeled el atom nelkul a stabil lehetoleg kornyezetbarat (es olcso, de ez egyutt mega akozepesen tavoli jovoben sem hiszem, hoyg megvalosithato lesz) villmaosenergia ellatast Magyarorszagon?
Igerem, ha normalisan kozeledsz, akkor normalisan fogok banni veled!
...Nem jött be...
Nem is te voltal a celkozonseg!
Te mar olyan szinten vagy, hogy teged egeszen biztosan nem tudlak meggyozni semmirol, es tegyuk hozza, eszem agaban sincsen.
...Azért elárulhatnád, hogy ki a f@sz fizet neked Németországban azért, hogy itt trollkodsz a neten egyfolytában...
Nem a trollkodasert fizetnek.
Rendes munkat is vegzek, csak nincsen kihasznalva a szellmei kepessegem.
Oszinten nem orulok nki, ugyhogy fogok is keresni egy uj munkahelyet, ahol tobb munkam lesz, mert hidd el nekem, tulajdonkeppen kurvaszar az ilyen veled hasonlokkal ezeket a meddo vitakat gepelni!
Sokkal szivesebben dolgoznek.
...Na pá...
Akkor, ahogy mondtam:
Lassuk, mit javasolsz, es megbeszeljuk!
OK?

GyMasa 2017.07.13. 18:45:32

@abdul hackeem:
...Kösz a figyelmeztetést. Szeretem etetni a trollokat. Mindig felvidítanak...
Csak, aztan nehogy siras legyen a vege!

2017.07.13. 19:14:15

@abdul hackeem: " Neked ez a munkád, én meg tudom, hogy a nukleáris technika túl veszélyes, nem humán kézbe való."

Ezen sommás meglátás pontosan milyen tudáson alapul? Ha valamit nem értesz, akkor kijelented, hogy veszélyes? Az oké, hogy kőbaltánál bonyolultabb technológiával nem húzol ujjat, van ígymég egy jókora kontinensre való ember (mostanában többen idelátogattak, tanulmányozni a fejlettebb társadalmakat)Megpróbálnád a kedvünkért pár mondatban összefoglalni ezen 'földönkívüli' technológia általad képzelt veszélyeit? Aztán esetleg megpróbálnád más, általad favorizált energia termelési módokkal összehasonlítani?
Azé' legyen bárhogy, neked semmi okod az aggodalomra. okos bácsik és nénik sok évtizedes munkája fekszik a nukleáris láncreakció megszelídítésben. Neked csak hátra kell dőlnöd a tv előtt, az okos és ügyes bácsik és nénik majd gondoskodnak arról, hogy neked ne kelljen bepiszkolnod radioaktivitással a kis ügyetlen mancsodat.

abdul hackeem 2017.07.13. 20:05:20

@Dorottya Veres: Óvónéni, kakilni kell!
Szarok az idióta hülyeségedre.
Mostantól te vagy szolgálatban?
Migráns, Soros, stb. ezt érted?
Gagyimatyi vagy te általad képzelt veszély, az idióta fejed az.

2017.07.13. 20:21:40

@abdul hackeem:
"Migráns, Soros, stb. ezt érted?"

Én igen, te ezt sem. Nem akarnálak ijesztgetni, de az, ahogyan a túlnépesedett Afrikából kirajzik a kalandkedvelő népség, az messze potenciálisabb veszélyforrás ránknézve, mint 8 Paks..
Fura, hogy ti csak Pakssal kapcsolatban látjátok a jövőt 324233 évre előre a jövőt, aggódtok, hogy párszáz köbméter hulladéknak mi lesz a sorsa, aggódva számolgatjátok a kiadásokat, de amikor arról van szó, hogy évente párezer eltartottal terheljük meg az így is randán lehúzott versenypiaci adófizetőket, akkor végtelenül nagyvonalúnak mutatjátok magatokat.

GyMasa 2017.07.13. 20:23:57

@Dorottya Veres:
Úgylátom, Abdul is lapot húz 19-re...
Lesz itt még móka!

abdul hackeem 2017.07.13. 20:43:01

@Dorottya Veres: Hát, tudod 2009-ben a Corvinuson az egyik előadó a fenntarthatósággal kapcsolatban elmondta, hogy EZEK jönni fognak. És nem elkérni fogják a javainkat, hanem elvenni. Titkosszolgálatok tevékenykednek, hogy külföldi országok helyzetét jelentsék az otthoniaknak. Most meg hirtelen kirajzanak? Már rég tudott volt, hogy mi várható, csak nem kommunikálták, átsiklottak felette, nem tulajdonítottak neki nagy jelentőséget.
Tudod, pont ugyanúgy mint a paksi veszélyeket.

2017.07.13. 21:04:47

@abdul hackeem: "Már rég tudott volt, hogy mi várható, csak nem kommunikálták, átsiklottak felette, nem tulajdonítottak neki nagy jelentőséget.
Tudod, pont ugyanúgy mint a paksi veszélyeket."

Továbbra sem látom, milyen veszélyeket tulajdonítasz Paksnak? Mi felett siklanak át?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.13. 21:28:43

@Dorottya Veres: "Megpróbálnád a kedvünkért pár mondatban összefoglalni ezen 'földönkívüli' technológia általad képzelt veszélyeit?"

Tönkrevágja az államháztartást. Még Paks1-et se tudtuk kifizetni, itt cipeljük az iszonyú méretű államadósságban, fizetjük a kamatokat, de a csúti geci további sokezermilliárddal akarja növelni az államadósságot. A világ legdrágább atomerőműve, semmi nem indokolja. Paks2 a csúcsterhelés harmadát adja csak, majd tekerhetsz, hogy napközben megtermeld az áramodat.

"Aztán esetleg megpróbálnád más, általad favorizált energia termelési módokkal összehasonlítani?"

atom: 96,2 USD/MWh - egyre drágul
szél: 55,8 USD/MWh - évi 5%-kal csökken
nap: 73,7 USD/MWh - évi 4%-kal csökken
megujulok.blog.hu/2017/06/11/megujulok_488
megujulok.blog.hu/2017/06/12/fejlodes_312

Számolj kamatos kamatokat a 2027-2093 időszakra.

Mindjárt jössz azzal, hogy Magyarországon nem süt a szél, és nem fúj a nap. Pedig de. Egyébként pedig onnan kell beszerezni az energiát, ahol olcsóbb azt megtermelni - ha a szállítást is beleszámolom -, legyen az Kismagyarország, Nagymagyarország, Észak-Afrika vagy a Balti-tenger.

"„Magyar” áramot termelnek az Úz völgyében
Megvásárolta az MVM Magyar Villamos Művek Zrt. az Úz völgyében működő vízi erőművet"
kronika.ro/gazdasag/amagyara-aramot-fejlesztenek-az-uz-volgyeben

Egyébként meg ha atomerőművet akarnánk építeni, azt is sokkal olcsóbb külföldön, ahol a geci nem tudja ellopni.

abdul hackeem 2017.07.13. 22:05:36

@Dorottya Veres: Az energiarendszerrel kapcsolatosan: www.energia.bme.hu/images/hirek/2014/Paks%20II%20egy%20szakember%20szemevel.pdf
Műszaki biztonsággal is foglalkozom másfél éve (ISO 61508), és állítom, hogy a megvalósult biztonsági berendezéseket üzemeltetőkkel kapcsolatosan A.E. a leggyakrabban idézett forrás.

GyMasa 2017.07.13. 23:55:28

@Paks2:
Cicuka, nem bírsz magaddal, ugye?
...Tönkrevágja az államháztartást...
Nem fogja.
Paks2 tervezett ára 12 milliárd EUR, ami 3700 milliárd HUF.
A magyar költségvetés kb 18 500 Milliard HUF 1 évre.
Ennek a 3700 Milliard HUF kb. 15%-a, tehát, ha egy év alatt kellenevisszafizetni, akkor 15% lenne.
De 30 év alatt kell visszafizetni, ami 0,5%-a évente a költségvetésnek.
Más szóval, 30 évera a 3700Milliard, azaz HUF 120Milliard évente.
Összehasonlításként, néhány tétel az idei költségvetésből:
- oktatásra 270 milliárd,
- egészségügyre 167 milliárd,
- tb- és jóléti kiadásokra 155 milliárd,
- kultúrára 66 milliárd,
- rendvédelemre 114 milliárd,
- az önkormányzatoknak 5 milliárd,
- az igazságügynek 26 milliárd,
- a külügynek 10 milliárd,
- a honvédelemnek 51 milliárd.
... Még Paks1-et se tudtuk kifizetni,...
A szakember szerint pedig de:
"Ugyanebbe a kategóriába tartozik az előző
generációk által létesített Paks I is, hiszen tőkeköltségének visszafizetése lényegében
megtörtént, és a hátralévő 20 évben O&M költségével és nyereségével állítja majd elő a
villamos energiát (jelenleg 42 €/MWhe). "
... fizetjük a kamatokat,...
Igen, de az mas miatt felvett hitelekre fizetjük.
...de a csúti geci további sokezermilliárddal akarja növelni az államadósságot...
Az a rész ugye megvan, hogy nemcsak a HUF érték számít?
És, csak úgy érdekességként megkérdezném a véleményedet erről a táblázatról:
www.eia.gov/outlooks/aeo/pdf/appendix_tbls.pdf
nem kell az egészet kielemezni, elég, ha elmondod a véleményedet a Nuclear és a Wind Offshore sorokrol.
(Total System LCOE: Nuclear 88,9/Offshore 175.6)

2017.07.14. 05:52:45

@Paks2: "Mindjárt jössz azzal, hogy Magyarországon nem süt a szél, és nem fúj a nap. Pedig de. Egyébként pedig onnan kell beszerezni az energiát, ahol olcsóbb azt megtermelni - ha a szállítást is beleszámolom -, legyen az Kismagyarország, Nagymagyarország, Észak-Afrika vagy a Balti-tenger.
"

No, akkor tessen gyorsan végre (a százszor feltett kérdésre válaszolva) leírni: mennyi szélkereket telepítsünk, ha szándékunk szerint ki akarjuk váltani a Paks II által éves szinten termelt 19TWh villamos energiát? Vagy írd le végre, hogy halvány lövésed nincs. Mert eddig csak a mellébeszélés ment. Ha tudnád a választ, leírtad volna.
Aztán arról mesélj, ki fogja megépíteni a politikailag-gazdaságilag totálisan instabillá vált ÉAfrikai térségig megépíteni a távvezetékeket, hogy neünk legyen villanyunk? Mert másnak egyelőre nem merült fel ez a korszakalkotó ötlete, mindenki igyekszik a lehetőségei mentén a lehető legnagyobb mértékű energiafüggetlenséget fenntartani. Ha nekünk kell megépíteni, akkor a nagyon olcsó villanyod irgalmatlan drágává válik... más lenne, ha már készen állna valami hálózat, amin vételezhetnénk (egy amúgy szintén meg nem valósult napelem/szélerőmű telepről. Az általad felvázolt teljesen életképtelen 'megoldás' csak trollkodásra jó. Idehaza ne építsünk, mert gazdaságtalan, viszont minél messzebb megyünk a határainktól, annyál nagyobb és erősen kétséges megtérülésű beruházást kell eszközölnünk. Szerinted honnan lenne forrásuk többezer km HVDC vezeték felépítéséhez és mennyi idő alatt épülne meg?
Ötletelsz, de a fő motiváció csak a hangulatkeltés a fidesz ellen, elbújtatva gazdasági és technikai ellenérvek (csúsztatások, tárgyi tévedések) mögé.

Írj végre konkrétumokat, tudod, ahogy leírod: évente 5%-al olcsóbb a megújuló. Ezzel már lehet valamit kezdeni, ezt rögtön meg lehet cáfolni. A szélenergia olcsóbb axiómáddal nehéz bármit tenni, mert lövésünk nincs, hogyan is jött ez ki nked.
Le kell írni : kell X db 20 év élettartamú, 25% kihasználtságú 2MWe szélkerék, hogy ki tudjuk váltani paksot. Onnantól hamar kiderül, helytálló-e az amit állítasz. Szimpla matematika. (A gázerőműveket majd grátisz hozzászámoljuk és atöbbi sallangot is. Csak egy darabszámot írj.

2017.07.14. 05:54:04

@abdul hackeem: Na, ez valami. Ezen már lehet agyalni. Látszik, nem az Átlátszó jogásza az úr.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 05:58:49

@GyMasa: "Paks2 tervezett ára 12 milliárd EUR, ami 3700 milliárd HUF.
A magyar költségvetés kb 18 500 Milliard HUF 1 évre.
Ennek a 3700 Milliard HUF kb. 15%-a, tehát, ha egy év alatt kellenevisszafizetni, akkor 15% lenne.
De 30 év alatt kell visszafizetni, ami 0,5%-a évente a költségvetésnek."

Szerintem 21 év, de mindegy, legyen 30.

A kamatokkal közel a dupláját kell visszafizetni, szóval 1%.

De fél vagy egy százalék, mindegy, az elmúlt 7 évben csak növelni sikerült az államadósságot.

Plusz megszűnik az EU-segély.

Honnan a faszból akarod visszafizetni?

"Még Paks1-et se tudtuk kifizetni,...
A szakember szerint pedig de:
"Ugyanebbe a kategóriába tartozik az előző
generációk által létesített Paks I is, hiszen tőkeköltségének visszafizetése lényegében
megtörtént"

Milyen szakember? Ez teljesen fogalmatlan.

"(Total System LCOE: Nuclear 88,9/Offshore 175.6)"

Ugyanitt szél 75,1.

Az atom ára nő, a nap, szél ára csökken.

2017.07.14. 06:40:20

@Paks2: "Az atom ára nő, a nap, szél ára csökken."

Persze-persze... az atom ezért egyre többet ad. Gazdaságosabb, biztonságosabb. A szélkerék meg ugyanolyan, mint nyolc éve. Ha nincs szél nem forog. A gázerőművek megy egyre drágábbak. Ha együtt nézed a kettőt, az ár semmivel sem jobb, csak a komplett rendszerben lassan áthelyeződnek a költségek. A gáz ára sincs kőbe vésve...de majd a qatari LNG (sőt, az Észak-dakotai palagáz, na az mán valami óccsóság lesz..)

2017.07.14. 06:46:06

@Paks2: "Ugyanitt szél 75,1."

Ez nagyon szép... az év 25-30%ában ennyiért termelnek a szélkerekek, az év 75%-ában meg veheted a piszok drága gáz alapú villanyt... hurrá!!!

GyMasa 2017.07.14. 08:49:44

@Dorottya Veres:
...Írj végre konkrétumokat, tudod, ahogy leírod: évente 5%-al olcsóbb a megújuló...
Igen, en iss ezt probalom - tobbek kozott - kihuzni belole.
Pl. hogy hol erzi azt a hatart, ahol ugye megall ez a csokkenes?
Itt van pl. egy IEA tanulmany a szelenrgiarol.
AZ O&M ertekre is van benne egy szep grafikon (az az ertek, ami a mukodtetes, es a karbantartas koltsege)
www.iea.org/publications/freepublications/publication/Wind_2013_Roadmap.pdf
(16. oldal)
Itt szepen latszik, hogy 2013-ra, jo 40%-kal csokkent az elozo 4 evben.
Csakhogy a szelkerekek ara a mai napig nem erte el a 2000 koruli melypontot, mert mindegyik kiszabott grafikon 2009-et veszi bazispontnak, amikor hirtelen ujra megdragult az egesz miskulancia.
De, ha egy kicsit melyebbre megyunk, akkor itt van egy pelda a szeleromu telepitesi koltsegeire:
www.building.co.uk/Pictures/web/n/z/j/040_BUILDING100715v4-_659.jpg
Innen szepen latszik, hogy a kulonfele nem materialis koltsegek kb az ossz koltseg 26%-at teszik ki.
Az a mostani kb 1500-3000EUK/kWh bol akkor 400-800 EUR.
Ez, gyakorlatilag az a koltseg, ami ala nem nagyon lehet menni, ha a szelkerek maga ingyen is van.
Raadasul, mivel ezek jellemzoen munka es tokedijak, ezekre siman r alehet szamolni par % eves "inflaciot" is.

abdul hackeem 2017.07.14. 08:50:49

@Dorottya Veres: Pedig lehet, hogy az Átlátszó jogászára IS szükség lett volna a paksi döntéshez, meg közgazdászra, meg biztonsági szakemberre, táltosra, civilekre, stb. Nem pusztán politikusi döntésre. Kompromisszumokra, mint az energia portfólió összeállításakor kellett volna.

abdul hackeem 2017.07.14. 08:55:46

@Dorottya Veres: Meg bizony, mégpedig a MET-től. Amióta bevásárolta magát viktor a haverjain keresztül, azóta újabb pillére van a VER-nek.
index.hu/gazdasag/2014/07/01/igy_lesz_csodtomegbol_sikeres_vallalkozas/
Csaxólok

GyMasa 2017.07.14. 09:04:52

@Paks2:
...Szerintem 21 év, de mindegy, legyen 30...
Mi 21 ev?
Nehez lenne egesz mondatokban kommunikalni?
Tudod, vannak, akik nincsenek bekotve a "közös" elmebe, igy veluk a hatekony komunikacio formaja itt az ugynevezett iras.
Szoval, ha a hitel futamidejere gondolsz, akkor az a Wikipedia oldal szerint 30 ev:
"Finanszírozási feltételek és kötelezettségek[szerkesztés]
A 12 milliárd eurós beruházásból 10 milliárd eurót 4-5%-os kamatozású devizahitel formájában vesz fel a kormány, melynek törlesztését 2023-tól vett 30 évig törlesztik az adófizetők.[6] A maradék 20%-ot a magyar kormánynak kell biztosítania a projektre."
hu.wikipedia.org/wiki/A_paksi_atomer%C5%91m%C5%B1_b%C5%91v%C3%ADt%C3%A9se#Finansz.C3.ADroz.C3.A1si_felt.C3.A9telek_.C3.A9s_k.C3.B6telezetts.C3.A9gek

...A kamatokkal közel a dupláját kell visszafizetni, szóval 1%...
Ami meg mindig semmi a teljes koltsegveteshez kepest.

...De fél vagy egy százalék, mindegy, az elmúlt 7 évben csak növelni sikerült az államadósságot...
Novelni a szamszeru osszeget.
A GDP aranyaban viszont csokkent.
Plusz a devizakitettseg is erosen csokkent.

...Plusz megszűnik az EU-segély...
Es, ennek mi koze van az atomeromuhoz????

...Honnan a faszból akarod visszafizetni?..
Hat, mondjuk onnan, hogy Paks nem diszburkolat lesz egy falu foutcajan, hanem lesz neki sajat bevetele.
Az mondjuk egy jo kiindulasi alap, nem?

"Még Paks1-et se tudtuk kifizetni,...
A szakember szerint pedig de:
"Ugyanebbe a kategóriába tartozik az előző
generációk által létesített Paks I is, hiszen tőkeköltségének visszafizetése lényegében
megtörtént"
...Milyen szakember? Ez teljesen fogalmatlan....
Hat, amit a masin nicked alatt belinkeltel.
Plusz, ugye tudod, ezt mar amugy is megbeszeltuk.
Mivel barki is adta nekunk a penzt az eromure, az visszakapta a penzet, es nincs tovabbi kovetelese.
Tehat a szerzodes teljesult, igy le lett zarva.
Megszunt.
AMirol te beszelsz, az csak egy paraszt csusztatas, amivel csak a sajat "ervelesedet" akarod alatamasztani.

..."(Total System LCOE: Nuclear 88,9/Offshore 175.6)"

Ugyanitt szél 75,1.

Az atom ára nő, a nap, szél ára csökken...
Es, mondd csak, megnezted a fejlecet is a tablazatnak?
Ezt itt:
"Table A5. Estimated levelized cost of electricity (LCOE) for new generation resources, 2040"
Tehat ez becsles 2040-re.
AKkor leszelszives most felvazolni egy scenariot, ami ezt ala is tamasztja.
Mert, ahogy en latom, a szakertok eppen az ellenkezojere szamitanak, annak, amire te.
De azt mindenkeppen el lehet mondani, hogy egyaltalan nem tunnek annyira optimistanak, mint te.

GyMasa 2017.07.14. 09:37:59

@abdul hackeem:
Hat, igen...
A GDF Suez volt az egyik haszonelvezoje szoci kormanyok -khm, nem tul elonyos - privatizacios akciojanak...
Szerinted meglepo, hogy az a kormany, amelyik a zaszlojara tuzte, hogy visszaszerzi a szerinte elkotyavetyelt nemzeti kozmuveket, az nem kot (valoszinuleg ugyanolyan szertodeseket, amiket a GDF eddig megszokott) elonytelen szerzodest veluk?
Valoszinuleg volt ott az elejen egy ajanlat, amelyikkel kivasaroltak volna a franciakat a cegbol, de nyilvan azok meg beintettek, mert ki akar megszabadulni egy fejos tehentol?
Aztan, meg lett nekik mutatva, hogy milyen kemenyek a piaci korulmenyek.
Megmondom oszinten, en orulok, hogy ennek lassan vege lesz.

2017.07.14. 09:40:17

@abdul hackeem: A civileket felejtsük már el. Egyetemi diploma alatt még egy sajtótájékoztatóra sem engednék be embereket. (Nem mintha az maximális garancia lenne a kompetenciára... lásd: erőmű-nézésből PhD-zett szakértő...)
A civilekkel (mármint a hivatásos civilekkel...) meg csak annyi a probléma, hogy a finanszírozójuk érdekeit (rosszabb esetben feltételezett érdekeit) igyekeznek érvényre juttatni. Lásd: Atomcsapda/Energiaklub/Ökotárs...
Valahol muszáj meghúzni a határt, hogy ki pofázhat bele. A jogászokat talán szurkolónak, cherleadernek engedném be, mert semmi rálátásuk és hozzáértésük nincs meg ahhoz, hogy energiastratégiai döntéseket hozzanak. Ha megszületett a döntés, esetlegesen kontrollálhatják/kodifikálhatják a szerződést (gondolom amúgy ez jelenleg is így van) Az összes egyebet próbáljuk már szakemberekre, szakértőkre bízni (és megbízni azok hozzáértésében) Utóbbi szerintem a nehezebb feladat, de másként nehéz. Ha mindenki gyanúsan méregeti a másik szakértőjét, abból kedélyes helybentopogás lesz, előrelépés nem. (A helybentopogás jó kis katalizátorai a jogászok, az egymásnak homlokegyenest ellentmondó jogértelmezésükkel...)

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 09:48:48

@Dorottya Veres: "a finanszírozójuk érdekeit (rosszabb esetben feltételezett érdekeit) igyekeznek érvényre juttatni."

Erre mondhatnál EGY példát.

" Lásd: Atomcsapda/Energiaklub/Ökotárs..."

Azok a magyar társadalom érdekei szerint dolgoznak.

2017.07.14. 09:51:47

@GyMasa: A jelenlegi kormány lényegében nem csinál mást, mint amit anno Antallék elterveztek, hogy létrehoznak egy magyar tulajdonosi körrel rendelkező , valamennyire versenyképes (a külfölddel) vállalkozói/tőkés réteget. Sajna ez pont úgy zajlik (másként amúgy nehéz gyorsan keresztülvinni) mint sok-sok egyéb kapitalista országban párszáz évvel ezelőtt lezajlott. Mostanra ott elcsendesedett, háttérbe húzódott ez a réteg (bár a politikacsinálást nem hagyta fel korántsem) Nálunk még zajlik ez a harc és zajos a harcmező. Lehet, hülyén látom, de adott kiélezett helyzetben még mindig könnyebb lesz Mészáros Lőrinc kezéből kicsavarni a libacombot, mint ugyanezt megtenni egy elpofátlanodott külföldi óriáscéggel. A stratégiai ágazatokat meg végképp hatalmas hiba volt a külföldi szikáran profitorientált rablóhadnak átjátszani (ez meg spec a szoci-szdsz "az állam rossz gazda" pofátlan hazugságot feltaláló díszes kompániájának volt a biznisze) Én másfél évet vártam egy E.On-os hálózatfejlesztésre, kifizettek 4.5milliót, majd a határidő lejártát megelőző héten kijött nyolc ember és 6 óra alatt elvégezte azt a kábeláthelyezést és bekötést, ami ahhoz kellett volna, hogy olyan bővítést tudjak elindíítani, ami 12 emebrnek adott volna folyamtos munkát és komoly megrendelésállományt hozott volna. Mocsok tróger banda, egyszerűen senkit nem lehetett' mozgósítani', senki nem mert dönteni, a kivitelező külsős cégnek akkoriban kb. három-három és fél évre volt folyamtos munkája, de senkit nem engedtek a piacukra. Azóta ez jelentősen megváltozott.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 09:53:45

@GyMasa: "De fél vagy egy százalék, mindegy, az elmúlt 7 évben csak növelni sikerült az államadósságot...
Novelni a szamszeru osszeget."

Eeeegen. Szóval ebből nem lesz visszafizetés.

"A GDP aranyaban viszont csokkent."

4%-ot nőtt az elmúlt 7 év alatt.

"...Plusz megszűnik az EU-segély...
Es, ennek mi koze van az atomeromuhoz????"

Még kevesebb pénzünk lesz, ergo visszafizetni is még kevesebb pénzünk lesz. Iszonyú összegekkel segélyezett az EU.

"...Honnan a faszból akarod visszafizetni?..
Hat, mondjuk onnan, hogy Paks nem diszburkolat lesz egy falu foutcajan, hanem lesz neki sajat bevetele."

Több kiadása lesz, mint bevétele. Ennél még a térkövezés is jobb.

Szóval, honnan a faszból akarod visszafizetni?

2017.07.14. 09:56:06

@Paks2: "Azok a magyar társadalom érdekei szerint dolgoznak."

Ne nyomj fullba kretént... annyira beágyazottak a magyar társadalomba, hogy éves szinten még egy kisfalusi kugli szakkör is több felajánlást gyűjt egy százalékokból, mint ezek a díszpintyek...
Rockefellerék meg Soros &Co. meg a 'Norvég Civil Alapok' állnak mind mögött... Elbohóckodnak évente párszáz milliót, ügyörögnek a langyosvízben és osztják a zsét a haveri körnek .. (a harcostársaknak) Az Ökotárs bebukott, utána hirtelen megszaporodott a támogatottak köre, míg előtte egy jól körülírható csoport szívta fel az inne-onnan befolyó 'adományokat' meg 'támogatásokat'.

2017.07.14. 10:03:57

@Paks2: " Iszonyú összegekkel segélyezett az EU.
"
Minket, vagy a német és francia cégeket, rajtunk keresztül? Lényeges különbség... még jó, hogy az egyik német úniós biztos elkotyogta, mekkora biznisz is ez nekik, mert még meghatva kellene magunkat érezni, micsoda 'filantróp' szervezet is ez az EU... pedig valójában csak egy sunyi gazdasági érdekérvényesítésre és gyarmatosításra szerveződött csoportosulás. A puskát és a tankokat a németek elcserélték Ódira, meg Mercire..

GyMasa 2017.07.14. 10:05:53

@Paks2:
...Azok a magyar társadalom érdekei szerint dolgoznak...
Nem, azok egy kodos utopiaert dolgoznak, ahol mindenki kezen fogva enekli a kunbajat, es senki sem hal meg.
Teljesseggel el vanna mind egy szalig rugaszkodva a valosagtol.

abdul hackeem 2017.07.14. 10:24:56

@Dorottya Veres: "A jelenlegi kormány lényegében nem csinál mást, mint amit anno Antallék elterveztek, hogy létrehoznak egy magyar tulajdonosi körrel rendelkező , valamennyire versenyképes (a külfölddel) vállalkozói/tőkés réteget. Sajna ez pont úgy zajlik (másként amúgy nehéz gyorsan keresztülvinni) mint sok-sok egyéb kapitalista országban párszáz évvel ezelőtt lezajlott. Mostanra ott elcsendesedett, háttérbe húzódott ez a réteg (bár a politikacsinálást nem hagyta fel korántsem) Nálunk még zajlik ez a harc és zajos a harcmező. Lehet, hülyén látom, de adott kiélezett helyzetben még mindig könnyebb lesz Mészáros Lőrinc kezéből kicsavarni a libacombot, mint ugyanezt megtenni egy elpofátlanodott külföldi óriáscéggel."
Ennyit a jogállamiságról. Jó kis urbánlegend amit tolsz. Mi köze ennek a témához? Hát ezt a fajta propagandát toljad a józsinéninek, ha lehetne kérni...

GyMasa 2017.07.14. 10:25:44

@Paks2:
...@GyMasa: "De fél vagy egy százalék, mindegy, az elmúlt 7 évben csak növelni sikerült az államadósságot...
Novelni a szamszeru osszeget."

Eeeegen. Szóval ebből nem lesz visszafizetés....
Miert is nem?
Szerinted a szocik visszafizetnek?
Szerinted mekkora aldozattal jarna most mindent visszafizetni?
Szerinted milyen elonyokkel jarna az az orszag szamara?
..."A GDP aranyaban viszont csokkent."
4-ot nőtt az elmúlt 7 év alatt...
Eszerint a grafikon szerint folymatosan csokken a GDP aranyaban.
hu.wikipedia.org/wiki/Magyarorsz%C3%A1g_%C3%A1llamad%C3%B3ss%C3%A1ga#/media/File:Hungarian_government_debt_to_GDP_ratio_1995-.png
..."...Plusz megszűnik az EU-segély...
Es, ennek mi koze van az atomeromuhoz????"
Még kevesebb pénzünk lesz, ergo visszafizetni is még kevesebb pénzünk lesz. Iszonyú összegekkel segélyezett az EU...
Tehat mi koze van az atomeromuhoz?
"...Honnan a faszból akarod visszafizetni?..
Hat, mondjuk onnan, hogy Paks nem diszburkolat lesz egy falu foutcajan, hanem lesz neki sajat bevetele."
Több kiadása lesz, mint bevétele. Ennél még a térkövezés is jobb....
Te total hulye vagy...
Egy diszburkolat NULLA bevetelt hoz, csak szep.
Ha egy eromunek "tobb kiadasa lesz, mint bevetele", a szavaid szerint, akkor csak a KÜLÖNBSEG lesz a veszteseg.
Tehat, csak azt KELLENE kipotolni allami penzbol, ha nem csak egy deliriumos kepzelges lenne, amit irogatsz itt ossze.
Nezd meg a IEA becslest felntebb!
Szerintuk drgaulni fog a szelenergia 2040-re.
Akkor mar boven termelni fog Paks2 is.
Ezek szerint fele akkora koltsseggel, mint a szeleromuvek.
...Szóval, honnan a faszból akarod visszafizetni?...
A te nyugdjadat, vagy segelyedet kellene elvenni teljesen, es akkor abbol.
Annyira demagog, es ostba vagy, hogy arra nehez mersekelt szavakat talalni.
Ja, es kerlek valaszolj, hogy kivel kellene atomeromuvet epiteni szerinted, mert meg ezt sem sikerult megvalaszolnod!

GyMasa 2017.07.14. 10:34:59

@abdul hackeem:
...Ennyit a jogállamiságról. Jó kis urbánlegend amit tolsz. Mi köze ennek a témához? Hát ezt a fajta propagandát toljad a józsinéninek, ha lehetne kérni...
Attol, hogy a homokban tartod a fejedet, meg a vilag zajlik am korulotted.
Nem kell egyet erteni masokkal, de oriasi hiba csak ideologiai alapon elutasitani masok velemenyet.
Nagyon konnyen visszauthet kesobb.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 11:15:33

@Dorottya Veres: "A jelenlegi kormány lényegében nem csinál mást, mint amit anno Antallék elterveztek, hogy létrehoznak egy magyar tulajdonosi körrel rendelkező , valamennyire versenyképes (a külfölddel) vállalkozói/tőkés réteget."

:))

Még meg is ideologizálják, hogy a feleségbe, családba, haverokba tömik a pénzt. Ha ezt elhiszed, az rosszabb, mint ha direkt hazudod.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 11:16:31

@Dorottya Veres: " osztják a zsét a haveri körnek"

Én nem a fideszről beszéltem.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 11:18:36

@GyMasa: "Azok a magyar társadalom érdekei szerint dolgoznak...
Nem, azok egy kodos utopiaert dolgoznak"

Az az "utópia" Ny.-Európában megvalósult.

GyMasa 2017.07.14. 11:24:03

@Paks2:
...Az az "utópia" Ny.-Európában megvalósult...
Miert nem hal meg senki Nyugat europaban?
Meg nem hasznalnak Atomenergiat nyugat europaban?
Csak, mert en egyiket sem latom megvalosulva jelenleg.
Ellenben latok egy elegge elbaszott Energiewendet.
Es a Nemet kormany is elkezdte a "rugalmas elszakadast" tole.
Szoval, ez meg a sikertol igen messze all.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 11:24:48

@GyMasa: "a szocik visszafizetnek?"

Hiába reménykedsz.

"milyen elonyokkel jarna az az orszag szamara?"

Nem kéne a kamatokat fizetni.

"Eszerint a grafikon szerint folymatosan csokken a GDP aranyaban."

Akkor rossz a grafikon. 2010-ben átvették az államadósságot 80%-on, 3000 manyuppal, az 10%, szoval 70%-on. MOST 74%!!!

"csak a KÜLÖNBSEG lesz a veszteseg.
Tehat, csak azt KELLENE kipotolni allami penzbol"

Igen, veszteséges a működése, ennél még a térkövezés is jobb ötlet.

"termelni fog Paks2 is.
Ezek szerint fele akkora koltsseggel, mint a szeleromuvek."

Dupla annyi költséggel.

Szóval, honnan a faszból akarod visszafizetni?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 11:27:28

@GyMasa: "nem hasznalnak Atomenergiat nyugat europaban?"

Az országok fele nem használ atomenergiát. A többi is csökkenti vagy lemond róla. Nincs a VILÁGON még egy olyan idióta, aki a vele villamosenergiát megtermelő atomerőművet építene.

abdul hackeem 2017.07.14. 11:40:07

@GyMasa: Nyitott szemmel járni a világban, tapasztalni, tanulni sosem késő. Itt egy magát baloldali, liberálisnak valló ember véleménye, amit nem mindenben osztok, de tisztelek: 24.hu/kozelet/2016/05/27/szelenyi-ivan-es-akkor-orban-viktor-ugy-szolt-hogy-a-fak-nem-nohetnek-az-egig/?utm_source=mandiner&utm_medium=link&utm_campaign=mandiner_201707

GyMasa 2017.07.14. 12:04:17

@Paks2:
...@GyMasa: "a szocik visszafizetnek?"
Hiába reménykedsz....
Mar megint!
Leszel szives egesz mondatokban kommunikalni?
Egy kerdest tettem fel.
Miert nem valaszolsz ra?
..."milyen elonyokkel jarna az az orszag szamara?"
Nem kéne a kamatokat fizetni...
Ja, es a hatranyokat tekintve is ilyen okos vagy?
Mondjuk nezd meg, milyen vidam eletuk vol a Romanoknak Caucescu alatt, amikor visszafizettek az osszes adossagukat.
Ott volt am a Nirvana maga!
Igaz, voltak "kisebb" zavarok a joletben es a prosperitasban, (ehezes, forradalom, kivegzes, tomegbe lovetes)
de alapjaiban igazan jo lett a romanoknak...
Igen, "elvileg" vissza lehetne fizetni az allamadossagot.
Azonban, ennek vannak am kovetkezmenyei is.
Nem tudok jobban lemenni ovobacsisba, de kepzeld el, hogy keresel egy evben 1.2 millio HUF-t tisztan. (Tudom, hogy nem, de tegyuk fel :-D )
Es emellett van 800 000 HUF adossagot.
Vissza tudod egy ev alatt fizetni?
Hat, "elvileg" igen, ha sikerrul kigazdalkodnod.
(csak nagyon keveset eszel - lefogysz, nem veszel tisztalkodoszereket - budos, szoros troll lesz beloled, nem futesz - sok korhazlatogatas, stb)
Esetleg ossze is szedsz valami maradando egeszsegkarosodast az ehezes, fazas es tisztalkodas hianya miatt.
Tehat:
- Meg lehet csinalni?
- Igen.
- Erdemes megcsinalni?
- Hat, ebben az eroltetett formaban nem, mivel jo esellyel belerokkansz...
Na, es akkougyanezt probald extrapolalni az orszag szintjere.
Ennek ugye mennie kellene, hiszen te egy kozismerten kozgazdasagi zseni vagy, es teljes tudataban vagy annak, hogy milyen kovetkezmenye lenne annak, ha a GDP 74%-at az 11 ev alatti allamadossag torlesztesre forditanad.
Arrol mar nem is beszelve, hogy tegyuk fel, hogy a fidesz hallgat rad (Ha-Ha) es visszafizeti a teljes allamadossagot.
Eljott a Nirvana, amire vagysz.
Nem kell kifizetni evente parszaz milliard HUF kamatot
- nincs egeszegugy, az utcan halnak meg az emberek szazasaval, mert mentok sincsenek
- Nincs kozbiztonsag, mert a rendorsegre sincs penz
- Nincs tomegkozlekedes, mert allami tamogatas nelkul becsodolt a MAV, meg a BKCV; mag mindegyik xKV.
- Az utak gyalazatos allapotban vannak, mert nem koltottek rajuk.
- Nincs kozigazgatas, mert azon is sporoltak.
- van 15+%-os munkanelkuliseg, mert az allami alkalmazottak az utcara kerultek.
Aztan eljon az elso kormanyvaltas, jon valami baols kommunista bagazs, aki nekiall lebontani az osszes intezmenyrendszert, amit a fidesz kiepitett, jokat-rosszakat, mukodoket, nem mukodoket.
MINDENT, csak azert mert a fidesz csinalta.
Es bevezetik a "nagyszeru" programjukat, amirol mar most is ordit, hogy finanszorozhatatlan.
De ez ugye oket soha nem zavarta!
Aztan az elso ciklus kozepere szepen eltapsoljak az osszes erteket, amivel addigra az orszag rendelkezik, megvalositjak a nagyszeru "eredmenyegyenloseguket" amikor mindenki ugyanoda jut el!
Aztan, amikor rrajonnek, hogy az egesz szarsagjuk annyiba kerul, amennyi penz a vilagon sincs, akkor majd szepen elkezdik ujbol felvenni a hiteleket.
Es, akkor ugyanott vagyunk.
De legalabb volt jo 10 evunk, amig szar volt,
Igazan remek kilatasok.

"Eszerint a grafikon szerint folymatosan csokken a GDP aranyaban."
Akkor rossz a grafikon. 2010-ben átvették az államadósságot 80%-on, 3000 manyuppal, az 10%, szoval 70%-on. MOST 74%!!!..
Ja, ertem a VALOSAG hibas, nem a te legbolkapott gondolatmeneted.
Egyeb tudnivalo?
...Igen, veszteséges a működése, ennél még a térkövezés is jobb ötlet...
A terkovezes nem fog aramot termelni.
Vagy a diszburkolat fenyenel akarsz estenkent olvasni?
Vagy diszburkolaton akarsz teat fozni?
Vagy a diszburkolaton akarsz kommentelni?
Te teljesen ertelmi fogyatekos vagy.
..."termelni fog Paks2 is.
Ezek szerint fele akkora koltsseggel, mint a szeleromuvek."
Dupla annyi költséggel...
Nyilvan, mert az IEA-ban is inkompetens faszok ulnek.
Ideje lenne mar elengedni ezt a dolgot.
Nem latod, hogy egyre melyebbre asod magad a pocegodorbe?

Szóval, honnan a faszból akarod visszafizetni?
Mondtam: elvenni a nyugdijadat, vagy a segelyedet, es abbol.
Igaz, ehhez 200 000 evig kellene elned, de szerintem igazan vallahatod ezt az aldozatot Paks2-ert.

Ja, es meg mindig nem valaszoltal arra, hogy szerinted kivel kellene atomeromuvet epiteni a felhozatalbol:
- Areva
- Siemens
- Westinghouse
?

GyMasa 2017.07.14. 12:06:02

@Paks2:
...Az országok fele nem használ atomenergiát. A többi is csökkenti vagy lemond róla. Nincs a VILÁGON még egy olyan idióta, aki a vele villamosenergiát megtermelő atomerőművet építene...
Tehat az orszagok masik fele meg igen.
Akkor hogy is valosult mar meg a sotetzold utopia?
Sehogy?
Es az emberek sem halnak meg?

GyMasa 2017.07.14. 12:09:01

@abdul hackeem:
Ez teljesseggel irrelevans tema. Ezzel menjel valami politikai blogra.
Itt nem errol van szo.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 12:26:04

@GyMasa: "vidam eletuk vol a Romanoknak Caucescu alatt, amikor visszafizettek az osszes adossagukat."

1. Az egy durva tervutasításos rendszer volt.

2. Elszórták a pénzt, persze, hogy nem volt miből visszafizetni.

Ha példát akarsz, ott a nyolcvanas évek előtti kádárrendszer. Nem volt túl fényes, de csak olyan beruházásra kaptunk kölcsönt, ami kitermelte magát, és még maradt is. Paks1-re épeszű bank nem adott kölcsönt, ezért a kollaboráns Fekete János összehozta az üzletet az IMF-fel. Onnantól jött a lejtmenet.

2017.07.14. 12:29:05

@abdul hackeem: Jogállamiság, vagy sem, ez mindenhol így, meg még ígyebbül zajlott. Álom azt hinni, hogy majd nálunk minden másként zajlik, főleg, hogy óriási hátrányból indultunk a piacunkat hirtelen elözönlő és üveggyöngyökért bevásárolni vágyó multikkal szemben.
Az nem versenypiac, hogy egy 40 évig burokban sorvasztott gazdaságra rászabadulnak hihetetlen tőkerős cégek és a korrupt hatalmi elitet kilóra megvéve visznek mindent, ami mozdítható, ami meg nem, azt lerombolják. Lásd: magyar élelmiszer/könnyűipar.

2017.07.14. 12:36:56

@Paks2: "Még meg is ideologizálják, hogy a feleségbe, családba, haverokba tömik a pénzt. Ha ezt elhiszed, az rosszabb, mint ha direkt hazudod."

Mennyivel jobb lenne, ha a strabag demokraták vezényelnék az egészet, mert akkor minden egyes fillér és érték a határainkon túlra folyna el.
És igen, még mindig az a jobbik rossz, ha a magyar választók által (még ha csak minimális) kontroll alatt tartott helyekre, emberekhez koncentrálódik némi vagyon. Neked ki lenne a szimpatikus, ki lopjon?

GyMasa 2017.07.14. 12:47:36

@Paks2:
...1. Az egy durva tervutasításos rendszer volt...

Rossz hirem van!
Ezt ma is csak egy durva tervutasitasos rendszerben (gy.k. Kommunizmus) tudnad megvalositani!
Az emberek mara elkenyelmesedtek, es elenyeszo reszuk lenne barmilyen aldozatot vallani, hogy ez megtortenjen.
(Nem, mintha meglenne a bizalom az orszag nepeben, hogy higyjen benne, hogy a "megszoritasoknak" lenne valodi eredmenyuk...)
...2. Elszórták a pénzt, persze, hogy nem volt miből visszafizetni...
Ki szorta el a penzt, es mikor?
Tudom, hogy unalmas, de nagyra ertekelnem, ha kepes lennel egesz modatokban kommunikalni.
...Ha példát akarsz, ott a nyolcvanas évek előtti kádárrendszer. Nem volt túl fényes, de csak olyan beruházásra kaptunk kölcsönt, ami kitermelte magát, és még maradt is. Paks1-re épeszű bank nem adott kölcsönt, ezért a kollaboráns Fekete János összehozta az üzletet az IMF-fel. Onnantól jött a lejtmenet...
Koszi a peldat!
Majd ezutan hasznalni is fogm, ha ugy alakul, azonban szerintem eppen ideje lenne leszallni az emlekvonatrol, es elore tekinteni...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 12:49:56

@Dorottya Veres: "minden egyes fillér és érték a határainkon túlra folyna el."

Nyugi, a fidesz lopott pénzének nagyobbik része külföldön van, offsór cégekben. Annak a százszorosa, amit az emeszpé és a szadesz valaha összesen lopott.

2017.07.14. 12:50:01

@Paks2: " Paks1-re épeszű bank nem adott kölcsönt, ezért a kollaboráns Fekete János összehozta az üzletet az IMF-fel. Onnantól jött a lejtmenet."

Nagyon jó lenne, ha erre lenne valami konkrét adat. Mikor, mennyit is vettünk fel az IMF-től Paksra?
Mer erről sehol nem találni semmit.. viszont abban az időszakban volt nem kevés nehézipari/energetikai beruházás, ami nem nevezhető fényes sikernek.

epa.oszk.hu/02100/02121/00019/pdf/EPA02121_fordulat_21_064-086.pdf
Fekete egy szarházi , ez nem vitás, de ez nem jelenti azt, hogy minden egyes hitelfelvétel elhibázott és értelmetlen célokra költöttük a pénz és ráadásul még egyes vélemények szerint az ország eladósodása sem kizárólagosan belső okokra vezethető vissza. Bárhogyan is volt, a rendszerváltásig nevetségesen kis mértékű volt az adósságunk. Utána eladtuk a termelő kapacitásunkat, az állami vagyont és még nyakra-főre vettünk fel meéllé hitelt. Ki tudja milyen feltételekkel. Téged miért is csak Orbánék gazdálkodása irritál, amikor nem tudnál az elmúlt 25 évnből egyetlen hitelfelvételről sem konkrét információkat prezentálni. Kik, mikor, honna,milyen feltételekkel felvett hitelekkel hízlalták az adósságot a mostani szintre? Te csak Orbánék Paksra igényelt hiteléről szeretnél mindent tudni, miközben a többiről éppen ennyire nincs hiteles és érdemi információ a birtokodban. Haladjunk sorban... (illetve egyről tudunk... Gyurcsán-Bajnai duó által felvett IMF/WB/EB finanszírozású hitel, amit Orbánék vezényletével szépen vissza is fizetett az ország.

GyMasa 2017.07.14. 12:50:36

@Dorottya Veres:
...Neked ki lenne a szimpatikus, ki lopjon?...
Jajj, hat meg mindig nem tudod?
SENKI!
AZ nem erdekli cicukat, hogy egy alomvilagban el...
Basszus, a nagy demokracia-bolcsoje Nemetorszagban is hajoszamra talicskazzak ki a penzt a haverok zsebebe.
kb. az eddigi ÖSSZES kormany nem lopott el annyi penzt Magyarorszagon, amit egy evben az idojarasfuggokre tapsol el a nemet allam...

2017.07.14. 12:51:11

@Paks2: Persze... te már csak ezt is pontosan tudod és van precíz szorzód is: 100

2017.07.14. 12:54:14

@GyMasa: "Ja, es meg mindig nem valaszoltal arra, hogy szerinted kivel kellene atomeromuvet epiteni a felhozatalbol:
- Areva
- Siemens
- Westinghouse
?"

Nem válaszol ő semmi olyan kérdésre, ahol nem lehet tolni az általános bullshite és konkrét adatokat kellene prezentálni.
Állítja, hogy a szélenergia olcsóbb mint Paks, de sehogyan nem tudja leírni, ezt hogyan is számolta ki, hogyan váltaná ki Paksot szélkerekekkel... főleg, hogy mennyivel. Így viszont légbőlkapott az egész elmélete.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 12:55:27

@Dorottya Veres: "miért is csak Orbánék gazdálkodása irritál"

Mert ők csinálják, és rosszul csinálják. Ha jézuskrisztus tüntetné el ilyen sebességgel a közpénzt, azt is szüvátenném.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.14. 12:57:25

@Dorottya Veres: "te már csak ezt is pontosan tudod"

Pontosan tudom. Egy kurva vasuk sincs plakátra.

GyMasa 2017.07.14. 13:36:54

@Dorottya Veres:
...Állítja, hogy a szélenergia olcsóbb mint Paks, de sehogyan nem tudja leírni, ezt hogyan is számolta ki, hogyan váltaná ki Paksot szélkerekekkel... főleg, hogy mennyivel. Így viszont légbőlkapott az egész elmélete...
Ja, es az is ba'jos, ahogy Hollywoodi nagyvonalusaggal atlep azon az apro tenyen, hoyg az IEA pontosan az ellenkezojet josolta 2040-re, mint amit itt egyfolytaban mantrazik...
Teljesen nyilvanvalo, hogy au IEA is egy putyinista-orbanista fizetett atomszekertolo bagazs...
Edes jo Istenem...

GyMasa 2017.07.14. 13:39:26

@Paks2:
Cicuka!
Ugy latszik, a Földnek nincs mar "egye fene, majd elerik kesobb" ideje a CO2 celok eleresehez!!!
inforadio.hu/tudomany/2017/07/13/dramai_joslat_harom_even_belul_vegleg_eldolhet_a_fold_sorsa/?utm_source=index.hu&utm_medium=doboz&utm_campaign=link
Uristen, gyakorlatilag vege van maris a vilagnak!!!!
Hiszen 3 ev alatt ugysem tudjuk megtenni, barmire is lesz szukseg...

GyMasa 2017.07.14. 13:40:54

@GyMasa:
Oh, jajj!!!
ELfelejtettem beletenni a discalimert!
"egye fene, majd elerik kesobb"*
*: Nem szo szerint vett (masolt) idezet, csak korulbeluli tartalmi idezet, De idezojelek kozott.

2017.07.14. 13:44:57

@Paks2: "Pontosan tudom. Egy kurva vasuk sincs plakátra."

Ááá.... szóval tolnák a gyűlöletkampányt, ha vóna lóvé... csak más lenne a tematika: önmagunkat kellene gyűlölni. (Imerjük már, egy évtizeden át álltunk a sarokban, köszönjük, elég volt.

2017.07.14. 13:46:45

@GyMasa: Na, de akkor most ki fogja őrizni az atomhulladékot 100000 évig???

Viszont! Nem kell visszafizetnünk a hitelünket! Asszem gyorsan felhívom a Providentet!

GyMasa 2017.07.14. 13:53:16

@Dorottya Veres:
..Na, de akkor most ki fogja őrizni az atomhulladékot 100000 évig??? ...
A csotanyok?
Azok meg fejetlenul is tulelnek mindent!

GyMasa 2017.07.14. 14:17:16

@Dorottya Veres:
...Téged miért is csak Orbánék gazdálkodása irritál, amikor nem tudnál az elmúlt 25 évnből egyetlen hitelfelvételről sem konkrét információkat prezentálni. Kik, mikor, honna,milyen feltételekkel felvett hitelekkel hízlalták az adósságot a mostani szintre? Te csak Orbánék Paksra igényelt hiteléről szeretnél mindent tudni, miközben a többiről éppen ennyire nincs hiteles és érdemi információ a birtokodban. Haladjunk sorban... (illetve egyről tudunk... Gyurcsán-Bajnai duó által felvett IMF/WB/EB finanszírozású hitel, amit Orbánék vezényletével szépen vissza is fizetett az ország...
Na ez az a kettos merce, amitol tulajdonkeppen hanyingert kapok!
AZ nem problema, hogy Fletonak gyakorlatilag fingja sem volt rola, hogy mit csinaljon az orszaggal, csak a hiteleket felvenni tudta...
Aztan jott Bajnai az egy eves, mindennel szanalmasabba valt kutyakomedia utan, felvette az IMF hitelt, nehogy bedoljon az orszag, ja, es megcsinalta szo nelkul a lepeseket, amit egy papiron eletettek az IMF-tol.
Na, ettol lett o "megbizhato" meg "szakember"
Egy haboruban az ilyeneket a "kollaborans" illetve a "babkormany" jelzovel illetik.
De ezzel o lett az egyetlen "hiteles" arc a baloldalon...
Mondjuk, az gyorsan ki is derult, mennyire hiteless, mert a visszateresi kiserlete 2014-ben igen hamar bedolt.
Es, azota, nagyon helyesen, egy szot sem lehet felole hallani.
Naszoval, csak az altaluk felvett hiteleknek 10 eves futanidot figyelembe veve, 1000 milliard HUF az eves torlesztoreszlete, es ehhez meg hozzajon a kamat is, ami akkoriben jo 10% lehetett...
De, termeszetesen ez nem problemaja az orszagnak, de egy termelo beruhazas, evente 120 Milliardert, amit raadasul kitermel maganak, na az aztan az ordogtol valo...

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.15. 21:01:04

@Dorottya Veres: "tolnák a gyűlöletkampányt"

A fideszesek szerint csak gyűlölködni lehet egy kampányban?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.15. 21:02:48

@GyMasa: ""egye fene, majd elerik kesobb" ideje a CO2 celok eleresehez!!!"

Akkor miért akarja a csúti geci prolongálni a széndioxid kibocsátást Paks2-vel 2093-ig?

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.15. 21:14:12

@GyMasa: @Dorottya Veres: "Téged miért is csak Orbánék gazdálkodása irritál"

MInden magyarellenes garázdálkodás irritál.

"Gyurcsán-Bajnai duó által felvett IMF/WB/EB finanszírozású hitel, amit Orbánék vezényletével szépen vissza is fizetett az ország."

Visszafizette a hitelt még nagyobb hitel felvételével. Most miért köpködöd a gazdádat?

"AZ nem problema, hogy Fletonak gyakorlatilag fingja sem volt rola, hogy mit csinaljon az orszaggal, csak a hiteleket felvenni tudta."

Ez volt a legnagyobb baj az elkúróval, hogy nem vezette az országot. Ennél nagyobb bajt csak a csúti geci tudott csinálni, hogy visszafelé vezette az országot. Már a a Románok is lehagytak.

A szlovákok csináltak egy demokratikus fordulatot 1998-2006-ban, és messze elhúztak.

A csúti geci csinált egy antidemokratikus fordulatot 2010-ben, és lemaradt.

"Aztan jott Bajnai az egy eves, mindennel szanalmasabba valt kutyakomedia utan, felvette az IMF hitelt, nehogy bedoljon az orszag, ja, es megcsinalta szo nelkul a lepeseket, amit egy papiron eletettek az IMF-tol."

A csúti geci egy évig pávatáncolt, hogy ne az IMF hitelét vegye fel, hanem a drágább piaci hitelt. Aztán szóról szóra megcsinálta az IMF által javasolt lépéseket, hogy azok csak pislogtak. A lényeg, hogy a sok narancskullancs azt hitte, most jól kibasztak az IMF-fel. :))

"egy termelo beruhazas, evente 120 Milliardert, amit raadasul kitermel maganak"

Többet fogyaszt, mint termel. Helyesebb Paks2-t fogyasztó beruházásnak nevezni.

5perc 2017.07.23. 23:46:14

@GyMasa:
"ma, 30 evvel a baleset utan mar a terulet civilek szamar ais latogathato, vedofelszereles nelkul."
Egyszer akkor mostmár álljon itt végre, hogy a mondat viszont úgy folytatódik, hogy: Abszolút tilos fejlődésben levő szervezetnek (18 év alattinak) bemenni, a zónában enni, leülni, növényzethez, épületekhez érni, a látogató cuccait a földre letenni. Azokban az esetekben, amikor a látogató ruházata szennyeződik, azt elviszik dekontaminálni, amikor a bőre, egészségügyi kezelést kap, de akinek a testébe kerül radioaktív anyag, azzal nem tudnak semmit csinálni.

GyMasa 2017.07.26. 17:31:36

@5perc:
...Egyszer akkor mostmár álljon itt végre, hogy a mondat viszont úgy folytatódik, hogy: ..
Ja, csak eleg nagy kar, hogy nem errol szolt az eredeti mondat, hanem arrol, hogy az ÖSSZES atomkatasztrofa utanra a hozzad hasonlo ideologiailag tultengo emberek altal odavizionalt "többtizezer evig sugarzo, orszag meretü, kihalt pusztasag" helyett mar 30 ev elteltevel nem igaz, hogy:
- Orszag meretü
- Kihalt pusztasag
- ami tobbtizezer evig sugaroz.
De amugy jo, hogy pontositottal.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.26. 18:07:19

@GyMasa: "eleg nagy kar, hogy nem errol szolt az eredeti mondat"

Akkor beidézem az eredeti mondatot, hogy világos legyen.

""Igen, föleg, hogy ma, 30 evvel a baleset utan mar a terulet civilek szamar ais latogathato, vedofelszereles nelkul.
SZon nincs tehat 100 000 evig sugarzo, lakhatatlan puszatsagrol..."

Tehát @5perc: kolléga kommentje, hogy az az állításod, hogy "látogatható" nem azt jelenti, mint amit az egységsugarú olvasó gondolna, teljesen adekvát volt.

GyMasa 2017.07.26. 18:29:51

@Paks2:
Most komolyan?
Ennyi maradt? A mentalis gimnasztika?
Te is elmehetsz latogatoba oda.
Nem tudom, hol itt aproblema.
A lenyeg, amit akkor most leirok lassan is:
NEM lesz többtizezer evig sugarzo, orszagnyi lakatlan terulet.

Paks2 · http://megujulok.blog.hu 2017.07.26. 19:19:31

@GyMasa: "NEM lesz többtizezer"

Ezt bizonygasd kényszeresen annak, aki ilyet állított.

GyMasa 2017.07.26. 19:23:06

@Paks2:
Szerintem te meg tanuljal meg leirt szoveget ertelmezni.
Sokat fog segiteni!
süti beállítások módosítása